۱۱۲۹۶۱۹
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

نگاهی به دلتنگی‌های کی‌روش فن‌های ول نکن

توی فوتبال ایران بعضی‌ها مثل تینیجر‌های ۱۶، ۱۵ ساله که تازه «کات» کرده‌اند و با هر اتفاقی یاد «اکس» شان می‌افتند، راه به راه، بی‌دلیل و با دلیل دلتنگ کی‌روش می‌شوند.

روزنامه اعتماد: توی فوتبال ایران بعضی‌ها مثل تینیجر‌های ۱۶، ۱۵ ساله که تازه «کات» کرده‌اند و با هر اتفاقی یاد «اکس» شان می‌افتند، راه به راه، بی‌دلیل و با دلیل دلتنگ کی‌روش می‌شوند. مرثیه و مویه می‌کنند و در حالی که عکس او را به آغوش می‌فشارند به خواب می‌روند. هر بار بازی تیم ملی را نگاه می‌کنند زیر لب می‌گویند اگر کی‌روش بود این کار را می‌کرد یا فلان حرف را بر زبان می‌آورد.

وقتی می‌بینند یک نفر دستش را مشت کرده، چشم شان اشکی می‌شود و به بغل‌دستی‌شان سقلمه می‌زنند که یعنی نگاه کن! درست عین کی‌روش! همان‌هایی که همه اخبار مربوط به سرمربی سابق تیم ملی را مو به مو دنبال می‌کنند و هر وقت تیم ملی نیمکتش خالی یا متزلزل می‌شود و اصطلاحا در وضعیت سینگلی قرار می‌گیرد، حال و هوای مرد پرتغالی به سرشان می‌زند. اگر هوادار باشند، می‌ریزند زیر پیجش و از او خواهش می‌کنند به ایران بیاید و اگر تریبونی داشته باشند، او را گزینه سرمربی‌گری در تیم ملی معرفی می‌کنند. همان کسی که پاداش سومی برای رقابت‌هایی که اصلا دیدار رده‌بندی نداشت را از ما گرفت و دستیارش هم همین دو روز قبل با شکایت نود و چند هزار دلاری آمد سراغ فدراسیون.

توی فیلم «چیز‌هایی هست که نمی‌دانی» به کارگردانی فردین صاحب‌الزمانی و بازی علی مصفا و لیلا حاتمی، شخصیت اصلی فیلم که معلوم می‌شود گذشته‌ای پرآشوب و دراماتیک داشته مدام به دیگران تاکید می‌کند «رهاش کن بره رییس». او این جمله را به هر کسی که دلی در گرو گذشته دارد و نمی‌تواند خودش را از آن رها کند، می‌گوید. بیشتر هم به خودش. حالا ما هم باید به این عشق کی‌روش‌های ول‌نکن بگوییم «رهاش کنین بره». واقعا معلوم نیست ما از جان کی‌روش چه می‌خواهیم؟ او از جان فوتبال ما چه می‌خواهد؟ کی‌روش فن‌ها از جان اسکوچیچ چه می‌خواهند؟

رییس فدراسیون از جان فوتبال چه می‌خواهد که بعد از ۷ برد پیاپی سرمربی تیم ملی در استوری اینستاگرامش، نظرسنجی با دو گزینه می‌گذارد و می‌پرسد عملکرد سرمربی تیم ملی؟ ضعیف/ عالی! واقعا این نحوه اداره فدراسیون فوتبال است؟ این نحوه پرداختن به مسائل فنی تیم ملی است؟ با استوری اینستاگرام که حتی ممکن است به خاطر زبان مورد استفاده کاربران گزینه‌هایش برعکس بخورد؟

اصلا اگر عزیزی‌خادم اینقدر به روند‌های دموکراتیک علاقه‌مند است چرا یک استوری نمی‌گذارد و نمی‌پرسد آیا من به درد مدیریت فدراسیون می‌خورم یا نه؟ قریب به اتفاق کارشناسان و بازیکنان تیم ملی می‌گویند، فوتبال ایران با اسکوچیچ شرایط خوبی را تجربه کرده و در چنین شرایطی دست زدن به کادر فنی اشتباه است. همه متفق‌القول می‌گویند، فوتبال ایران تاب یک ویلموتس‌گیت دیگر را ندارد و باید فعلا همان گوساله‌ای که گاو فدراسیون زیر بار فشار‌ها زاییده را بزرگ کنیم. ولی بعضی‌ها رهایش نمی‌کنند برود پی کارش!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      عالی بود کی روش دلال

    • بدون نام

      دمت گرم

    • بدون نام

      دلال عقده ای.با دفاع اتوبوسی حتی مقابل کامبوج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج