۱۱۳۲۲۰۷
۴۴ نظر
۶۴۷۰
۴۴ نظر
۶۴۷۰
پ

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

طبق آمار رسانه‌های هنری از نظر فروش و شمار تماشاگران بین‌المللی سریال‌های ترکی درحال حاضر بعد از سریال‌های آمریکایی در رتبه دوم جهان قرار دارند.

برترین‌ها: «سریال ترکی» در سینما و تلویزیون و البته در ادبیات رسانه‌ای ایران بار چندان مثبتی ندارد، اما در اصل ماجرا «سریال ترکی» یک صنعت عظیم است که ده‌ها برابر کلیت سینما و تلویزیون ایران بیننده و گردش مالی دارد و به گزارش گاردین حداقل در سال بیش از ۱۲۰ کشور دنیا به طرق مختلف مشتری‌اش بوده‌اند که این یعنی بعد از فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی پرمشتری‌ترین محصولات نمایشی دنیا همین «سریال‌های ترکی» هستند. در اینجا بهترین سریال‌های ترکی امسال را معرفی کرده‌ایم.

رامو/ Ramo

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

داستان سریال درباره جوانی به نام رامو است که در شهر آدانا و در محله‌ای فقیرنشین و بدنام یک گنگ مافیایی را اداره می‌کند. مافیای شهر توسط چند خانواده اداره می‌شود که هر خانواده در یک حوزه و ناحیه تسلط دارد، اما همه زیر نظر خانواده چنگیز عمل می‌کنند و رویکرد سختگیرانه و استعماری چنگیز با زیردست‌ها همه را به ستوه آورده. ییلماز شاهین، نویسنده‌ی سریال «حریم سلطان» که حالا دیگر در میان سریال ساز‌های ترکیه ای، تبدیل به اسطوره‌ای شده، داستان را نوشته و یاگیز آلپ آکایدین، کارگردانی اش کرده است.

هدیه / Atiye

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

سریال «هدیه» محصول کشور ترکیه برای شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ توسط اوزان آشیکتان ساخته شده است. داستان سریال «هدیه» درباره یک نقاش در استانبول است که سفری را آغاز می‌کند و در این سفر متوجه رازی از یک مکان می‌شود که به گذشته اش ارتباط دارد. «هدیه» یک سریالیست خوش بین درباره روابط انسانها.

بابل / Babil

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

این سریال زندگی عرفان پروفسور ایده آل گرای ترکیه‌ی را به تصویر می‌کشد که با وجود ناراحتی از حکم انفصال خود به مراقبت از پسر بیمارش می‌پردازد، وقتی همه در‌ها به روی او بسته می‌شود عرفان خود را غرق در تاریکی می‌بیند که قادر به رهایی از آن نیست. «بابل» با فاصله یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی ترکیه‌ای است. تنها پس از پخش ۳ قسمت، توجه همه را جلب کرد و به صدر ریتینگ روز‌های پخشش رسید.

حکیم اوغلو/ Hekimoğlu

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

سریال دکتر هاوس را دیده‌اید؟ این نسخه ترکی‌اش است! سریال ترکی «حکیم اوغلو» تمام کلیات و عناصر «دکتر هاوس» را عین به عین در استانبول از نو پیاده‌سازی می‌کند. به جای گریگوری هاوس، آتش حکیم اوغلو را داریم؛ پزشکی که به سبب یک بیماری که در کودکی به آن مبتلا شده، عصا به دست است و لنگ می‌زند. حالا در دهه چهلم زندگی اش است و یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین پزشکان ترکیه است.

الف / Alef

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

سریال «الف» داستان دو کارآگاه را در استانبول روایت می‌کند. این دو تلاش می‌کنند معمای دو قتلی را کشف کنند که با پیدا شدن جسدی در عمق بسفور پیش رویشان گذاشته شده است. این سریال ترکیه‌ای به دلیل بازیگر، دیالوگ و کارگردانی خوبی که دارد توانسته نظر مخاطبین را به خود جلب کند.

دکتر معجزه گر / Mucize Doktor

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

داستان سریال درباره‌ی علی وِفا یک نابغه‌ی جوان است. او مبتلا به سندرم ساوانت است؛ یعنی با وجود ناتوانی ذهنی و ضعف در برقراری ارتباط، حافظه و هوش کم نظیری در تشخیص دارد. «دکتر معجزه‌گر» اقتباسی از سریال کره‌ای «آقای دکتر» و سریال آمریکایی «دکتر خوب» است. یکی از جذابیت‌های سریال نقش آفرینی بازیگران آن به ویژه «تانر اولمز» است و همین امر باعث شده این سریال در ترکیه حسابی پربیننده شود.

قهرمان / Şampyion

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

سریال «قهرمان» داستان بوکسوری حرفه‌ای و پسر پنج ساله‌اش است. فیرات بلوکباکشی در جوانی پدیده بوکس بوده، اما به خاطر اتفاقی تلخ بوکس را رها می‌کند. حالا او پس از سال ها، به خاطر پسرش، گونش، آماده‌ی راند تازه‌ای می‌شود. «قهرمان» بیشتر از آن که برای علاقه‌مندان درام‌های ورزشی جذاب باشد، گزینه تازه و متفاوتی برای بینندگان سریال‌های عامه‌پسند ترکی است که به خوبی از جنبه‌های دراماتیک و جذاب ورزش بوکس برای روایت قصه‌ای پرکشش استفاده می‌کند.

خانه من / Doğduğun Ev Kaderindir

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

سریال «خانه من» که با نام «خانه شما سرنوشت شماست» نیز شناخته می‌شود، داستان عشق سخت بین مهدیو زینب را به تصویر می‌کشد. زینب و مهدی هر دو دوران کودکی و نوجوانی سختی را در محله شان پشت سر گذاشته اند و این دوران سخت در روح هر دو آثاری به جای گذاشته است. این سریال، افسانه عشق چالش برانگیز بین مهدی و زینب را حکایت می‌کند که حرف عشق را در فرهنگ لغات و ذهن بیننده بازنویسی می‌کند.

قیام عثمان / Kuruluş: Osman

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

داستان سریال درباره عثمان یکم ملقب به عثمان غازی است؛ یکی از نوادگان اقوام ترک غوز مهاجر قایی به خاورمیانه و مدیترانه امروزی که در نبرد با بیزانس (روم شرقی) از یک سو و جنگ با مغول‌ها از سوی دیگر، یک سلسله و حکومت تازه تشکیل می‌دهد که بعد‌ها به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل می‌شود. «قیام عثمان» در اصل اسپین‌آف سریال تاریخی دیگری با نام «قیام ارطغرل» است که طی چند سال در ترکیه محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده بود.

اتاق قرمز / Kırmızı Oda

بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

داستان این سریال که برگرفته از رمانی به همین نام است، حول محور یک روانشناس و بیمارانش می‌گردد که هر کدام دچار یک نوع اختلال روانی اند و برای معالجه به وی مراحعه می‌کنند. سریال با یک دید آسیب گرایانه، به بررسی مشکلات روانی که در جامعه نمود پیدا می‌کنند، می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      ملت ما چقدر بدبختن که فیلمای بی محتوا و بدون ارزش هنری ترکی رو میبینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلم های هنری و با مفهوم صدا و سیما رو ببینن؟؟؟!!!!!

      • بدون نام

        نکنه انتظار داری مزخرفات صدا و سیما ببینن

      • بدون نام

        چرند نگو مگه اینجا سریال درست حسابی هست که مردم ببینن از صدا و سیما همش ناله و افسردگی تو سریالاشون

      • س.ا

        چطوره جفنگیات و فیلم های پر از بدبختی و فلاکت رو ببینن!!

      • بدون نام

        بعد از آمریکا دومین فروشنده سریال به این می گن قدرت فرهنگی براووو

      • بدون نام

        ملت ما نه فقط ترکا میبینن

      • بدون نام

        فیلم های ایرانی خیلی با محتوان؟ شما بشین اخبار تماشا کن

    • فری

      پس گودالو چرا نزاشتید؟؟؟ب نظر من بهترین سریال ترکیه ای همین گوداله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو سریال امریکایی ببین

      • بدون نام

        فقط ادمایی که تازه به دوران رسیدن میشنن تورکیه ای میبینن

      • بدون نام

        ۱۳۵۱
        نکشیمون متمدن.من خودم سریال آمریکایی میبینم.ترکیه ای نمیبینم.اما یاد بگیر به سلیقه همه احترام بزاری

      • :/

        رععععع چرااا گودالو نذاشتن چیشششش خیلی فیلم باحالیه گودال

    • بدون نام

      سریال های ترکیه بیشتر به مبالغه در مواردی می پردازد که اصلا در جامعه واقعی ترکیه وجود تدارد و قصد دارد که ترکیه مدرن نشان دهد در حالیکه واقعیت ترکیه خارج از استانبول هست و سایر شهرهای ترکیه هنور تعصبات و رفتارهای سنتی دارد که با نمایشهای سریالها هم خوانی ندارد

      و جالب اینکه مردم ما هم باور می کنند که ترکیه همین فیلمها هستند
      مانند ازادی روابط بین زنان و خیانتهایی که به راحتی از کنارش می گذرند و یا زندگی لاکچری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب اکتر یا تمام سریالاشون استانبول نشون میدن دیگه!!:که تو واقعیت هم عین همون سریالاشون هست

      • بدون نام

        احسنت

        فیلمهای ترکیه زر ورق واقعیت ترکیه هست

      • س.ا

        دقیقا شما برعکس فکر میکنی اتفاقا ترکیه همان چیزی است که در سریال ها و فیلم ها میبینی اغراقی نیست به هر حال فرهنگ و شعور و آداب اجتماعی و انسانیت اونها خیلی بیشتر از ایرانی هایی است که دم از فرهنگ و تمدن میزنن اما وحشیگری و بی فرهنگی درونشون رخنه کرده!!

      • بدون نام

        اتفاقا همان برنامه های زندگی معمولی شأن فیلمنامه هست اطلاعات نداری نظر الکی نده

      • بدون نام

        شما اگر برنامه های شبکه ترکیه را نگاه کنید که جمعی از مردم در استودیو امدند و از مشکلاتی صحبت می کنند که روان شنتس مشاوره می دهد متوجه مشکلات فرهنگی می شوید مانند برنامه اسرا ارول

        اینکه در سریال اول رابطه دارند و بعد بچه دار می شن و چند سال بعد ازدواج می کنند و بعد هم مرد یا زن خیانت می کند و جالب اینکه خیانت را قشنگ توجیه می کنند فرهنگ نیست فرهنگ نمایی هست

      • بدون نام

        در ترکیه واقعی خبرها را نگاه کنید که بر سر مسایل ناموسی به راحتی قتل انجام می دهند ولی سریالها چیز دیگری نشان می دهند که بگویند سطح فرهنگ ما در حد کشورهای پیشرفته هست

    • بدون نام

      اوکیا پاتریکس شرافت کلاغ انتقام شیرین دیلا خانم بهترین های ترکیه بودن

    • حسین

      سریل ترکی فقط کوزی گونی

    • بدون نام

      سریال اتاق قرمز یک توهین به مرد های ایرانی کرد که در عین تاهل با فرد دیگری ازدواج کرده و دارای فرزند شده

      این رفتار در جامعه ترکیه بیشتر رواج دارد تا در ایران

      پاسخ ها

      • س.ا

        در ایران صیغه رواج داره بی اندازه بی شمارش،محض اطلاعتون!!

    • بدون نام

      جز آدمای چیپ تو ایران و خاورمیانه هیچکس دیگه ای سریال ترکی نمی بینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره کل دنیا معمای شاه میبینن

    • بدون نام

      وای خدایا آدم خندش میگیره. من نمیدونم چه کاریه اسمه یه فیلمو عوض میکنین چه عادتیه آخه. هدیه نه عطیه. اسمه عطیه رو تابحال نشنیدین؟ خیلی واضحه که اسم سریال عطیه هست!!!!

    • سکوت!

      تردید رو.جا انداختین،خخخخخخ

    • علی

      سریال عالی تردید رو هم بنویسید.

    • غلامرضا ارجایی

      گودال یادتون نره

    • بدون نام

      همینم مونده بشینم چرت و پرت های آبکی ترکیه ای نگاه کنم. خیلی تر و تمیزه سریالاشون همش خیانت و عشق های پیزوری حال به همزن! محصول فرهنگی دارین معرفی می کنین درجه یک هالیوودی معرفی کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب نشین،نبین

      • بدون نام

        قبلا گذاشته بودن

      • بدون نام

        سریالهای آبکی مال 10 12 سال پیش بود. همین قیام عثمان رو ببین میفهمی از خرم سلطان به چی رسیدن

    • بدون نام

      فیلم هاروفقط بخاطرسرگرمی نگاه میکنم این تویی که باید ظرفیت داشته باشی ببینی که این فقط یه فیلمه حقیقت میست ولی خوب ازسریالای ایران بهترن

    • مردم

      راست گفتی فری سریال گودال از همه بهتره

    • ناشناس

      قلب شکسته .قلب زخم خورده .عشقهای آتشین مافوق تصور بشر .خیانت و توطئه در اشکال و مدلهای مختلف یعنی توی 45 دقیقه سریال 40 دقیقه شاهد انواع خیانت و توطئه و نامردی هستیم.عاشق شدن هم زمان 15 مرد به یک زن .تعویض دکور و لباسهای بی نهایت .نشان دادن دائمی چند تا پل و ساختمان در لابلای سکانسهاکه مثلا حاکی از مدرن بودن و پیشرفت ترکیه است .حالا قضاوت با شماست که ببینید ریه فرهنگی و وقت عزیزتان را بابت چه نوع تولیداتی به هدر میدهید سخن بسیار و وقت کم است.

    • بدون نام

      وقتی یه کشور خودش بفکر فرهنگسازی نباشه یه کشور مثل ترکیه اینکارو برامون میکنه

    • بدون نام

      کسانی که میگن فیلم ترکیه ای چرته چرا نگاه میکنن خوب نگاه نکنن من عاشق فیلم و سریال های ترکیه و کره ام و صد برابر بهتر از فیلم های ایرانی هستش

    • بدون نام

      قیام ارطغرل واقعااااا زیبا و پرهیجان بود ، حیف که تموم شد.

    • مریم

      کاش یک نگاهی هم به نتیجه سریال ها مینداختید که خیانت و دروغ و کار های بد سر انجام نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی ها حوصله نگاه کردن به نتیجه رو ندارن فقط تیتر رو میگیرن
        تیتر خیانت

    • بدون نام

      دیدن اینکه یک زن ۸ شوهرداره براتون جالبه
      وبلعکس؟؟؟؟

    • مریم

      سریالاش برای خنگ شدن جون میدن و این هم لازمه الان ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج