۱۱۳۳۵۸۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

علت کمبود برخی دارو‌های برند

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات ارزی و تحریم‌های بی‌سابقه کمبود اقلام دارویی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر است، گفت: مردم در صورت مشاهده چنین موضوعی نیاز است که با شماره ۱۹۰، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات ارزی و تحریم‌های بی‌سابقه کمبود اقلام دارویی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر است، گفت: مردم در صورت مشاهده چنین موضوعی نیاز است که با شماره ۱۹۰، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند.

بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در مورد کمبود برخی داروها در کشور، گفت: علیرغم تمامی مشکلات ارزی و تحریم‌های بی‌سابقه کمبود اقلام دارویی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و کمتر است.

وی با بیان اینکه مردم اگر با کمبود دارویی مواجه می شوند به سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی کنند، افزود: با کمبود دارو مواجه نیستیم و مردم در صورت مشاهده چنین موضوعی نیاز است با تماس از طریق شماره ۱۹۰ سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند.

شانه‌ساز ادامه داد: برخی کمبودها در رابطه با داروهای برندی هستند که مشابه تولید داخلی دارند و بر این اساس ارزی به واردات داروهای مشابه تخصیص داده نمی شود. البته در برخی موارد کمبود وجود دارد اما به صورت معمول و مداوم نبوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: با توجه به اینکه منبع بسیاری از مواد اولیه دارویی کشورهایی است که ارز خاصی را نیاز دارند بنابراین با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که با کمک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال رفع مشکل هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ss

      خدا لعنتشون کنه پلاویکس ۷۵ تومنی را باید ۳۹۰ هزارتومن بخریم اونم پیدا نمیشه ی ماه بابد بگردی تازه اونم بامنت اگه بتونی گیر بیاری خدا ازشون نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج