جاباما
۱۱۳۸۷۵۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اسلام شناسِ برجسته روسی در گذشت

پروفسور الجنابی اسلام شناس برجسته روسیه، همکار پژوهشی بنیاد ابن سینا و استاد دانشگاه دوستی ملل مسکو بر اثر کرونا درگذشت.

ایرنا: پروفسور الجنابی اسلام شناس برجسته روسیه، همکار پژوهشی بنیاد ابن سینا و استاد دانشگاه دوستی ملل مسکو بر اثر کرونا درگذشت.

پروفسور الجنابی نظریه پرداز، نویسنده، پژوهشگر و استادی برجسته در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی به ویژه ابن عربی و غزالی بود. زنده باد همچنین با بنیاد ابن سینا در مسکو همکاری پژوهشی داشت و استاد دانشگاه دوستی ملل مسکو بود.

اسلام شناسِ برجسته روسی در گذشت

میثم الجنابی در سال ۱۹۵۵ در عراق و در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود؛ وی به خاطر علاقه ای که به فلسفه داشت تصمیم گرفت راهی روسیه شده و تحصیلات عالیه خود را در آن کشور ادامه دهد. در سال ۱۹۸۱ از دانشکده فلسفه دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیل شد و در سال ۱۹۸۴ فوق دکترای خود را به پایان رساند و از پایان نامه خود تحت عنوان "جنبش های سیاسی اسلامی معاصر" دفاع کرد.

او آثار بسیاری در زمینه فلسفه، عرفان و تصوف، اندیشه های سیاسی اسلام، تاریخ و فرهنگ اسلام از خود به جای گذاشته است. بر اساس اعلام دانشگاه دوستی ملل مسکو، از این اندیشمند فرهیخته بیش از ۳۰۰۰ هزار اثر (کتاب، مقاله و ...)منتشر گردیده است.

او سالها با بنیاد ابن سینا در مسکو همکاری داشت که منتهی به چاپ و نشر آثاری از جمله "فلسفه اصلاحات معاصر مسلمانان ۲۰۱۴" ، "اسلام، تمدن، فرهنگ و سیاست ۲۰۱۵"، "ویراستاری علمی مجموعه مقالات اسلام هراسی ۲۰۱۶ "، "تمدن اسلامی، تاریخ و مدرنیته ۲۰۱۶ "، "روند تفکر در ایران ۲۰۱۷ "، "سه رساله حی بن یقظان۲۰۱۸ "، "مرتضی مطهری روشنفکری تاثیر گذار 2019"، "گذشته و حال فلسفه اسلامی ۲۰۲۰ " منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج