جاده‌های مغناطیسی برای شارژ خودرو‌های برقی
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
استخدام_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
استخدام_3
دکتر ولدخانی_3
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_4
استخدام_2
دکتر ولدخانی_2
اپیلاسیون نانا 2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۳۹۹۸۷
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
۹۶۲
هزینه پیاده‌سازی ایده جاده‌هایی که بتوانند خودرو‌های برقی را شارژ کنند تاکنون بالاتر از آن بود که این طرح به واقعیت تبدیل شود، اما حالا سازمان حمل و نقل ایندیانا آمریکا (INDOT) اعلام کرده که در حال آزمایش نوع جدیدی از سیمان با ذرات مغناطیس است.

دیجیاتو: هزینه پیاده‌سازی ایده جاده‌هایی که بتوانند خودروهای برقی را شارژ کنند تاکنون بالاتر از آن بود که این طرح به واقعیت تبدیل شود، اما حالا سازمان حمل و نقل ایندیانا آمریکا (INDOT) اعلام کرده که در حال آزمایش نوع جدیدی از سیمان با ذرات مغناطیس است. انتظار می‌رود که این فناوری بالاخره بتواند امکان ساخت جاده‌هایی با قابلیت شارژ پرسرعت خودروهای برقی را فراهم کند.

جاده‌های مغناطیسی برای شارژ خودرو‌های برقی

سازمان INDOT با سرمایه‌گذاری بنیاد علوم ملی آمریکا (NSF) و همکاری دانشگاه «پردو» (Purdue) و شرکت آلمانی «مگمنت» (Magment) روی این پروژه کار می‌کند. آن‌ها تحقیقات خود را در سه فاز انجام می‌دهند. ابتدا عملکرد سیمان مغناطیسی (موسوم به مگمنت) را در آزمایشگاه بررسی خواهند کرد. سپس به سراغ آزمایش روی جاده‌ای ۴۰۰ متری می‌روند.

شرکت مگمنت می‌گوید بهینگی انتقال توان در محصول آن‌ها به رقم رکوردشکن ۹۵ درصد می‌رسد و هزینه پیاده‌سازی آن از هزینه‌های استاندارد جاده‌سازی بیشتر نیست. این شرکت آلمانی مدعی است که فناوری جاده‌های آن‌ها قابل خرابکاری نیست و مقاومت بالایی دارد.

فاز سوم این پروژه که بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد شامل آزمایش ظرفیت این فناوری برای شارژ کامیون‌های سنگین با توانی در حدود ۲۰۰ کیلووات است. اگر همه‌چیز موفقیت‌آمیز پیش برود، INDOT از این فناوری برای جاده‌های بین شهری ایالت ایندیانا استفاده خواهد کرد.

دستیابی به قابلیت شارژ مستقیم کامیون‌های سنگین از داخل جاده‌ها بدون آلودگی و با کمترین هزینه یک دستاورد محیط زیستی بسیار مهم خواهد بود. اگرچه فناوری مگمنت بسیار نویدبخش به نظر می‌رسد و با ادعای شرکت سازنده مبنی بر توانایی‌هایش می‌توانیم تا حد زیادی به آینده امیدوار شویم، اما هنوز مسیر زیادی باید طی شود تا به مرحله پیاده‌سازی نهایی برسیم و مطمئن شویم که این فناوری به درستی کار می‌کند.

پیش‌تر بریتانیا هم حدود ۷۸۰ میلیون دلار را به تحقیق درباره شارژرهای زیر جاده‌ای اختصاص داده بود. با گسترش خودروهای برقی نیاز به شارژرهای بهینه و در دسترس اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_1
انجمن پرستاری ایران_1
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
انجمن پرستاری ایران_3
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_4
شیرآلات زمانی_4
انجمن پرستاری ایران_4
دکتر نائبی_4
دکتر نائبی_2
انجمن پرستاری ایران_2
شیرآلات زمانی_2
سفیر بار ساقدوش_2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
شفا_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
تدبیرکالا_فوتر