اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۵۱۵۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سمیعی رفت، صدری ماند و کوهی از بدهی‌ها

طبق شنیده‌ها قرار است نفرات منتخب وزارت ورزش بعد از پایان بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان معرفی شده و رسما کارشان را آغاز کنند. گفته می‌شود هم عنوان مدیرعامل باشگاه و هم نام اعضای جدید هیات‌مدیره بعد از این بازی اعلام شده و معرفی می‌شوند تا پرسپولیس بیش از این در بلاتکلیفی نباشد. حال باید دید این اتفاقات به چه شکل در زمان اعلام شده رخ خواهد داد.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس درست در آستانه بازی حساس خود مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا با استعفای جعفر سمیعی، مدیرعامل خود روبه‌رو شده است. مدیرکل سابق حراست وزارت ورزش بعد از رسول‌پناه با وعده مقابله با فساد به پرسپولیس آمد و سعی کرد در سکوت برنامه‌های باشگاه سرخ پایتخت را پیش ببرد. او در این مدت نشان داد که توانایی خوبی در آرام نگه داشتن جو تیمی را دارد اما از طرفی هم نشان داد که در تامین منابع مالی بسیار ضعیف است و فقط از طریق قرض کردن می‌تواند مشکلات تیم را موقتا حل کند. حالا سمیعی به جدایی‌اش اصرار دارد و پرسپولیس هم منتظر است تا وزیر جدید ورزش این تیم را از بلاتکلیفی خارج کند.

صدری سرپرست بازنشسته پرسپولیس

علی‌رغم اینکه اسم‌های مختلفی برای جانشینی سمیعی مطرح شده اما ظاهرا وزارت ورزش قصد ندارد فردی را خارج از مجموعه مدیریتی باشگاه برای هدایت پرسپولیس انتخاب کند. آخرین اخبار نشان می‌دهد که وزارت ورزش بعد از پذیرش استعفای سمیعی سکان هدایت پرسپولیس را به دست مجید صدری، رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس سپرده است. وقتی صدری به هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اضافه شد خیلی‌ها هدف او را حضور در شورای شهر تهران قلمداد کردند اما درنهایت صدری رای لازم را نیاورد و در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس باقی ماند. حالا گفته می‌شود او به‌عنوان سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و سکان هدایت باشگاه را در دست گرفته است. البته برخی هم از مدیرعاملی او در آینده نزدیک خبر می‌دهند اما هنوز این مورد قطعی نشده چون می‌گویند صدری بازنشسته است. قبلا که امکان همکاری بازنشسته‌ها با پرسپولیس نبود. باید دید این‌بار استثنا قائل می‌شوند یا مشکل را برای صدری حل می‌کنند!

هیات‌مدیره دستخوش تغییر می‌شود

قرار است هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌زودی دستخوش تغییر شود. در این مدت صدری توانست منابع مالی را به شکل قرض برای باشگاه تهیه کرده و سمیعی هم در به سرانجام رسیدن مذاکرات نقش داشته است. در این میان هیچ اطلاعاتی از عملکرد غلامعلی، محمد علیپور، سیدمحمد فیاض و احمد مسجدی در هیات‌مدیره نیست. زمانی گفته می‌شد فیاض مبلغی را به باشگاه پرسپولیس کمک کرده و چکی که به او داده بودند برگشت خورده اما رسما هیچ اطلاعات دیگری از عملکرد این نفرات در هیات‌مدیره به رسانه‌ها داده نشده است. حال می‌گویند با خروج سمیعی از هیات‌مدیره قرار است ۳ عضو جدید به هیات‌مدیره اضافه شوند.

باز هم یک پیشکسوت، باز هم یک فرد اقتصادی!

وقتی صحبت از تغییر هیات‌مدیره پرسپولیس می‌شود سریع می‌گویند یک پیشکسوت و یک فرد اقتصادی به هیات‌مدیره پرسپولیس اضافه می‌شوند. البته بعد از فوت ناگهانی جعفر کاشانی، رئیس پیشین هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس دیگر شاهد حضور پیشکسوت در هیات‌مدیره نبودیم اما دوباره زمزمه‌هایی مبنی‌بر حضور یک پیشکسوت در هیات‌مدیره به گوش می‌رسد. در این خصوص اسامی همچون حسین کلانی و حمید استیلی مطرح شده است.

در مورد عضو اقتصادی صحبت زیادی نمی‌شود اما همه خبر دارند که سجادی با برخی مدیران اقتصادی فعال در شهر تهران ارتباط نزدیکی دارد. در مورد نفر سوم هم هیچ حرفی زده نمی‌شود. گفته می‌شود عضو جدید سوم یک فرد نام‌آشناست و قرار است ریاست هیات‌مدیره را برعهده بگیرد. باید دید این شنیده‌ها چقدر به واقعیت نزدیک خواهد شد.

گزینه‌ها همه بی‌خبر

اسم‌های زیادی برای مدیرعاملی پرسپولیس به گوش می‌رسد. اما وقتی با آنها تماس می‌گیریم همگی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. علی‌اکبر طاهری یکی از این گزینه‌هاست که ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و دوستانه می‌گوید چرا هر بار اسمش مطرح می‌شود اما اتفاقات دیگری قرار است بیفتد. او حتی تاکید دارد که به خاطر موضوع بازنشستگی از پرسپولیس کنار رفته و چطور می‌شود که قانون در مورد او تغییر کرده باشد.

در مورد محمد دادکان هم چیزی تغییر نکرده و مدیریت ورزش همچنان آن مدیریت آرمانی برای بازگشت او به مدیریت ورزش نیست. در مورد حبیب کاشانی هم حرف و سخن‌هایی مطرح شده که برخی از اطرافیان وزارت موضوع را رد می‌کنند. در مورد محمد آخوندی هم که زمانی عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود و در روز پایانی مدیریت حبیب کاشانی تیم همکار، او را از باشگاه کنار گذاشت هم اخباری به گوش می‌رسد. ضمن اینکه نام محمدمهدی‌نبی، عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم شنیده می‌شود که البته در مورد او اخباری مبنی‌بر گرفتن پست در کمیته ملی المپیک نیز شنیده می‌شود. اما اخبار موثق می‌گوید که هیچ‌کدام از این نفرات در دستور کار انتخاب مدیرعامل توسط وزارت ورزش نیستند و همان مجید صدری که به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس معرفی شده قرار است سکان هدایت باشگاه پرسپولیس را به شکل رسمی و به‌عنوان مدیرعامل برعهده بگیرد.

معرفی بعد از بازی آسیایی

طبق شنیده‌ها قرار است نفرات منتخب وزارت ورزش بعد از پایان بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان معرفی شده و رسما کارشان را آغاز کنند. گفته می‌شود هم عنوان مدیرعامل باشگاه و هم نام اعضای جدید هیات‌مدیره بعد از این بازی اعلام شده و معرفی می‌شوند تا پرسپولیس بیش از این در بلاتکلیفی نباشد. حال باید دید این اتفاقات به چه شکل در زمان اعلام شده رخ خواهد داد.

صدری می‌ماند و این همه بدهی

شاید اصرار سمیعی به جدایی به او کمک کند تا از فشار پرداخت بدهی‌ها خلاص شود اما حالا نوبت صدری است که بدهی‌های به وجود آمده را مدیریت کرده و به این وضع سروسامان بدهد. او چند روزی است پیگیری‌های تهیه پول کالدرون را برعهده گرفته و البته گفته می‌شود هنوز نتوانسته وامی که با پشتوانه یکی از شرکت‌های همکار بوده دریافت کند. صدری علاوه‌بر این بدهی سنگین باید بدهی به بازیکنان جدید و قدیم و کادرفنی و البته چند شکایت خارجی را نیز بپردازد. امید باشگاه به قرارداد با کارگزار جدید است ولی فعلا موفق نشده‌اند که با آتیه فسخ کنند.

علت استعفای ناگهانی سمیعی چه بود؟

هر چند گفته می‌شود سمیعی با استعفایش دست وزیر را باز گذاشته تا نفرات مورد نظرش را برای هدایت پرسپولیس انتخاب کند یا به واسطه حضور در پستی دیگر از پرسپولیس جدا شده و دیگر به باشگاه هم مراجعه نکرده اما شنیده‌های دیگری هم در این مورد وجود دارد. شنیده می‌شود یکی از طلبکاران باشگاه پرسپولیس که از بلاتکلیفی‌اش به تنگ آمده بوده ضربه‌ای محکم به در اتاق سمیعی زده و این رفتار باعث شده سمیعی ترجیح بدهد که دیگر در پرسپولیس نماند و استعفایش را به وزارت ورزش تسلیم کند. گفته می‌شود او که روحیه‌ای آرام داشته چنین برخوردی را تاب نیاورده و خواستار جدایی از پرسپولیس شده است. البته در مورد این شنیده نمی‌شود با اطمینان صحبت کرد و باید دید آیا این اتفاقات مورد تایید سمیعی قرار می‌گیرد یا نه. خودش تاکید کرده که ماموریتش در پرسپولیس به اتمام رسیده اما احتمالا می‌شد این ماموریت تمدید شود!

سمیعی در باشگاه پرسپولیس

بالاخره بعد از دو روز غیبت سمیعی دیروز بعدازظهر به باشگاه پرسپولیس رفت تا به حرف و حدیث‌هایی که در این رابطه به گوش می‌رسید پایان دهد. گفته شد سمیعی برای انجام چند کار ناتمام اداری به باشگاه پرسپولیس سر زده است. البته سمیعی در روزهای قبل پیش از استعفا نیزدر زمان‌هایی راهی باشگاه می‌شد که کار مهم ازجمله عقد قرارداد با بازیکنان داشت. گفته می‌شد او قبل از حضورش در باشگاه پرسپولیس با کارمندان باشگاه خداحافظی کرده بود که این خبر از سوی کارمندان مستقر در باشگاه پرسپولیس رد شده است. احتمالا این خداحافظی دیروز انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج