جاباما
۱۱۵۶۸۰۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کولی: دوست داشتم قایدی به اروپا برود

مربی جامائیکایی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: مهدی قایدی یکی از بازیکنان محبوب من است؛ دوست داشتم که مهدی به اروپا برود، اما او هنوز جوان است و زمان دارد.

ایرنا: میگوئل کولی، مربی اسبق تیم فوتبال استقلال که در زمان وینفرد شفر در جمع آبی‌پوشان بود و حالا هم کمک مربی الخور قطر است در گفت‌وگو با ایرنا، درباره آخرین وضعیت این تیم در لیگ ستارگان قطر اظهار داشت: فصل جدید بسیار سخت و دشوار است چرا که بازیکنان حرفه‌ای خارجی و باکیفیت بومی در لیگ ستارگان حضور دارند. برای ما مهم این است که بتوانیم در لیگ بمانیم. خوب کار خود را شروع نکردیم اما در فوتبال همه چیز به سرعت تغییر می‌کند. یک بازیکن خارجی کمتر نسبت به بقیه تیم‌ها داریم اما باید به مبارزه کردن ادامه بدهیم.

وی درباره همکاری ادامه‌دارش با وینفرد شفر خاطرنشان کرد: من و وینفرد شفر هفت سال است که باهم کار می‌کنیم. در این سال‌ها همواره مربی تاکتیکی تیم‌هایش بوده‌ام و کار کردن با او همیشه برایم لذتبخش بوده است و از وینفرد خیلی چیزها یاد گرفته‌ام.

مربی جامائیکایی تیم الخور که پیش از این سابقه کار در امارات را هم دارد، درباره سطح فوتبال قطر و امارات بیان داشت: من در امارات و قطر کار کرده‌ام و هر دو لیگ در سطح بالایی قرار دارند. تنها تفاوت این ۲ لیگ در آن است که در لیگ امارات هر تیمی این شانس را دارد تا بتواند بر دیگری غلبه کند و حتی قهرمان شود. در قطر اما ماجرا کمی متفاوت است و چهار پنج تیم نسبت به بقیه تیم‌ها قدرت بیشتری دارند. با این وجود به هر ۲ لیگ احترام می‌گذارم؛ پیشرفت آنها باعث می‌شود تا آسیا هم پیشرفت کند.

وی درباره حضور بازیکنان ایرانی در قطر و امارات تصریح کرد: بازیکنان ایرانی در همه جای دنیا مورد احترام هستند. آنها با قدرت و در سطح بالایی فوتبال بازی می‌کنند. من در اینجا(قطر) برخی از آنها را دیده‌ام که چه نمایش درخشانی داشته‌اند. فصل قبل امید ابراهیمی بیشترین دقایق حضور در یک فصل را داشت که در سن و سال او این خارق‌العاده است. جالب است که او در این فصل با یک تیم جدید قرارداد امضا و در چالشی تازه شرکت کرد.

کولی درباره انتقال مهدی قایدی بازیکن سابق استقلال به امارات و اینکه آیا فوتبال امارات او را در مسیر پیشرفت قرار خواهد داد یا خیر، گفت: مهدی قایدی یکی از بازیکنان محبوب من است. من دوست داشتم و می‌خواستم که مهدی به اروپا برود اما او هنوز جوان است و زمان دارد. این خیلی مهم است که خودش پیشرفت کند نه اینکه لیگ امارات بخواهد باعث پیشرفتش شود. قایدی یک نمایش بی‌ نظیر مقابل الشارجه داشت و این نشانه‌ای از کارهای بزرگی است که او قرار است در ادامه انجام دهد.

وی درباره شکست استقلال مقابل الهلال اذعان داشت: استقلال تغییرات زیادی داشته اما مهم این است که آنها با قدرت و کیفیت به مسیر خود ادامه دهند. در بازی استقلال و الهلال هر دو تیم نمایش بدی داشتند. الان مهمترین نکته برای استقلال این است که بتواند سطح خود را بالا ببرد و یک مدل بازی برای خودش بسازد تا هواداران لذت ببرند. همه بازیکنان باید برای پیراهن آبی بجنگند.

مربی اسبق استقلال درباره عملکرد فرهاد مجیدی خاطرنشان کرد: دوست ندارم زیاد درباره سرمربی صحبت کنم. همیشه روی بازیکنان و هواداران تمرکز و حساسیت بیشتری وجود دارد. همه مربیان استقلال برای هواداران کار می‌کنند. این موضوع در مورد هر مربی از آلمان، ایتالیا یا هر کشور دیگری صادق است. اما می‌خواهم نکته‌ای را به شما بگویم. فوتبالِ خوب، چیزی نیست که که درباره‌اش حرف بزنید؛ چیزی است که باید آن را به چشم ببینید. برای فرهاد آرزوی موفقیت می‌کنم چون او سرمربی استقلال است و من برای این جایگاه احترام زیادی قائل هستم اما هر کسی که در استقلال است باید صحبت کردن و حرف زدن را تمام کند و شروع به کار کند تا هواداران ماحصل تلاش او را ببینند و درباره‌اش صحبت کنند.

کولی در پایان درباره حضور پرسپولیس در جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا گفت: در پرسپولیس آرامش و ثبات بسیار خوبی حاکم است. بازیکنان زیادی در این سال‌ها از این تیم رفته‌اند اما آنها نفرات جدید و باکیفیتی را جذب کرده‌اند. آنها همچنان رقیب من هستند اما آرزو می‌کنم بتوانند بهترین نتیجه را برای مردم ایران به دست بیاورند. دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس ساختار آنهاست و امیدوارم روزی استقلال هم چنین ساختاری داشته باشد. این خیلی مهم است که استقلال به خوبی حمایت شود. آخرین قهرمانی تیم در زمان وینفرد شفر بود و این اصلا خوب نیست. فوتبال برای هواداران همه چیز است و آنها شایسته و لایق خوشحالی و موفقیت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج