مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
دکتر نداف کرمانی 1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
زمردی_داخلی1
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_3
لاله زار مال_3
ریزخور_3
زمردی_داخلی3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر نداف کرمانی 3
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
سفیر بار ساقدوش_4
زمردی_داخلی4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۵۹۰۳۵
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۸
۳۶۱۱
رژیم غذایی متعادل برای سلامت بدن بسیار مهم است. مخصوصاً ورزشکاران باید از یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیروی کنند، زیرا نه تنها به انرژی زیادی احتیاج دارند بلکه باید قدرت خود را نیز حفظ کنند.

برترین‌ها: رژیم غذایی متعادل برای سلامت بدن بسیار مهم است. مخصوصاً ورزشکاران باید از یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیروی کنند، زیرا نه تنها به انرژی زیادی احتیاج دارند بلکه باید قدرت خود را نیز حفظ کنند.

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

ورزشكاران نياز به تغذيه صحيح دارند که در ادامه می‌خوانید:

کربوهیدرات‌ها

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

کربوهیدرات‌ها بخصوص انرژی بدن را تامین می‌کنند. در مصرف کربوهیدرات‌ها یک نکته را باید رعایت کرد: باید در رژیم غذایی بیشتر موادی با شاخص قند خون پایین (GI) در نظر گرفت؛ موادی چون غلات سبوس‌دار.


جوانه گندم

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

جوانه گندم حاوی انواع مواد مغذی مفید بخصوص ویتامین‌های E، B و مواد معدنی است. یک پیشنهاد: هرروز صبح روی کورن فلکس صبحانه خود یک قاشق غذاخوری جوانه گندم بریزید و نوش جان کنید.


ویتامین ث

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

ویتامین ث یا اسید اسکوربیک به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. در اثر ورزش زیاد رادیکال‌های آزاد که می‌توانند با تخریب سلول‌های بدن و انتشار مواد سمی، به بافت‌های اطراف خود، خسارت‌های جبران ناپذیری به بدن وارد کنند، افزایش می‌یابند. گرچه بدن انسان به مقدار کمی رادیکال‌های آزاد نیاز دارد، اما افزایش آن می‌تواند به بدن آسیب برساند.


ماست

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

ماست و دیگر فرآورده‌های لبنی به طور عمده کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، و ویتامین‌های ب را در بدن تامین می‌کنند. این مواد به تحکیم عضلات و استخوان‌های بدن کمک می‌کنند. خوردن کمی ماست به عنوان میان‌وعده نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای همه بسیار مفید است.


موز

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

موز یکی از مهم‌ترین خوراکی‌های ورزشکاران است. موز حاوی منیزیم ، پتاسیم و فیبر فراوانی است. کربوهیدرات موز به راحتی قابل هضم است و خوردن آن قبل از ورزش و در جریان آن بسیار مفید.


نان تست

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

کسی که بخواهد قبل از ورزش کمی غذا بخورد باید در نظر بگیرد که ماده غذایی‌ای که می‌خورد به راحتی قابل هضم باشد؛ به عنوان مثال، یک موز یا یک نان تست. نان تست و عسل در کوتاه‌مدت انرژی فراوانی تولید می‌کند و در معده سنگین نیست.


سیب زمینی

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

سیب زمینی اغلب دست‌کم گرفته می‌شود، در حالی که سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک پیشنهاد جالب: پس از ورزش برای بازسازی سریع بدن یک وعده سیب زمینی با اسفناج و تخم مرغ آب‌پز میل کنید.


عدس

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

عدس‌های گرد و کوچک با رنگ‌های سفید، قرمز یا زرد از جمله حبوبات سرشار از پروتئین هستند و به عنوان تامین‌کننده ویتامین و مواد معدنی بدن به کار می‌روند. عدس اما به نفخ شکم می‌انجامد و به همین دلیل بهتر است تنها پس از ورزش میل شود.


ماکارونی

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

بسیاری از دوندگان دوی ماراتن شب قبل از مسابقه را به پارتی ماکارونی می‌گذرانند. آنها با دیگر دوندگان در مکانی حضور می‌یابند و برای پر کردن ذخایر گلیکوژن عضلانی خود به خوردن انواع ماکاروزنی می‌پردازند. ذخایر گلیکوژن به ویژه برای ورزش‌های استقامتی بسیار مهم هستند.


تخم مرغ

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. تخم مرغ کم چربی‌ست و با ۹۰ کالری نسبتا کم کالری نیز هست و به همین دلیل برای بازسازی سریع بدن پس از ورزش بسیار مناسب است. اما نباید در خوردن تخم مرغ افراط کرد، زیرا در یک تخم مرغ به اندازه کل نیاز روزانه کلسترول موجود است.


گوشت ماکیان

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

گوشت‌های مرغ، خروس و بوقلمون همه کم‌چربی و حاوی پروتئین بالایی هستند. پروتئین برای ساخت سلول‌های جدید و ترمیم سلول‌های موجود بدن بسیار ضروری است. به همین دلیل است که مواد غنی از پروتئین برای بازسازی سریع بدن پس از ورزش بسیار مناسب هستند.


ماهی

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

ماهی‌های چربی چون ماهی آزاد، شاه ماهی و ماهی تن، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این اسیدهای چرب را بدن انسان تولید نمی‌کند و باید از راه رژیم غذایی به دست آورد. به همین دلیل تنها ورزشکاران نیستند که باید دست‌کم یک بار در هفته ماهی بخورند.


سبزیجات

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

با پختن غذا بسیاری از مواد موجود در آن چون پتاسیم، منیزیم و کلسیم از بین می‌رود. این مواد اما برای سوخت و ساز (متابولیسم) بدن بسیار ضروری هستند. بنابراین وجود سبزی و سبزیجات در جیره غذایی روزانه بسیار مفید است.


انواع خشکبار

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

با افزایش ورزش نیاز به انرژی و مواد معدنی نیز افزایش می‌یابد. انواع خشکبار تامین‌کننده انرژی و مواد معدنی بدن هستند و به خاطر چربی و فیبر فراوان‌شان بدن زمان زیادی برای هضم‌شان نیاز دارد. به همین دلیل هم نباید قبل یا در حین ورزش بیش از اندازه مصرف شوند.


آب

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

در جریان ورزش بدن عرق می‌کند و کسی که عرق می‌کند آب بدن‌اش را از دست می‌دهد. با کمبود آب قدرت بدن در فعالیت‌های روزمره‌اش کم و کم‌تر می‌شود. قانونی در این باره می‌گوید ورزشکاران باید در ازای هر ساعت ورزش نیم تا یک لیتر آب بنوشند.

برچسب ها:
انتشار یافته: 3
در انتظار بررسی:0
Iran (Islamic Republic of)
07:28 - 1400/07/14
گوشت خوب نیست !
نصف بیشتر این مرضیا از گوشت میاد .
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
اره بگین گوشت خوب نیست .بگو پولشو نداریم دکترر
Iran (Islamic Republic of)
07:40 - 1400/07/14
جدیدا گفتن جوانه گندم خام نخوریم
واقعا موندیم کدوم حرفتونو گوش کنیم،
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
خرید باکس 4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
دکتر نائبی_4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
عارفی_2
دکتر نائبی_2
شفا_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
شفا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
فنی آتل_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
کلینیک النا_فوتر