جاباما
۱۱۵۹۲۷۹
۲۸ نظر
۵۱۶۲
۲۸ نظر
۵۱۶۲
پ

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

استرس‌های کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت، بیشتر از استرس‌های ناگهانی و بزرگ در مرگ و میر نقش دارد و آرامش مردان بعد از ازدواج به حدی می‌رسد، که این فشار‌های روزمره برای آن‌ها به استرس‌های کشنده تبدیل نمی‌شود.

برترین‌ها: استرس‌های کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت، بیشتر از استرس‌های ناگهانی و بزرگ در مرگ و میر نقش دارد و آرامش مردان بعد از ازدواج به حدی می‌رسد، که این فشار‌های روزمره برای آن‌ها به استرس‌های کشنده تبدیل نمی‌شود.

استرس شما را می‌كشد

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

باور می‌كنید كه استرس روی مجرد‌ها ۵۰ درصد بیشتر از متاهل‌هاست و حتی به مرگ آنها منتهی می‌شود. این ادعایی است كه «سینانیوز» از زبان محققان مطرح كرده‌است. پژوهشگران معتقدند استرس یكی از اصلی‌ترین عوامل كم شدن عمر است و مردان متاهل كمتر از دیگر افراد روی زمین آن را تجربه می‌كنند.

ازدواج هم با خودش هزار و یك استرس می‌آورد اما پژوهشگران می‌گویند، با وجود تمام فشارهای ناشی از ازدواج، بازهم دردسرهای روزانه تاثیر كمتری روی روان مردان متاهل می‌گذارد و عمر مردها با ازدواج طولانی‌تر می‌شود. پژوهشگران این نتایج را درحالی اعلام كردند كه معتقدند استرس‌های كوچك و به‌ظاهر بی‌اهمیت، بیشتر از استرس‌های ناگهانی و بزرگ در مرگ و میر نقش دارد و آرامش مردان بعد از ازدواج به حدی می‌رسد، كه این فشارهای روزمره برای آنها به استرس‌های كشنده تبدیل نمی‌شود.

سیگاری می‌شوید

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

شاید فكر كنید مصرف دخانیات، علاقه‌ای است كه در خون افراد است. اما محققان می‌گویند، مجرد یا متاهل بودن، روی این میل هم تاثیر می‌گذارد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، پژوهشگران معتقدند متاهل‌ها كمتر از دیگران سراغ دخانیات می‌روند. آنها می‌گویند مجرد‌ها ركورد‌دار مصرف سیگار هستند؛ تاجایی كه زنان مطلقه تا ۱۴ درصد بیشتر از متاهل‌ها سیگاری می‌شوند و مردانی كه بدون همسر زندگی می‌كنند هم تا ۱۸ درصد بیشتر احتمال دارد كه به سمت سیگار كشیدن بروند. ازدواج و تشكیل خانواده، مسئولیت‌پذیری افراد را بیشتر می‌كند و باعث می‌شود بیشتر نگران سلامت و آینده‌شان باشند.

زیر جراحی قلب می‌میرید

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

سابقه ژنتیك یا مشكلات زندگی و تغذیه نامناسب، هر كدام‌شان می‌توانند مقصر بیمار شدن قلب شما باشند. اما اگر می‌خواهید سلامت‌تان را برای چنین روز مبادایی و بعد از یك جراحی قلب تضمین كنید، ازدواج كنید. محققان می‌گویند، از میان میلیون‌ها فردی كه برای جراحی قلب پایشان به بیمارستان باز می‌شود، متاهل‌ها شانس بیشتری برای زنده‌ماندن دارند.

از نظر آنها، احتمال مرگ مجرد‌ها بعد از چنین عملی، ۳برابر بیشتر است. به گزارش تایم، متاهل‌ها نه‌تنها شانس بیشتری برای زندگی دارند بلكه زودتر هم از بستر بیماری بلند می‌شوند. این درحالی است كه ۷۱ درصد مجرد‌هایی كه قلبشان را عمل می‌كنند تا ۵ سال بعد از این جراحی با زندگی خداحافظی می‌كنند.

وسواسی می‌شوید

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

اگر نمی‌توانید از میان گزینه‌های بسیاری كه اطرافتان می‌بینید، یكی را برای ازدواج انتخاب كنید، اسم خود را مشكل پسند نگذاریدزیرا ممكن است به اختلال روانی وسواس مبتلا شده و خودتان بی‌خبر باشید. وسواس یكی از شایع‌ترین اختلالات روانی است و متخصصان معتقدند، این بیماری، مجرد‌ها را بیشتر از دیگران به‌خود درگیر می‌كند.

بسیاری از افراد مجرد كه اختلال وسواس دارند قبول نمی‌كنند كه متاهل شوند كه این مورد یكی از دلایل وسواس در این افراد است.» او معتقد است شیوع این بیماری در زن‌ها و مردها یكسان است اما مجرد‌ها سهم بیشتری از آن را به‌خود اختصاص داده‌اند. به گفته این روانپزشك، ۳درصد از ایرانی‌ها با اختلال وسواس دست و پنجه نرم می‌كنند كه بیشتر آنها هم كسانی هستند كه هنوز ازدواج نكرده‌اند.

فشار‌تان بالا می‌رود

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

مهم نیست كه دوستان زیادی دارید یا اینكه خانواده‌تان از شما حمایت می‌كنند بلكه هیچ كدام از این عوامل نمی‌توانند فشار خون شما را در حالت تعادل قرار دهند.

محققان دانشگاه «بریگهام یانگ» معتقدند، ازدواج كردن اصلی‌ترین عاملی است كه می‌تواند فشار خون شما را كنترل كند. از نظر آنها متاهل‌هایی كه از زندگی‌شان رضایت دارند، فشارخونشان ۴ درجه پایین‌تر از مجرد‌هاست. البته تنها یك ازدواج موفق است كه می‌تواند روی این موضوع تاثیر بگذارد و متاهل‌هایی كه از زندگی‌شان راضی نیستند، فشار‌خونشان تا این درجه پایین نمی‌ماند.

آلزایمر می‌گیرید

اگر زود ازدواج نکنید به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید

درست است كه تغذیه و بسیاری از عوامل دیگردر ابتلای شما به آلزایمر نقش دارند اما محققان می‌گویند، اگر ازدواج كنید به احتمال كمتری این بیماری به سراغتان می‌آید. از نظر آنها اختلالات مغزی و فكری، بیشتر سراغ مجرد‌ها یا كسانی می‌رود كه یك ازدواج ناموفق داشته‌اند.

پژوهشگران معتقدند افرادی كه متاهل و دارای فرزند هستند از نظر اجتماعی فعال‌تر بوده و مغز‌شان بیشتر از افراد مجرد‌ به محرك‌ها واكنش نشان می‌دهد. یافته‌های آنها نشان می‌دهد كسانی كه تا سنین میانسالی در كنار همسرشان زندگی می‌كنند، ۵۰ درصد كمتر دچار آلزایمر و اختلالات مشابه مغزی می‌شوند. این درصورتی است كه طلاق هم می‌تواند احتمال زوال عقل را تا ۳ برابر بیشتر كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا همش بر عکسه...ازدواج ک میکنی اینا همش صدبرابر میشه...

    • محمد

      من ٤٠ ساله و مجرد . هيچ كدوم رو ندارم، مگه مقداري استرس كه ناشئ از شلوغي و دود و گراني است، و همه دارند.

    • بدون نام

      گرچه خودم مجردم و منطق حکم میکنه مجرد بمونم، اما نمیدونم اگر شرایط زندگی بخصوص از لحاظ اقتصادی مثل الان داغون نبود آیا واقعا ترجیح نمیدادم در کنار کسی که دوستش دارم پیر بشم؟ آیا دوست نداشتم از تماشای بزرگ شدن و به بار نشستن فرزندانم لذت ببرم؟
      چرا که نه؟
      ولی با این اوضاع اسفناک اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و ... شاید بهتر باشه تنها باشم و سیگاری بشم و زیر تیغ جراحی قلب برم و وسواسی بشم و تنها بمیرم ولی امید یه نفر دیگه رو برای زندگی خوب ناامید نکنم.

    • متاهل

      اگر ازدواج کنید همه اینها چند برار می‌شود

    • بدون نام

      خدایی تو این وضیعت مملکت اگه ازدواج کنیم بدتر ازینا میگیریم

    • کامران

      ازدواج هم بکنید خیلی خیلی زودتر به این بیماری ها دچار می شوید، یا این فرق که هر روز یکی هم روی سرتان غر میزنه که پاشو الکی خودتو نزن به مریضی برو شوهرای مردم رو نگاه کن یاد بگیر، شانس من .... شوهرم رو نگاه.... خلاصه همون مریضیه از ازدواج خیلی بهتره

    • زلف علی

      دروغ است استرس در متاهل ها خیلی بیشتر است از مجرد ها ست تا می توانید زن نگیرد تا عمر بیشتری بکنید

    • بدون نام

      اگر ما بخوایم مریض بشیم باید کی رو ببینیم

    • جمیل

      تمام اینا مال بعد ازدواجه.

    • بدون نام

      بابا کی دلش نمیخاد زن داشته‌باشه خونه بچه زندگی‌ داشته باشه ولی‌ مخارج لعنتی نمیزارن

    • بدون نام

      اینو جایی تحقیق کردن که مشکلات اقتصادي ندارن با ایران فرق داره

    • تنها

      والا ب نظر من ک فکر یه ادم مجرد نصف ی ادم متاهل هم‌ نیس من خودم چن ماه پیش متاهل شدم بخدا اینقده فکرم درگیره ک دارم روانی میشم همش ارزو میکنم کاش مجرد میموندم ای کاش...
      متاهل شدن تو این وضعییت اقتصادی یه خرییته محضه بخدا

    • بدون نام

      مجردایی که نمیتونید ازدواج کنید نگران نباشید همه موارد فوق با مدیتیشن حل میشه

    • بدون نام

      یعنی زنان ایرانی اینقدر تاثیر دارن من که باور نمی کنم

    • بدون نام

      اگه زود ازدواج کنیم به چه بیماری هایی مبتلا می شیم؟؟؟

    • بدون نام

      ایناتوخارجه نه تواین مملکت

    • مرضیه

      5 تا مرض میگیرید و از 50 تا مرض در امانید

    • شرلوک

      همه اینایی ک گفتین نسبت به اینکه نتونی توقعات همسر و بچه هاتو فراهم کنی خیلی خوبتره.اینجوری ففط شرمنده خودت میشی ولی اونجوری مدیون همسرو بچه هات.

      زنده باد مجردی.

    • میر

      اینها اثرات زود ازدواج کزدنه که !!!

    • بی نام

      شما وضعیت یه زندگی نرمال رو چه شغلی و چه اجتماعی فراهم کنید قطعا ازدواج میکنند و تحصیل کرده های بیکار مجبور به مهاجرت نمیشن و پدر و مادرهای اولاد دار شرمنده خانوادشون نمیشن.مردم با مسئولینی روبرو هستند که خیلی راحت و روزمره بهشون وعده توخالی و دروغ تحویل میدهند و ساعت به ساعت قطار گرانی و بی ارزشی پول سرعت بیشتری از قبل میگیرد و پایانی ندارد و به هیچ مرجع قانونی هم پاسخگو نیستند.ممنون

    • بدون نام

      من با ۳۷ سال سن انتخاب نکردم که مجرد باشم مرا مجبور کردند
      خواستگاری میریم میگن چی‌داری شغلت چیه و ...
      حتی برای مسکن مهر هم گفتند مجردی نمیشه
      کشور هم که در گرانی دست و پا میزند
      خوب ازدواج که خودش باعث استرسه

    • بدون نام

      من پیر پسر۴۳ساله هستم وتمام این بیماری ها را دارم

    • بدون نام

      تنها بیماری که گرفتم اینه که به نظافت اهمیت میدم و همه ش میرم حموم

      پاسخ ها

      • مجرد

        میدونم چی میگی

    • بدون نام

      برعکس گفتید

    • امین

      ازدواج بکنیم زیر بار فشار زندگی له میشیم موقع طلاق هم به خاطر مهریه میوفتیم زندان تا اخر عمرم مجبوریم قسط مهریه بدیم.مجبوریم تا اخر عمر هم پدر زن و مادر زن رو تحمل کنیم و همچنین غرغر های خود زن رو.تا آخر عمر هم مجبوریم عین بعضی جانوران تک هکسر بمونیم بدون هیچ تنوع و لذتی.وااااای که چقدر ازدواج خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو با این طرز فکر هیچوقت ازدواج نکن، کسی رو خوشبخت نمیکنی

    • عاطفه

      والا این امراض من بیشتر در افراد متاهل دیدم تا مجرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج