رتبه‌بندی سلامت مواد غذایی با قطب‌نمای غذا
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
ریزخور_4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
لاله زار مال_2
ریزخور_2
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۳۲۹۳
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
۱۳۹۵
تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا یک غذا برای شما خوب است یا نه، همیشه آسان نیست. با این حال، محققان دانشگاه تافتس در ماساچوست این کار را با یک ابزار جدید که بیش از ۸ هزار نوع ماده غذایی و نوشیدنی را بر اساس میزان سالم بودن آنها رتبه‌بندی می‌کند، آسان کرده‌اند.

دویچه وله: تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا یک غذا برای شما خوب است یا نه، همیشه آسان نیست. با این حال، محققان دانشگاه تافتس در ماساچوست این کار را با یک ابزار جدید که بیش از ۸ هزار نوع ماده غذایی و نوشیدنی را بر اساس میزان سالم بودن آنها رتبه‌بندی می‌کند، آسان کرده‌اند.

رتبه‌بندی سلامت مواد غذایی با قطب‌نمای غذا

به‌گزارش نشریه پزشکی نیچرسیستم تغذیه‌ای که قطب‌نمای غذا نامیده می‌شود، بر اساس ۹ عامل به غذاها نمره می‌دهد:ویتامین‌ها، مواد معدنی،نسبت مواد مغذی،مواد تشکیل‌دهنده غذا،مواد افزودنی،غذاهای پردازش‌شده، فیبر و پروتئین، لیپیدهای خاص، مواد شیمیایی گیاهی.

در این سیستم نمره‌ها از ۱ (ناسالم‌ترین) تا ۱۰۰ (سالم‌ترین) برای غذاها در نظر گرفته شده است.

محققان می‌گویند که بر اساس این قطب‌نما، مصرف انواع غذاها و نوشیدنی‌هایی که نمره ۷۰ یا بالاتر دارند مانند تمشک و انواع دیگر توت‌ها، ماهی و قهوه باید بیشتر شود.

غذاهایی که بین ۳۱ تا ۶۹ امتیاز دارند، مانند چیپس سیب‌زمینی‌شیرین، گوشت گریل شده، نان سفید و چیکن برگر باید در حد اعتدال مصرف شود.

هر چیزی که نمره ۳۰ یا پایین‌تر دارد، مانند نودل فوری، پیتزا، کورن‌فلکس، باید حداقل مصرف را داشته باشد.

در این سیستم، میان‌وعده‌ها و دسرهای شیرین مانند پودینگ، چیز برگر و سایر فست‌فودها، دارای نمره کمتر از ۱۶ هستند.

گروهی که بیشترین امتیاز را کسب کردند میوه‌ها و سبزیجات هستند. حبوبات، آجیل و دانه‌ها میانگین نمره ۶۸ را دارند. لائوری رایت، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه فلوریدای جنوبی می‌گوید: «تقریباً هر میوه یا سبزی تازه، به‌ویژه آنهایی که به‌طور طبیعی دارای رنگ روشن هستند، باید نمره ۱۰۰ بگیرند چون کسی با خوردن زیاد میوه یا سبزیجات دچار اضافه‌وزن نمی‌شود.»

او توصیه می‌کند: «بر اساس این رتبه‌بندی، همه افراد باید غذاهای فرآوری‌نشده بیشتری در رژیم غذایی (به‌عنوان مثال میوه‌ها، سبزیجات تازه و غلات کامل) وارد کنند و میزان مصرف غذاهای حیوانی را کاهش دهند (شیر، گوشت، مرغ و ماهی). اگر تهیه میوه یا سبزیجات تازه سخت بود، گزینه های منجمد جایگزین‌های فوق‌العاده و به‌همان‌اندازه سالم هستند که اغلب با قیمت ارزان‌تر می‌توان آنها را تهیه کرد.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
عارفی_1
شیرآلات زمانی_1
دکتر نائبی_1
ادیب_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
ادیب_3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 4
شیرآلات زمانی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
ادیب_4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
ادیب_2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
خرید باکس 2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
انجمن پرستاری ایران_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کالازم_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
کالازم_فوتر
انجمن پرستاری ایران_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
تنورستان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
فنی آتل_فوتر