۱۱۶۶۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

با خواندن اين صفحه امسال سرما نخواهيد خورد

وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!

اين توصيه‌ها كه تمامي آن‌ها براساس تدابير سلامت و تندرستي طب سنتي ايران گردآوري شده است از جمله بهترين راه‌كارها براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي فصل‌هاي سرد سال از قبيل سرماخوردگي، زكام، آنفلوآنزا، آبريزش بيني و ديگر بيماري‌هاي رايج اين فصل است.

وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!
با شروع فصل پاييز و كاهش دماي هوا رعايت نكاتي كاربردي و بسيار ساده مي‌تواند سلامت و تندرستي شما و اعضاي خانواده‌تان را در طول پاييز و زمستان تضمين كند، بنابراين اگر به توصيه‌هاي ما عمل كنيد و مو‌به‌مو آن‌ها را انجام دهيد خواهيد ديد كه در اين زمستان در مقايسه با زمستان‌هاي گذشته كمتر سرماخوردگي را تجربه مي‌كنيد يا اصلا به سرماخوردگي مبتلا نمي‌شويد. اين توصيه‌ها كه تمامي آن‌ها براساس تدابير سلامت و تندرستي طب سنتي ايران گردآوري شده است از جمله بهترين راه‌كارها براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي فصل‌هاي سرد سال از قبيل سرماخوردگي، زكام، آنفلوآنزا، آبريزش بيني و ديگر بيماري‌هاي رايج اين فصل است.


وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!

شلغم بخوريد

تا مي‌توانيد در فصل پاييز و زمستان شلغم بخوريد. از ديدگاه درمانگران طب‌سنتي شلغم يكي از مفيدترين سبزي‌هايي است كه در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي و بيماري‌هاي فصل پاييز بسيار موفق عمل مي‌كند. اگر امكان تهيه و طبخ شلغم به‌صورت روزانه براي شما دشوار است، سعي كنيد يك روز در ميان شلغم بخارپز شده را براي خود و خانواده‌تان آماده كنيد و آن را در وعده غذايي يا ميان‌وعده‌ها به فرزندان‌تان بدهيد. دقت كنيد، حتما شلغم‌ها را بخارپز كنيد زيرا آب‌پز كردن شلغم تا حدود زيادي از خواص و فوايد آن كم مي‌كند.


خانه را گرم كنيد

با نزديك شدن فصل سرد سال تجهيزات گرمايشي منزل را كنترل كرده و آن‌ها را براي متعادل نگه داشتن دماي هوا و گرم كردن فضاي خانه آماده كنيد. استراحت كردن در هواي سرد، دراز كشيدن بر زميني كه سرد است و خوابيدن در محيطي كه دماي آن كم است حتي براي يك شب موجب كاهش توان و ايمني بدن شده و بدن را براي ابتلا به بيماري‌هايي مانند زكام و دردهاي مفصلي و استخواني آماده مي‌كند.


هواي خانه را ضدعفوني كنيد

براي ضدعفوني كردن و پاكسازي هواي خانه و اتاق در فصل‌هاي سرد سال بهترين راه استفاده از بخورهاي گياهي است. بخور گياهاني مانند اكاليپتوس، بابونه و نعنا از جمله بهترين راهكارها براي حفظ ميزان رطوبت هوا و پيشگيري از خشك شدن آن است. ضمن آن‌كه اين بخورها به پاكسازي هوا و ضدعفوني‌كردن آن نيز كمك مي‌كند و مانع از انتقال بيماري از طريق هوا مي‌شود.


يخ‌ساز يخچال را خاموش كنيد

در فصل پاييز و زمستان از نوشيدن آب سرد و آبي كه با يخ خنك شده باشد پرهيز كنيد. به اعتقاد درمانگران طب سنتي، نوشيدن آب سرد در فصل پاييز موجب ضعيف شدن عضلات حنجره و حلق شده و در نهايت گلو را با ضعف و اختلال روبه‌رو مي‌كند. افرادي كه در فصل‌هاي سرد سال آب سرد مي‌نوشند عموما از گلو‌درد و گرفتگي صدا در اين ماه‌ها رنج مي‌برند.


وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!

از اين غذاها دوري كنيد

يكي از ساده‌ترين روش‌ها براي پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي در فصل پاييز آن است كه همزمان با شروع اين فصل و حتي يكي،‌ دو هفته پيش‌تر از آن برنامه و رژيم غذايي خود را اندكي تغيير دهيد. به اين معني كه از مصرف برخي از غذاها و مواد خوراكي مانند انواع غذاهاي آماده، فست‌فود و غذاهايي كه با سوسيس، كالباس و تن ماهي تهيه مي‌شود، پرهيز كنيد. اين مواد‌غذايي به اين دليل كه سرشار از نمك، ادويه و افزودني‌ها و مواد نگه دارنده هستند موجب كاهش توان سيستم ايمني بدن مي‌شوند، ميزان رطوبت بدن را نيز كاهش داده و بدن را براي جذب ويروس‌ها و عوامل بيماري‌زا مستعد مي‌كنند.


نكات مهم براي استحمام

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه درمانگران طب سنتي براي استحمام در فصل پاييز به آن اشاره مي‌كنند پرهيز از ريختن آب سرد يا قرار گرفتن در آب سرد است زيرا حمام‌كردن با آب سرد موجب تنگ‌شدن منافذ بدن مي‌شود و انسدادهايي در سطح پوست به‌وجود مي‌آورد كه مانع از دفع مواد زائد درون بدن از طريق اين منافذ مي‌شود و اين مسئله خود منجر به حبس مواد زائد در بدن و آمادگي بدن براي ابتلا به بيماري‌هاي مختلف در فصل سرد مي‌شود.


كنترل مزاج را به دست بگيريد

براي كنترل و تعديل مزاج و همينطور براي پيشگيري از تجمع و انباشته شدن بدن از اخلاط مختلف در فصل پاييز بهترين روش اصلاح شيوه تغذيه و مصرف موادغذايي است كه متناسب با ساختار بدن هر فرد توسط درمانگر طب سنتي به او توصيه مي‌شود اما يكي از عمومي‌ترين نكات براي تعديل مزاج جايگزين كردن ميوه‌هاي خشك شده با ميوه‌هاي تازه است. البته بهتر است اين ميوه‌هاي خشك شده به‌صورت طبيعي و بدون افزوده شدن مواد شيميايي خشك شده باشند.


وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!

اين شربت دشمن سرماخوردگي است

براي پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي در كودكان زير ۵ سال يكي از بهترين روش‌ها تهيه شربت شلغم است. براي تهيه اين شربت كافي است چند شلغم تازه و رسيده را خوب بشوييد و آن را در مقدار كمي آب بجوشانيد. شيره باقي مانده از جوشانده شلغم را با مقداري عسل يا نبات شيرين كرده و آن را به كودك بدهيد. نوشيدن اين شربت موجب تقويت سيستم ايمني و توان مقاومت بدن در مقابل بيماري‌هايي از قبيل سرماخوردگي، زكام و آبريزش بيني مي‌شود.


درمان سرفه‌هاي خشك با آويشن

بخور آويشن و تنفس هوايي كه عصاره آويشن در آن وجود دارد، يكي از بهترين روش‌هاي طبيعي براي درمان و كنترل سرفه‌هاي خشك است. اگر با شروع فصل سرد دچار سرفه‌هاي خشك مي‌شويد و اين مسئله موجب آزار شما و ايجاد خراش در گلوي شما مي‌شود، بهترين روش براي از بين بردن آن تنفس 15 دقيقه از بخور آويشن 2بار در روز است. اگر بخشي از فعاليت‌هاي خود را خارج از منزل و در محيط كار انجام مي‌دهيد توصيه مي‌كنيم اين بخور را در محل كار خود نيز استفاده كنيد. دقت داشته باشيد، استفاده از اين بخور براي كودكان زير 2 سال حتما بايد با تجويز درمانگر و زير نظر متخصص كودك باشد.


به غذاي‌تان دارچين بزنيد

دارچين يكي از گياهان دارويي مفيدي است كه در فصل سرد سال براي پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي كارايي زيادي دارد. بنابراين بهتر است با شروع فصل سرد سال تقريبا از نيمه‌هاي پاييز اين گياه دارويي را به برنامه غذايي خود اضافه كنيد. مي‌توانيد اين گياه دارويي خوشبو را به‌صورت چاي، دم‌نوش يا ادويه در غذاهاي‌تان مصرف كنيد. براي تهيه چاي و حتي غذا بهتر است از چوب دارچين استفاده كنيد تا بهتر بتوانيد از خواص مفيد آن بهره‌مند شويد.


وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!

چاي گل‌گاوزبان بنوشيد

نوشيدن چاي گل‌گاوزبان كه با ليموعماني تهيه شده باشد در شرايطي كه به سرماخوردگي مبتلا هستيد بسيار كمك‌كننده است. نوشيدن اين چاي و گرم نگه داشتن بدن اين امكان را فراهم مي‌كند تا بدن سموم و مواد زائد را به همراه تعريق از خود دفع كند و سلامت زودتر از مدت زمان معمول به بيمار بازگردد. علاوه بر اين نوشيدن اين چاي در زماني كه دچار دردهاي مفصلي ناشي از ابتلا به سرماخوردگي هستيد بسيار كمك‌كننده است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

وقتی سرما خوردگی از شما فرار می کند!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسرين

      خيلي مفيد بود يه دنيا ممنون

    • MARZIEH

      مرسی خیلی عالی بود

    • بدون نام

      ‏ ‏‏ ‏‏ ‏:

    • jabar

      اطلاعات بسیار مفیدی ارایه میدهید ممنون.خواهشمندم درمورد جوش صورت مخصوصا خانمها در سن 36 سالگی

    • Hdi

      با تشکر از مطالب بسیار مفیدتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج