نهاد حاکمیتی در اجرای قوانین تبعیض قایل نباشد
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
لاله زار مال_3
لاله زار مال_4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۷۴۰۴۰
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
۱۱۶۶
استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان این که دولت در اجرای قوانین قیمت گذاری در زنجیره ارزش خودرو و محصول نهایی تبعیض قایل نباشد، گفت: دولت برای توسعه یکپارچه صنعت، در زمینه اختصاص یارانه و ارایه مشوق‌ها به شرکت‌های تولیدی و صنعتی تفاوت قایل نشود.

تابناک: استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان این که دولت در اجرای قوانین قیمت گذاری در زنجیره ارزش خودرو و محصول نهایی تبعیض قایل نباشد، گفت: دولت برای توسعه یکپارچه صنعت، در زمینه اختصاص یارانه و ارایه مشوق‌ها به شرکت‌های تولیدی و صنعتی تفاوت قایل نشود.

سعید میرزا محمدی با بیان این‌كه فولاد و آهن از مهم‌ترین مواد اولیه تولید در خودروسازی است، ادامه داد: با توجه به این‌كه خرید و تامین این اقلام و سایر مواد اولیه توسط خودروساز با قیمت آزاد صورت می‌گیرد، هزینه تولید افزایش قابل توجهی یافته است.

وی در مقایسه صنعت خودرو با سایر صنایع شاخص کشور افزود: شركت‌های بزرگی مانند فولاد با كمك دولت از یارانه های پنهان مانند انرژی ارزان استفاده می كنند كه تاثیر مستقیمی بر كاهش قیمت تولید برای این شركت‌ها دارد. به‌عنوان مثال، سهم برق از قیمت تمام شده فولاد در ایران تنها چهار درصد است در صورتی که این مقدار در متوسط جهانی ۲۲ درصد گزارش می‌شود که علت پایین بودن این سهم در ایران، یارانه بالای انرژی برق در صنعت فولاد کشور است. ولی این امتیاز از سوی دولت به خودروساز داده نمی شود.

میرزا محمدی با بیان این‌كه به ازای هر تن فولاد تولیدی که با بهای حدودا ۵۵۰ دلاری در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، حدود 100 دلار یارانه انرژی از سوی دولت پرداخت می شود، گفت: در كنار این ‌كه فولاد دغدغه‌ای برای حفظ خودروساز به عنوان مشتری خود ندارد، بیش از استاندارد جهانی یارانه انرژی می گیرد.

وی به كوتاهی دولت در تامین مواد اولیه خودروسازان اشاره كرد و گفت: خودروساز مجبور است این مواد را با قیمت جهانی و بالا تامین كند، در حالی كه دولت می‌تواند با تامین بودجه به طور مستقیم مواد مورد نیاز را در اختیار خودرو ساز قرار دهد و یا شركت های فولادساز سهمیه خاصی را برای خودروسازان در نظر بگیرند.

میرزا محمدی با بیان این‌كه انتقادهای صورت گرفته در خصوص افزایش هزینه‌های تولید خودرو كارشناسی نیست افزود: زمانی كه بیش از 75 درصد هزینه های تولید، مربوط به مواد اولیه از جمله فولاد است که خارج از كنترل خودروساز است، نباید توقع كاهش چشمگیر هزینه تولید را داشته باشیم.

وی ادامه داد: خودروساز می تواند با بهینه سازی خطوط تولید و منابع انسانی، تنها بخش ناچیزی از هزینه سرانه تولید را كاهش دهد كه این اقدام، گرچه باید در دستور کار مدیران خودروسازی کشور قرار گیرد، اما تاثیر چندانی بر كاهش هزینه تولید ندارد.

این كارشناس صنعت خودرو قیمت گذاری دستوری را آفت خودروسازی دانست و گفت: تاكید فروش با قیمت دستوری باعث ضرر و زیان های مدت دار برای خودروسازان خواهد شد كه این زنجیره بر سهامداران خرد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

میرزامحمدی به جایگاه شركت‌های خودروسازی در بورس اشاره كرد و گفت: قدمت ده‌ها ساله این شركت ها در بورس و سهامداران خرد، نشان از موقعیت خاص خودروسازی در بین مردم دارد و این زیان های صورت گرفته یكی از دلایل افت بورس بوده است.

وی ادامه داد: حمایت دولت به هر طریقی در خصوص تامین مواد اولیه باید صورت گیرد.

میرزا محمدی اصلاح شیوه قیمت گذاری را، مسیر درمان و كاهش زیان خودرو دانست و افزود: خودروساز مایل به فروش قیمت خودرو در حاشیه بازار نیست و معتقد است با فروش خودرو با حداقل سود هم نظر خودروساز و مشتری تامین خواهد شد و در كنار آن دلال بازی جایگاهی در این روش ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان به این‌كه ورشكستگی خودروسازی عواقب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جبران ناپذیری دارد، گفت: خودروسازی با موسسه مالی كه اشتغال زایی، تولید، خدمات متنو ع، تعداد بالای مشتری، زنجیره تامین و تولید، شركت ها و صنایع وابسته بالا ندارد قابل مقایسه نیست و اگر این اتفاق بیفتد دولت قادر به جبران نخواهد بود.

كارشناس صنعت خودرو حضور مدیرانی كه دغدغه ملی دارند را مهم ارزیابی كرد و گفت: در صنعت خودرو مدیران در كنار تولید و ارتقای محصولات دغدغه ملی دارند و با اقتصاد مقاومتی قدم هایی برای تولید محصولات با استفاده از توان داخلی برداشته اند.

وی در پایان گفت: صنعت خودروسازی غرور ملی هر كشوری است و هیچ كشوری خودروسازی را به مرز ورشکستگی سوق نمی دهد.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
شفا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
فنی آتل_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
نیکان فارمدمهر_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
اورانوس_فوتر2
پارسیان طب - فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
تنورستان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر