۱۱۷۵۲۱۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

مجیدی به تجربه بیشتری نیاز دارد

مربی اسبق استقلال گفت: «فرهاد مجیدی» مربی جوانی است و برای بازی‌های بزرگ هنوز ساخته نشده و این مستلزم زمان و تجربه است.

خبرگزاری ایرنا: مربی اسبق استقلال گفت: «فرهاد مجیدی» مربی جوانی است و برای بازی‌های بزرگ هنوز ساخته نشده و این مستلزم زمان و تجربه است.
«مسعود اقبالی» روز یکشنبه افزود: فوتبال امروز دنیا نیازمند فاکتورهایی است که باید به آن توجه کرد و باید دید کدام یک از این عوامل در فوتبال ما وجود دارد.
وی ادامه داد: برای برگزاری یک بازی با کیفیت، نیازمند مهارت‌های فردی، گروهی و تیمی هستیم و این شامل مسایل دفاعی و هجومی می‌شود. توجه به عوامل فیزیکی و روانی بازیکنان نیز باید مد نظر قرار گیرد چرا که در زمین بازی،‌ همین عوامل تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند نتیجه یک بازی را رقم بزند.
پیشکسوت استقلال خاطر نشان کرد: در دیدارهایی همچون شهرآورد که فشار بر روی بازیکنان و کادر فنی بالاست، باید بدانید در تیم شما و در جناح حریف چه می‌گذرد. اگر هر ۲ تیم خودشان بودند به مراتب بازی بهتری را می‌دیدیم اما به دلیل عدم توجه به مواردی که ذکر شد شاهد بودیم هم استقلال و هم پرسپولیس تحلیل رفته و اصلا کارایی خودشان را نداشتند.
اقبالی افزود: استقلال در شهرآورد تهران با سیستم ۲-۴-۴ به میدان آمد و پرسپولیس هم استفاده از یک مهاجم را در برنامه خود داشت. هر چند استقلال در نیمه دوم تلاش کرد تا پرسپولیس را در کانال میانی تحت فشار قرار داده و به نتیجه برسد اما به دلیل نداشتن تمرکز در این راه ناکام ماند و نتوانست به اهداف خود در طول ۹۰ دقیقه بازی برسد.
وی تاکید کرد: وقتی ما نمی‌توانیم در ضربات آخر موفق عمل کنیم طبیعی است که گل هم رد و بدل نمی‌شود. به آمار شوت‌های زده شده در شهرآورد نگاه کنید،‌ همه چیز مشخص است. هنوز توانایی عبور و رسیدن به یک سوم دفاعی حریف را در دیدارهایی که بار روانی دارد را نداریم اما برای درست کردن جنجال و حاشیه استادیم.
پیشکسوت استقلال گفت: در فوتبال مدرن بازیکنان قبل از اینکه توپ را دریافت کنند، تصمیم می‌گیرند، اما در فوتبال ما وقتی صاحب توپ می‌‍شویم به دنبال هم می‌گردیم و فرصت از دست می‌رود. وقتی فشار روانی بالا هم برود که دیگر کار سخت‌تر، می‌شود و برای همین است که شهرآوردها معمولا خسته کننده و بی‌روح است.
اقبالی در پاسخ به این سووال که جنجال‌ها و حاشیه‌های ایجاد شده از سوی مسئولان استقلال تا چه میزان در نتیجه شهرآورد تهران موثر بود، افزود: بازیکنان ما حرفه‌ای نیستند و خیلی راحت تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار می‌گیرند. در فوتبال ما هر حرکت، کردار و گفتاری که از روی نیمکت یا از سوی مدیریت و مربی نشات بگیرد باز خوردش در زمین قابل رویت است، اما هنوز برخی آقایان این مساله را نمی‌دانند.
وی تصریح کرد: هنوز بلوغ تاکتیکی نداریم و حاشیه‌ها را هم نمی‌شناسیم. وقتی مدیریت یک باشگاه قبل از بازی مهمی مانند شهرآورد، آن همه جنجال درست می‌کند، مشخص است جایی باید این تنش‌ها اثر خودش را بگذارد و همین می‌شود که در زمین بازی شاهد آن اتفاقات هستیم.
پیشکسوت استقلال با اشاره به برگزاری شهرآوردهای مختلف در جهان یادآور شد: مصاف تیم‌های هم شهری در هر جای دنیا جذاب و تماشایی است، اما این جا باید امیدوار باشیم شاید این بازی با سایر دیدارهای قبلی متفاوت باشد. چرا باید بازیکن به جای آنکه حواسش به بازی باشد تمام مدت دنبال درگیری، تنش، اعتراض و مسایلی از این دست باشد و بارها دیدیم که در رفتار،‌ کلام و کردار بازیکنان جنبه‌های مختلف اعمال پرخاشگرانه قابل رویت است.
اقبالی تاکید کرد: بازیکن به مربی و کادر مدیریتی باشگاه نگاه می‌کند و در هر زمان تمامی رفتارها و گفتارها را مانیتور کرده و طبق همان سبک رفتار می‌کند. فرهاد مجیدی باید بداند به چه عواملی برای موفقیت نیاز دارد و بر اساس آن عمل کند. «امیر قلعه‌نویی» را ببینید، آرام آرام تبدیل به یک مرد بزرگ در فوتبال شد و امروز آرامشی که دارد مثال زدنی است و این تجربه در گذر زمان و بر اساس یک روند نرمال به دست آمده است و فرهاد نیز باید این مسیر را طی کند. او خیلی جوان است و نیازمند تجربه و باید قبول کنیم که برای بازی‌های بزرگ هنوز خیلی کار دارد.
تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران و در نود و هفتمین شهرآورد پایتخت عصر روز گذشته (شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معراج عبدالهی

      تیم انگار اصلا مهاجم نداره
      مواقع حمله محوطه جریمه حریف
      مهاجم نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج