۱۱۷۵۷۵۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

اگر گفتگو‌ها در وین شکست بخورد چه می‌شود؟

ولی نصر در گفت‌وگو با برنامه جی‌پی‌اس شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد که «اگر توافق دچار فروپاشی شود، ایران با امریکا و همسایگان عربش وارد یک رویارویی برای کنترل عراق، لبنان، سوریه و یمن می‌شود و مقدار ناچیز ثباتی که همین حالا در منطقه می‌بینیم در معرض خطر فروپاشی قرار می‌گیرد.

روزنامه اعتماد نوشت: ولی نصر در گفت‌وگو با برنامه جی‌پی‌اس شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد که «اگر توافق دچار فروپاشی شود، ایران با امریکا و همسایگان عربش وارد یک رویارویی برای کنترل عراق، لبنان، سوریه و یمن می‌شود و مقدار ناچیز ثباتی که همین حالا در منطقه می‌بینیم در معرض خطر فروپاشی قرار می‌گیرد.

اگر امریکا واقعا می‌خواهد که از منطقه خارج شود، خواهان کاهش تنش‌ها است و نمی‌خواهد که درگیری وسیع در منطقه رخ دهد. باید با ایران وارد یک توافق شود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا منصفانه است که بگوییم خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران، نتایج فاجعه‌آمیزی به‌جا گذاشته است، تاکید کرد: «کاملا صحیح است، شاید این یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های استراتژیکی باشد که ایالات متحده امریکا تاکنون مرتکب شده است. تمام فرض‌هایی که دولت ترامپ، دولت نتانیاهو در اسراییل و دولت‌های عربی خلیج‌فارس داشتند، به شکل فاجعه‌آمیزی اشتباه از آب در آمد. منطقه بسیار شکننده‌تر است و به نظر می‌رسد که غرب در حال از دست دادن گزینه‌هایش برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران است و آنچه در وین رخ می‌دهد یکی از آخرین بخت‌ها برای کنترل شرایط است.»

سوزان دیماجیو، پژوهشگر ارشد موقوفه کارنگی برای صلح بین‌المللی می‌گوید: «تیم جدید مذاکره‌کننده ایرانی معتقد است که گذر زمان به نفع آنهاست و از این زمان می‌توانند برای توسعه برنامه هسته‌ای استفاده کنند و آن را به عنوان اهرم فشار در مذاکرات به‌کار گیرند.»

این تحلیل دقیقا در برابر اظهارنظر صریح سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است که روز گذشته در پاسخ به «اعتماد» گفت: «در مذاکرات وین نه عجله داریم نه اجازه می‌دهیم با وقت ما بازی شود.» دیماجیو می‌گوید: «اگر این گفت‌وگوها با شکست مواجه شود، خیلی سخت است که برخی از طرف‌های دیگر را به ویژه پکن، به موافقت با اعمال مجدد تحریم‌ها یا اجرای آنها وادار کرد.» این کارشناس در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست می‌گوید که به نظر او باید دولت امریکا امکان عقب‌نشینی از برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را برای احیای توافق مدنظر قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاسبان تحریم خوشحال میشن

    • بدون نام

      برا مسولیین هیچی.ولی براملت ...

    • مرتضی

      دلارگران میشودمردم ازگرانی کمرشون خمتر میشود وسودجویان و دلالان خون مردم میمکند چونکه هیچ نظارتی بربازارنیست ومسیولین هم که مهم نیست براشون به گرفتاری ما مردم میخندند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج