کاسبی عجیب اسد؛ تصادف‌های ساختگی برای اخاذی
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
شیرآلات زمانی_1
لاله زار مال_1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
شیرآلات زمانی_3
ادیب_3
لاله زار مال_3
لاله زار مال_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_2
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۸۳۴۷۴
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
۵۲۹۰
«صحنه زنی» روایتی ناگفته از معضلی اجتماعی و نمایش لایه‌های پنهان آن در زیر پوست شهر است.صحنه زنی» دومین فیلم‌ علیرضا صمدی، حاصل تحقیق و پژوهش چندساله در لایه‌های زیرین اجتماع و ترجمان سینمایی آن به یک فیلمنامه حساب شده و فیلمی خوش ساخت و حرفه‌ای است.

برترین‌ها: «صحنه زنی»به کارگردانی علی صمدی که برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ نقره‌ای بهترین فیلم را دریافت کرد، برای نخستین‌بار به سراغ روایتی ناگفته از معضلی اجتماعی و نمایش لایه‌های پنهان آن در زیر پوست شهر رفته است. فیلم داستان سه خلافکار مناطق پایین شهر را روایت می‌کند که به دنبال کسب درآمد از ایجاد تصادف‌های ساختگی و گرفتن پول بیمه هستند. پیرنگ اصلی که مخاطب را با سوژه‌ای جدید روبرو می‌کند.

کاسبی عجیب اسد؛ تصادف‌های ساختگی برای اخاذی

ملیکا هلالی درباره فیلم نوشت: اسد (بهرام افشاری) در نقش رئیس گروه، با ظاهری رعب‌آور و خوف‌ناک کمتر از بقیه حرف می‌زند و کارش تهدیدکردن است. او شخصیتی پیچیده و زندگی سختی دارد و می‌خواهد با پول این کار به هدفش یعنی پیدا کردن دخترش برسد. سبزواری (مجید صالحی) سعی می‌کند با زبانی آرام کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد و مِستر (پیام احمدی‌نیا) وظیفه‌اش عملی کردن تهدیدها و دستورات اسد است. شخصیت متفاوت این سه نفر و دیالوگ‌هایی که پشت سر هم میان آن‌ها رد و بدل می‌شود، به حفظ ریتم فیلم بسیار کمک کرده است. صحنه‌زنی با خلق موقعیت‌ها و سکانس‌هایی درگیرکننده توجه مخاطب را به قصه‌ی تمام کارکترها و داستان زندگی‌شان جلب می‌کند. هرکدام از آن‌ها گرفتار مشکلاتی شده‌اند که به تنهایی مقصرش نبوده‌اند. نمی‌توان کسی را سرزنش کرد.

کاسبی عجیب اسد؛ تصادف‌های ساختگی برای اخاذی

علی رفیعی وردنجانی نوشت: صحنه زنی فیلمی از علیرضا صمدی اثری متنبه از نظر سیاسی و اخلاقی است. سینمای اجتماعی در ایران تفاوت عمده ای با تعریف ژانری آن در جهان دارد. در حقیقت رویداد بزرگ اجتماعی در سینمای ایران به «گوزن ها» مربوط می شود؛ این فیلم پدر فیلم هایی همچون: «ابد و یک روز» ، «لانتوری» و... است. اما آنچه صحنه زنی را از نظر اجتماعی دارای اهمیت بیشتری نسبت به آثار نام برده شده می کند، تجربه است.

تجربه ای که محتوای پرکنش ایجاد کرده.شخصیت های فیلم «صحنه زنی» ماکتی از قبل آماده اند و در این قصه تنها به خواست سرنوشت عمل می کنند و خود هیچ تاثیری بر آن ندارند. «صحنه زنی» فیلمی است که سینمای ایران از نظر اجتماعی به انواع آن نیاز ویژه دارد. قصه ای که در حال هشدار دادن کسب و کارهایی ابتر از تن فروشی مردان و زنان و نزول اخلاقیات در جامعه است.

کاسبی عجیب اسد؛ تصادف‌های ساختگی برای اخاذی

سحر عصرآزاد، منتقد سینما صحنه زنی را فیلم‌ سرپا، خوش ساخت و به شدت سینمایی توصیف کرد و درباره‌اش نوشت: «صحنه زنی» دومین فیلم‌ علیرضا صمدی بعد از «بی نامی»، حاصل تحقیق و پژوهش چندساله در لایه‌های زیرین اجتماع و ترجمان سینمایی آن به یک فیلمنامه حساب شده و فیلمی خوش ساخت و حرفه‌ای است.

کاسبی عجیب اسد؛ تصادف‌های ساختگی برای اخاذی

فیلمی که در همه وجوه از حضور متخصصان حرفه‌ای بهره برده؛ از پشت دوربین تا مقابل دوربین. از جمع بازیگران که ترکیبی تازه و هیجان‌انگیز است تا فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و ...دغدغه‌مندی فیلمساز نسبت به اجتماع به شکلی دراماتیک در فیلم به‌ تصویر درآمده.

به گونه‌ای که هم یک زخم برآمده از فقر را نشان می‌دهد هم آسیب‌شناسی آن را از خلال پیگیری یک مددکار اجتماعی ثبت می‌کند ولی در عین حال شعاری و مستقیم‌ نمی‌شود.همین زاویه نگاه که جهان فیلم از درون زخم و آسیب موجود، ترسیم شود و نگاه یک مددکار از بیرون، آن را تعدیل و تکمیل کند و فینالی تاثیرگذار از تلاقی این دو سویه رقم بخورد، فیلم را عمیق و دردمندانه و در عین حال دراماتیک‌تر کرده است.

کاسبی عجیب اسد؛ تصادف‌های ساختگی برای اخاذی

بهرام افشاری و مجید صالحی در این فیلم غیر قابل پیش‌بینی، غافلگیرکننده و حسرت‌برانگیز هستند. بخصوص حسرت اینکه این جشنواره از داوری و ارزیابی هنر آنها و کلیت فیلم «صحنه زنی»، غافل و به گفته بهتر محروم ماند و ... مهم‌تر اینکه چگونه می‌توان این غفلت و نادیده گرفتن را تحلیل یا توجیه کرد؟!

انتشار یافته: 6
در انتظار بررسی:0
Iran (Islamic Republic of)
08:01 - 1400/10/15
مردم برای گذران زندگی دست به هر کاری میزنند.
Iran (Islamic Republic of)
08:14 - 1400/10/15
واژه خلافکار و پایین شهر و همیشه با هم میارید . من متولد و بزرگ شده شهرری هستم و اینجا پر آدم های تحصیل کرده و بومی و مهربونه. با یه نگاه ساده به پرونده های سرقت و جنایت و ... متوجه میشید که تقریبا همه شون متعلق به شهرهای دیگه هستند.. پدر من چهار تا بچه داشت ،یکی شون شد مهندس برق یکی استاد ادبیات و دو تا دیگه کارمند فوه قضائیه با مدرک ارشد حقوق ، همه هم ساکن شهرری. امثال سوریان ، دبیر ، ساعی ، مهدوی کیا و فغانی و هزاران نفر دیگه از همین جنوب شهر باعث افتخار کل ایران شدند.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
درود بر پدر بزرگوارتان

از این مرز بندیهای مسخره جامعه ستیزانه بیزارم
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
همجا هم خوب داره هم بد
و این ک انگ بزنیم ب شهر محله یا استان اصلا درست نیس

خداوند بزرگ شمارا حفظ کنه پیروز و پایدار باشید
میتی از مشد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
واقعیت همینه این اشخاص با این مشکلات فقر در پایین شهر بوجود می ایند اگر پول داشته باشند که نمیروند دنبال پول بیمه
Iran (Islamic Republic of)
18:15 - 1400/10/15
داستان روایت خیلی یکنواختی داشت هیچ نقطه ی اوج و هیجانی ای داخلش وجود نداشت و هیچ اتفاق مهمی در روایت تاثیری نداشت . فقط تنها قسمتی که باعث میشد تماشاچی در حس و حالش تغییری ایجاد بشه لحظه های خشونت بود که واقعا بی دلیل نشون داده میشد و بی هدف بود نه برای اثبات چیزی صحنه ها نمایش داده میشد . و در پایان فیلم فقط آدم ها حذف شدن و از سر تا انتها هیچ چیزی جلو نرفت و اصلا حتی یک مشکل آدم های داستان هم حل نشد . در کل در حد یکبار دیدن قابل تحمله .
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
روشا فارمسی_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
دکتر صالحی_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
ترجمه زندگی_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
فنی آتل_فوتر
پارسیان طب - فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
تنورستان_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
اورانوس_فوتر2
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر