جاباما
۱۲۰۶۳۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیا شما هم با استرس درگيريد؟

از شنيدن صداي تصادفي در خيابان گرفته تا خواندن خبري در صفحه حوادث روزنامه، همه و همه مي‌توانند آستانه تحمل فشار رواني را در شما پايين بياورند. متخصصان معتقدند توانايي تحمل استرس، در ميان همه افراد يكسان نيست.

آیا شما هم با استرس درگيريد؟
مجله سیب سبز: از شنيدن صداي تصادفي در خيابان گرفته تا خواندن خبري در صفحه حوادث روزنامه، همه و همه مي‌توانند آستانه تحمل فشار رواني را در شما پايين بياورند. متخصصان معتقدند توانايي تحمل استرس، در ميان همه افراد يكسان نيست. محدوديت‌هاي رواني، تجربه‌هاي متفاوت اجتماعي و بسياري عوامل ديگر مي‌تواند اين آستانه را در افراد دست‌خوش تغيير كند. به بهانه همين واقعيت «انجمن مشاوره و روان درمانی بریتانیا» تستي را براي سنجش اين آستانه طراحي كرده است. اگر شما هم مي‌خواهيد توانايي خود را در تحمل فشار رواني بسنجيد، به اين سؤالات پاسخ دهيد.

آیا شما هم با استرس درگيريد؟

وقتي استرس داريد

۱. منبع استرس خود را پيدا كنيد. اين فشار‌ها از كجا به سمت‌تان هجوم آورده؟ اگر دليل اصلي ايجاد استرس را بشناسيد، مي‌توانيد آسان‌تر براي مهار كردنش قدم برداريد.

۲. سكوت را كنار بگذاريد و با يك نفر درباره مشكلات‌تان صحبت كنيد. گاهي تنها يك گوش شنوا مي‌تواند به اندازه يك دست همراه به ياري شما بيايد.

۳. فكر نكنيد استرس خودبه‌خود برطرف مي‌شود. بايد خيلي زود خودتان وارد عمل شويد و كنترل اوضاع را به دست بگيريد، وگرنه اضطراب‌تان بيشتر مي‌شود.

۴. حلقه حمايتي براي خود دست و پا كنيد. دوستان و خانواده شما در شرايط استرس‌زا بيشتر از هر كسي به شما كمك خواهند كرد. پس تمام بار اين موضوع را يك تنه به دوش نكشيد.

۵. ورزش كردن و تكنيك‌هاي تن آرامي مشكل شما را كاملا حل نمي‌كند، اما ذهن‌تان را براي مديريت شرايط آماده‌تر مي‌كند. رشته ورزشي كه با شخصيت‌تان تناسب دارد را انتخاب كنيد.

به این سؤالات پاسخ دهید

آیا شما هم با استرس درگيريد؟

چه نمره‌اي مي‌گيريد؟

به پاسخ هرگز نمره صفر و به گزینه‌های ۲ تا ۵ به ترتیب نمره ۱،۲،۳،۴ بدهيد و مجموع نمرات‌تان را به اين شكل تفسير كنيد:

كمتر از ۱۲

اگر مجموع نمرات شما از ۱۲ كمتر شده، شما به بهترين شكل با فشارهاي روزمره كنار مي‌آييد. هرچه نمره شما از ۱۲ دورتر باشد، مقاومت شما در برابر استرس بيشتر است، اما اگر نمره‌تان به ۱۲ نزديك بود، احتمالا بعضي رویدادهای خاص به طور ناگهانی شما را مضطرب مي‌كنند.

۱۲ تا ۱۸

استرس شما بيش از اندازه زياد نيست اما چندان هم كم نيست. شما بعضي نشانه‌هاي استرس را داريد و انگار با همه فشارهايي كه در طول روز بر شما وارد مي‌شود كنار نمي‌آييد. انگار بايد تكنيك‌هاي مهار استرس كه در ادامه مي‌آوريم را جدي‌تر بگيريد و با اين فشارها جدي‌تر مقابله كنيد.

۱۸ تا ۳۰

مراقب باشيد! شما بسیاری از نشانه‌های استرس را دارید و توانايي‌تان براي مهار كردن فشارهاي روزمره چندان زياد نيست. بايد موضوع را از دو گروه قبل جدي‌تر گرفته و حتي از متخصصان حرفه‌اي براي شناخت توانايي‌هاي خود و فشارهاي محيطي كمك بگيريد.

چند راه عجيب اما شدني براي رها یی از استرس

محصولات عجيب و غريب زيادي در گوشه‌و كنار جهان براي رها شدن از استرس توليد شده‌اند، اما در ميان آنها چند محصول هم وجود دارند كه مي‌توانيد مشابه آنها را در اطراف خود پيدا و با كمك‌شان اضطراب‌تان را آرام كنيد.

يك بسته حباب

حتما تا به حال لذت تركاندن حباب پلاستيك‌هاي ضربه‌گير را تجربه كرده‌ايد. از نظر محققان تركاندن اين حباب‌ها واقعا به رها شدن از استرس كمك مي‌كند و به همين دليل پس از بررسي‌های بسيار، ابزاري ساخته شده كه هرچه حباب‌هايش را بتركانيد، از حباب خالي نمي‌شود.

گلدان فرياد

فرياد زدن بدون آنكه صداي‌تان كسي را آزار دهد، مي‌تواند تجربه‌اي ناب براي رها شدن از استرس باشد. به همين دليل گلداني ساخته شده تا با تمام وجود در آن فرياد بزنيد. اين ساخته به ظاهر عجيب، اجازه نمي‌دهد كه صداي‌تان به گوش ديگران برسد. پس اگر يكي از اين گلدان‌ها را پيدا كرديد، بدون هراس از واكنش ديگران با تمام وجود اضطراب‌تان را فراموش کنید.

بشقاب توي ديوار

در توكيو براي آدم‌هاي پراسترس جايي ساخته شده كه با خيال راحت بشقاب‌ها را به ديوارش بكوبند و خودشان را آرام كنند. پس اگر چنين فضاي خالي از سكنه‌اي را سراغ داريد، چند بشقاب ارزان قيمت تهيه كنيد و با شكستن‌شان آنها اضطراب‌تان را فراموش کنید.

چشم ژله‌اي

گاهي مي‌خواهيد به باعث و باني استرس‌هاي‌تان با تمام وجود حمله كنيد. در چنين مواقعي نيازي نيست خطر مواجهه با دشمن اصلي‌تان را به جان بخريد، بلكه مي‌توانيد يك عروسك چشم ژله‌اي تهيه كنيد و آنقدر فشارش دهيد كه چشمش بيرون بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج