اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۷۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

هشدار: سرقت اطلاعات موبایل با یک تماس

مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تماس افراد نا‌شناس با مشترکان تلفن همراه به عنوان مهندسان مخابرات هشدار دادند.

این هشدار در راستای انتشار ویروس جدید گوشی‌های تلفن همراه بوده که منجر به سرقت اطلاعات افراد می‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مخربان شبکه‌های تلفن همراه در ابتدا با فرد مورد نظر تماس گرفته و با اعلام اینکه آن‌ها از شرکت‌های اپراتور تلفن همراه تماس می‌گیرند، اقدام به هک کردن شبکه و انتشار ویروس در شبکه ارتباطی می‌کنند.

حسن رضوانی، معاون نظارت بر اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علاوه بر هشدار در رابطه با این تماس‌های مشکوک با مشترکان تلفن همراه بیان می‌کند در صورتی که افراد نا‌شناس با معرفی خود به عنوان مهندس یکی از اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات تلفن همراه و برای بررسی خط مشترک با افراد ارتباط برقرار می‌کنند، مشترکان باید توجه داشته باشند که مطلقا از دریافت رمز از تماس‌گیرنده و شماره‌گیری با تلفن یا واردکردن کد خودداری کنند، چراکه امکان انتقال هزینه ارتباط، هک کردن گوشی تلفن یا خطر دسترسی به اطلاعات سیم‌کارت آن مشترک وجود دارد.

و به گفته این مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشترکان در صورت مواجهه با چنین تماس‌هایی باید شماره تماس گیرنده را ثبت و به بخش شکایات سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لینک «دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی» ارسال کنند. براساس اطلاعیه این نهاد نظارتی و قانون‌گذار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق بررسی‌های به عمل آمده با وارد کردن کدی که به مشترک اعلام می‌شود، تماس مجددی با وی برقرار شده و در نمایشگر گوشی واژه xalan نمایش داده می‌شود که درصورت وصل تماس، ویروسی به گوشی وارد می‌شود و باعث حذف اطلاعات گوشی و سیم‌کارت - IMSI وIMEI - شده و موجب قطع ارتباط با شبکه می‌شود و مشترک برای تماس مجبور خواهد بود، گوشی دیگری خریداری کند.

منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هشدار: سرقت اطلاعات موبایل با یک تماس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      بریم شکایت کنیم و کلی دوندگی رو به جون بخریم تا بعدن طرف برا آبروش شکایت کنه و ما رو حسابی بتکونن و گوشمالی شیم و هیچ حقی هم برامون اثبات نشه؟؟؟
      خوش بحالتون والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج