۱۲۸۱۲۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

جالب ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس

برخی از خودروسازان در قسمت سپر خودرو دیسک های شناسایی تعبیه کرده بودند که روی آن پلاک خودرو به همراه اطلاعات کامل صاحب خودرو آورده می شد و پس از تصادف این دیسک ها سریعا از قسمت های مختلف خودرو بیرون می ریختند و رد خودرو را به جا می گذاشتند!!!

باشگاه خبرنگاران: راننده خودکار، سیستم های حرفه ای، رایانه های پیچیده تنها بخشی از امکاناتی هستند که امروزه در خودروهای ما وجود دارد. این سیستم ها با پیشرفت علم و دستیابی انسان به جایگاه بالایی از تکنولوژی بدست آمده است اما در گذشته که تکنولوژی به این اندازه نبوده است خودروها چه امکانات خارق العاده ای داشته اند؟ برخی امکانات خودروها در گذشته امروزه هم استفاده می شوند اما تعدادی از آن ها واقعا عجیب هستند.

دیسک های شناسایی

جالب ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس

یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت پلاک های کوچک روی خودروها و راننده های بی احتیاط بود. بسیاری از راننده ها تصادف می کردند و خیلی سریع صحنه را ترک می کردند که با توجه به امکانات گذشته ردیابی آن ها تقریبا غیرممکن بود اما برای رفع این مشکل خودروسازان فکری کرده بودند. برخی از خودروسازان در قسمت سپر خودرو دیسک های شناسایی تعبیه کرده بودند که روی آن پلاک خودرو به همراه اطلاعات کامل صاحب خودرو آورده می شد و پس از تصادف این دیسک ها سریعا از قسمت های مختلف خودرو بیرون می ریختند و رد خودرو را به جا می گذاشتند به همین جهت شناسایی آن ها راحت می شد اما مشکل اصلی وجود دیسک ها بود که خیلی راحت توسط رانندها قابل تغییر یا برداشتن بودند !

فرمان های عجیب فورد

جالب ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس

در سال ۱۹۶۵ شرکت فورد اعلام کرد که برای راحتی بیشتر رانندگان فرمان های خاصی طراحی کرده است که می تواند دید بهتری را برای راننده ایجاد کند همچنین راننده کمتر خسته می شود اما این فرمان های جدید کاملا برعکس بودند زیرا با استفاده از این فرمان که شبیه یک میله بود و در انتهای آن یک فرمان بسیار کوچک قرار داشت هر کاری با خودرو غیر قابل انجام می شد. با استفاده از این فرمان پارک دوبل بزرگترین دشمن راننده ها شد و تعداد بسیاری از این خودروها تصادف های شدید کردند.

گرامافون به عنوان ضبط

جالب ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس

در سال ۱۹۵۶ که کاست و سی دی وجود نداشت، شرکت خودروسازی کرایسلر تصمیم گرفت که یک گرامافون را به خودروی خود اضافه کند. این گرامافون بسیار بزرگ بود و تنها صفحه های خاصی را می توانست بخواند. هر کدام از صفحه ها ۴۵ دقیقه موسیقی داشت و صدای تقریبا نامفهومی تولید می کرد. این گرامافون ها در سال ۱۹۶۰ پیشرفت بیشتری کردند و هر نوع صفحه ای را می خواندند.

فرمان های متحرک

جالب ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس

فورد برای مدل T-Bird خود در سال ۶۱ امکانی جالب اما خطرناک را گذاشت. این امکان که تنها ۲۵ دلار خودرو را گران می کرد باعث تکان خوردن فرمان به جهات مختلف می شد. فرمان خودرو قابلیت آن را داشت که به سمت های چپ و راست آزادانه حرکت کند تا راننده راحت تر پیاده یا سوار شود اما این فرمان ها بعد از مدتی هرز می شدند و در هنگام رانندگی هم از حالت اصلی خود خارج می گشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      شیشه پراید من هم به صورت برقی پایین میاد و به صورت دستی دوباره میره بالا.اینهههههههههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج