۱۳۰۶۸۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

الوارهای چوبی که نوعی پوسیدگی و فرسودگی در خود دارند برای استفاده در تزئینات خانه گزینه های بسیار خوبی به‌شمار می روند. برای اینکه بدانید در چه جاهایی می توان از آنها استفاده کرد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

برترین ها: الوارهای چوبی که نوعی پوسیدگی و فرسودگی در خود دارند برای استفاده در تزئینات خانه گزینه های بسیار خوبی به‌شمار می روند. برای اینکه بدانید در چه جاهایی می توان از آنها استفاده کرد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱. در چوبی، قاب سفید

درب راه راه چوبی داخلی را می توانید با دیوار و قاب کاملا سفید احاطه کنید. این کار به جذابیت بیشتر اتاق و فضا کم می کند. اگر بتوانید دربی روستایی که کلون و قاب های فلزی در بالا و پایین دارد، انتخاب کنید که عالی تر هم می شود.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۲. جذابیت چوب های سفید

رنگ سفید از آن دسته رنگ های است که در همه جا جذابیت و زیبایی فراوان ایجاد می کند. چوب های روغنی که سفید رنگ هستند یکی از بهترین بافت های برای استفاده هوشیارانه از چوب در دکور خانه به شمار می روند. این چوب ها رنگ پریده دیده می شوند اما در گرمای کلی آشپزخانه تاثیری ندارند. ترکیب آنها با میز، قفسه، کابینت یا لوستری که با چوب به رنگ طبیعی ساخته شده اند، موجب می شود تا یک آشپزخانه به سبک اسکاندیناویایی داشته باشید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۳. لوستر چوبی دست‌ساز

یک تکه الوار چوبی ضخیم که از سقف آویزان شده است و لامپ های متعدد نیز از آن آویزان هستند، ایده ای جالب برای جلب توجه بیننده است. برای اینکه به لامپ های ساده که با یک کابل مشکی یا سفید از سقف آویزان هستند یک هویت جالب و متفاوت بدهید، سیم آنها را بلند انتخاب کنید و دور الوار چوبی بپیچانید و آویزان کنید. اگر ارتفاع آنها با هم متفاوت باشد، زیبایی بیشتری خواهند داشت. این الوار را می توانید با بست های فلزی تزئین کنید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۴. کنسولی مملو از هویت

این تخته ها که به یکدیگر چسبیده اند بیشتر شبیه نیمکت پایه کوتاه، یا داربست های چوبی هستند تا کنسولی برای داخل خانه و تزئین اتاق نشیمن. اما همان طور که در تصویر نیز می بینید، با اتصال دو تخته چوب ساده و نصب چهار پایه کوتاه فلزی، می توانید یک کنسول کم هزینه بسازید. برای هویت دادن به آن باید از سلیقه خود کمک بگیرید. گلدان، گیاه، وسایل دکوری شیک یا عتیقه یا مجموعه های خاص و ویژه ای که دارید را روی این کنسول بچینید و به آن شخصیتی خاص ببخشید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۵. طرح کلاسیک

از نام کلاسیک مشخص است که قرار است رجوعی به قدیم ها داشته باشیم. یکی از راه های استفاده از زیبایی و گرمای چوب در دکوراسیون خانه، میز یا جزیره ساده چوبی است که با چند الوار ساده و بی آلایش ساخته شده است. یک میز باریک در وسط آشپزخانه که می تواند برای انجام انواع کارهای آشپزی در اختیار صاحب خانه باشد.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۶. چوب در اتاق خواب

تاج تخت هم مورد خوبی برای ایجاد تنوع است. اگر اصرار دارید در هر گوشه خانه یک نمای هرچند کوچک از الوارهای چوبی به نمایش بگذارید، توصیه می کنیم تاج تختخواب را انتخاب کنید. البته چوب هایی که برای این مورد انتخاب می کنید باید کاملا صیقلی و سنباده‌کشی شده باشند تا هنگام خواب موجب آزار دست و سر فردی که روی تخت می خوابند، نشود. می توانید با رنگ های مخصوص چوب یا روغن و جلا، تنوع خوبی در آنها ایجاد کنید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۷. روکش کاری

این ایده برای دیوار دستشویی عالی است. بدون شک چنین دیواری را در هیچ سرویس بهداشتی ندیده اید. الوارهای چوبی کهنه و استفاده شده، چوب هایی که خوردگی دارند و نوعی فرسودگی را به تصویر می کشند گزینه های مناسب تری برای این امر هستند. آنها را در کنار هم روی دیوار نصب کنید و با نوارهای فلزی آنها را تزئین کنید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۸. سطح صاف و کاربردی

از الوارهای کهنه و قدیمی برای ساخت میزناهارخوری هم می توانید استفاده کنید. سطح آنها را صیقلی کنید و با رنگ و جلا، کمی شادابی به آنها ببخشید و با صندلی های فلزی یا شیشه ای جفتشان کنید تا زیبا دیده شوند. فرسودگی این نوع چوب ها در طراحی مدرن، جذابیت بیشتری دارد.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۹. درهای قدیمی، تخت های جدید

در قسمت بالای تختخواب می توانید از درهای خانه های قدیمی استفاده کنید. آنها را در کنار هم بگذارید تا نقش تاج تخت را بازی کنند. ترجیحا به رنگ و ترکیب قدیمی آنها دست نزنید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی

۱۰. غذاخوری در باغ

الوارهای قدیمی چوب را برای ساخت میز غذاخوری در بیرون خانه نیز می توان استفاده کرد. برای اینکه فرسودگی آنها ابهام قدیمی و بی ارزش بودنشان را ایجاد نکند، می توانید آن را با صندلی های فلزی یا حصیری جفت کنید.

تزئین خانه با الوارهای چوبی قدیمی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج