۱۴۴۵۵۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تاکید ابتکار بر سرطان‌زا بودن بنزین پتروشیمی

رئیس سازمان محیط‌زیست به اظهارنظرها درباره سرطان‌زا نبودن بنزین پتروشیمی واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در خصوص حضور خود در مدرسه کودکان کار و تاثیر این امر اظهار داشت: نیاز است که کودکان با محیط زیست و طبیعت بیشتر آشنا شوند تا در خصوص حفاظت از طبیعت از جمله آب اقدام کنند و رفتار خود نسبت به این مسائل اصلاح شود.

وی با بیان اینکه امروز داستان حضرت نوح و موضوع حیوانات و اهمیت آنها را برای کودکان کار قرائت کردم گفت: نباید زباله‌ها در محل زندگی ما پراکنده شوند در واقع همه باید در راستای حفاظت از محیط زیست اقدام کنند و از انقراض گونه‌های جانوری نیز جلوگیری شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا لایحه‌ای در خصوص حمایت از سازمانهای مردم نهاد تنظیم شده است، افزود: نیاز است که لایحه در خصوص حمایت از مردم نهد داشته باشیم که در راستای این لایحه وزیر کشور می‌تواند توضیحات بیشتری دهد ولی خوشبختانه این لایحه در دستور کار است و توسط سازمانهای مرد م نهاد نشست‌های بسیاری برگزار کرده است.

وی در خصوص آلودگی و منابع گفت: در خیلی از جاها در کشور می‌توان کشت گلخانه‌ای را ترویج داد همچنین در بحث آلودگی منابع آب که به دلیل پساب‌ها و فعالیت‌های صنعتی صورت می‌گیرد می‌توان اقدامات موثری انجام داد از جمله اینکه در بخش کشاورزی می‌توان از کود و سم کمتر استفاده کرد تا شاهد بهبود وضعیت منابع آب شویم.

ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمیسیون بهداشت مجلس و آقای نوبخت از سوی دولت مطرح کردند که بنزین پتروشیمی و بنزین داخلی سرطان‌زا نیست آیا شما در این خصوص واکنشی دارید، گفت: تنها یک نفر از کمیسیون بهداشت در این خصوص صحبت کرده است که باید بگویم ما گزارش کامل را در زمینه بنزین پتروشیمی ارائه دادیم و از نظر ما موضوع قطعی و تمام شده است و جای شک و شبهه‌ای نیست.

وی ادمه داد: وزارت نفت و وزارت بهداشت نظرش مانند ماست؛ سازمان محیط زیست به عنوان متولی گزارش و اطلاعات را به مجلس ارائه داده و به سوالات در مجلس شورای اسلامی پاسخ داده و در مجلس حضور یافته است و اگر باز هم نیاز باشد و بخواهند در مجلس حضور پیدا می‌کنیم و توضیحات را ارائه می‌دهیم.
ابتکار بیان کرد: بنزین پتروشیمی از رده خارج شده است که امروز کیفیت هوا بهتر شده است. وی افزود: در 5 شهر کشور بنزین یورو 4 توزیع می‌شود که شامل تهران، تبریز، کرج ، اراک و اصفهان است. در واقع اکنون در این 5 شهر بنزین یورو4 توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کیفیت هوا تغییر کرده ولی باز کار باید ادامه داشته باشد چرا که مشکل وضعیت هوا هنوز حل نشده است اظهار داشت: باید جلسات کاهش آلودگی هوا همچنان برگزار شده و در این زمینه برنامه‌ها اجرا شود چرا که ما هنوز با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند و خیلی شهرها با معضل آلودگی هوا روبرو هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که مطرح شده که قیر از نفت کوره، گازهای سمی وارد هوا می‌کند ایا این موضوع صحت دارد، گفت: باید این موضوع بررسی شود تا متوجه شویم مورد چه بوده و بعد اقدامات صورت گیرد.

ابتکار در خصوص بنزین پتروشیمی نیز بار دیگر تاکید کرد ما تمام گزارشات خود را در خصوص بنزین پتروشیمی به مجلس ارائه دادیم و اکنون اندازه‌گیری‌های ما نشان می‌دهد که در شهرهایی که بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود کیفیت هوا بهبود یافته که این شهرها شامل تهران می‌شود.

وی افزود: ما گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم، وزارت نفت اعلام کرده است که بنزین پتروشیمی دیگر عرضه نمی‌شود که این خود بسیار مهم است.

معاون رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: ما گزارش را به مجلس و مقامات دولت و مقامات در سطح کشور ارائه دادیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج