۱۶۶۸۳۰
۵۰۹۴
۵۰۹۴
پ

ترشي لبو و تخم‌ مرغ

حتما اسم چغندر شما را ياد لبو فروش‌های سیار سر خيابان‌ مي‌اندازد. حيف است اگر از اين ریشه گياهی خوش‌رنگ استفاده زيادي نكنيم. چغندر لبويي در آشپزي كاربرد فراواني دارد و مي‌توانيد با آن‌ آش، سوپ، سالاد، ديپ و اردورهاي زيادي درست كنيد.

ترشي لبو و تخم‌ مرغ
مجله سیب سبز: حتما اسم چغندر شما را ياد لبو فروش‌های سیار سر خيابان‌ مي‌اندازد. حيف است اگر از اين ریشه گياهی خوش‌رنگ استفاده زيادي نكنيم. چغندر لبويي در آشپزي كاربرد فراواني دارد و مي‌توانيد با آن‌ آش، سوپ، سالاد، ديپ و اردورهاي زيادي درست كنيد.

براي درست كردن يك ترشي خوش‌رنگ پاييزي دست به‌كار شويد. اين ترشي در كشورهاي اروپايي تهيه مي‌شود و هم شكل زيبا و هم طعم خاص و بي‌نظيري دارد و مي‌توانيد داخل سالاد يا ساندويچ از اين نوع ترشي استفاده كنيد. براي تهيه ترشي احتياج به تخم‌مرغ‌هاي سالم و تازه داريد. هر چه تخم‌مرغ تازه‌تر باشد شكل ترشي بهتر خواهد شد.

ترشي لبو و تخم‌ مرغ

روش تهيه:

۱. سه تا چهار عدد تخم‌مرغ را ۲۰دقيقه بپزيد. بعد از اينكه پخت پوستش را بكنيد. اگر تخم‌مرغ تازه باشد پوستش راحت كنده مي‌شود و به سفيده نمي‌چسبد.

۲. سه عدد چغندر متوسط را به خوبي بشوييد و داخل قابلمه بگذاريد و تا جایی آب بريزيد كه روي چغندر‌ها را بگيرد. سعي كنيد مقدار آب زياد باشد تا حين پخت آب آن تمام نشود و احتياج به اضافه كردن آب نداشته باشد.

۳. وقتي چغندر نيم‌پز شد، شش قاشق غذاخوري شكر اضافه كنيد. بعد از اينكه چغندر كاملا پخت و نرم شد از روي حرارت‌ برداريد. در يك قابلمه ديگر براي اينكه ترشي خوشبو شود و بوي تخم‌مرغ از بين برود يك عدد پياز را نواري باريك خرد كنيد به همراه يك پيمانه سركه سفيد، يك دوم پيمانه آب، يك پيمانه آب چغندر پخته، يك دوم پيمانه شكر و يك قاشق چاي‌خوري نمك به مدت يك ربع با حرارت كم بجوشانيد و كنار بگذاريد تا خنك شود.

۴. در يك ظرف در‌دار تخم‌مرغ‌ها را بچينيد و سه عدد چغندر پخته را بين تخم‌مرغ‌ها بگذاريد. مخلوط سركه را روي آنها بريزيد تا تمام تخم‌مرغ‌ها را بپوشاند. سپس ظرف را به مدت يك تا دو روز داخل يخچال قرار دهيد تا تخم‌مرغ‌ها رنگ بگيرند و به جواهرات خوردني تبديل شوند.

۵. هنگام سرو مي‌توانيد چغندر را اسلايس كنيد و تخم‌مرغ را از وسط يا به‌صورت حلقه‌اي برش بزنید، روي مقداري چغندر و پياز قرار بدهيد و از بازي رنگ‌ها لذت ببريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج