حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (1)
۱۸۱۲۳۲
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
۶۴۳۹۹ 
آشپزخانه نوروزی برترین ها
صبحانه یکی از بهترین وعده های غذایی است. نان تازه، پنیر سفید، گردو، چای داغ و ... مواردی هستند که بیشتر ما ایرانی ها برای صبحانه خود داریم و بسیار هم لذت‌بخش است. به ویژه اگر نان تازه باشد و عطر آن در همه خانه بپیچد.
 
 
 
 
برترین ها: صبحانه یکی از بهترین وعده های غذایی است. نان تازه، پنیر سفید، گردو، چای داغ و ... مواردی هستند که بیشتر ما ایرانی ها برای صبحانه خود داریم و بسیار هم لذت‌بخش است. به ویژه اگر نان تازه باشد و عطر آن در همه خانه بپیچد. 

اما فارغ از صبحانه های سنتی، انواع خوراکی ها و غذاهایی که برای وعده صبحانه مناسب هستند را برایتان در چند قسمت گردآوری کرده ایم. می توانید در ایام نوروز از این دستورها استفاده کنید و در کنار اعضای خانواده طعم های جدیدی را امتحان کنید.

پای پنیر و ژامبون

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (1)

•    تعداد: 12 تا 16 نفر
•    زمان تهیه: 30 دقیقه
•    زمان پخت: 25 دقیقه

مواد لازم

•    180 گرم پنیر خامه ای، نرم شده
•    دو قاشق غذاخوری خردل عسل
•    500 گرم خمیر شیرینی پزی آماده و منجمد
•    170 گرم ورقه های نازک ژامبون
•    170 گرم پنیر چدار رنده شده
•    یک عدد تخم مرغ
•    یک قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه

1.    فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و کنار بگذارید.

2.    در یک کاسه کوچک، پنیر خامه ای و خردل را با هم مخلوط کنید. روی سطح صاف آرد بپاشید و خمیر شیرینی پزی را باز کنید. آن را به شکل مستطیل برش دهید و روی آنها پنیر بمالید.

3.    یک لایه عسل، پیاز و پنیر چدار روی لایه پنیر بریزید و لبه های آن را خالی بگذارید.

4.    در یک کاسه کوچک، تخم مرغ و آب را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط روی لبه های خمیرها بمالید. روی آن یک لایه خمیر بگذارید و با دست لبه ها را محکم کنید. روی خمیر را نیز با قلم مو تخم مرغ بمالید. هر شکلی که دوست دارید روی خمیر ایجاد کنید تا زیباتر بشود.

5.    آنها را داخل سینی بچینید و در فر قرار دهید تا 25 دقیقه بپزند و طلایی شوند.


وافل‌ساندویچ توت فرنگی و پنیر خامه ای

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (1)

•    تعداد: 4 نفر
•    زمان آماده سازی: 20 دقیقه
•    زمان پخت: دو دقیقه برای هر ساندویچ

مواد لازم

•    1/3 پیمانه پنیر سفید خامه ای
•    4 قاشق چایخوری عسل
•    8 عدد نان وافل
•    1.5 پیمانه توت فرنگی تازه
•    ¼ پیمانه گرانولای کم چرب
•    دو قاشق غذاخوری مغز نمکی تخمه آفتابگردان
•    کمی روغن
•    عسل (اختیاری)

طرز تهیه

1.    در یک کاسه کوچک، پنیر خامه ای نرم شده و 4 قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط به یک طرف نان های وافل بمالید. روی آنها توت فرنگی، گرانولا و تخمه آفتابگردان بگذارید. یک لایه نان وافل دیگر روی آنها بگذارید. کمی به پایین فشار بدهید تا شکل بستنی نانی به خود بگیرند.

2.    روی سطح نان های وافل کمی روغن بزنید و آنها را به مدت دو دقیقه در دستگاه پخت وافل بگذارید تا سطح نان ها طلایی شوند. ساندویچ ها را از وسط دو نیم کنید و با عسل تزئین و سرو کنید.


كوكوي آويشن

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (1)

آويشن، گياهي با طبع گرم است كه مصرف آن باعث ايجاد آرامش و رفع اضطراب مي‌شود. شروع روز با خوردن صبحانه‌اي كه خاصيت آرام‌بخشي دارد، مي‌تواند بسيار مطلوب باشد. آويشن، مدر و ضدعفوني‌كننده مجاري ادراري هم هست. خواص ضد‌ميكروبي، ضد‌قارچي و ضد‌انگلي آن هم به اثبات رسيده است. كوكوي آويشن كه بيشتر در مناطق مركزي ايران طرفداران زيادي دارد، كمتر از 5دقيقه آماده مي‌شود و بسيار هم خوشمزه و مقوي است.

مواد لازم


•    تعداد: يك نفر
•    1عدد تخم‌مرغ
•    1قاشق مرباخوري آرد گندم
•    1قاشق غذاخوري سرصاف پودر آويشن
•    نمك به ميزان لازم
•    يك‌ونيم قاشق غذاخوري روغن مايع

طرز تهيه

1.    تخم‌مرغ، آرد، نمك و پودر آويشن را به‌مدت يك دقيقه با چنگال بزنيد.

2.    روغن را داخل تابه بريزيد و آن را حدود 30ثانيه روي حرارت قرار دهيد تا گرم شود.

3.    مايه آماده شده را داخل تابه بريزيد و در آن را بگذاريد.

4.    حرارت را پايين بياوريد و بعد از 2دقيقه در تابه را برداريد و كوكو را برگردانيد.

5.    يك دقيقه ديگر در تابه را ببنديد و سپس كوكوي شما در كمتر از 5دقيقه آماده است.


اِستارا پنیر و بوقلمون

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (1)

•    تعداد: 8 نفر
•    زمان تهیه: 30 دقیقه
•    زمان خنک شدن: 2 ساعت
•    زمان پخت: 55 دقیقه

مواد لازم

•    12 عدد نان کشمشی
•    170 گرم پنیر چدار خرد شده
•    255 گرم سینه بوقلمون خرد شده یا ژامبون بوقلمون
•    ¼ پیمانه کره آب شده
•    1/3 پیمانه پیاز خرد شده
•    سه پیمانه شیر
•    یک قاشق غذاخوری خردل
•    یک قاشق چایخوری سس تند و پرادویه

طرز تهیه

1.    یک ظرف مستطیلی را چرب کنید و کنار بگذارید. روی 6 عدد از نان های کشمشی تکه های پنیر و بوقلمون قرار دهید و روی آن، لایه دیگری نان بگذارید. سطح بیرونی ساندویچ را با کره چرب کنید. نان ها را به شکل مثلث برش دهید و داخل ظرف بچینید. برای زیبایی پای قاعده مثلث ها کف ظرف و نوک آنها بالا باشد. روی آنها پیاز بپاشید و کنار بگذارید.

2.    در یک کاسه بزرگ، شیر، تخم مرغ، خردل و سس گوجه فرنگی تند و پرادویه را با هم مخلوط کنید. آنها را روی ساندویچ ها بریزید و حدود دو ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شوند.

3.    فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و ظرف را 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا طلایی و برشته شود.


تاکو صبحانه

حتما این صبحانه ها را امتحان کنید (1)

•    تعداد: 4 نفر (هر نفر دو تاکو)
•    زمان آماده سازی: 20 دقیقه
•    زمان پخت: 7 دقیقه با دمای 375 درجه فارنهایت

مواد لازم

•    نان پیتا یا ترتیلا
•    یک قاشق چایخوری روغن گیاهی
•    کمی روغن
•    ¼ قاشق غذاخوری نمک
•    یک پیمانه سیب زمینی قهوه ای رنده شده
•    دو قاشق غذاخوری فلفل سبز شیرین، خرد شده
•    4 عدد تخم مرغ، هم زده
•    دو عدد سفیده تخم مرغ
•    5 قاشق غذاخوری سس سالسا
•    نصف پیمانه لوبیای سیاه یا قرمز، پخته شده
•    ¼ پیمانه پنیر چدار، رنده شده
•    پوست لیمو ترش، رنده شده (اختیاری)
•    سالسا (اختیاری)

طرز تهیه

1.    توری فر را در طبقه وسط قرار دهید. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت روشن کنید. نان های ترتیلا یا پیتا را داخل پارچه بپیچید و 40 ثانیه درون فر بگذارید تا گرم شوند. هر دو طرف ترتیلاها را با روغن چرب کنید. نمک بپاشید. آنها را به شکل صدف تاکو تا کنید و داخل فر بگذارید. حدود 7 دقیقه بپزید تا ترد شوند. آنها را از فر خارج کنید و داخل بشقاب بگذارید.

2.    در همین زمان، درون تابه روغن بریزید، روی حرارت متوسط سیب زمینی های قهوه ای را تفت دهید تا سرخ شوند. حرارت را کم کنید. در یک کاسه کوچک، تخم مرغ ها و سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری سالسا مخلوط کنید و هم بزنید. مخلوط تخم مرغ را روی سیب زمینی داخل تابه بریزید. بدون اینکه هم بزنید اجازه دهید پخته شود. با کف گیر یا قاشق بزرگ قسمت های پخته را بلند کنید تا تخم مرغ های خام زیر آن بروند و پخته شوند. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

3.    املت به دست آمده را داخل نان های ترتیلا بگذارید. روی آنها لوبیا و 4 قاشق سالسای باقی مانده را بریزید. در آخر پنیر روی آن بریزید و در صورت تمایل با پوست رنده شده لیمو سرو کنید.

ادامه دارد...
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 8
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
10:58 - 1393/12/05
زمان پخت واسه صبحانه 55 دقیقه؟؟؟!!!! زمان آماده سازی واسه هر کدوم هم مثلا 1 ساعت.6 صبح بیدار شیم صبونه درس کنیم خوبه؟؟؟پنیر با بوقلمون؟؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
شیش صب پاشدن زوووده؟؟؟؟؟
sara
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
تو روز تعطیل اونم واسه درست کردن صبونه آررررررررره خیلی زوده
United States
13:52 - 1393/12/05
خیلی باحالی مجله جون ،اینارو ما نمیتونیم تو زندگیمون یه بارم ببینیم بعد بع عموان صبحانه بخوریم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
14:19 - 1393/12/05
من صب حال ندارم از تختم بیام بیرون اونوقت پاشم این صبحانه هایی که گفتینو درس کنم به قول اون دوستمون ولمون کن بابا
United States
14:29 - 1393/12/05
خیلی باحالی مجله جون ،اینارو ما نمیتونیم تو زندگیمون یه بارم ببینیم بعد بع عموان صبحانه بخوریم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
08:45 - 1393/12/06
خودت راجع به این صبونه چی فکر مکنی؟!با طبع ایرانی جوره؟ایرانی که شب قبل دیروقت شام سنگین میخوره...از طرفی ترویج تجمل نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
15:35 - 1393/12/06
شما همون نون و پنیرتو بخور که یه وقت خدانکرده تجملات رو ترویج نکنی. این عادات اشتباه ما کی میخواد درست شه معلوم نیس.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج