جاباما
۲۰۶۲۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تهران و «تفلیس» خواهرخوانده شدند

پیمان خواهرخواندگی تهران و تفلیس با حضور شهرداران این دو شهر امضا شد.

خبرگزاری ایسنا: پیمان خواهرخواندگی تهران و تفلیس با حضور شهرداران این دو شهر امضا شد.

محمدباقر قالیباف -شهردار تهران- طی سخنانی در آیین امضای پیمان خواهرخوندگی تهران و تفلیس ضمن خیر مقدم به هیات گرجستانی، تصریح کرد: این روزها ممکن است از رسانه‌ها این موضوع را زیاد بشنوید که تهران تحریم است و مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد اما مطمئن هستم وقتی شهر تهران را بازدید کردید، شاهد بودید که تهران شهری پویا و زنده است و در مسیر پیشرفت و عدالت قرار دارد و البته این مسیر پیشرفت در سال‌های آینده حتما با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: این موضوع زبانزد دوستان و دشمنان ماست؛ به نحوی که گاهی کسانی که از لحاظ سیاسی با ما در تعارض هستند نیز پس از سفر به تهران و بازگشت به کشور خود اقرار می‌کنند که تهران شهری مدرن و پیشرفته است.

شهردار تهران افزود: دیروز پس از بازدید از نود و یکمین ایستگاه متروی تهران به مردم قول دادم که در سه سال آینده تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به ۲۰۰ ایستگاه افزایش پیدا کند. این در حالی است که چنین مسیری را نه در پاریس، نه لندن و نه در بسیاری از شهرهای پیشرفته پیدا نمی‌کنید.

قالیباف اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های قطعی ما همکاری با دیگر شهرهای دنیاست و البته اولویت با کشورهایی است که سابقه تاریخی، فرهنگی و همسایگی با ما دارند. از اینکه امروز این فرصت فراهم شده است که تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تهران و تفلیس برای انسجام این همکاری امضا شود خوشحال هستیم.

وی با بیان اینکه تبلور همکاری بین دولت‌ها در همکاری جدی و عملی بین شهرهای بزرگ کشورهاست، تاکید کرد: تهران تجربه خوبی در حوزه اجرای کارهای عمرانی، حمل و نقل، فضای سبز، محیط زیست، بازیافت زباله، ITS ترافیک و بافت فرسوده دارد که می‌تواند در این زمینه همکاری‌های نزدیکی را با تفلیس داشته باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: آماده هستیم تا گروه‌های کارشناسی بعد از این تفاهم، کار طراحی و اجرای خود را در زمینه اولویت‌های شهر تفلیس آغاز کنند. به همین منظور پیشنهاد روشن من نیز این بود که یک گروه کارشناسی مشترک کارها را قطعی کند و سپس همکاری‌های مشترک به قراردادی منجر شود تا ما نیز آماده اجرای آن قرارداد شویم.

قالیباف گفت: در صورت انجام این هماهنگی‌ها یکی از ویژگی‌های کار ما این است که قول می‌دهیم پروژه‌ها را به سرعت اجرایی کنیم؛ به نحوی که پروژه‌ها را در نصف زمانی که بقیه شرکت‌ها آماده اجرای پروژه هستند، اجرایی می‌کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر و امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، گشایشی جدی در همکاری‌های مشترک بین پایتخت‌های ایران و گرجستان شکل دهد.

بر اساس این گزارش، داوید نارمانیان - شهردار تفلیس - نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به ملاقات روز گذشته خود با رئیس شورای اسلامی شهر تهران و بازدید از متروی تهران، تصریح کرد: در این سفر با تجریبات تهران در زمینه توسعه فضای سبز آشنا شدیم و به خوبی می‌توانیم از این تجربیات استفاده کنیم. بر این اساس توافق کردیم که مسئولان فضای سبز شهرداری تهران سفری به گرجستان داشته باشند تا بتوانیم از تجربیات بسیار مهم ایشان در تفلیس استفاده کنیم.

وی همچنین به بازدید خود از رصدخانه شهری تهران و پروژه‌های منطقه ۲۲ پایتخت کشورمان اشاره کرد و گفت: مقرر شد طراحان و مهندسان این رصدخانه در آینده نزدیک به گرجستان سفر کنند و به شهرداری تفلیس برای راه‌اندازی چنین مرکزی کمک کنند.

نارمانیان با اشاره به وجود میراث فرهنگی غنی و زمینه‌های مساعد برای توسعه گردشگری میان تهران و تفلیس، اظهار کرد: برقراری پروازهای مستقیم بین تهران و تفلیس در آینده نزدیک می‌تواند شرایط مساعدی را برای رفت و آمد توریست‌ها ایجاد کند.

وی سفر هیات گرجستانی به تهران را سفری پربار توصیف کرد و گفت: در جریان دیدارهای صورت‌گرفته، شرایط سرمایه‌گذاری در گرجستان را مورد بررسی قرار دادیم و در این زمینه راهکارهایی را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد. همچنین راهکارهای آتی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار تفلیس در ادامه، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی را اساس همکاری‌های آتی تهران و تفلیس دانست و تاکید کرد که زمینه‌های همکاری مشترک میان دو شهر در آینده مشخص خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از شهردار تهران، از دکتر قالیباف به صورت رسمی برای سفر به تفلیس دعوت کرد و گفت: همانطور که روز گذشته نود و یکمین ایستگاه متروی تهران را افتتاح کردیم، علاقه داریم تا در سفر شهردار تهران به تفلیس نیز یکی از پروژه‌های این شهر را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران همچنین در جریان دیدار با شهردار تفلیس ضمن تشریح زمینه‌های همکاری مشترک میان دو پایتخت ایران و گرجستان، بر ضرورت تشکیل هیاتی کارشناسی به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و همچنین امضای قرارداد اجرایی برای توسعه روابط تاکید کرد.

شهردار تهران در این دیدار گفت: حوزه فعالیت های عمرانی، بزرگراهی، ساخت و ساز و تونل‌ها از بخش‌هایی هستند که شهرداری تهران می‌تواند در این بخش‌ها به تفلیس کمک کند. از دیگر سو حوزه مسائل شهرسازی، نوسازی بافت‌های فرسوده و مرمت ساختمان‌های تاریخی و میراثی نیز از دیگر بخش‌هایی است که زمینه همکاری در آنها وجود دارد.

وی به وجود امکانات مناسب در زمینه زیباسازی، فضای سبز، طراحی و نورپردازی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم شهر تفلیس می‌توان کارهای بسیاری را در حوزه زیباسازی این شهر انجام داد.

شهردار تهران بر ضرورت گسترش همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و توریستی دو شهر نیز تاکید و اظهارکرد: تهران آمادگی دارد تا در حوزه حمل و نقل ریلی، اتوبوس و سیستم ITS حوزه حمل و نقل به تفلیس کمک کند.

به گفته قالیباف با امضای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و تفلیس، زمینه مناسبی برای امضای یک توافقنامه اجرایی و پیگیری موضوعات وجود دارد.

داوید نارمانیان - شهردار تفلیس - نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به تجربه موفق تهران در زمینه توسعه فضای سبز در این شهر، اظهار کرد: در زمینه فضای سبز توافق کردیم تا بتوانیم از تجربیات فوق‌العاده تهران به خوبی استفاده کنیم. به همین منظور با توجه به اینکه سیاست شهرداری تفلیس تبدیل‌شدن به «شهر سبز» است، از مسئولان فضای سبز تهران دعوت به عمل آوردیم تا از شهر تفلیس بازدید و راهکارهای‌ پیاده‌سازی زیبایی‌های تهران در تفلیس را به ما ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری‌های جدید شکل‌گرفته میان دولت جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، تاکید کرد: هم‌اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم در زمینه همکاری بین تهران و تفلیس و شهرداری‌های دو شهر ارتباط بیشتری داشته باشیم؛ به همین منظور کمیسیون مشترک همکاری ایران و گرجستان جلسات نهایی را برگزار کرده و پروتکل همکاری در زمینه‌های پیش‌بینی‌شده را امضا کرده‌اند.

شهردار تفلیس با تاکید بر ضرورت افزایش روابط در زمینه توریسم، سرمایه‌گذاری و شهرسازی، تاکید کرد: هم‌اکنون موارد مد نظر در سطح دو دولت، در پروتکل همکاری در نظر گرفته شده است و با امضای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و تفلیس، ارتباط میان دو شهر نیز بیش از گذشته ارتقاء پیدا خواهد کرد.

نارمانیان در پایان به فضای مساعد برای توسعه صنعت توریسم و انتقال گردشگران میان ایران و گرجستان نیز اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی تعدادی از ایرانیان در حوزه‌های مختلف شهر تفلیس سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند و همزمان اتباع گرجستان نیز برای سرمایه‌گذاری در ایران، از طریق سفارت گرجستان اقدام می‌کنند که امید می‌رود حجم این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج