۲۰۸۲۳۴
۲ نظر
۵۱۲۹
۲ نظر
۵۱۲۹
پ

رازهای زندگی ملوان زبل

اسفناج جان‌تان را نجات می دهد!

فيبر موجود در سبزيجات برگ سبز مي‌تواند از بسياري از بيماري‌ها پيشگيري كند و جان خيلي‌ها را نجات دهد اما محققان مي‌گويند اسفناج دوبرابر همه سبزي‌ها فيبر دارد و به همين دليل مي‌تواند در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و بسياري از انواع سرطان پيشگام باشد.

اسفناج جان‌تان را نجات می دهد!
مجله سیب سبز: فيبر موجود در سبزيجات برگ سبز مي‌تواند از بسياري از بيماري‌ها پيشگيري كند و جان خيلي‌ها را نجات دهد اما محققان مي‌گويند اسفناج دوبرابر همه سبزي‌ها فيبر دارد و به همين دليل مي‌تواند در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و بسياري از انواع سرطان پيشگام باشد.

خواندن چنين جمله‌اي مي‌تواند خوشحال‌كننده و اميدبخش باشد اما خوشحال‌كننده‌تر از آن، اين است كه خاصيت‌هاي اسفناج به همين‌جا محدود نمي‌شود. از نظر متخصصان طب سنتي و پژوهشگراني كه روي خواص درمان گياهان تحقيق مي‌كنند، اسفناج مي‌تواند بسياري از بيماري‌هاي گوارشي را هم درمان كند و حتي به مشكلاتي مثل ضعف و سرگيجه كه پيدا كردن دليل‌شان آسان نيست، پايان دهد.

اگر سني از شما گذشته. . .

از ديدگاه طب سنتي چين، اسفناج گياهي است كه طبيعتي خنك و ملين دارد بنابراين مصرف آن در افرادي كه دچار اختلال در عملكرد دستگاه گوارش هستند يا با كندي حركت روده‌ها مواجهند بسيار ضروري است زيرا اين سبزي مغذي مي‌تواند بهترين دارو براي درمان يبوست به‌ويژه در افراد ميانسال و كهنسال باشد. علاوه‌بر اين اسفناج توسط درمانگران طب سنتي چين به عنوان يك غذاي دارويي در افرادي كه دچار خستگي، ضعف و سرگيجه هستند، تجويز مي‌شود.

اسفناج جان‌تان را نجات می دهد!

اگر دستگاه گوارش‌تان ناكوك است. . .

اسفناج يكي از بهترين غذاهاي دارويي براي افرادي است كه دچار كم‌خوني هستند. درمانگران چيني اسفناج را بهترين مرهم براي بيماراني مي‌دانند كه كم‌خوني آنها ناشي از خونريزي‌هاي گوارشي است. به عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئيد يا بواسير يا افرادي كه مبتلا به خونريزي معده يا زخم‌هاي معده هستند مي‌توانند اسفناج را در سبد غذايي خود قرار دهند. مصرف اين سبزي به تنهايي يا در كنار مواد غذايي ديگر مي‌تواند تاثير زيادي در خونسازي و جبران كم‌خوني ناشي از خونريزي‌هاي گوارشي داشته باشد.

اگر ديابت داريد. . .

سبزيجات برگ‌سبز از نظر محققان مي‌توانند ديابت را درمان يا از بروز آن پيشگيري كنند. يكي از تاثيرگذارترين سبزي‌ها در تسكين اين بيماري، اسفناج است. به عقيده آنها مصرف يك و نيم وعده اسفناج در روز، يعني معادل ۱۰۶ گرم، مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت نوع دو را تا ۱۴ درصد كاهش دهد.

اگر عضله‌هاي‌تان ضعيف است. . .

اگر مي‌خواهيد يك سبزي عضله‌ساز را به سفره‌تان بياوريد، اسفناج مي‌تواند يكي از بهترين گزينه‌ها باشد. اين سبزي مي‌تواند عضلات شما را تقويت و قدرت‌تان را بيشتر كند. شايد به همين دليل بود كه سازندگان انيميشن ملوان زبل، اين سبزي را به عنوان نيروبخش شخصيت اصلي انيميشن‌شان معرفي مي‌كردند. به عقيده پژوهشگران اسيد نيترات موجود در اين سبزي عضلات مصرف‌كنندگانش را تقويت مي‌كند.

اگر مي‌ترسيد آلزايمر بگيريد. . .

عضله‌سازي تنها كاري نيست كه از اين سبزي پرخاصيت ساخته است. هراس از ابتلا به آلزايمر با بسياري از ما همراه است اما محققان مي‌گويند اگر از همين امروز به‌طور مرتب در وعده‌هاي غذايي‌تان اسفناج مصرف كنيد، خطر ابتلاي‌تان به آلزايمر كمتر مي‌شود چراكه ويتامين C و بتاكاروتن موجود در اين سبزي خطر دچار شدن‌تان به زوال عقل را پايين مي‌آورد.

اگر هر روز چاق‌تر مي‌شويد. . .

اگر توانايي كنترل اشتهاي‌تان را نداريد و نمي‌توانيد از هله‌هوله‌خوري دست بكشيد، هر روز يك وعده يا ميان‌وعده كه با اسفناج طبخ شده است، مصرف كنيد. محققان مي‌گويند اين سبزي كه هم مي‌تواند در پيشگيري از ديابت موثر باشد و هم يك ضد‌آلزايمر طبيعي به‌شمار بیاید، دارويي موثر در كنترل اشتها هم هست. به عقيده آنها گرسنگي كاذبي كه باعث پرخوري مي‌شود را مي‌توان با مصرف مرتب اسفناج از بين ببريد و به وزن ايده‌آل‌تان برسيد.

اگر پوست‌تان خراب شده

درمانگران چيني گنجاندن اسفناج در سبدغذایی سه تا چهاربار در هفته را موجب افزايش طراوت و شادابي پوست‌هاي خشك مي‌دانند و معتقدند اين گياه آبرساني مناسبي براي پوست‌هاي خشك انجام مي‌دهد بنابراين اگر داروهاي گران‌قيمت پوست از پس برگرداندن طراوت از دست رفته به چهره شما برنيامده‌اند، مي‌توانيد مدتي اسفناج‌درماني كنيد و تا فصل به بازار آمدن اين گياه تمام نشده، يك روز درميان آن را ‌مهمان سفره‌تان كنيد.

چه كساني اسفناج نخورند؟

گاهي بدن‌مان در شرايطي قرار دارد كه مصرف برخي از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه نيز ممكن است براي آن مضر باشد. اسفناج نيز از اين قاعده مستثنا نيست و گاهي بايد از مصرف اين گياه مفيد و شفابخش هم پرهيز كرد.

مشكل گوارشي داريد؟

اسهال گرفته‌ايد؟

افراد مبتلا به اسهال نبايد اسفناج مصرف كنند زيرا اسفناج به‌دليل خاصيت ملين بودنش موجب تشديد اسهال مي‌شود.

يبوست داريد؟

خوردن اسفناج به تنهايي يا تهيه سالاد با كمك برگ‌هاي سبز آن در درمان يبوست و كندي عملكرد روده‌ها موثر است.

كليه‌تان ناكوك است؟

دواي كبد و معده

درمانگران طب سنتي اسفناج را مفيدترين سبزي براي درمان بيماري‌هاي كبد و معده مي‌شناسند اما معتقدند بيماران كليه نبايد زياد سراغ اين سبزي بروند.

سنگ‌ می‌سازید؟

مصرف اسفناج براي سنگ كليه‌اي‌ها ممنوع است پس اگر به اين مشكل دچار هستيد يا به‌تازگي از شر سنگ‌هاي آزاردهنده كليه‌تان راحت شده‌ايد تا اطلاع ثانوي سراغ اين سبزي نرويد.

مثـانه‌تان ملتهب است؟

افرادي كه مبتلا به التهاب مثانه يا التهاب مجاري كليه هستند هم بهتر است از مصرف اسفناج پرهيز كنند و تا زماني كه مشكل‌شان درمان شده به جاي اسفناج ديگر سبزيجات را مصرف كنند.

جوش‌جوشي هستيد؟

به پوست‌تان نمي‌سازد؟

زياده‌روي در مصرف اسفناج موجب بروز آكنه در برخي از افراد مي‌شود‌بنابراين همواره بايد نه‌تنها در مصرف اسفناج بلكه در مصرف هر ماده غذايي تعادل را در نظر داشت. اگر احساس كرديد با خوردن اين سبزي، جوش‌هاي پوست‌تان يكي‌يكي بيرون مي‌ريزد به خوردنش ادامه ندهيد.

آداب پختن اسفناج

براي حفظ خواص و مواد مفيدي كه در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آبپز نكنيد. قرار دادن اين سبزي هنگام شست‌وشو درون آب يا پختن آن به وسيله آب، موجب از بين رفتن خواص مفيد و ويتامين‌هاي آن مي‌شود. بهترين راه‌حل آن است كه اسفناج را تف دهيد. مي‌توانيد براي اين كار از مقدار بسيار اندكي روغن استفاده كنيد. تركيب اسفناج با انواع گوشت‌هاي قرمز در وعده غذايي بهترين و مفيدترين تركيب‌هاست زيرا خواص مفيد اسفناج در كنار گوشت قرمز بهتر جذب بدن مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهديه

      پرفسور جعفريان بعد از چندين و چند سال تحقيق به نتيجه اي رسيده كه قدماي ايران براحتي به آن رسيده بودند وقتي اسفناج را پختيد بلافاصله آن را در ماست بريزيد و نگهداري پختۀ آن اصلاً صحيح نيست . هم چنين قديميها براي پختن خورشت خوشمزۀ آن آْلو را با آن همراه مي كردند كه از عوارض مضر آن كاسته مي شد . در عين حال كسانيكه براحتي مبتلا به اگزما و يا كهير مي شوند به اسفناج لب نزنند .

    • golbahar

      در ادامه نظر مهدیه جان بگم اسفناج نباید دوباره گرم و خورده بشه همون یه بار که پختید بخوریدش دوباره گرم بشه مواد سمی ازاد میکنه همینطور مرغ هم نباید برای بار دوم گرم بشه و خورده بشه خطرناکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج