اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۹۵۷
۱۸ نظر
۵۰۵۷
۱۸ نظر
۵۰۵۷
پ

چگونه بی پول نمانیم؟

آیا ساعت های زیادی کار می کنید و بازهم در نیمه راه بی پول می مانید؟ اگر این اتفاق برایتان به مراتب تکرار می شود بدانید اسکناس هایتان شما را کنترل می کنند نه شما آنها را! برای اینکه بی پول نمانید باید بتوانید دارایی و مخارج خود را کنترل کنید.

چگونه بی پول نمانیم؟

هفت صبح: آیا پول برایتان مثل چرک کف دست شده است؟ آیا ساعت های زیادی کار می کنید و بازهم در نیمه راه بی پول می مانید؟ اگر این اتفاق برایتان به مراتب تکرار می شود بدانید اسکناس هایتان شما را کنترل می کنند نه شما آنها را! برای اینکه بی پول نمانید باید بتوانید دارایی و مخارج خود را کنترل کنید.

چگونه بی پول نمانیم؟

از خودتان شروع کنید

بی پول ماندن در بیشتر مواقع تقصیر خودتان است، نه اینکه پول زیادی با خود بیرون می برید و خرج می کنید. انتخاب هایی که شما برای قرض گرفتن، پس اندازکردن و خرج کردن می کنید تاثیر مستقیمی بر توانایی شما برای زندگی هدفمند و با اصول دارد.

کارت های بانکی را فراموش کنید!

نه هوشمندانه است و نه قابل قبول که شما به خود حس کاذب پول داشتن بدهید. باید با خود رو راست باشید و حقیقت را بپذیرید. زمانی که شما پول ندارید و قرض های زیادی هم به بار آورده اید اصلا منطقی نیست کارت های بانکی خود را به همراه داشته باشید. باید بتوانید همان مبلغی را که دارید پس انداز کرده یا به درستی خرج کنید.

از وسوسه بپرهیزید

از مناطقی که حس می کنید باعث می شوند پولتان را مصرف کنید، دور باشید. شما در دوران خوبی به سر نمی برید و باید مراعات همه چیز را بکنید تا به روال عادی روزمره خود بازگردید، پس تا حد امکان از ظاهرشدن در مناطق پرخطر بپرهیزید.

آماده باشید

سعی کنید تمام مایحتاج خود را در منزل تهیه کرده و همراه داشته باشید. برای مثال اگر تصمیم دارید ساعات زیادی را خارج از خانه بمانید یک میان وعده سبک غذایی و آب به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید بیهوده پولتان را خرج کنید.

چگونه بی پول نمانیم؟

روزهایی برای پول خرج نکردن تعیین کنید

سعی کنید در ماه چند روز را اصلا پول خرج نکنید یا مقدار آن را به حداقل ممکن برسانید. پس از مدتی این کار برایتان به یک سرگرمی و تفریح بدل می شود. هرچقدر بیشتر به خودتان سخت بگیرید راحت تر و زودتر از شر بدهی ها و بی پولی خلاص می شوید.

خلاقانه خرج نکنید

همیشه برای خرج نکردن نباید پول به همراه نبرد، بلکه می توانید با دانستن کمتر از مسائلی که شما را وادار به خرج کردن می کند، پولتان را پس انداز کنید. برای مثال اگر با خواندن مجلات مد و دکوراسیون منزل و ماشین و... وسوسه می شوید، آنها را که دیدید، از خواندن این گونه مجلات خودداری کنید.

به فکر افزایش نقدینگی خود باشید

دو راه ساده برای این کار وجود دارد: اول اینکه مصرف خود را کاهش دهید و دوم هم درآمد خود را افزایش دهید.

گزینه اول بسیار ساده تر است ولی در واقعیت برای بیشتر مردم سخت به نظر می رسد اما با کمی هوشمندی و ابتکار می توانید هر دو گزینه را عملی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهره

      اینکه از مناطقی که باعث میشه بیشتر خرید کنیم دور بمونیم واقعا درسته
      دیدم که میگماااا

    • سوگند

      برای این مجله اینترنتی متاسفم که هنوز تفکر انسانهای دوران جاهلیت را داره با خواندن این مطلب دیگه سراغ مطالب دیگه نمیرم و وقتما بیهوده هدر نمیدم

    • رضا

      نه پس مثل آدمهای خوش بین برو هرچی دلت خواست بخر البته انهم نسیه ؟ وبعد میشی یک انسان متجدد وبا کلاس آره عزیزم برو !

    • شهاب

      من که کاملاا موافقم

    • ایرج

      درحال حاضر گرفتارشم

    • ناصر

      ما که توتامین خوردوخوراک موندیم چه برسدبه خرید وسایل ولی راه حل خوبیه

    • فرهاد

      باتشکر ممنون از راهکارهایی که برای پس انداز و صرفه جویی و افزودن سرمایه دادین حقیقتا من خیلی خیلی مشتاق خواندن اینگونه مطالب هستم ممنون میشم بازم لطف کرده و این چنین مطالبی را در سایتتون در اختیار علاقه مندان قرار دهید

    • بدبخت

      تو تامین خورد و خوراک زن بچم موندم پول حقوق کارمندامو ندارم آخرین باری که رفتم خرید لباس چهار پنج ماه پیش بود اونوقت شما فکر میکنید اینطوری چیزی از بدبختیای مردم کم میشه دخترم همش ازم میپرسه این ماه خیلی وضعمون بده من مجبورم بهش دروغ بگم که نه مشکلی نیست بغض گلومو گرفته زنم هم کار میکنه اما هیچی نداریم نه ماشین نه خونه نه کار درست حسابی نه سرمایه نه طلا نه ارز نه سهام نه ارث کلان اینطوری فقط ناراحت تر میشیم

    • مهدی

      من بااین روش کاملا موافقم ولی همسرم خوره پول خرج کردن داره ومنابیچاره کرده داغونم.....

    • بدون نام

      آخه مایحتاج وضروریات انقد هست که کل حقوق میره

    • احمد

      سلام
      مطالب خوبی نوشتین. من کارشناسی ارشد دارم. رتبه 10 کنکور ارشد هستم. ولی فکر می کنم آدمی با شرایط من بزرگترین اشتباه زندگیش درس خوندن بود. من از همه چیز عقب افتادم. از زندگی. خسته ام. خیلی زیاد . خیلی دوست دارم راحت شم. از روز اولی که چشم باز کردم کمبود بوده که الان هم هست. دیگه ظرفیت ندارم. من می خواستم درس بخونم تا یه موقعیت خوب تو جامعه داشته باشم. تو بهترین دانشگاه ایران درس خوندم. گاهی پیش می اومد که پول رزو غذایی که هر وعدش 300 تومن بود رو هم نداشتم. می دونم شاید جوابتون این باشه که نا امید نباشم و به خدا توکل کنم. می دونی چیه جواب نمی ده. چرا من؟ فکر کنم به آخر خط رسیدم. خیلی به خود کشی فکر می کنم. حتی یه کبار خواستم که اقدام هم بکنم. دیگه توان ندارم ...

    • محمد

      غصه نخور داداش منم رتبه ی 6 کنکور ارشدم قبل شما خیلی فکر کردم ب خود کشی فقط دمت گرم خواستی خودکشی بکن منم اطلاع بده با هم خود کشی کنیم

    • م الف

      مجبوريد چرت و پرت بنويسيد .

    • ارام

      منم ببرید با خودتون بکشین

    • بدون نام

      منم میام

    • محدثه

      دوس دارم با تك تكتون چت كنم ،من ١٩سالمه ارث پدرم بهم رسيده تونستم سه دونگ خونه بخرم الان تقريبا ٨٠٠تومن ميرسه دستم ولي همه خرجم با خودمه كلاسم رفت وامدم و هممطور ك گف اگ ي چيزي دلم بخواد اين داستانا تازه از ترم بعد هم شهيره دانشگاه هم خودم بايد بدم دنبال كارم هستم ولي پيدا نميكنم بدي ك دارمم اينه ك فقطفقط بهترين چيزا رو ميخوام الانم پول كلاسامو ندارم نميدونم چ كنم ولي با اين روش هايي ك اينجا گف بايد ١٠،٢٠سال اينجوري زندگي كرد تا شاااااااااااااايد بشه ٥سال اخر عمرو خوب زندگي كرد

    • علی

      اون رفیقمون احمد و بقیه که گفتین خودکشی کنم... واقعا دنیاتون رو انقد کوچیک دیدین که با این مشکل به فکر خودکشی بیفتین؟ بعضیا که چس ناله میکنن که خودکشی اما اونی که میگی واقعا و حتی قصدم کردی... این راهش نیست... هنوز خیلی از قشنگیای دنیا رو ندیده میخای بری؟ به همین زودی؟
      اگه این روزا رو نداشته باشی بعد ها طعم خوشی و خوشبختی رو نمیچشی... این روزا دووم ندارن و همیشه اینجور نیست

      درسته وضع آموزش و دانشگاه و همه چی ایران خرابه و الان جوری شده که از بیراهه میشه پول دراورد...
      اما الانم دیر نشده
      اگه میبینی درس و مدرک به درد نمیخوره پاشو... برو کارگری...

      برو شاگرد شو... برو تا یاد بگیری...

      همه از اول خوشبخت نبودن
      بعضیا هم اولش سخت بود بی پول بودن
      کم کم رسیدن به الانشون...

      ننشین... برو پول در بیار ... سختی بکش تا بعدا بتونه برا بچه هات اسطوره باشی
      منم الان بی پولم

      این حرفای سایت درسته و صرفه جویی و این نکات بدرد میخوره
      اما اصلش خودتی

      خودت...!

      برو دنبالش... اگه یه کوچولو هم اعتقاد داشته باشی به خدا
      خدا جوابتو میده
      خدایی که میگه از روزی نترس من هستم... مطمئن باش اگه بلند شی کار کنی چند برابر روزی میده بهت

    • بدون نام

      تمام چرت وپرت وقتی توی نون شبت موندی چی پس انداز میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج