اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اقبال عمومي به لباس‌هاي سنتي و اصيل

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده

تيم حرفه‌اي لباس و ظاهر آراسته ايده‌آل، طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌هاي سال ۹۰ را پيش‌بيني مي‌كنند

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده
پيش‌بيني كردن هم در اين دوره و زمانه سخت شده است به‌خصوص اگر حرف از دنياي رنگارنگ و متنوعي مثل لباس باشد. حالا كه تمام لباس‌هايي كه در سال 89 رواج پيدا كرده بود را مرور كرديم، ترجيح داديم با پيش‌بيني مدل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌هاي سال آينده خودمان و صد البته شما را غافلگير كنيم. به همين دليل با تعدادي از طراحان حوزه ظاهر و لباس كه در سال 89 با آن‌ها در مجله ايده‌آل، همكاري داشتيم، صحبت كرديم و از آن‌ها خواستيم تا درباره مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌هاي سال آينده به پيش‌بيني خودشان حرف بزنند. همچنين از اين دوستان و همراهان هميشگي‌مان خواستيم تا مهم‌ترين اتفاق حوزه پوشش را در سال 89 به ما بگويند. اين گزارش را بخوانيد تا پيش‌بيني تيم حرفه‌اي لباس و ظاهر آراسته ايده‌آل در مورد سال 90 دست‌تان بيايد.

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده

مهلا زمانی، طراح لباس و مدير برند «لوتوس»:

1- اميدوارم لباس‌هاي ايراني مدرن رايج ‌شود

هر سال، رنگی رايج می‌شود و البته به اعتقاد من اين رنگ، كاملا به این مسئله بستگی دارد كه در انبارهای شركت‌هاي بزرگ و قدرتمند چه لباس‌هایی با چه رنگی باقی مانده باشد. به همین دليل اگر هركدام از سبك‌های ظاهر را ببینید، رنگ خاصی بیشتر از بقیه جلب توجه نمی‌كند. امیدوارم و فكر می‌كنم كه در سال آینده لباس‌هایی با طرح‌های ایرانی عالی، شیك، مدرن و رنگ‌های شاد و زیبا با استقبال خیلی زیادی مواجه ‌شود.
مهم‌ترين اتفاق ۸۹: دكتر حسینی، وزیر ارشاد، در سال ۸۹ كارگروه مد و لباس را ارتقا داد و به همین دليل قبل از پایان سال، نمایشگاهی از كارهای طراحان ایرانی خواهیم داشت. به‌نظرم این اتفاق يكي از مهم‌ترين اتفاق‌ها‌ در اين حوزه در سال ۸۹ و بسیار عالی و مورد توجه است.

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده

بابك اخوان، طراح لباس و مدير برند «تن‌درست»:

۲- سعي مي‌كنيم لباس گشاد را رواج دهيم

اصولا چون كارهای ما در برندمان طبق رايج‌شده‌ها در ايران يا دنيا نیست و علاقه‌ای هم به این‌كه روی موج رايج‌شده‌ها باشيم، نداریم، نمي‌توانم پيش‌بيني كنم چه رنگ و طرحی همه‌گیر خواهد شد. ولي ما در حال تلاشيم كه لباس‌های گشادتر و راحت‌تر را همچون سال‌هاي پيش رايج كنيم. چون ما معتقديم نوع لباس روي اخلاق و منش آدم‌ها اثر مي‌گذارد. لباس تنگ، خلق‌و‌خوی آدم را هم تنگ می‌كند. به هر حال من معتقدم در ايران، معمولا این‌طور است كه هرچیزی كه سال پيش در تركیه رايج بوده، امسال در ایران رايج می‌شود.
مهم‌ترين اتفاق 89: تاثیرگذارترین اتفاق دنیای پوشاك در سال 89 به‌نظرم اتفاق بدی بود. این‌كه قیمت جهانی پنبه و بالطبع پارچه زیاد شد و این روی بازار پوشاك تاثير بدي گذاشت.

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده

شیرین ‌بانو، طراح لباس و مدير برند «شيرين‌بانو»:

۳- دامن‌شلواري‌ها مي‌مانند

من هیچ‌وقت روی رنگ خاصی تعصب ندارم و به‌نظرم همه رنگ‌ها دوست‌داشتنی هستند. براي همين هیچ‌كدام از كارهایم هم این‌طور نیست كه رنگی را انتخاب كنم كه همه جا پر باشد. هرچند معمولا در بهار و تابستان رنگ‌های روشن‌تر و شادتر با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. در تمام این سال‌ها مدل‌های لباس‌های بیرون و مانتوها همیشه پايه خاصی داشته و هر سال مقدار كمی تغییر كرده است. به همین دليل من مدل‌هاي توليد انبوه را نه دنبال می‌كنم و نه اصلا دوست دارم، ولی سعی می‌كنم برای بهار از دامن و دامن شلواری استفاده و فكر مي‌كنم امسال هم همچنان دامن‌شلواري‌ها رايج باقي بمانند.
مهم‌ترين اتفاق 89: چیز مهمی كه من امسال حس كردم، این بود كه مردم حتی نسبت به اوایل همین امسال، خیلی راحت‌تر رنگ‌ها و طرح‌ها را می‌پذیرند. در اصل ريسك در ظاهر را كمي قبول كرده‌اند. قبلا مردم خیلی سخت مدل‌های غیر از طرح‌های كلیشه‌ای را می‌پذیرفتند، اما الان خودشان هم لباس‌هاي ایرانی و خاص را دوست دارند.


خانم امامي، طراح لباس:
4- دنياي گلدوزي‌ها

معمولا در روزهای سرد زمستان رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، نارنجی، زرد و به‌طور كلی رنگ برگ‌های پاییزی و زمستانی طرفداران زیادی دارند و در بهار هم رنگ‌های شاد و ساده مثل سبز و آبی. هرچه می‌گذرد، مانتوها از حالت لباس معمولی، ساده و فرم بیرون می‌آید. پیش‌بینی من این است كه مانتوهای اسپرت در سال جدید رو به گشادتر شدن بروند. البته منظور از این گشادتر بودن مدل‌های پانچویی نیست. گلدوزی‌هایی حداكثر با 3 رنگ هم طرفداران خودش را پيدا خواهد كرد.
مهم‌ترين اتفاق ۸۹: مانتوی ایرانی در سال ۸۹ به‌عنوان لباسی خاص جای خودش را باز می‌كند. همان‌طور كه «ساری» در فرهنگ هند این كار را كرده یا «كیمونو» در فرهنگ ژاپن. این اتفاق خوبی است كه به همت همه طراحان خوب داخلی در حال شكل‌گیری است و همه ایرانی‌ها هم باید به آن افتخار كنند.

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده

نسيم معروفي، طراح طلا و جواهر:

۵- طلاي زرد و ظريف با سنگ‌هاي رنگي

براي سال ۹۰ پيش‌بيني رنگ‌هاي ملايم مانند نارنجي كم‌رنگ و سبز مغز پسته‌اي به همراه گل دارم. به‌نظرم در حوزه من كه طراحي طلا و زيورآلات است، طلاهاي زرد و ظريف رواج پيدا مي‌كنند، همراه با سنگ‌هاي رنگي كه البته در تابستان طرفداران بيشتري دارند. همچنين در سال جديد بايد منتظر زيورآلاتي با تلفيق سنگ، پارچه و طلا باشيم. من اعتقادي به‌دنبال كردن كوركورانه مد ندارم. براي همين است كه به‌نظرم چندان مهم نيست كه دنياي مد به چه سمت‌و‌سويي مي‌رود. به‌نظر من هر فرم و رنگي پيغامي دارد و هنرمند بنا به استعداد خود، نقش پيام‌رسان را به جامعه دارد و چون هنرمندان، حساسيت ويژه‌اي دارند، مناسب با نيازهاي آن زمان از طرح، رنگ و فرم‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند.
مهم‌ترين اتفاق89: به‌نظر من مردم ياد گرفته‌اند با توجه به شناخت سليقه خود و فيزيك‌شان، از انواع لباس‌ها و طرح‌ها بهره بگيرند؛ اين اتفاق خيلي بزرگي است.

پيش‌بيني كمد لباس شما در سال آينده

هانيه زيك، طراح لباس و مدير برند «دفيله»:

۶- از زرد قناري تا آبي زنگاري

براي سال ۹۰ من پيش‌بيني مانتوهايي با مدل كلاسيك همراه با گلدوزي يا تكه‌دوزي در رنگ‌هاي سفيد، كرم و طلايي دارم. همچنين به‌نظرم طرح‌هاي سنتي و گشاد، كمي بيشتر از قبل توجه خانم‌ها را جلب كند. در ضمن فكر مي‌كنم، رنگ‌هاي بهاره سرزنده و شاد و جوان شامل رنگ‌هاي سرخابي، زرد قناري، سبز چمني و آبي زنگاري مي‌توانند رنگ‌هاي محبوب سال آينده باشند. به‌نظرم طرح‌ها بيشتر توپ‌توپي و زبرا (گورخري) است.
مهم‌ترين اتفاق 89: به‌نظرم در سال 89 اتفاق مهمي كه افتاد اين بود كه طرح‌هاي ساده و كمتر شلوغ بيشتر مورد توجه مردم قرار گرفتند.

منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آسیه

      سلام، ممنون از خانم شیرین بانو و بقیه ی دوستانشون.
      شیرین بانو رو نام بردم چراکه کارهاشون رو دیدم و پوشیدم.
      من دنبال شماره تلفن یا آدرسی برای تماس با دفتر فروش شیرین بانو هستم.
      ممنون، منتظر راهنماییتون هستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج