۲۱۲۶۳۲
۵۱۲۷
۵۱۲۷
پ

جاهای دیدنی چینی!

زمانهای قدیم وقتی حرف از سفر به چین میشد انگار حرف از سفر به کره ماه بود ، یه جای اسرارآمیز و شگفت آور و معروف به داشتن دیواری که از کره ی ماه معلوم بود !

وب سایت لاپلاس: زمانهای قدیم وقتی حرف از سفر به چین میشد انگار حرف از سفر به کره ماه بود ، یه جای اسرارآمیز و شگفت آور و معروف به داشتن دیواری که از کره ی ماه معلوم بود!

تو این پست با ما همراه باشید تا یه سفر جمع جور به باستانی ترین کشور دنیا بعد از کشور خودمون بریم.

جاهای دیدنی چینی!

۱. شهر ممنوعه:


جاهای دیدنی چینی!

خیلی‌ّها اعتقاد دارند پکن پایتخت باستانی شرق آسیاست. بهترین مکان برای این افراد بازدید از بزرگ‌ترین مجموعه‌ی معماری چوبی دنیا٬ یعنی «شهر ممنوعه» است. از سال ۱۴۲۰تا سال ۱۹۱۱ میلادی این مجموعه٬ محل اقامت پادشاهان چینی بود و هیچ‌کس حق ورود یا خروج بدون اجازه‌ی پادشاه را نداشت. تنها از سال ۱۹۲۴ بود که با تبدیل «شهر ممنوعه» به کاخ‌موزه٬ بازدید آن برای عموم آزاد شد.

جاهای دیدنی چینی!

«شهر ممنوعه» شامل بیش از ۹۰۰۰ اتاق و مساحتی بیش از ۱ کیلومتر مربع است؛ پس یادتان باشد که با کفش راحتی به آن‌جا بروید!

جاهای دیدنی چینی!

در ضمن به خاطر وجود داستان‌های تاریخی فراوان در جای‌جای «شهر ممنوعه٬» ما به شما توصیه کنیم حتما به همراه یک موسسه توریستی معتبر از آن دیدن فرمایید.

۲. میدان تیان‌آنمن:

جاهای دیدنی چینی!

این میدان در قلب شهر پکن واقع شده و بزرگ‌ترین میدان جهان می‌باشد.«میدان تیان‌آنمن»همواره شاهد اتفاقات تاریخی مهم و تظاهرات‌های مردم چین بوده است؛ از جمله تاسیس جمهوری خلق چین به دست مائو در سال ۱۹۴۹ تا حادثه‌ی «مرد تانکی» در سال ۱۹۸۹.

جالب است بدانید که تا قبل از مرگ مائو٬ عکس سران کمونیسم یعنی مارکس٬ انگل٬ لنین و استالین در این میدان نصب شده بود.

۳. دیوار بزرگ چین:

جاهای دیدنی چینی!

«دیوار بزرگ چین» نماد این کشور و بزرگ‌ترین ساخته‌ی دست بشر تاکنون می‌باشد. این دیوار بر روی نقشه‌ی جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته٬ ولی طول خود دیوار با احتساب تک‌تک انشعاباتش به بیش از ۲۱ هزار کیلومتر می‌رسد! در حدود ۶۰۰ کیلومتر آن نیز در شمال پکن واقع شده است.

جاهای دیدنی چینی!

یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «کسی که به دیوار چین صعود نکرده باشد٬ قهرمان نیست»!

جاهای دیدنی چینی!

یادتان باشد برای پیمودن «دیوار بزرگ چین» کفش‌های مستحکمی پوشیده و اگر در تابستان قصد این کار را دارید٬ حتما کرم ضد آفتاب٬ عینک آفتابی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

۴. معبد آسمان:

جاهای دیدنی چینی!

«معبد آسمان» که در جنوب شهر پکن واقع شده٬ بیش از ۵ قرن است که به عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های کشور چین شناخته می‌شود.

اگر در صبح خیلی زود به این معبد بروید٬ مردمی را خواهید دید که برای تمرین کونگ فو و یا تایجی به آن‌جا آمده‌اند. در ساعات دیگر نیز همواره مردمی را در حال رقص و آواز مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی چینی!

در صورتی که دچار جت لگ (پرواز زدگی) شده‌اید٬ «معبد آسمان» بهترین مکان برای درمان آن است.

۵. کاخ تابستانی پکن:

جاهای دیدنی چینی!

«کاخ تابستانی پکن» مجموعه‌ای از چندین باغ٬ دریاچه و کاخ بوده و مساحتی در حدود ۲۵ کیلومتر مربع دارد. این مجموعه در واقع بزرگ‌ترین باغ سلطنتی کشور چین می‌باشد.

جاهای دیدنی چینی!

با سفر به «کاخ تابستانی پکن» می‌توانید از عمارت‌ها٬ معابد و پل‌های تاریخی و دریاچه‌ی عظیم آن دیدن نمایید.

۶. دی باند؛ اسکله‌ی شانگهای

جاهای دیدنی چینی!

«دی باند» یکی از معروف‌ترین نمادهای معماری شهر شانگهای است. این اسکله در مرکز شانگهای واقع شده و شامل ساختمان‌های زیادی با معماری‌های مختلف می‌باشد.

جالب است بدانید که ریشه‌ی کلمه‌ی باند (در انگلیسی Bund) واژه‌ی پارسی «بند» بوده که با وارد شدن به زبان هندوستانی٬ معنی سد پیدا کرده است.

۷. جاده‌ی نانجینگ:

جاهای دیدنی چینی!

اگر خرید کردن را دوست دارید٬ «جاده‌ی نانجینگ» بهترین مکان برای شماست. این خیابان٬ مسیر ۵/۵ کیلومتری «دی بان» تا معبد «جینگ آن» را پوشش می‌دهد.

جاهای دیدنی چینی!

با گذشت زمان مغازه‌های سنتی «جاده‌ی نانجینگ» جای خود را به پاساژهای مدرن٬ سینماها و هتل‌های بین‌المللی داده‌اند؛ با این وجود این خیابان جز پرانرژی و پررونق‌‌ترین خیابان‌های دنیا محسوب می‌شود.

۸. میدان مردم:

جاهای دیدنی چینی!

«میدان مردم» در قلب شانگهای و جنوب «جاده‌ی نانجینگ» واقع شده است.اطراف این میدان سرسبز و پردرخت٬ ساختمان‌هایی نظیر شهرداری شانگهای٬ موزه‌ی شانگهای و «گران تئاتر» قرار دارد. در مرکز آن نیز یک فواره‌ی موزیکال هوشمند قرار دارد.

جاهای دیدنی چینی!

در صورتی که در شب از این میدان بازدید کنید٬ خواهید دید که بخار خارج شده از دودکش‌های موزه و انعکاس نورهای مختلف بر دیوار شیشه‌ای «گران تئاتر»٬ زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

۹. خیابان تیان‌زیفانگ:

جاهای دیدنی چینی!

خیابان «تیان‌زیفانگ» برای دوست‌داران هنر٬ بهترین منطقه‌ی شانگهای می‌باشد. از گالری و بوتیک گرفته تا کافه و مغازه‌‌ی صنایع دستی٬ هر چیزی که بخواهید در این خیابان یافت می‌شود.

مردم محلی نیز در کوچه‌های باریک «تیان‌زیفانگ» ساکن هستند. حواستان باشد که در صورت بازدید از این خیابان٬ به حریم‌شان تجاوز نکنید.

۱۰. شهر باستانی ژوجیاجیائو

جاهای دیدنی چینی!

شهر باستانی «ژوجیاجیائو» یک شهر آبیست که به «ونیز شانگهای» و «هالیوود شانگهای» معروف است. این شهر که قدمت آن به ۱۷۰۰ سال قبل باز می‌گردد٬ ترکیبی از کانال‌های آبی٬ ساختمان‌های بسیار قدیمی و پل‌های سنگی می‌باشد.

شما می‌توانید پس از گذر از کانال‌های آبی با قایق٬ در خیابان‌های این شهر آبی قدم زده و از مغازه‌ها٬ باغ‌ها و خانه‌های قدیمی آن دیدن نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج