نقش خانواده در لاغری شما
۲۲۳۶۰
۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
۴۹۱۸ 
هميشه حضور در جمع‌هاي خانوادگي لذت خاصي دارد؛ پس چرا در برنامه‌هاي تناسب‌اندام از جمع‌هاي خانوادگي استفاده نكنيم؟
برترین مجله اینترنتی ایران



برترین ها:  هميشه در كنار خانواده بودن و شركت در برنامه‌هاي مشترك لذت‌بخش است؛ مثلا فرض كنيد شما قصد داريد وزن‌تان را كم كنيد و علاوه بر رژيم غذايي، در يك باشگاه ورزشي هم ثبت‌نام كرده‌ايد. اگر مادر، خواهر يا حتي دخترخاله‌تان هم براي اجراي اين برنامه كاهش وزن با شما همراه شوند، چه احساسي خواهيد داشت؟ قطعا خوشحال مي‌شويد! زيرا در طول اجراي برنامه تنها نيستيد و حضور يكي از نزديكان در اين برنامه مي‌تواند حس رقابت را نيز در شما زنده كند و انگيزه‌تان تا انتهاي برنامه و دستيابي به وزن ايده‌آل همچنان پر‌رنگ مي‌ماند. اين كار، روش بسيار مناسبي است كه كمك مي‌كند شما و خانواده‌تان زودتر به يك سبك زندگي سالم عادت كنيد.



در هر سني، فعال بمانيد

تناسب اندام هيچ مرزي ندارد؛ همه افراد مي‌دانند كه رژيم غذايي و ورزش، پايه‌هاي اساسي يك زندگي سالم هستند. مرتب ورزش كردن باعث افزايش نرمي بدن شده و قدرت بدني را افزايش مي‌دهد و همه ما براي انجام كارهاي روزمره و سالم نگهداشتن بدن، به هر دوي اين موارد (نرمي و قدرت بدني) نياز داريم. معمولا فعال نگهداشتن بدن و انجام مرتب فعاليت فيزيكي در دهه پنجم زندگي به بعد، براي افراد سخت‌تر از پيش مي‌شود. به‌خصوص خانم‌ها در سنين جواني به خاطر تولد فرزند و نگهداري از اعضاي خانواده، وقت كمتري براي خود دارند و همين موانع باعث تغيير عادات و سبك زندگي آن‌ها مي‌شود. به اين ترتيب خانم‌ها بعد از مدتي به‌خود مي‌آيند و مي‌بينند دچار اضافه‌وزن شده و آن‌قدر احساس خستگي مي‌كنند كه توانايي فعاليت فيزيكي ندارند؛ در چنين مواردي بهتر است آن‌ها به پزشك مراجعه و بعد از انجام آزمايش‌هاي كامل براي تعيين سلامت، با يكي از عزيزان‌شان هماهنگ كرده و يك برنامه ورزشي مناسب سن خود را آغاز كنند.



هم‌پا پيدا كنيد

اگر براي ورزش كردن، يك يار داشته باشيد، اجراي برنامه‌هاي ورزشي ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. يكي از ساده‌ترين و استانداردترين برنامه‌هايي كه براي شروع ورزش مي‌تواند براي شما و يكي از اعضاي خانواده‌تان مناسب باشد، پياده‌روي طولاني روزانه است. پياده‌روي نه‌تنها فعاليتي مفرح است بلكه كمترين ميزان استرس را به بدن وارد كرده و تقريبا براي تمام افراد مناسب است. بسياري از افراد معتقدند وقتي هنگام پياده‌روي همراه دارند، احساس امنيت و راحتي بيشتري مي‌كنند.
 
در ضمن يكي از بهترين كارهايي كه در چنين برنامه‌هايي مي‌توان انجام داد، يادداشت‌برداري از موفقيت‌هاست. به اين ترتيب شما و همراه‌تان مي‌توانيد يادداشت‌ها و ميزان موفقيت‌هاي خود را با هم مقايسه كرده و از ميزان تاثيرگذاري برنامه، برآورد بهتري داشته باشيد.



با منفي‌باف‌ها چه كنيد؟!

با اين‌كه هميشه افراد روي خانواده خود حساب ديگري مي‌كنند و دوست دارند خانواده‌شان پشتيبان آن‌ها باشند و هنگام تصميم‌هاي مهم حمايت‌شان كنند، بعضي افراد عادت دارند فرد را قبل از شروع كار، نا‌اميد و مايوس كنند؛ اين افراد معمولا خيلي راحت و سريع قضاوت كرده و قبل از شروع، نه مي‌آورند و به‌اصطلاح منفي‌باف هستند!
اگر شما هم تصميم‌تان براي كاهش وزن و تناسب‌اندام جدي است اما احساس مي‌كنيد يكي از عزيزان‌تان به جاي آن‌كه پشتيبان شما باشد، سر راه شما ايستاده، بد نيست با  اوصحبت كنيد تا ديد منفي‌‌اش را تغيير دهيد. زيرا تناسب اندام براي سلامت عمومي شما مهم است و خانواده بخش مهمي از زندگي شماست؛ پس بهتر است نقطه اوج احساس منفي آن‌ها را پيدا كرده و متوجه شويد علت اصلي مخالفت آن‌ها با تلاش شما براي موفقيت چيست.

شايد آن‌ها فكر مي‌كنند زمان زيادي را براي ورزش در باشگاه صرف مي‌كنيد يا اين‌كه تلاش شما، زيادي سخت است و از بقيه مسئوليت‌هاي خود باز مي‌مانيد. پس اول از همه آن‌ها را مطمئن كنيد به تمام تعهدات خود پايبند هستيد. به آن‌ها بگوييد مسئوليت‌هاي خود را مي‌شناسيد و تناسب‌اندام به شما كمك خواهد كرد تا از لحاظ روحي، جسمي و ذهني قوي‌تر شويد.

اگر نگراني آن‌ها جنبه شخصي‌تري دارد، مثلا اگر مي‌ترسند راه شما از آن‌ها جدا شود، بهتر است از آن‌ها هم بخواهيد تا در برنامه‌هاي تغذيه‌اي و ورزشي تناسب‌اندام شما مشاركت كنند و شانس خود را براي كاهش وزن بيازمايند؛ از آن‌ها بخواهيد براي يك پياده‌روي يا ثبت‌نام در باشگاه ورزشي با شما همراه شوند.

يادتان باشد موفقيت در برنامه‌هاي طولاني‌مدت، به حمايت اطرافيان نيز وابسته است و تناسب‌اندام هم از همين دست برنامه‌هاست كه براي دستيابي به هدف، بهتر است يكي از نزديكان با شما همگام شود.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج