خواننده های داخلی روی لس آنجلسی ها را کم کردند!
۲۲۶۲۱۸
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
۴۶۹۱۸ 
خواننده هایی که بعد از انقلاب 57 کوچ کردند، هرگز فرصت برگشتن و خواندن در وطنشان را پیدا نکردند. یکی دوتایی هم که مانده بودند چند سال بعد رفتند.

مجله اینترنتی برترین ها





هفته نامه چلچراغ - سعید طاهری: خواننده هایی که بعد از انقلاب 57 کوچ کردند، هرگز فرصت برگشتن و خواندن در وطنشان را پیدا نکردند. یکی دوتایی هم که مانده بودند- فریدون فروغی هیچ وقت از ایران خارج نشد و با وجود درخواست های مکرر، حاضر نشد کشورش را ترک کند و آخر هم در تهرانپارس (محله ای در شرق تهران) مرد و هیچ کس هم خبردار نشد- چند سال بعد رفتند.

البته آن روزها بازارشان سکه بود و چه این طرف و چه آن طرف محبوبیت زیادی داشتند. کنسرت های موفق برگزار می کردند و با استقبال خوبی هم مواجه می شدند. خیلی هایشان حتی تا نزدیکی مرزهای ایران هم آمدند و در کشورهای همسایه اجرای زنده گذاشتند- زمان دیدن کنسرت خواننده لس آنجلسی روی بورس بود و برای خودش کلاسی داشت- تا ایرانی های داخل بتوانند به کنسرتشان بروند.

زمان گذشت و خواننده های لس آنجلسی، سال به سال ضعیف تر شدند. تا جایی که به کلی بازار موسیقی داخلی را از دست دادند و پاپ استارهای داخلی جایشان را گرفتند. چند سالی است که خواننده های این طرفی، آن طرف کنسرت برگزار می کنند و با استقبال خوبی هم مواجه می شوند. به تازگی هم خبر اجرای مجدد بنیامین بهادری، مازیار فلاحی و محسن یگانه در خارج از کشور توسط تهیه کننده کارهایشان، به گوش رسیده. گزارش ما پیرامون همین اتفاق است. البته به این بهانه، نگاهی مختصر داشته ایم به سال هایی که بر موسیقی و خواننده های ایرانی داخلی و خارجی گذشته است.

خواننده های داخلی که روی لس آنجلسی ها را کم کردند!

از این طرف به آن طرف

اولینشان فرهاد بود. اولین موزیسینی که خارج از ایران کنسرت گذاشت؛ البته بعد از انقلاب. سال 2001 رفت آمریکا و بعدش به آلمان. فرهاد برای ایرانی های مقیم آن جا اجرا کرد. هرچند کارهایش زیاد به مزاج آن طرفی ها- آن ها ترجیح می دهند فضای شادتری را تجربه کنند- خوش نیامد. بعدش گروه آریان بود که اتفاقا پرانرژی بودند و آهنگ های شادتری می زدند. آریان که دهه 70 شمسی شکل گرفته بود و محبوبیت زیادی در ایران داشت؛ کنسرت موفقی را پشت سر گذاشت و با استقبال ایرانی های مقیم کانادا مواجه شد. البته این گروه، سال های بعد هم به کانادا و آمریکا سفر کرد- یکی از خواننده های گروه به علت نداشتن ویزا از کنسرت باز ماند- و بیش از هفت هزار نفر به دیدن اجرایشان رفتند.

سال 2005 میلادی بنیامین بهادری تور آمریکای شمالی اش را با چند اجرا در کانادا و اجرایی ویژه در سالن «تیاتر گیبسون» شهر لس آنجلس- استقبال از بنیامین به این صورت بود که تمام بلیت ها از 10 روز قبل، به فروش می رسد- سپری کرد. البته بنیامین بهادری، کمتر از یک ماه بعد، اجرای مجددی در آمریکا داشت. این دو اجرای بینامین را بیش از 11 هزار نفر از نزدیک تماشا کردند که برای خودش یک رکورد محسوب می شود.

در مقابل، کسانی هم بودند که کنسرت را تحریم کردند و حتی چند شبکه فارسی زبان تندرو هم از استقبال مردم از کنسرت بینامین- آن ها بنیامین را مداحی می دانستند که برای درآمدزایی جمهوری اسلامی به آمریکا سفر کرده- به شدت انتقاد کردند. از این جا بود که صنعت تجارت خواننده از ایران به خارج، رشد چشم گیری پیدا کرد و خواننده هایی مثل حمید عسگری، احسان خواجه امیری، مازیار فلاحی و شهرام شکوهی هم، شانسشان را امتحان کردند که در این میان، خواجه امیری با استقبال خوبی در سالن «تیاتر نوکیا» رو به رو شد.

خواننده های داخلی که روی لس آنجلسی ها را کم کردند!

از آن طرف به این طرف

تقریبا تمام خواننده های آن طرفی آرزو دارند در وطنشان کنسرت برپا کنند. این را بارها خودشان، چه در مصاحبه ها و مستندهایشان و چه در کنسرت هایشان گفته اند. اما این امکان وجود ندارد و کسانی که برچسب لس آنجلسی بهشان خورده، باید این آرزو را فراموش کنند. البته تعدادی از این آن طرفی ها در سال های اخیر به ایران آمده اند. نه برای اجرای زنده و کنسرت؛ فقط برای گذراندن سال های آخر عمرشان؛ لازم به ذکر است که این مسئله، حس حسادت برخی از آن طرفی ها را تحریک کرده و باعث آزار و اذیت خواننده های این طرفی در آن طرف، شده است.

موسیقی پاپ این طرفی

زمان چشم و گوش ایرانی ها به خواننده های لس آنجلسی بود و به هر ضرب و زوری، نوار ویدویی و کاست هایشان را پیدا می کردند و حالش را می بردند. خواننده های داخلی هم طرفداران محدودی داشتند و اکثر مسن ترها بودند که کاست های سنتی را دنبال می کردند.

اوایل دهه 70 پاپ استارها، روی کار آمدند و ابتدا با خواندن ترانه های شبه مذهبی- ترانه های عرفانی بود و معمولا در ستایش خداوند و طبیعت و بزرگان دینی بود- جایشان را باز کردند. موسیقی پاپ با محمدرضا عیوضی، گروه آرین که بهش اشاره کردیم و ناصر عبداللهی فقید و... اوج گرفت. وقتی در مورد موسیقی پاپ حرف می زنیم، نمی توان از ش.ع صرف نظر کرد. پاپ استاری پیش رو که ر دهه 70 با ترانه های متفاوت و موسیقی خوب، ممنوع الصدا شد!

خواننده های داخلی که روی لس آنجلسی ها را کم کردند!

موسیقی پاپ آن طرفی

اکثر خواننده های لس آنجلسی، موسیقی را نمی شناختند. آن ها، آهنگ ساز و تنظیم کننده داشتند و از سروده ترانه سراهای مطرح آن طرف استفاده می کردند. البته الان که به سال های اوج آن طرفی ها نگاه می کنیم، یکی از دلایل موفقیتشان همین بود که هرکاری را متخصصش انجام می داد و خواننده ها فقط می خواندند. کم کم معیارها تغییر پیدا کرد و دیگر ملاک، فقط موسیقی نبود.

حاشیه آن طرفی ها را به قهقهرا کشاند و برگزاری کنسرت های زیاد و بی کیفیت به کلی نابودشان کرد. (در این جا مجبوریم به مثال «هرکی از مامانش قهر می کنه، می ره خواننده می شه» اشاره کنیم و خدمتتان عرض کنیم، زمانی آن قدر خواننده زیاد شد که شرکت های بزرگ پخش موسیقی، با این خوانندگان جویای نام مثل کارمند رفتار می کردند و در ازای خواندن آهنگ های سفارشی، بهشان حق صدا می دادند. البته این اتفاق، به خودی خود، بد نیست و همه جا مرسوم است. مثلا در حرفه روزنامه نگاری هم بنده حق تحریر دریافت می کنم) بگذریم... هم زمان با این اتفاقات، روز به روز موسیقی این طرف رشد می کرد.

تفاوت این طرف با آن طرف

خب این طرف که قانون کپی رایت رعایت نمی شود و کاربران به راحتی می توانند هرآهنگی که دوست دارند، دانلود کنند. حتی خود هنرمندان هم برای کپی برداری از آثار یکدیگر، حق کپی رایت که هیچ، یک اجازه خشک و خالی هم نمی گیرند.

آن طرف اما، آلبوم ها را باید با قیمت گزاف خرید. احتمالا چند بار که این کار را کردید، از کرده خود پشیمان می شوید و ترجیح می دهید پولتان را برای خرید آلبوم های درجه یک خارجی که در همان مارکت پیدا می شود، کنار بگذارید. شاید دلیل اصلی اش این باشد که آن طرفی ها در سال های اخیر آن قدر درجا زده اند که دیگر برای هیچ کس جذابیتی ندارند و جایشان را در ویترین به این طرفی ها داده و روز به روز کم رنگ تر شده اند.

خواننده های داخلی که روی لس آنجلسی ها را کم کردند!

این طرفی ها در آن طرف

ضعف مشهود، موسیقی تکراری و یک نواختشان و در دسترس بودن لس آنجلسی ها، باعث شده تا خواننده های این طرفی در بین مردم آن طرف، محبوب شوند. در حالی که کنسرت های حتی چند نفره خواننده های لس آنجلسی، از استقبال پرشور مردم بی بهره مانده، خواننده های این طرفی، به راحتی ایرانی های مقیم آمریکا را به سالن می کشانند و پُرش می کنند. نمونه اش کنسرت بنیامین بهادری و محسن یگانه و احسان خواجه امیری. البته تازگی صادرات خواننده و احتملا حس نوستالژی هم در انتخاب مردم آن طرف، بی تاثیر نباشد.

این طرفی های درست و حسابی

لازم به ذکر است که موزیسین های بزرگی مثل کیهان کلهر یا خواننده هایی مثل محمدرضا شجریان، سال هاست که در بهترین سالن های جهان، اجرا می کنند و گاهی با بزرگان موسیقی دیگر کشورها، هم نوازی می کنند. نمونه های زیاد دیگری هم هستند که به چند نفرشان اشاره می کنیم: پری زنگنه، فولکر ایرانی که آن طرف شناخته شده تر از این طرف است. سودابه سالم، استاد موسیقی کودکان هم نمونه دیگری از این موارد است. دریا دادور هم یکی دیگر از زنانی است که آن طرف، موسیقی ایرانی اجرا می کند و طرفدارانی هم دارد.

شرایط برگزاری کنسرت در آن طرف

شاید بتوان گفت که استقبال از خواننده های این طرفی با مسافت رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچقدر دورتر، تماشاگر هم بیشتر... چرا؟ آمار نشان می دهد که خواننده های این طرفی در شهرهایی مثل دبی، آنتالیا و ایروان با استقبال خیلی خوبی مواجه نمی شوند و مردم ترجیح می دهند به کنسرت های پاپ استارهای خارجی بروند تا کسانی که قابل دسترسی هستند. اما اوضاع در کشوری مثل آمریکا کاملا متفاوت است و پاپ استارهای وطنی برای خودشان برو و بیایی دارند که نگو.

خواننده های داخلی که روی لس آنجلسی ها را کم کردند!

پول درآوردن از خوانندگان این طرفی

برگزاری کنسرت برابر پاپ استارهای وطنی در خارج از کشور، معمولا با همکاری بخش فرهنگی وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد، صورت می گیرد. در این میان، شرکت های خصوصی هم، دست به کار شده اند و خواننده هایی را که شهرت و محبوبیت بیشتری در ایران دارند، دعوت به همکاری می کنند.

به این صورت که پیشنهاد وسوسه برانگیز اجرای زنده در کشورهای بزرگ دنیا را مطرح می کنند- بد نیست که بدانید، این برگزارکننده ها هیچ تجربه و علمی در این زمینه ندارند و کارشان کاملا تجاری است و برایشان فرقی نمی کند که برگزاری کنسرت باشد یا صادرات آجیل!- و با همکاری شرکت های خصوصی در خارج از ایران و با مجوز وزارت ارشاد، برایشان چند اجرا می گذارند. خواننده بیچاره هم که عشق اجرای خارج از کشور و شنیده شدن صدایش، خواب از چشمانش پرانده، بدون کوچک ترین مخالفتی، پیشنهاد را قبول می کند و راهی سفر خارجه می شود.

شاخ به شاخ شدن دو طرف با یکدیگر

هر طور به ماجرا نگاه کنید، اجرای زنده پاپ استارهای داخلی در آن طرف- مخصوصا در کشور آمریکا که پر است ازایرانی و خوانده ایرانی- اتفاق خوبی است که خود به خود، سطح خواننده را ارتقا می دهد و انگیزه ای می شود برای آن هایی که در ایران، موسیقی حرفه ای را به سطحی ترین شکلش، ارائه می دهند. از آن طرف هم شاید، لس آنجلسی ها به خودشان بیایند و سعی کنند کمی به کارهایشان کیفیت بدهند تا لااقل بتوان تحملشان کرد. کسانی که خاطره شنیداری ما را در کودکی شکل داده اند و در مقابلش مسئول اند.

عامل تمام این اتفاقات در آن طرف

محسن رجب پور (مدیرعامل شرکت ترانه های شرقی)، که به عنوان اولین نفر برای پاپ استارهای ایرانی تور کنسرت خارج از کشور برپا کرد گفت: زمان نوازندگان و خواننده های شناخته شده ایرانی، فقط برای ایرانی زبان های آن طرف اجرا می گذاشتند. بعد از گذشت سال ها، اما امروز، ما شاهد برگزاری همین کنسرت ها برای مخاطبان خارجی هستیم. درنتیجه اگر این فرصت به پاپ استارهای ما داده شود، آن ها می توانند در قد و قواره بین المللی ظاهر شوند.

خواننده های داخلی که روی لس آنجلسی ها را کم کردند!

الان فقط ایرانی های مقیم به کنسرت های خواننده های ایرانی می روند، ولی با ادامه این روند و برنامه ریزی درست، می توان مخاطب خارجی را هم به سالن کنسرت کشاند. البته ایرانی هایی که با خارجی ها ازدواج کرده اند هم در این مورد، تاثیرگذار هستند. آن ها با خانواده هایشان به کنسرت می روند و خود به خود باعث آشنایی همسران و فرزندان دورگه شان با موزیسین های این طرفی می شوند.

همان طور که اجرای کنسرت خارج از کشور، سطح خواننده های داخلی را بالا می برد، نبود یک تیم حرفه ای با برنامه ریزی دقیق، به خواننده لطمه می زند. تا جایی که از نام خواننده سوءاستفاده می شود و حاصلی برای او ندارد. نکته دیگری هم وجود دارد، خواننده های لس آنجلسی نمی توانند در ایران کنسرت برگزار کنند. همین مسئله باعث کارشکنی و ایجاد موانع برای ما می شود. یادم می آید، کنسرت بنیامین در کالیفرنیا برای ما دردسرساز شد. یک روز قبل از اجرا، سالن کنسرت را از ما پس گرفتند! ایرانی های یهودی ساکن آمریکا به واسطه لابی قدرتمندی که دارند، بارها ما را اذیت کرده اند.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 135
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
09:28 - 1394/05/02
تمام موسیقی احساسی ایران توسط همون لس آنجلسی ها اجرا شده
هنوز هم همه همون ترانه های احساسی رو گوش میدن
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
راست میگی اینا آخه یه چیزی می گویند که مرغ زنده روی آتیش خنده اش می گیره معین ابی امید شادمهر و ...... بی بدیل اند و داخلی ها باید شاگردی اونا رو بکنند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
خواننده های الان بیشتر توی خط شکست عشقی اند به قول user امید ابی ستار و... مثل و مانند ندارند
Iran, Islamic Republic of
09:56 - 1394/05/02
خواننده های لس آنجلسی اونطرف ازشون کم استقبال میشه!!!؟ من که هر وقت خواستم بلیط کنسرت شادمهر عقیلی رو بگیرم تموم شد! والله از نظر من لس انجلسی ها خیلی بهتر از داخلی ها میخونند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
دقیقا
محیا72
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
اقا حسین دلیل تمام شدن بلیط های عقیلی فقط صدای او نیست بخاطر ازادی هایی که در کنسرت انان است استقبال زیادی میشود نه صدایشان وگرنه صدای مرحوم پاشایی میشود جانشینی مانند عقیلی داشته باشد هرگز
اسماعیل رزم آساروزنامه نگارومشاورمدیرمسئول مجله گزارش
Iran, Islamic Republic of
10:05 - 1394/05/02
من ازاین کنسرت هایی که نام بردید خبری ندارم ولی میدانم وحتی دیده ام که کنسرت (همای) درخارج خوب گل کرده واخیرا هم درایران کنسرتی چندروزه است گذاشت
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
معین مبدع سبک است و وی تغییرات بزرگی در موسیقی پاپ سنتی و پاپ ایرانی به وجود آورده که اگر فضا باز بود باید جزء چهره های ماندگار ثبت می شد و جایزه پایه گذاری این سبک لطیف موسیقی را می گرفت
Iran, Islamic Republic of
10:13 - 1394/05/02
دیگه بیشتر از این ما را نخندونید لطفا. جمع کنید این بساط پاپ رو با این اشعار مهد کودکی!
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
آفرین
Iran, Islamic Republic of
10:28 - 1394/05/02
سبک های تکراری، شعر ها و لیریک هایی همش با کلمات تکراری، موزیک های و بیت های تکراری!

ایده نو، حرف جدیدم آرزوست

بریم همون تمبرلیک و برونو مارسمونو گوش بدیم :)
پاسخ ها
سایه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
ایول تیمبر لیکو خوب اومدی
Iran, Islamic Republic of
11:01 - 1394/05/02
بیخیال بابا ول کن
مگه میشه صدای انوری ها خسته کننده باشع?
Iran, Islamic Republic of
11:20 - 1394/05/02
محسن یگانه و بنیامین بهترین های ما هستن البته احسان خواجه امیری یه سرو گردن بالاتره این یه تا هیچ وقت فراموش نمیشن
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
این هایی که اسم بردی باید شاگردی معین و ابیرو بکنند شاید یه چیزی بشوند
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
همین اقای محسن یگانه در کانادا کنسرت داره،قیمته بلیطش 120 دلاره.برابر با قیمت بلیط انریکه اکلسیاس.کلی ایرانیا بهشون خندیدن.اعتماد به نفس تو گینس باید ثبت بشه!!!
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
حتماتوهم دهه هفتادبه بعدی وکسی رونمیشناسی
Iran, Islamic Republic of
11:34 - 1394/05/02
اگر بذارن معین بیاد ایران کنسرت اجرا کنه اون موقع میفهمی مردم طرفدار کی اند؟! این طرفی یا اون طرفی!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
دقیقا خوب گفتی
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
من که سینه خیز میرم کنسرتشو!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
عاشق معینم عاشق، حاضرم پشت در سالن کنسرت وایستم همین هم احساس خوبی داره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
من با سر میرم کنسرتش
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
دوستان لقب معین رو میدونید چیه؟؟؟
جاودان صدای عشق ... کاملا هم برازنده آقای معینه ... خدا حفظش کنه!
Iran, Islamic Republic of
11:37 - 1394/05/02
مقایسه بیخودیه اونا بودن که از صفر تو غربت نوستالژی شدن الان داخلی ها با امکانات و مجوزدولتی و از برکت ایرانی های مقیم میرن آمریکا پولسازی تیتر خوبی نیست !
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
عزیزم شما مطمئنی تو ایران زندگی می کنی؟!! کدوم بودجه دولتی؟!!! این بیچاره ها چه حمایتی از دولت دریافت کردن جز اینکه راه به راه کنسرتاشونو لغو میکنن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
13:13 - 1394/05/02
یعنی اینها میتونن جای داریوش و ابی رو بگیرن من که فکر نمیکنم عمرا اگه همچین توانایی رو داشته باشن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
اصلا مقایسشم زشته !!
آرتا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
من الان داشتم به همین نکته فکر میکردم که یهو نظر شما رو دیدم. واقعاً مقایسه شونم کذافه... بعید میدونم این دوتا دوباره تکرار بشن.
Iran, Islamic Republic of
13:58 - 1394/05/02
واقعا متاسفم که اسم شادمهر عقیلی رو به سبک متهمان و مجرمان ش.ع نوشتین!!! والا صدا و سیما خودش خیلی راحت از اندی و شب پره و گوگوش حرف میزنه اونوقت شما شدی کاسه داغتر از اش
Iran, Islamic Republic of
14:01 - 1394/05/02
خواننده های آن طرفی احتیاجی به عرض اندام ندارن چون انقدر توی دل مردم جا باز کردن که دیگه لازم به چیزی نیست ... آقای بنیامین و یگانه و خواجه امیری و ... فعلا خیلی راه دارن تا به پای اونا برسن ... اینا مجبورن فعلا کنسرت بذارن و آهنگای خوب بخونن.
خواننده های آن طرفی حکم استاد و معلم برای جوانان این ور دارن نه رقیب ... نویسنده ی عزیز چرا درک نمیکنی این قضیه رو ...
یه خواننده مثل آقای معین یا ابی که فقط سن خوانندگیشون از کل سن خواننده های مثل آقای یگانه و خواجه امیری بالاتر میزنه رقیب حساب نمیشن ... اونا استاد حساب میشن و خودشونم میدونن که مردم این طرف چقدر عاشق خودشون و صداشونن ...
برادر نویسنده فکر کنم یادت رفته که سبکی که یگانه، حمید عسگری و مرحوم پاشایی میخوند منشائش شادمهر عقیلیه ... نمیفهمم چرا بازم میای مقاله های از این دست میذاری تو سایتت و کیفیت سایت رو با این مقاله های سطح پایین خراب میکنی ...
با وجود اینکه من خودم هم صدای خواننده های اینوری رو دوست دارم اما اینا به گرد پای خوانندگانی مثل معین، داریوش، ابی و ستار و سیاوش و شادمهر ... نمیرسن ... خواننده های اینوری باید از اینا درس یاد بگیرن ... آقای شجریان استاده موسیقیه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
به خدا راست میگی صدای تک و زیبای اونا چیکار داره به صداهای کامپیوتری اینقدر صدا موزیک بالاست که نمیفهمی صدای خواننده رو اما اونا واقن صدا دارن
آرتا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
کاملاً موافقم. نویسنده فکر کنم فکر کرده بحث سر دو جعبه گوجه فرنگیه. به قول دوستمون فقط سن و سال هنریشونو در نظر میگرفتی می فهمیدی که قضاوت درستی نکردی. در ضمن جناب معین اینجا کنسرت بزاره خیلی حقایق روشن میشه.
Iran, Islamic Republic of
14:15 - 1394/05/02
خواننده های داخلی مگه کیلویشان چنداست اصلاکی به صدای مزخرف این بچه سوسولاگوش میده هرکسی لیاقت گوش دادن به اهنگهای خواننده های لس انجلسی رونداره .
پاسخ ها
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
بیشتر از متنت اسمت منو مجذوب کرد...فقط یه روشنفکر میتونه چنین نظری داشته باشه..تبریک میگم بهت..وترانه ای از ابی رو تقدیم میکنم به تو وهمه روشنفکرای مثل تو..من مرد تنهای شبم...مگس نشسته رو.................
Iran, Islamic Republic of
14:45 - 1394/05/02
هیچوقت ستاره هایی مثل شادمهر . اِبی . داریوش و خیلیای دیگه که به قول شما اونور اب هستند اینور اب پیدا نمیشن...
Iran, Islamic Republic of
14:57 - 1394/05/02
اونوریا بهترن
اینا که اینجا مزخرف میخونن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
روز به روز بدتر میشن
Iran, Islamic Republic of
15:39 - 1394/05/02
همه بزرگی و حرمت اونور ابی ها رو میدونن ، موسیقی خوب نیازی به تبلیغ نداره ؛ کنسرت هم ملاک موسیقی خوب نیس ، مخاطب داخلی ها افراد بی محتوا از هنر و موسیقی اند بر خلاف اونور ابی ها که شکی نیس استاد هستند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
خوب گفتی
Iran, Islamic Republic of
16:26 - 1394/05/02
شما اجرای زنده همون اونور آبی ها رو ببین اصلا حال می کنی از گروه ارکستر گرفته تا صدای خواننده مخصوصا شادمهر و ابی و ... ولی اینور یکی مثل بنیامین اصا گروه ارکستر نداره فقط کیبرد وصدای موزیک بالاست مردم هم بیشتر یه مشت بچه اند که اصلا محتوای موسیقی درک نمی کنند و فقط رو تیپ و بعضا مسائل حاشیه ای طرفدار سیروان و بنیامین و ... میشن تو ایران فقط محسن یگانه از بقیه یه خورده بهتره و اصلا به پای اونور آبی ها نمی رسن حالا حالاها
Iran, Islamic Republic of
17:02 - 1394/05/02
نظر دوستان رو خوندم
از قدیم گفتن مرغ همسایه غازه
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
من سال هاست موسیقی و شعر کار می کنم چرا این حرف را می زنی تا حالا با دقت صدای استاد معین یا صدای استاد ابی را گوش کرده ای و نکته های ظریف موسیقیشان را شنیده ای بله ما موسیقی اصیل قوی در ایران داریم مانند استاد شجریان و افتخاری و سالار عقیلی و .. و نوآوران موسیقی سنتی هم خاموشند مانند همای و خوانندگان زن سنتی که دایم محدودتر می شوند مانند سحر محمدی
Iran, Islamic Republic of
18:14 - 1394/05/02
آلبومای اینجا خواننده هاش و کامپیوتر خوندنشون فرق داره وگرنه سازندگان آلبوم بدون تغییر فیروز ویسانلو پیام طونی معین راهبر حامد برادران شهاب اکبری بهروز صفاریان و ... چند نفر دیگه بدتر از اینا همشون رو هم شادمهر نمیشن
پاسخ ها
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
خداییش سه بار خوندم نفهمیدم منظورت چیه.خودت فهمیدی؟؟؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
به خدا من متنو از هر بعدی خوندم معنی نداشت
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
یك بار خودت متن اصلی را بخون و بعد برای ما توضیح بده ....
Iran, Islamic Republic of
18:38 - 1394/05/02
مگه میشه ؟مگه داریم اینور آقای صدا یکی مثل ابی؟
Iran, Islamic Republic of
18:42 - 1394/05/02
الان سیاوش میشه رقیب این خوتاننده های پیزوریه داخل؟؟؟؟

مگه داریم ؟ مگه میشه؟؟؟
پاسخ ها
محیا72
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
سیاوش ومعین اسطوره هستن اما نباید خوانندگان 30 سال پیش را با جوانان الان یکی کنید .خوانندگان جوان لس انجلس را با جوانان ایران الان یکی کنید محبوبت مرتتضی پاشایی باعث نگرانی شبکه های اونور شد .
Iran, Islamic Republic of
18:58 - 1394/05/02
مطلب خوبی رو کار کردید.
انگار یکسری ها فراموش کردن موسیقی پاپ داخل چند ساله کار خودشو شروع کرده.
اقا تو چند سال اخیر چند تا کار خوب از اون وری ها گوش دادید؟؟؟
به غیر از شادمهر,گوگوش و سیاوش قمیشی اون وری ها به کی می نازن, و تا حدودی هم میشه اسم معین رو اورد که البته اون ها هم تو 5 سال اخیر شاید روی هم 10 تا کار خوب داشتن.
ابی و داریوش و شهرام ها و اندی و منصور و امید و تنی چند که اصلا حرفی نداشتن برای گفتن و شکست خورده های بزرگ بودن.
اگر موسیقی های قدیم موندگار شدن فقط بخاطر این بود تعداد خواننده ها محدود بود و شنونده ها زیاد
انگار خیلی ها یادشون رفته سالنی که سالها در اختیار اون وری ها بود nokia و به غیر از گوگوش کسی نتونسته بود پرش کنه رو محسن یگانه تو تایم پر کنسرت اروپا در ژانویه پر کرد, انگار یادتون رفته ماه پیش رو که خواجه امیری سوئد و چند جای دیگه رو ترکوند.
بنیامین هم که الان تو امریکاست و ...
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
آقای محترم با دقت گوش کن این را از یک کهنه کار موسیقی می شنوی بعد حرف بزن
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
واقعا تو خواننده های اونوری مثل ابی و داریوش و معین و جذبه مرد ایرونی رو داشتن و صداشون تو دنیا مطرحه با این خواننده های مرد آرایش شده ای که صدا و طرح زنونه دارن مقایسه می کنی!!!!؟
محیا 72
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
سید علی معین داریوش همیشه تک بودند و خواهند بود ما انان را کذب نمیکنیم اما میگوییم هر دهه را باید با خودش مقایسه کنی مگر پزشگی که 30 سال تجربه دارد برایت انتخاب میکنی یا پزشک تازه کار را؟پس هر کس را با تجربه سالیانه خود او مقایسه کن از بین قدیمی ها انان تک بودند ولی من الان خوانند ه جوان لس انجلسی میبینم که همه ابرو برمیدارن طرح زنونه میخوانند .واگر با خوانندگان جوان کسی را بهتر بدونم داخل ایران است البته بین خوانندگان جوان.
اللالات
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
ناموسا این شر و ورا رو نوشتی خندت نگرفت بچه
امثال ابی و داریوش نبودن موسیقی ایران بوق هم نبود
Iran, Islamic Republic of
19:42 - 1394/05/02
واقعا مزخرف ترین تحلیلی بود که تا حالا خوندم. واقعا خیلی مسخره س کسی بیاد بگه مثلا داریوش و ابی و اسطوره ای مث شادمهر طرفدار ندارن و اونوقت خواننده های درپیت داخلی طرفدار دارن!!!!
جالب اینجاس که همین محسن یگانه یا مرحوم پاشایی به صراحت عنوان کردند که الگوشون شادمهر بوده.
کاش یه خورده بدون غرض تحلیل میکردین و مطلب میزاشتین.
Iran, Islamic Republic of
20:00 - 1394/05/02
من با آهنگ اونوریا زندگی کردم
یعنی تمام بخش های زندگیم پر از خاطرات آهنگای ابی داریوش
کی میتونه پوست شیر ابی رو بخونه؟؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
20:11 - 1394/05/02
فقط اسطوره ی موسیقی ایران :شادمهر عقیلی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
اینو دیگه خیلی بزرگش کردی... اونم هر روز بدتر از دیروز میشه... ببم جان موضوع سر اساتید هستش نه جوجه فوکولی ها... البته شما راحت باش... ایشون برای شما که شناختی نداری واقعاً اسطوره س.
هوادار شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
user حرف الکی نزن..شناخت چی؟شادمهر الگوی خیلیاست و خیلیا بوده..شادمهر یعنی سبب یعنی انتخاب یعنی تقدیر یعنی عادت..هر روز هم بدتر نمیشه..این شمایی که سلیقه نداری..در ضمن شادمهر بزرگ هست نیازی به بزرگ کردن ما نداره
هوادار شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
به شادمهر میگی جوجه فوکولی؟!!اگه راست میگی خودت یه اهنگ بساز ببینیم چی کار میکنی..برو یه کم عین ادم تو نت مطالب درست حسابی تو راستهای موسیقی بخوان..من نمیدونم تو موسیقی دانی اسطوره موسیقی کی هستی که به شادمهر میگی جوجه فوکولی..شادمهر یه سر و گردن از همه خواننده ها بالاتره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
نه معین
Iran, Islamic Republic of
20:59 - 1394/05/02
دوستان عزیز دو گروه این ور آبی و اون ورآبی قابل احترامند.همین طور که ما خواننده های خارج نشین را دوست داریم آنها هم خواننده های ما را دوست دارند.
Iran, Islamic Republic of
21:11 - 1394/05/02
این مقاله رو کدوم نابغه نوشته ؟ من مطمئنم اگه به یکی از لس آنجلسی ها اجازه اجرای کنسرت رو داخل ایران میدادن اونوقت میفهمیدین چی میشد
ایرانی های خوب که اکثرا حق اجرای عمومی ندارن و اونای دیگه جماعتی با صداهای شبیه به هم و تقلیدی و مملو از ناله ان
پاسخ ها
ghas
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
تجسم کن یک روز معین بیاد و در استادیوم 100.000 نفری آزادی کنسرت بگذاره ، آنوقت باید مقایسه کرد و نظر داد.
Iran, Islamic Republic of
22:24 - 1394/05/02
برترین خواننده های تاریخ ایران عبارتنداز ابی, بیژن مرتضوی,صولتیها,مارتیک,مهستی,هایده,معین,امید,جوادیساری,مرتضی برجسته,قمیشی,داودبهبودی,گوگوش,ومیشه محمداصفهانی ومختابادرابه اینهااضافه کرد
Iran, Islamic Republic of
23:11 - 1394/05/02
این همه گفتید و گفتید یک کلمه نگفتید محسن یگانه با اون اجرایی که تو سالن نوکیا تئاتر داشت تونست جایزه نوکیا رو بگیره وبشه اولین خواننده ایرانی داخل کشور
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
هر چی جایزه هم بگیره جای خواننده های اونور ابیرو تو دل ما نمیگیره
-
23:32 - 1394/05/02
مقالتون خیلی این طرف اونطرف داشت....بیشتر به درد طنز میخورد...
خواهشا بیشتر از این ما رو نخندونین اهنگهای معین هایده حمیرا مهستی شادمهر ابی حبیب سیاوش و داریوش بزرگ ماندگارترین صداهاست و هنوزم تو هر محفلی به گوش میرسه من خودم یکی از این داخلی ها رو قبول ندارم
Iran, Islamic Republic of
23:41 - 1394/05/02
وای بر سر دولتی که اجازه نده یه ایرانی بتونه تو کشور خودش کنسرت بزاره
United States
00:53 - 1394/05/03
از خداتونم باشه که اسم آقا شادمهره عقیلی رو کامل بنویسین
Iran, Islamic Republic of
01:39 - 1394/05/03
ی چیزی گفتیا. اگه هزار نسل دیگه هم بیادو بره ن تو ایران ن تو هیچ جای دنیا صدا مثل سیاوش قمیشیو داریوش و ابی متولد نمیشه. فقط باید حسرت خورد که تو ایران نیستن که برامون زنده بخونن.
Iran, Islamic Republic of
06:45 - 1394/05/03
دقیقا شده صنعت خودرو سازیه ما رقابت سخت با انوریها باعث استقبال مردم از پراید شده
Iran, Islamic Republic of
07:20 - 1394/05/03
سیاوش قمیشی و معین خیلی خوب میخونن ولی شادمهرو عشقه عشقه عشقه عشقه
Iran, Islamic Republic of
07:26 - 1394/05/03
اگه اعلام کنن تو سالن سمت راستی نصف اینوری ها قراره کنسرت اجرا کنن و تو سالن سمت چپی استاد سیاوش میخاد 2تا اهنگ بخونه فقط ... شما کدوم سالن میری؟؟نه جان من کدومشو میری؟؟جواب بده دیگه
پاسخ ها
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
میرم سالن وسطی
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
حتی اگه سیاوش قمیشی قرار باشه هیچ آهنگی هم اجرا نکنه باز سالنی که ایشان حضور دارند خواهم رفت
Iran, Islamic Republic of
08:32 - 1394/05/03
من میگم خواننده های داخلی اسمهای خودشونو اگه بتونن درست کنن و یه اسم سنگین واسه خودشون بذارن 90درصد راه موفقیت رو رفتن
مثلا حامد پهلاااااااااااننننههه !!!!
نمیدونم چی چی ریلکس
رضایا
علیشمس
تتلو و هزارتا دری وری دیگه
این موسیقیبچه گانه که اسمش موسیقی نیست .
شعرهای دری وری ، صدای ساز شلوغ و رو اعصاب و ...
نه شعر دارن ، نه صدا ، نه آهنگ و تنظیم خوب !!!!
تازه بعضیاشونم که میشنوی عین یه دختر ناز و اشوه دارن .
این موسیقی نیست قرتی بازیه . پس ارزشی هم نداره . شما شعرها و آهنگهای ابی رو با دقت گوش بده
بعیده یتونی عیبو ایرادی توش پیدا کنی
قدرت صداش که دیگه نگو .
معین ، سیاوش ، مهستی ، هایده ، گوگوش و ... همه نمره 20 تو کاراشون گرفتن .
موسیقی داخلی هم با چند نفر زنده است و اسم موسیقی روش میشه گذاشت .
همایون شجریان ، علیرضا افتخاری ، شهرام ناظری و چند تای دیگه . بقیه تعطیلن
Iran, Islamic Republic of
08:46 - 1394/05/03
مهم اینه که خواننده های نسل اول که قبل انقلاب تو ایران بودن بعد انقلاب رفتند هنوز بعد از گذشت این همه سال ترانه هاشون زنده است و مردم با علاقه و احساس خاصی به اون ترانه گوش میدن بعد اونها کی و کجا ترانه ای خونده شده که ماندگار باشه همه این اهنگها برای نهایت دوسه ماه اعتبار دارنه زود فراموش میشن. دیگه مثل وافوژان مشاعی زاده و مجردزاده و
Iran, Islamic Republic of
08:58 - 1394/05/03
خب همشون خوبن ولی حمید اکبری یه چیز دیگست الببته بعدشم داریوش بدک نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
حمید اکبرررررری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
09:24 - 1394/05/03
با نظر حمید۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
"دقیقا شده صنعت خودرو سازیه ما رقابت سخت با انوریها باعث استقبال مردم از پراید شده" کاملاً موافقم. آخه بنیامین یا حمید عسگری یا خیلیای دیگه شون از پس یه اجرای زنده بر نمیان و این ثابت میکنه که دستگاهها بجای این اقایون میخونن. برای نویسنده این مطلب بسیار متأسفم که خواننده های بزرگی مثل گوگوش، داریوش، ابی، مارتیک و... یا امثال بنیامین و... مقایسه میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
09:47 - 1394/05/03
از اصول خوانندگي ميتوان به ساخت وپرداخت آهنگ با مضامين فرهنگي وفولك آن كشور اشاره كرد كه از ان جمله ميتوان به آهنگ سازان چون استاد صادق نجوكي وفرامرز اصلاني استاد پايور وووو اساتيدي كه سالهاي عمر خود را براي اعتلاي موسقي اين كشور صرف كردندوبعضي از خوانندگان به قول شما اونور ابي نام برد كه كاملا از آ، بهره مند بودند وسالها در خدمت اين اساتيد درس فرا گرفته بودند ولي اين خوانندگان داخلي از وجود اين اساتيد بي بهره اند.
Iran, Islamic Republic of
09:55 - 1394/05/03
وقتی ابی از استاد ایرج تعریف و تمجید میکنه یعنی ایران دوست داره اون ور آبی ها بخونن
Iran, Islamic Republic of
10:18 - 1394/05/03
خوب 61 نظر گذاشتيد و متوجه شديد مردم چي ميخواهند خجالت داره لطف كنيد بيش از اين موجب آبروريزي اين بجه سوسولاي داخلي در مقابل اساتيد بزرگي همچ.ن ابي داريوش معين عزيز و اميد و قميشي نشويد بهتر است از نشر اين نوع مقالات صرف نظر كنيد هنر و هنرمند هميشه از بطن مردم بوده و خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
11:12 - 1394/05/03
بنظرم نویسنده این مطلب آهنگ پرستش داریوش و گمت کردم ادمهرو گوش نداده :-"
Iran, Islamic Republic of
12:28 - 1394/05/03
خاک بر سر ایرانی های یهودی که اونجا زندگی میکنن و برای کنسرت برگزار کردن ایرانیان اذیت میکنن خدا لعنتشون کنه.
Iran, Islamic Republic of
13:10 - 1394/05/03
واقعا معین استاد سبکه این داخلی ها همشون چینین
Iran, Islamic Republic of
13:51 - 1394/05/03
فقط یه لحظه فکر کنید که معین داریوش شادمهر ابی گوگوش بیان ایران کنسرت بزارن بزرگترین گردهمایی که ایران تا حالا به خودش دیده شکل میگیره
Iran, Islamic Republic of
14:49 - 1394/05/03
اصلا مگه داریم کسی جای داریوش،ابی ،معین ،و گوگوش و بگیره ؟؟؟ البته عشق است ناصر چوک بندررر
Iran, Islamic Republic of
14:54 - 1394/05/03
زندگی من باصداهای بیژن مرتضوی ومهستی وهایده ومعین وامیدوابی انس شده.
Iran, Islamic Republic of
16:10 - 1394/05/03
اقا این چه طرز برخورد با هنرمندانی نظیر فروغی است در محله فلان مرد با لحن توهین امیز برخورد کردن واقعا جای تاسف دارد امثال فروغی یا معین یا شاهکار هنر ایران هایده که بایستی سالیان سال منتظر ظهور مجدد شبیه ان باشیم بایستی گرامی بداریم وجود انان را ولی افسوس بر روی پیزوری خوانان سرمایه گذاری کرده ایم واقعا اه و افسوس
Iran, Islamic Republic of
16:36 - 1394/05/03
عزيزم چقدر گرفتى اينارو نوشتى؟تو روت شد ابى،داريوش،معين وخيليهاى ديگرو با اين پيزوريها مقايسه كنى؟كاشكى ميشد اسم و فاميل عزيزى كه اين مقالرو نوشته پيدا كرد و چندتا سوال موسيقيايي كرد و ديد چى حاليشه
Iran, Islamic Republic of
19:06 - 1394/05/03
برای من همیشه سوال بوده که داریوش چرااینقدرطرفدارداره بااین که نهایتا3تااهنگ خوب نداره به نظرم داریوش فقط اسم وشهرت داره به اندازه یک درصدازشهرت ومحبوبیتش نتونسته بخونه.
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
به علت ترانه های خوب و آهنگسازهای عالی بالاخص آهنگ های واروژ هاخباندیان و اجرای منحصر بفرد ضمنا به علت غمناک بودن سبک ایشان مورد پسند بعضی واقع نمی شود ولی از ارزش ایشان نمی کاهد همانطور که شاد بودن شهرام شب پره باعث شده برخی نپسندند اما هنر این عزیزان غیر قابل انکار است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
اشعار خوب ایرج جنتی عطایی ، اردلان سرفراز، شهریار قنبری، زویا زاکاریان را هم نباید فراموش کرد
Iran, Islamic Republic of
20:45 - 1394/05/03
یکسری افراد که توی چندین سال پیش خودشون موندن میان به به و چه چه میکنن برای اون وری ها, چرا نمی خواهید باور کنید اون وری ها مدتهاست که تموم شدن؟؟!!
شما فقط 5 تا کار خوب از خواننده های اونوری معرفی کنید که تو یکی دو سال اخیر گل کرده باشه.
Iran, Islamic Republic of
20:52 - 1394/05/03
این ضعف فرهنگیه حکومت ماست که میزاره اینا برن اونطرف بخونن ولی نمیزاره اونا بیان اینطرف بخونن. از )
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
مثلا قیصر بیاد بخونه چطوره؟
Iran, Islamic Republic of
23:57 - 1394/05/03
کسی حسن زیرک نمیشه خخخخخخخخخخخ
Canada
01:56 - 1394/05/04
Oبه نظر من ما ايرانيا كلا قدر نشناسيم
هم كسى كه اين متنو نوشته نسبت به هنرمنداى اونور آب قدر نشناسه
هم مردم با اين كامنتاشون نسبت به هنرمنداى داخلى قدر نشناسن
همشون ايرانين
هنرمنداى داخل ميانيگين سنيشون سى ساله، يعنى هنوز خيلى راه دارن كه بخوان طى كنن، نبايد بهشون بى حرمتى كنيم، همين پارسال بود كه اسم محسن يگانه در ليست مشاهير نوكيا تياتر ثبت شد، مسئله اى كه ما بايد بهش افتخار كنيم نه اينكه انكارشون كنيم
هنرمنداى اونور هم بيشتر تلاششونو كردن و اگه الان خيلى هم درخشان نباشن باز هم پيشكسوتن و خاطره ساز و بايد حرمتشون حفظ شه

كسى كه اين متنو نوشته در پى ايجاد دودستگى بين ما ايرانياس، ما نبايد انقد راحت بازى بخوريم
Iran, Islamic Republic of
09:50 - 1394/05/04
همه فقط می گین ابی شادمهر معین ولی یادتون باشه جماعتی که سنگشونه به سینه میزنین و اعتقاد دارین که حرف ندارن یه کسایی مثه مهرشاد و سپیده و قیصر هم قاطیشونه
تو چند سال اخیر همون آقای ابی چنتا کاره خوب خونده هرچه آهنگ خوبو خاطره انگیزم داره مال زمانیه که تو ایران بود یا همون اوایل بعد انقلاب
شهرام کاشانی همیشه مست و شهره با اون وضعی که صداش در نمیاد شدن الگو ؟
واقعا متاسفم واسه ملت ایرانی که الگوشون شهرام و قیصرو شهاب تیامه
Iran, Islamic Republic of
21:10 - 1394/05/04
ش . ح خخخخخ بیجاره شادمهر 10 سال اوج جوانیتو تو این مملکت اهنگ سازی کن واسه این مملکت درامد زایی داشته باش اخزشم اسمتو بنویسند . ش . ح انگار قاتل زنجیزیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
00:36 - 1394/05/05
خواننده های لوسانجلسی آمریکایی یک مشت فاسد مبتذل هستند
Iran, Islamic Republic of
01:29 - 1394/07/13
هيچكس هنوز نتوتسته ركورد كنسرت بيست و چند هزار نفره ي گوگوش و بشكنه،
Germany
08:28 - 1394/09/23
کی این جوجه خواننده ها با اون مو های خوشگلشون روی اساتید اون ور آبی رو کم کردن من خبر دار نشدم
Iran, Islamic Republic of
19:13 - 1395/11/22
اتفاقا خواننده های لس آنجلس هم اصلا صدای خسته ندارن خیلی هم عالی میخونن بیشترشون الان شهرت جهانی دارن
Iran, Islamic Republic of
19:17 - 1395/11/22
اتفاقا خواننده های لس آنجلس هم اصلا صدای خسته ندارن خیلی هم عالی میخونن بیشترشون الان شهرت جهانی دارن
Iran, Islamic Republic of
01:36 - 1395/12/04
اگه خوب کنسرت سال ۹۳ رو میدید می فهمیدید که نویسنده واقعا راست می گه منظورم کنسرت لس انجلس جمعیتی نزدیک به هفت هزار نفر اومده بودن برای کنسرت یگانه حال بگین یگانهدوامثال اون اون ور پر طرف دار نیستند
Iran, Islamic Republic of
01:46 - 1395/12/04
اگه به کنسرت سال ۹۳ محسن یگانه نگاه کنید می فهمید که نویسنده درست می گه جمعیتی نزدیک به هفت هزار نفر تو همین تالار شهر لس انجلس اومده بود به طوری که مسولین اون اسم محسن به عنوان یکی از بزرگان هنرمند این تالار ثبت کرده بودندحالا هی سنگ اون وریا رو به سینه بزنید
Iran, Islamic Republic of
13:43 - 1396/02/12
بنده به عنوان یه آهنگساز و تنظیم کننده که سالها خدمت اساتید به نام دروس هارمونی و کنترپوئن و فرم و ... خوندم به این عزیز عرض میکنم که خوانندگی صرفا دهن وا کردن نیست. خواننده های جوان داخلی به غیر از دو سه نفر که اینها هم قدرتمند حساب نمیشند در کل خواننده درجه یک نیستند.
خواننده درجه یک معین و ابی و داریوش هایده و مهستی و چند خواننده دگ هستند. البته شادمهر خواننده جوان پسند و خوبیست ولی از نظر تکنیک خوانندگی و فن خوانندگی درجه یک نیست. تنها خواننده ایی که از نظر تکنیک و فیگور خوانندگی و تسلط به تحریر عالی ست آقای معین هستند.
هیچ موزیسینی منکر این نیست که معین استاد و چیره خوان ترانه و تحریر است.
بسیار صبر بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
Iran, Islamic Republic of
06:51 - 1396/05/07
با سلام راستش من تمامی پیامهارو خوندم بعضیا واقعا با حرفهایی ک زدن شورشو درآوردن مثلا حیف نیست ب آوای عشق وصدای دیروز امروز وفردا« حضرت معین » توهین بشه بخدا اگه استاد معین بیاد ایران ی کنسرت بزنه اصن کل ایران یکپارچه میشن دوستان عزیز « استاد معین بزرگ » تنها خواننده ایه درتاریخ ایران ک سه سبکه سنتی پاپ کلاسیکو داره و امسال هم دومین ساله پیاپی میشه ک بعنوان بهترین خواننده ایرانی خارج کشور انتخاب میشه درکل میخوام اینو بحضورتون برسنوم ک خواننده های خارج کشور مثل استاد معین عزیز ابی وداریوش از نظر صدا باهمه متفاوتن تا جایی ک وقتی زیاد بصداشون گوش میدی ب افسردگی مبتلا میشی پس خواننده های خارج کشور باره دیگه تکرار نمیشن بخصوص استاد معین بزرگ خواننده های خارج کشور رو نمیشه با خواننده های مسخره امروزی قیاس کرد اصن خواننده های داخلی صدای خاصی ندارن ک آدمو مجنون کنه بجز ی محمد علیزاده ک صداش خوبع بقیه ی عده چرت و پرت گو بیشتر نیستند؛«« زنده باد ایران و ایرانی ٫_زنده باد اسطوره صدای ایران زمین آوای عشق تاریخ ایران استاد ممممععععییییننن عزیز »»_باتشکر
Iran, Islamic Republic of
17:35 - 1396/05/11
امید بهترین خواننده حیف که البومای اخرش افت شدید کرده
Iran, Islamic Republic of
07:39 - 1396/09/20
واقعا این مملکت به هنر شادمهر مدیونه...واقعا به جز شادمهر چه خواننده ی دیگه ای وجود داره که به جز هنر خوانندگی، نوازنده ی سازهای ویولون،گیتار اسپانیش،گیتار الکتریک،پیانو،کیبورد،سنتور،تومبا،ماندولین،عود،بوزوکی و چند ساز دیگر باشه
بعلاوه اینکه یک آهنگساز و تنظیم کننده ی پرقدرت و استثنایی هستش که واسه بزرگانی همچون بانو مهستی و ابی و صد ها خواننده ی داخل ایران و خارج از ایران،در آلبوم هاشون آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی کرده...واقعا شادمهر یک نابغه ی عجیب غریبی بود که خلق شد و واقعا بعییده حالا حالا ها یه همچین اعجوبه ای ظهور کنه
Iran, Islamic Republic of
06:05 - 1396/11/09
یعنی میخوای بگی الان هایده حمیرا طرفدار ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
18:20 - 1396/12/22
یعنی خداوکیلی واسه خودت خنده دار نیست اومدی امثال ابی ..داریوش ...سیاوش ..ستار و.. با چارتا بچه قرتی و صداکامپیوتری مقایسه کردی؟
Iran, Islamic Republic of
03:13 - 1397/01/03
به نظر من حتی مقایسه این خواننده های چرت و پرت خون و دری بری خون که هیچی از موسیقی و علم واقعی موسیقی حالیشون نیست و فقط با استفاده از هزاران نرم افزار های کامپیوتری در میان مردم جا باز کرده اند را با اسطوره های واقعی موسیقی ایران مقایسه کرد مثلا من خودم نوازنده هستم و تو مجالس ها همش آهنگ های این اسطوره های موسیقی ایران مثل آقای ابی ، داریوش ، ستار ، مهستی و حمیرا ، هایده و... را اجرا می کنم همه هم برای این آهنگ ها سر از پا نمی شناسند و کل مجلس با این آهنگ های بسیار زیبا ، شور می شود و کلا می خواستم عرض کنم که واقعا برای این ملت و این فرهنگ اکنون ایران متاسفم که الگو های اصیل موسیقی ایرانی و اسطوره هایی که سالیان سال تلاش کردند را از کشور بیرون کردند و خواننده های آشغال به تمام معنای امروزی که هیچ هنر و علمی از موسیقی ندارند را الگوی مردم کردند واقعا جای تاسف دارد . ما در عرصه های فرهنگی ، هویت ایرانی اصیل خود را از دست داده ایم و متاسفانه راه این اسطوره ها را یه مشت لاش خور رپر که فقط رپ خواندن را بلند و شعرشان محتوا ندارد را پر کرده اند واقعا برای این فرهنگ متاسفم .
Iran, Islamic Republic of
12:50 - 1397/01/27
کسی که موسیقی داخل کشورو متحول کرد و سبکی نو در موسیقی پاپ ایجاد کرد بدون شک رضا صادقی بود و موفقیت های زیادی در خارج کسب کرد و همچنین سالن ماکروسافت اجراء موفقی داشت متاسفم که اسمی از ایشون نیومد
Iran, Islamic Republic of
00:37 - 1397/01/31
بهترین خواننده ابی هس اقای صدا بعدش یه جوون اومد اون موقع ها همه عاشق صداش شدن اونم امید بود ولی حیف هزار حیف که جفتشون خیلی تو این چند سال اخیر افت کردن
Iran, Islamic Republic of
14:10 - 1397/02/23
اون طرفی ها واقعا خیلی بهترن صداشون واقعا خوبه اما بضی از اینوریا الکی الکی طرفدار پیدا می کن بعد یهو از اوج می افتن
Iran, Islamic Republic of
02:29 - 1397/04/15
د آخه مغز تلیت تو اهنگای پر معنی و مفهوم ابی رو با کص شعرایی ک اینوریا میخونن مقایسه میکنی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
19:17 - 1397/05/08
یک مقاله عذرخواهی هم با توجه به جمع بندی کامنت ها و رأی هایی که دریافت کردین بزنین.
Iran, Islamic Republic of
01:13 - 1397/08/29
استاد معین از دور میبوسمت
Iran, Islamic Republic of
22:56 - 1397/09/12
واقعا لعنت به تو با این مقایسه آب دوغ خیاریت تو ابی و داریوش و سیاوش و گوگوش با این مثلا خواننده های بیشرف داخلی یکی میکنی !!!!!!!!
France
02:46 - 1397/10/10
تا حالا این همه چرت و پرت رو یکجا ندیده بودم اولا هنر موسیقی در داخل ایران بعد از کوچ همین لس انجلسی ها مرد و الان هم موزیک های داخلی همه عاریتی و کپی از یونان و عرب و ترک و غرب هست،خود لس انجلسی ها هم نهایتا تا دو دهه بعد از انقلاب تونستن کار خوب بیرون بدن چون اهنگسازان و ترانه سراهای اسطوره ای قبل از انقلاب یکی یکی پیر شدن و یا فوت شدن و از اونطرف خشکیدن هنر در ایران باعث شد که جانشین پیدا نکنن
Iran, Islamic Republic of
20:28 - 1398/02/03
من الان 18 سالمه
از خوانندگان داخلی هیچ خوشم نمیاد
من فقط خوانندگان قدیمی مثل داریوش معین پویا مهستی حمیرا مثل این ها را گوش میدم
پاسخ ها
افروز
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
پویا و معین عشقن
United States
13:50 - 1398/03/25
فقط یه اجرای زنده از امید روی همه خواننده های داخلی رو کم می کنه ، قول
Iran, Islamic Republic of
14:27 - 1398/06/01
واقعآ بی حرمتی کردین در حق استادید موسیقی کشور؛دعوت میکنم فقط یه آهنگ از معین مثل آهنگ گذشته رو دوباره گوش بدین.گذشته ها گذشته ،هرگز به غصه خوردن گذشته بر نگشته ...
Iran, Islamic Republic of
16:17 - 1398/06/01
دیدم هرچی میخوام بنویسم اضافه گوییه، کامنت ها و آرای مثبت و منفی گویای همه چیز هست.
خواننده های داخلی اغلب تاریخ مصرف بسیار کوتاهی دارن، درحالی که آهنگ های شاهکار اساتیدی مثل معین، حبیب، ابی، مهستی و هایده هنوز هم بیشمار طرفدار دارن، هنوز هم توی تاکسی که میشینی از ضبت تاکسی پخش میشن و هنوز هم خلقی رو به وجد میارن. این همه محبوبیت رو در کدوم خواننده داخلی سراغ دارید؟ و از کلمه خواننده لس آنجلسی استفاده نکنید، جالب نیست. اینا مفاخر موسیقی ما هستن
Iran, Islamic Republic of
20:49 - 1398/06/14
من الان 16 سالمه و اهنگهای مثل معین و امید و پویلی عزیز را گوش میکنم هر روز
Iran, Islamic Republic of
21:16 - 1398/06/14
من فقط 16 سالمه و فقط اهنگهای معین و امید و پویای عزیز را گوش میکنم
Iran, Islamic Republic of
23:59 - 1398/07/01
جمشید را نگفتید اهنگ دلم میره کردستان .
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج