۲۲۸۸۹
۲ نظر
۵۱۲۹
۲ نظر
۵۱۲۹
پ

راهنمای خرید خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان

امروز قصد داریم اتومبیل های هاچ بک موجود در بازه قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

هفت صبح: امروز قصد داریم اتومبیل های هاچ بک موجود در بازه قیمتی زیر 25 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. برخی از این اتومبیل ها را پیش تر از این به طور جداگانه مورد نقد و بررسی قرار داده بودیم اما مقایسه آنها در کنار یکدیگر می تواند تصمیم گیری را برای شما آسان تر کند.

اتومبیل های هاچ بک در شهرهای شلوغ و پرترافیک طرفداران بیشتری دارند زیرا به راحتی می توان آنها را در فضاهای کوچک پارک کرد و مصرف سوخت شان نیز نسبت به اتومبیل های سدان مناسب تر است. ابعاد کوچک و طراحی ظریف شان نیز باعث شده در میان خانم ها بسیار پرطرفدار باشند.

فضای صندوق عقب اتومبیل های هاچ بک چندان جادار و قابل توجه نیست و نمی توان برای سفرهای خانوادگی از آن استفاده کرد اما برای خریدهای روزمره نیاز شما را برطرف می سازند. با این حال در برخی مدل ها، می توانید صندلی های ردیف عقب را به سمت جلو بخوابانید تا فضای بیشتری برای قراردادن وسایل بزرگ تر در اختیار شما قرار بگیرد. در کل مهم ترین وظیفه طراحان اتومبیل های هاچ بک این است که بتوانند بیشترین فضای بار و سرنشین را در ابعادی کوچک فراهم سازند.

چری (MVM 110 QQ)

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

بعد از توقف مونتاژ خودرو کوچک و شهری دوو ماتیز در ایران، چری QQ به دست «مدیران خودرو» به ایران راه یافت. MVM ۱۱۰ یک کپی کاملا آشکار و ناشیانه از دوو ماتیز بوده که باتوجه به سابقه خوب ماتیز در ایران، این خودرو نیز مورد استقبال هموطنان قرار گرفت اما خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که MVM ۱۱۰ از لحاظ ایمنی در برابر تصادفات، پایداری بر سطح مسیر، کیفیت مونتاژ و همچنین استهلاک قطعات بسیار ضعیف تر از ماتیز است. استهلاک بالای این خودرو با ایجاد سر و صدای اضافی در کابین خودرو آشکار شده و به تدریج ایرادات دیگری نیز به لیست خرابی آن اضافه می شود. سیستم تعلیق MVM ۱۱۰ بسیار خشک بوده و ضربات حاصل از ناهمواری های سطح مسیر را به بدنه و شاسی منتقل می کند. تجربه ثابت کرده مصرف سوخت این خودرو بسیار اندک بودده هرچند که ارقام و اعداد دقیقی توسط کمپانی اعلام نشده است. MVM ۱۱۰ در دو نوع سه سیلندر خطی ۱۲ سوپاپ و چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با گیربکس پنج دنده دستی یا چهار دنده اتوماتیک در ایران عرضه می شود که مدل سه سیلندر آن فوق العاده کند و ضعیف است. در کل می توان گفت این خودرو فقط جهت انجام خریدهای روزمره و رفت و آمدهای درون شهری مناسب است.


HAFELLOBO

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

چند سال پیش در یک نمایشگاه تاسیسات ساختمان، کاتالوگ های مختلفی از یک خودروی کوچک و شهری چینی عرضه می شد. کاتالوگ نشان می داد که ظاهرا قرار است اتومبیل کوچک چینی، با ظاهری عجیب و رنگ بندی وسیع در ایران عرضه شود. در نگاه اول فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو نظر هر کسی را جلب کرد اما مشخص نبود این خودرو چه زمانی وارد بازار شود. حدودا دو سال بعد، این خودرو با نام لوبو به دست شرکت بم خودرو عرضه شد و البته فاقد بسیاری از امکاناتی بود که روی کاتالوگ نوشته شده بود. ظاهر خودرو کمی نامتعارف و طراحی داخلی آن فوق العاده ساده و فاقد هیجان است. فقط دارای یک کیسه هوا برای راننده بوده و ترمزهای عقب آن از نوع کاسه ای است. سیستم صوتی نیز قابلیت پخش کاست را دارد و مدل CD پلیر آن به صورت سفارشی نصب خواهد شد. مصرف ترکیبی این اتومبیل جمع و جور شهری، حدود ۶/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و شاسی آن متعلق به لوتوس است.


پراید 111

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

پراید ۱۱۱ یا به قول سازنده «زیبای کوچک»، در واقع نمونه فیس لیفت شده پراید هاچ بک (نسیم) بوده که یکی از خودروهای ارزان قیمت مورد علاقه جوانان است. قبلا در مورد پراید صحبت کرده بودیم و گفتیم یکی از مهمترین مشکلات آن، جنس بسیار خشک پلاستیک داشبورد و کیفیت نه چندان دلچسب دیگر ادوات کابین است اما به این نکته هم اشاره کردیم که اگر از این هاچ بک کوچک انتظار زیادی نداشته باشید، به عنوان یک خودرو کم مصرف شهری و ارزان قیمت رضایت نسبی شما را جلب خواهد کرد. به خصوص اینکه قیمت لوازم یدیکی آن نسبت به دیگر اعضای این گروه بسیار مناسب است. در کل، پراید ۱۱۱ یک اتومبیل سرعتی و اسپورت نبوده و باتوجه به وزن بسیار کم و عرض کم حتما شما هم به یاد دارید که برخی از مالکین پراید نسیم، در صندوق و سپر عقب آن را با یک مدل غیرفابریک تعویض می کردند تا قاب پلاک، به جای در صندوق روی سپر منتقل شود اما همین موضوع باعث شد سایپا تصمیم بگیرد مدل ۱۱۱ را با همین سیستم طراحی کند تا دیگر نیازی به تعویض در صندوق نداشته باشید! ضمنا در مدل ۱۱۱ سپر نیز هم رنگ بدنه ساخته می شود.


پژو 206 و 207

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

پژو ۲۰۶ یکی از خوش نام ترین اتومبیل هایی بود که ابتدا به طور مستقیم از فرانسه به ایران وارد شد و اندکی بعد، تولید آن در داخل کشور آغاز شد. طراحی این هاچ بک فرانسوی در زمان خودش بسیار جذاب و جالب توجه بود و خیلی سریع در میان ایرانی ها محبوب شد. کیفیت قطعات و مونتاز پژو ۲۰۶ نسبت به اکثر خودروهای تولید داخل برتر است و اگر به جدول ماهیانه رتبه بندی خودروها از لحاظ کیفی نگاه کنید، حتما به این موضوع پی خواهید برد. مهم ترین مشکل ۲۰۶ فضای تنگ و دلگیر ردیف عقب آن بوده که ممکن است در سفرهای نسبتا طولانی مدت، خستگی سرنشینان عقب را موجب شود. مشکل دیگر مربوط می شود به ضعف توان و شتابگیری در مدل های هشت سوپاپ (تیپ ۲ و ۳) و این ضعف زمانی شدت می یابد که کولر اتومبیل را روشن کنید. ترمزهای جلو و عقب ۲۰۶ از نوع دیسکی با سیستم خنک کننده بوده و به کمک سیستم های کنترل پایداری EBD و ABS حمایت می شوند. ازجمله تجهیزات و امکانات رفاهی ۲۰۶ SD می توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو (در مدل های V۲ و V۸)، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، شیشه های برقی مجهز به سیستم قطع کن و قفل، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو و کمربند ایمنی سه نقطه ای پیش کشنده اشاره کرد. شایان ذکر است که پژو ۲۰۶ موفق به کسب چهار ستاره ایمنی (از مجموع پنج ستاره) از موسسه ایمنی اروپا Euro Ncap شده است.

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

پژو ۲۰۷i در واقع همان نمونه فیس لیفت شده ۲۰۶ یا بهتر بگوییم، ۲۰۶ پلاس (+۲۰۶) است که از لحاظ ظاهری، به جز چراغ و سپر جلو، تفاوت چندانی با پژو ۲۰۶ ندارد. این خودرو از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی، تقریبا با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر است و امکاناتی چون ایربگ سرنشینان جلو و همچنین سیستم های کنترل پایداری EBD، ABS و EBA را داراست. این خودرو نیز در دو نوع اتوماتیک و گیربکس دستی در ایران عرضه می شود. البته خیلی از امکاناتی که قبلا توسط ایران خودرو وعده داده شده بود، در حال حاضر روی این خودرو موجود نیست. طراحی داخلی پژو ۲۰۷i نسبت به ۲۰۶ مدرن تر بوده و فرم داشبورد و کنسول مرکزی آن زیباتر به نظر می رسد. نکته جالب، انبوه لوازم و تجهیزات جانبی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷i بوده که اخیرا به دست برخی از شرکت ها به فروش می رسد. ازجمله این تجهیزات می توان به سیستم کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، چراغ های زیر سپر LED، انواع اسپویلر اسپورت و سیستم شست و شوی چراغ های جلو اشاره کرد.


فولکس گل

راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان

سابقه درخشان فولکس گلف در ایران و استقبال جوانان از این خودروی هاچ بک اسپورت وجب شد تا فولکس گل نیز به هنگام ورود در بازار ایران با استقبال بسیار خوبی رو به رو شود و تعداد زیادی از این خودرو در همان ابتدای کار پیش فروش شد. کیفیت قطعات، ایمنی و سطح تجهیزات این خودرو آلمانی به خوبی پاسخگوی نیاز مشتری ایرانی بوده و ابعاد کوچک آن، برای رانندگی در شهر پرترافیکی چون تهران مناسب است اما توقف واردات گل و عدم عرضه مدل جدیدش در ایران باعث شد تا قیمت این خودرو با رشد نسبتا زیادی مواجه شود. ضمن اینکه لوازم یدکی این هاچ بک آلمانی نسبت به دیگر اعضای گروه گران تر است. بنابراین شما فقط می توانید نمونه های دست دوم این اتومبیل را خریداری کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط گل. عاشقشم

    • بدون نام

      به نظرم نویسنده شهود کرده و واقعا اطلاعات درستی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج