۲۱۹۷۹
۱ نظر
۵۰۵۶
۱ نظر
۵۰۵۶
پ

سدان بدون حاشیه کادیلاک

Cadillac STS یک سدان نسبتا لوکس بی حاشیه بوده که با قیمتی مناسب، امکانات رفاهی خوب و کابینی راحت و جادار را در اختیارتان قرار می دهد

سدان بدون حاشیه کادیلاک

هفت صبح: در گذشته ای نه چندان دور، شرکت آمریکایی کادیلاک به عنوان یکی از معتبرترین و مشهورترین خودروسازها در زمینه تولید اتومبیل های لوکس و بادوام شناخته می شد که برخی از مدل های آن به ویژه مدل سیویل، در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بودند. شرکت کادیلاک بعد از سیر نزولی خود در سال های اخیر، تصمیم به گسترش تنوع در طیف محصولات خود گرفت تا بتواند در میان رقبای اروپایی و آسیایی خود، همچنان پایدار بماند.

سدان بدون حاشیه کادیلاک

کادیلاک STS برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ و به عنوان جایگزین کادیلاک سویل به بازارهای جهانی معرفی شد. این مدل از کادیلاک به عنوان یک سدان لوکس بزرگ، فروش نسبتا خوبی را در آمریکای شمالی تجربه کرد. با این حال، هیچ گاه مانند برادر جسورش یعنی مدل CTS حاشیه ساز نبود و برای رقبای قدر خود، خط و نشان نکشید. حروف اس.تی.اس (STS) برگرفته شده از سه کلمه سدان تفریحی سویل (Seville Touring Sedan) است.

کادیلاک STS از چهره ای محافظه کارانه و ساده اما لوکس و با صلابت برخوردار بوده هرچند که در طراحی آن، خبری از فاکتورهای پیچیده یا هیجان انگیز نیست. بدنه عاری از هرگونه خطوط تیز یا منحنی است و صرفا با یک شکل مکعب مستطیل ساده روی شاسی طویل STS قرار گرفته است.

نمای جلوی این خودرو طبق سنت چندین ساله کادیلاک، شامل چراغ های عمودی شکل و جلوه پنجره عریض بوده که در این مدل بسیار باریک تر از مدل های دیگر و از جنس آلومینیوم غیربراق است و لوگوی کادیلاک نیز در وسط آن نقش بسته است. چراغ های راهنماو مه شکن نیز در یک ستون فرضی و زیر چراغ های جلو تعبیه شده اند که برای یک سدان لوکس آرمیکایی چندان زیبا و مناسب به نظر نمی آیند.

در اصل سپر این خودرو، طراحی اسپورت دارد که با ماهیت و استایل اصلی این خودرو همخوانی ندارد. STS در نمای جانبی، حالتی پویاتر را به نمایش می گذارد که مهم ترین علت آن، نصب اسپویلر کوچک روی صندوق عقب و همچنین شیب جلو پنجره است. رینگ های ۹ پره کرومی نیز، جلوه ای اسپورت را تداعی می کند. STS در نمای جانبی شباهت زیادی با مدل CTS دارد و این تشابه در طراحی قسمت عقب نیز صادق است. قسمت عقب این خودرو نیز بسیار ساده بوده و بی حوصلگی طراحان کادیلاک در طراحی فرم در صندوق و سپر عقب کاملا آشکار است.

سدان بدون حاشیه کادیلاک

قاب پلاک بسیار عریض بوده و چراغ های دنده عقب در دو طرف آن جای گرفته اند که این سبک طراحی، شما را به یاد رنو ۵ می اندازند! از نظر نگارنده بهتر بود که به جای سراگزوزهای دایره ای شکل از اشکالی چون مستطیل یا متوازی الاضلاع برای آن استفاده شود که با طراحی جعبه ای شکل STS همخوانی بیشتری داشته باشند. نکته مثبت طراحی نمای عقب STS ردیف لامپ های LED چراغ کریستالی و عمودی شکل عقب هستند که به هنگام روشن شدن در شب، فوق العاده زیبا به نظر می رسند و به همراه چراغ ترمز سوم که تقریبا عرض صندوق را پوشانده است، جلب توجه می کنند.

البته به غیر از چند مورد جزئی که به آن اشاره کردیم، دیگر موارد را نمی توان به عنوان یک ایراد در طراحی STS مطرح کرد زیرا این اتومبیل فقط طیف خاصی از افراد را در نظر گرفته است. اصولا از سال ها پیش رسم بر این بوده که سدان های لوکس آمریکایی از ظاهری ساده و محافظه کارانه برخوردار باشند اما در عوض فاکتورهای لوکس و تجملاتی در کابین آنها مورد استفاده قرار بگیرد. STS نیز از این قاعده مستثنا نبوده و بنابراین می توان راحتی و آرامش را در کابین آن جست و جو کرد.

سدان بدون حاشیه کادیلاک

در کل کابین STS بسیار راحت و جادار بوده و به لطف بهره گیری از پوشش چرم کرم رنگ و همچنین وجود سانروف عریض در مدل مورد آزمایش (STS Liberty)، فضای داخلی آن واقعا دل باز به نظر می رسد. صندلی ها نیز نرم و عضلانی بوده و با عرض ۱۳۸۷ و ارتفاع ۹۸۳ میلیمتر راحتی شما را در سفرهای طولانی تضمین خواهند کرد فضای پای سرنشین جلو ۱۰۸ میلیمتر بوده و برای یک شخص بالغ با قدی معادل ۱۸۵ سانتیمتر راحت و کافی به نظر می رسد. صندلی های عقب هم با ارتفاع ۹۶۳ و پهنای ۱۴۱۲ میلیمتر برای سه نفر راحتی مناسب و قابل قبولی دارند.

همچنین فضای پای ردیف عقب برابر ۹۷۳ میلیمتر بوده و نویدبخش یک سواری راحت و بدون دغدغه با STS می باشند. کیفیت مواد و به خصوص تزئینات چوبی، مانند CTS رضایت بخش نیست اما سطح ارگونومی و امکان دسترسی آسان به ادوات مختلف خودرو، قابل قبول است. تنها نکته آزاردهنده، فرم بسیار ساده و فاقد هیجان صفحه کیلومترشمار بوده که البته باتوجه به روحیات کادیلاک STS قابل توجیه است. کادیلاک STS دارای امکاناتی چون نمایشگر مرکزی ۸ اینچی لمسی، DVD، GPS چنجر، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، سیستم تهویه اتوماتیک با تنظیم دوگانه، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت حالت و همچنین سانروف برقی بوده که البته در STS مدل ۲۰۰۸ می توانید سیستم های الکترونیکی و هوشمند تشخیص نقطه کور و حرکت بین خطوط را نیز به لیست تجهیزات سفارشی آن اضافه کنید.

سدان بدون حاشیه کادیلاک

کادیلاک STS از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپ به حجم ۶/۴ لیتر برخوردار بوده که قادر است ۳۲۰ اسب بخار قدرت را در ۶۴۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. ظرفیت باک این کادیلاک ۷۰ لیتر بوده و با این هیکل عظیم الجثه در شهر مصرفی معادل با ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در جاده مصرفی معادل با هشت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. گیربکس این خودرو این نوع پنج سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و البته شتاب گیری اولیه آن، باتوجه به وزن خودرو، چندان تیز و چابک به نظر نمی رسد اما به هر حال پیشرانه نیرومند آن در شتاب ثانویه و سبقت گیری ها این کمبود را برطرف می سازد. سواری STS مانند دیگر نیاکانش نرم و بی صدا بوده و به خوبی حس سواری در لیموزین های آمریکایی را در ذهن تان تداعی می کند که البته هنوز هم در جذب و دفع ضربات و تکان های ناشی از ناهمواری های سطح مسیر به پای CTS نمی رسد اما از لحاظ قدرت ترمزگیری، اطمینان خاطر و رضایت شما را جلب خواهد کرد.

STS نیزمانند دیگر اتومبیل های آمریکایی حس سنگین بودن بدنه را در هنگام رانندگی به شما القا می کند و این ویژگی در شتاب گیری ها به خوبی نمایان می شود. به طوری که ابتدا صدای غرش پیشرانه بلند می شود و پس از یک مکث کوتاه و با بالارفتن دماغه خودرو، به سرعت خودرو افزوده می شود. البته خم شدن اتومبیل در ترمزگیری ها و پیچ ها نیز این نکته را گوشزد می کند که شما سوار بر یک اتومبیل سنگین وزن با سیستم تعلیق نرم هستید.

سدان بدون حاشیه کادیلاک

خودروهای آمریکایی همواره به قدرت و ایمنی بالا مشهور بوده اند، اما کادیلاک STS خودرویی است که برخلاف دیگر مدل های تولیدی این شرکت از ایمنی مناسبی برخوردار نیست و این برای کادیلاک و شرکت مادر آن یعنی جنرال موتورز نقطه ضعف به شمار می رود. اکنون نتایج تست تصادف مدل ۲۰۱۰ این خودرو وضعیت نه چندان مناسب آن را در هنگام تصادفات آشکار می کند. به طوری که تست انجام شده نشان داد که به هنگام تصادف از جلو، سر راننده به سقف و ستون خودرو برخورد کرده و آسیب جدی می بیند اما در کل برای تصادف از جلوی این خودرو وضعیت خوبی در نظر گرفته شده است هرچند که لزوم اعمال تغییرات جدی در این خودرو به هیچ وجه قابل انکار نیست. نتایج تست تصادف STS در موسسه ایمنی اتوبان های آمریکا نشان می دهد که وضعیت تصادف این خودرو از جلو: «خوب»، از بغل «قابل قبول» و از عقب «ضعیف» است که در کل توانسته است هشت ستاره از مجموع ۱۲ ستاره ایمنی را کسب کند.

در کل می توان گفت که Cadillac STS یک سدان نسبتا لوکس بی حاشیه بوده که با قیمتی مناسب (به صورت گذر موقت در ایران در حدود ۵۰ میلیون تومان)، امکانات رفاهی خوب و کابینی راحت و جادار را در اختیارتان قرار می دهد اما اگر نمونه ای کامل تر و بدون نقص را می خواهید، باید به سراغ CTS بروید که به واقع رقیب سرسختی برای سدان های لوکس آلمانی است. تحقیقات صورت گرفته در آمریکای شمالی نشان می دهد که STS یکی از خودروهای مورد توجه بازرگانان و سناتورها بوده و بدین ترتیب بخش اعظم مشتریان آن را افراد میانسال تشکیل می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا عین پراید خودمون که میمونه اینها باید ازشرکتهای خودرو سازی ایران یاد بگیرن چجوری ماشین بسازن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج