جاباما
۲۳۸۲۳
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

لیزر لیپولیز

لیپولیز به معنای تجزیه چربی است، اما به طور شایع به مفهوم تخریب بافت چربی یا کاهش بافت چربی به کار می رود.

لیزر لیپولیز
برترین ها: لیپولیز چیست؟

لیپولیز به معنای تجزیه چربی است، اما به طور شایع به مفهوم تخریب بافت چربی یا کاهش بافت چربی به کار می رود.

روش های مختلفی برای لیپولیز وجود دارد:

۱- به کمک تزریق مواد داخل بافت چربی (مزوتراپی)

۲- به کمک امواج صوتی (اولتراسونیک)

۳- به کمک جریان الکتریکی (الکترو لیپولیز)

۴- به کمک لیزر (لیزر لیپو)

لیزر لیپولیز چیست و چگونه عمل می کند؟

این سیستم لیزر که در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۶ در سازمان دارو و غذای آمریکا (FDA) به تایید رسیده است، روشی است که طی آن از یک فیبر نوری لیزر داخل بافتی جهت رفع چاقی استفاده می شود. در اثر تابش اشعه لیزر لیپولیز، چربی ها به صورت نیم مایع درمی آید که می توانند به راحتی توسط بدن جذب شوند یا از بدن خارج شوند. لیزر لیپولیز تحت بی حسی موضعی انجام می شود و یک جلسه آن به مدت ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد.

این روش منحصر به فرد از لیزر Nd:Yag با طول موج ۱۰۶۴ به صورت پالسی می باشد که به صورت داخل بافتی اعمال می شود یعنی سوراخ های ۱ تا ۲ میلی متری روی پوست ایجاد می شود و تحت بی حسی موضعی یک فیبر نوری باریک وارد زیر پوست می شود و لا به لای چربی ها حرکت می کند. تاباندن لیزر باعث تخریب دیواره سلول های چربی و آزادشدن آنها می شود. به واسطه استفاده از لیزر لیپولیز، لایه سطحی و زیر پوست به هیچ وجه نیاز به لیپوساکشن ندارد و در نتیجه سطح پوست برخلاف لیپوساکشن ناهمواری پیدا نمی کند در نتیجه صاف و یکدست است و علاوه بر آن برخلاف لیپوساکشن پوست سفت شده و جمع می شود.

این روش در چاقی های خفیف و متوسط کاملا کافی می باشد و دیگر نیازی به لیپوساکشن نمی باشد ولی در چاقی های شدیدتر در حالی که در لایه سطحی فقط از لیزر استفاده می شود، در لایه عمیقی علاوه بر لیزر نیاز به تخلیه چربی ها هم می باشد.

مرحله اصلی انجام لیزر به چه شکلی است؟

ابتدا تحت شرایط استریل موضع موردنظر کاملا بی حس می شود (بی حسی موضعی) سپس سوراخ های کوچک ۱ تا ۲ میلی متری روی پوست ایجاد می شود و فیبر نوری بسیار نازک وارد بافت های چربی زیر پوست می شود و انرژی معینی از لیزر به چربی ها تابانده می شود که باعث تخریب سلول های چربی می شود.

در صورتی که چربی کمتر از ۵۰۰ میلی لیتر باشد نیاز به اقدام دیگری نمی باشد و چربی های تخریب شده توسط لنفاتیک بدن جذب می شود ولی در صورتی که چربی بیش از ۵۰۰ میلی لیتر باشد چربی های مایع توسط مکش خفیفی تخلیه می شود. این کار حدود دو ساعت طول می کشد و بعد از مدت کوتاهی فرد مرخص می شود. مناسب ترین نقاط بدن برای لیپولیز عبارتند از بازوها، غبغب، پشت، پهلو، شکم، ران ها و...

مزایای لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن

لیزر لیپولیز بسیار ظریف و با دستکاری بسیار کمتر و درد و تورم کمتری نسبت به لیپوساکشن همراه است به علت ظرافت کار با لیزر نتایج زیبایی بسیار ایده آل است و آثار ناهمواری برخلاف لیپوساکشن های معمولی وجود ندارد تابش لیزر در زیر پوست باعث تحریک و ساخته شدن کلاژن و سفت شدن همزمان پوست می شود تاباندن لیزر در لایه سطحی باعث رفع سلولیت می شود از نظر میزان و مقدار حذف چربی ها در افرادی که مناسب باشند هیچ فرقی با لیپوساکشن ندارد ولی نتایج کیفی و زیبایی بسیار بهتر است و عوارض آن ناچیز است لیزر لیپولیز روش نوین رفع چربی موضعی است این تکنولوژی در ایتالیا، انگلستان، ژاپن، برزیل، سوئد و طی دو سال اخیر در ایران به کار می رود.

آیا لیپولیز و ساکشن رقیب هم هستند؟

در تجمعات موضعی کوچک بافت چربی که حجمی کمتر از GR۵۰۰ دارند، می توان از لیپولیز یا لیپوساکشن استفاده کرد، اما در حجم های بیشتر از GR۵۰۰ عملا باید لیپولیز یا در جلسات مکرر انجام شود یا همراه با لیپوساکشن باشد. از مزایای دیگر لیپولیز به امواج الکتریکی یا اولتراسونیک یا لیزر افزایش کلاژن پوستو بهبود قوام آن، بهبود جریان لنفاوی، بهبود جریان خون، کاهش ورم و بهبود سلولیت است.

دوره نقاهت به چه شکلی است؟

معمولا بعد از مدت کوتاهی (۱ تا ۴ ساعت) فرد مرخص می شود (سرپایی و بدون نیاز به بستری) و ۱ تا ۳ روز استراحت در منزل توصیه می شود زیرا بعد از رفع اثر داروهای بی حسی درد قابل تحملی مثل درد کوفتگی وجود دارد که فرد راحت تر است در منزل باشد. حدود ۲-۳ هفته محل کار شده تورم دارد که خود به خود رفع می شود و پوشیدن گن ضروری است.

نتیجه نهایی چه موقع مشخص می شود؟

تقریبا در همان روزها و هفته اول نتایج ابتدایی کاملا مشخص است و به وضوح از حجم چربی موضع کاسته می شود. ولی نتیجه نهایی نیاز به ۳ تا ۱۲ هفته زمان دارد. افرادی که مشکل چاقی دارند، به سه دسته تقسیم می شوند: ۱- افرادی که فقط چاقی موضعی دارند و به طور عمومی چاق نیستند در این صورت لیزر لیپولیز برای آنها ایده آل و کافی است. ۲- افرادی که چاقی منتشر شدید ویکدست دارند این افراد باید از روش های رژیم درمانی یا جراحی های محدودکننده دستگاه گوارش استفاده کنند. ۳- افرادی که چاقی متوسط تا شدید دارند ولی یک یا دو منطقه از بدنشان عدم تناسب بیشتری دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج