جاباما
۲۴۰۷۹۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

۵ دليل براي سفر به زامبيا

یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به زامبیا با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد.

5 دليل براي سفر به زامبيا


برترین ها: یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به زامبیا با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد اما در ابتدا باید اطلاعات کافی از این کشور داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

زامبيا در بين گردشگران كمي ناشناخته است. شناختن طبيعت زيبا و ديدني اين كشور باعث خواهد شد گردشگران بسياري به استقبال آن بروند.

دولت زامبيا اخيراً گسترش صنعت گردشگري را در دستور كار خود قرار داده ، بطوريكه براحتي مي توان ويزاي اين كشور را دريافت نمود و سازمان بهداشت جهاني نيز اعلام كرده زامبيا عاري از بيماري تب زرد است. در زير به ۵ دليل بازديد از اين كشور مي پردازيم. شايد در سفر بعدي اين كشور را براي سفر انتخاب كنيد.

۱-دره پلنگ

5 دليل براي سفر به زامبيا

زامبيا يكي از معدود كشورهاي آفريقايي است كه پارك هاي ملي آن فاقد فنس كشي است و تمام حيوانات نظير فيل ، اسب آبي ، زرافه ، شير و پلنگ در آن مشاهده مي شود. ولي همچنان بسياري از نقاط اين منطقه ناشناخته باقي مانده است.

اما وحشي ترين طبيعت اين منطقه در پارك ملي جنوبي اين كشور قرار دارد. در اين منطقه براحتي مي توان پلنگ ها را مشاهده كرد.

۲- درياچه كاريبا

5 دليل براي سفر به زامبيا

دریاچه کاریبا بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان از نظر حجم آب است که روی مرز بین دو کشور زیمبابوه و زامبیا واقع شده‌است. حجم آب این دریاچه حدود ۱۸۰ کیلومتر مکعب تخمین زده شده‌است.

این دریاچه مصنوعی بین مدارهای ۱۶٫۵ تا ۱۸ درجه عرض جنوبی و ۲۷ تا ۲۹ درجه طول شرقی امتداد دارد. طول این دریاچه حدود ۲۲۳ کیلومتر و عرض آن در برخی نقاط حداکثر به ۴۰ کیلومتر می‌رسد.

سطح روی آب این دریاچه نسبت به سطح متوسط آبهای آزاد در ارتفاع ۴۸۵ متری قرار گرفته‌است. این دریاچه که بر روی رود زامبزی قرار دارد مساحتی معادل ۵۴۰۰ کیلومترمربع را پوشانده‌است. بیشینه عمق آن ۷۸ متر می‌باشد. منابع مختلف، عمق متوسط این دریاچه مصنوعی را از ۲۹ تا ۳۱ متر تخمین زده اند.

گونه‌های مختلفی از جانوران همچون باکلان،فیل، بوفالو، کرگدن، اسب آبی، انواع گوناگون پرندگان و تمساح نیل از محیط طبیعی دریاچه استفاده می‌کنند. همچنین این دریاچه یکی از معدود نمونه‌های موفق وارد کردن یک گونه ماهی غیر بومی توسط انسان است.

ماهی ساردین وارداتی به این دریاچه به خوبی خود را با این محیط سازگار کرده و در کنار بیش از ۴۰ گونه ماهی دیگر زندگی می‌کند.

از سوی دیگر احداث سد کاریبا و به دنبال آن انباشته شدن حجم زیاد آب (به وزن تقریبی ۲۰۰ میلیارد تُن) موجب افزایش فشار به زمین و لرزه خیزی آن شده است؛ به گونه‌ای که از تاریخ احداث سد تاکنون زمین لرزه‌های فراوانی در منطقه ثبت شده که ۲۰ تا از آن‌ها قدرتی بیش از ۵ ریشتر داشته‌اند. همچنین پیش از آبگیری سد و ایجاد دریاچه تمام درختان استوایی آن منطقه سوزانده شدند.

همانطور كه در عكس مشاهده مي كنيد گردشگران مي توانند غروب زيباي اين درياچه را با غروب درياي مديترانه در اروپا مقايسه كنند. جدا از غروب زيباي خورشد تفريحات روزانه هم مي توان به آفتاب گرفتن ، ماهيگيري ، صيد خرچنگ و در كل آرامش خاص آن اشاره كرد.

۳- قدم زدن در محيطي وحشي

5 دليل براي سفر به زامبيا

در ميان كاوشگران ، سياحت در طبيعتي وحشي بسيار شگفت انگيز و هيجان آور است. پارك ملی زامبزی به مساحت ۵۶ هزار هكتار كه صدها گونه‌ جانوری و گیاهی را در خود جای داده است.

۴ - خانه تاريخي Shiva Ngandu

5 دليل براي سفر به زامبيا

بازديد از خانه تاريخي كه از دوران سلطه انگليس به جا مانده است. اين خانه زيبا توسط يك افسر انگليسي به نام استوارت آلگور در سال ۱۹۱۱ ساخته شد.

خانه Shiva Ngandu از يك طرف به درياچه مشرف است و در ميان باغ زيبا و بكري احاطه شده است.

۵-آبشار ويكتوريا

5 دليل براي سفر به زامبيا

عكس قسمتي از بزرگترين آبشار دنيا يعني آبشار ويكتوريا است. آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است.

آبشار ویکتوریا با ارتفاع ۱۰۸ متر (۳۶۰ پا)، عریض ترین آبشار جهان شناخته می‌شود. همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به ۱۷۰۰ متر (۵۵۷۷ پا) می‌رسد.

دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی «مه خروشان» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Shayanps4

      يه مورد ديگه هم هست=
      شباهت اسمش به زامبي ها!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج