جاباما
۲۳۵۲۰۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه

نام آفریقا ناخودآگاه واژه‌هایی چون طبیعت بکر، حیات‌وحش و جاذبه‌های شگفت‌آور را به ذهن سرازیر می‌کند. این‌جا قاره‌ی پدیده‌هایی است که شاید نظیرشان در هیچ جای دیگری روی کره خاکی وجود نداشته باشد.

خبرگزاری ایسنا - مهری محمدی مقدم: نام آفریقا ناخودآگاه واژه‌هایی چون طبیعت بکر، حیات‌وحش و جاذبه‌های شگفت‌آور را به ذهن سرازیر می‌کند. این‌جا قاره‌ی پدیده‌هایی است که شاید نظیرشان در هیچ جای دیگری روی کره خاکی وجود نداشته باشد.

آفریقا، قاره‌ی "سیاه" و خاستگاه دیدنی‌های بی‌مانند و بی‌پایان است. انتخاب 10 جاذبه گردشگری از این خاک پرشگفتی کار دشواری است که در این گزارش با برخی از زیباترین نقاط قاره آفریقا آشنا می‌شویم.

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
«ماسایی مارا»

در طول فصل خشکی، یعنی از جولای تا اکتبر، منظره بکر و وحشی «ماسایی مارا» با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست. هیچ جای دیگری نمی‌توانید مهاجرت بیش از یک میلیون گوزن یال‌دار را فراز بالن تماشا کنید. پارک ملی «ماسایی مارا» را باید یکی از مناطق نادر حیات‌وحش جهان دانست که هرساله هزاران گردشگر و توریست را به خود جذب می‌کند. مهاجرت بزرگ سالیانه حیوانات از جمله مناظر دیدنی این منطقه است.

آبشار «ویکتوریا» / زیمباوه

«ویکتوریا» با جوش و خروش مسحور‌کننده‌اش مسلما از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این قاره است. قدرت آبی که فرو می‌ریزد آن‌قدر انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که فکر می‌کند وسط یک باران سیل‌آسا گیر کرده است. آبشار «ویکتوریا» بین زیمباوه و زامبیا در آفریقای جنوبی واقع شده است. این آبشار یک کیلومتر و 700 هزار متر عرض و 108 متر ارتفاع دارد.

در فصل باران‌زا بیش از 500 میلیون لیتر آب از آن سرازیر می‌شود. قدرت آب آن‌قدر زیاد است که قطرات پخش شده از آبشار تا هزار فوت به آسمان می‌روند و از فاصله 30 مایلی دیده می‌شوند.

اهرام ثلاثه / مصر

اهرام ثلاثه مصر جیزه که بیرون قاهره قرار دارند، از بزرگترین شاهکارهای معماری تاریخ به حساب می‌آیند. هرم بزرگ جیزه که آخرین مورد باقی‌مانده از عجایب هفت‌گانه جهان است، با قدمتی بیش از 5000 سال جزو قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیاست. در واقع سه هرم اصلی در این منطقه وجود دارد؛ هرم بزرگ خوفو، هرم خفرع و هرم کوچک منکورع. هر یک از این اهرام مقبره یک پادشاه مصری است. روبروی این هرم‌ها مجسمه‌ معروف «ابوالهول» دیده می‌شود که معنای آن در عربی «پدر وحشت» است.

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
شهر جنه

شهر جنه / مالی

جنه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای حومه صحرای آفریقاست که قدمت آن به سال 800 میلادی می‌رسد. این شهر در جزیره‌ای واقع در دلتای رودخانه نیگر واقع شده و در گذشته اقامتگاه اصلی تجاری بوده که کالاهایشان را از صحرای آفریقا و جنگل‌های گینه عبور می‌دادند.

با گذر سال‌ها جنه تبدیل به مرکز علوم اسلامی شد و مسجد بزرگی که در میدان اصلی آن ساخته شده، هنوز پابرجاست. جنه تنها چند صد مایل با تیمبکتو فاصله دارد. بازار جنه که هر دوشنبه به راه می‌افتد، از دیدنی‌های جذاب آفریقاست. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بارانی است، چون در این دوران جنه به شکل جزیره درمی‌آید.

کیپ تاون / آفریقای جنوبی

کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی‌ مسلما یکی از پررنگ‌ترین نقاط در سفر به قاره وحشی است. زیبایی طبیعی کیپ تاون آن را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان بدل کرده است. سواحل زیبا و کوه «تیبل» از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری این منطقه هستند. علاوه بر این کیپ تاون به خاطر تنوع فرهنگی و آستانه تحمل بالا در سطح اجتماعی شهرت دارد.

مراکش

مراکش که در کوهپایه کوه‌های اطلس قرار گرفته، شهری اشرافی، بزرگ، شلوغ، آلوده اما شگفت‌انگیز است. ممکن است با یک روز گردش در این شهر در معرض عوامل فراوانی قرار بگیرید، اما حتما روزی سرگرم‌کننده را پشت سر می‌گذارید. دیدنی‌های بسیاری در مراکش وجود دارد که دیدن‌شان حداقل به سه روز وقت نیاز دارد.

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
بازار مراکش

باغ‌های «ماژورل» از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مراکش است که بازدید از آن همچون دیدار از «جم الفنا» که در قلب شهر جا خوش کرده را نمی‌شود از دست داد. چهار باغ «ماژورل» از زیباترین مکان‌های گردشگری مراکش محسوب می‌شوند.

«ماژورل» به دور از هیاهوی شهری و شلوغی، بازدیدکنندگان را به لذت بردن از ظرافت‌های طبیعی و دست‌ساز دعوت می‌کند. طراحی این باغ با آبنماهای مختلف و بیش از 300 گونه گیاهی از جمله کاکتوس‌های مختلف، مناظر بدیعی را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد.

کوه‌ گوریل / اوگاندا، رواندا

تنها 700 گوریل کوهی در جهان باقی مانده و دیدن آن‌ها در حیات‌وحش فرصتی است که نصیب تعداد اندکی از گردشگران می‌شود. کوه‌های «ویرونگا» در منطقه‌ای آتشفشانی در مرز رواندا، اوگاندا و کنگو وجود دارند که 300 قلاده گوریل در آن زندگی می‌کنند. زمانی که برای تماشای این حیوانات به گردشگران داده می‌شود زیاد نیست، اما بی‌شک به یکی از خاص‌ترین تجربه‌هایشان بدل خواهد شد.

دره «اومو» / اتیوپی

قایقرانی در رودخانه سفیدرنگ اومو را که با دنیای رنگارنگ و فرهنگ متفاوت مردم این منطقه ترکیب کنید، مواد لازم جهت سپری کردن یک تعطیلات ناب به دست می‌آید. این منطقه دورافتاده در جنوب‌غرب اتیوپی است و دسترسی به آن به ندرت با اتومبیل‌ میسر است. فرهنگ، سنن و عقاید اعضای 50 قبیله‌ای که در این ناحیه زندگی می‌کنند به طرز شگفت‌آوری دست‌نخورده و منحصربه‌فرد است.

این قبایل تا اواخر قرن نوزدهم شناخته نشده بودند. آن‌ها با وجود این‌که در منطقه‌ای مشترک زندگی می‌کنند، دارای نژاد و آداب متفاوتی هستند. پیشنهاد می‌شود تا قبل از منقرض شدن نسل این قبایل شگفت‌انگیز، به اتیوپی سفر کنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید.

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
دره اومو

قله کلیمانجارو / تانزانیا

آفریقا به عنوان یک از مقاصد اصلی گردشگران ماجراجو شناخته می‌شود و چه چیزی می‌تواند هیجان‌انگیزتر از صعود به مرتفع‌ترین قله این قاره باشد. کلیمانجارو با 5896 متر ارتفاع، بلندترین قله آفریقاست و صعود به آن شش روز طول می‌کشد. نکته جالب در مورد این کوه این است که افرادی با تناسب اندام نسبی و انگیزه کافی، حتی بدون تجهیزات حرفه‌ای می‌توانند آن را فتح کنند.

زنگبار / تانزانیا

زنگبار با تاریخ کهن و سواحل باورنکردنی‌اش یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری قاره آفریقاست. محل قرارگیری زنگبار در کناره اقیانوس هند آن را به طور طبیعی در طول تاریخ تبدیل به مرکزی تجاری کرده است. در دورانی که زنگبار تحت تسلط عرب‌ها اداره می‌شد، منطقه‌ای کلیدی برای تجارت برده‌ها بود.

«شهر سنگی» که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره به حساب می‌آید، بیش از همه ردپای حکومت عرب‌ها را نمایان می‌کند. خانه‌هایی با معماری سنتی و قدیمی، کوچه‌های تنگ، قصرهایی متعلق به سلاطین و مساجد قدیمی از جمله جاذبه‌های شهر سنگی هستند که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
قله کلیمانجارو

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
آبشاز ویکتوریا

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
نمایی از شهر مراکش

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
اهرام ثلاثه

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
یکی از اعضای قبایل دره اومو

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
کیپ تاون

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
زنگبار

سفری شگفت‌ انگیز به قاره سیاه
کوه گوریل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج