۲۴۱۹۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گاف‌های نامزد جنجالی انتخابات آمریکا

گاف‌های دونالد ترامپ و ارائه اطلاعات نادرست از وضعیت فعلی سیاست خارجی آمریکا موجب بهت رسانه‌های این کشور شده است.

خبرگزاری فارس: واکنش‌های «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آینده آمریکا در عرصه رسانه‌ای این کشور موجی از تعجب را درباره قضاوت‌ها و برداشت‌های او از سیاست خارجی آمریکا موجب شده است.

به نوشته «پولتیکو» اظهار نظر ترامپ درباره انتخاب مشاوران سیاست خارجی آمریکا، پرداخت پول به مکزیک برای ایجاد دیوار در نقطه مرزی و بمباران میادین نفتی عراق و ضد و نقیض گویی درباره توافق هسته‌ای ایران از آن جمله هستند.

بر این اساس، ترامپ درباه مبارزه با داعش اخیرا گفته بود که تصمیم دارد در صورت پیروزی در انتخابات، چاه‌های نفتی عراق را که به دست «داعش» افتاده است را بمباران کند در صورتی‌که نیروهای داعش هم اینک چاه‌های نفتی «سوریه» و نه عراق را در اختیار دارند.

ترامپ نامزد پر ادعای جمهوریخواه ریاست جمهوری آینده ‌آمریکا در ادامه گاف‌های خود مدعی شده بود که ایران در پسا توافق «۱۵۰ میلیارد دلار» سرمایه‌های مسدود شده خود را بدست خواهد آورد در صورتی‌که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته حداکثر مبلغی که ایران از پسا توافق می‌تواند به دست آورد تنها مبلغ «۴۰ میلیارد دلار» است.

ترامپ همچنین در یکی از دیگر گاف‌های بزرگ خود مدعی شده بود که ۹۹% اهالی مصر خواهان لغو پیمان صلح (سازش) با اسرائیل هستند اما نتایج آماری موسسه «پیو» نشان می‌دهند که این رقم نه ۹۹% بلکه ۵۴% درصد هستند.

اطلاعات ناقص ترامپ از وضعیت حاکم بر سیاست خارجی آمریکا حتی موجب انتقاد رقبای او نیز شد بطوری‌که «کارلی فیورینا» دیگر نامزد جمهوریخواه ۲۰۱۶ در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» با انتقاد از ترامپ گفته بود: «اگر دانش ضروری و لازم را نداشته باشید، فکر می‌کنم خیلی سخت است شما رئیس جمهور شوید.»

وی در انتقاد از رقیب خود افزود: «مهم است که بدانید دشمنان شما که هستند و مهم است که تفاوت بین حماس و حزب‌الله را بدانید و آگاه باشید که هر دوی آنها نیروهای نیابتی ایران هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج