با این ترفندها به یاری ذهن و حافظه بروید
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_3
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_4
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۴۲۴۷۸
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳
۲۱۱۴۶
مغزهایی برای مغز!
دوست دارید موقع کار دهان تان هم بجنبد و چیزی بخورید؟ دل تان می خواهد خوراکی هایی بخورید که مغزتان را به کار بیندازند و تقویتش کنند؟
مجله اینترنتی برترین ها



هفته نامه زندگی مثبت: دوست دارید موقع کار دهان تان هم بجنبد و چیزی بخورید؟ دل تان می خواهد خوراکی هایی بخورید که مغزتان را به کار بیندازند و تقویتش کنند؟

وقتی سر کار دل ضعفه سراغ تان می آید راحت ترین کار این است که یک تکه شکلت یا بیسکویت شکلاتی از کشوی میزتان یا کیف تان دربیاورید و در کسری از ثانیه روانه معده تان کنید. اولین گاز، قطعا خیلی خوشمزه است. بعد قند خون تان ناگهان بالا می رود و افت می کند و شما را خسته و لرزان می گذارد! البته با همه این اوصاف، یک ذره هم ماده مغذی به بدن تان نرسیده.

با کمی دوراندیشی می توانید میان وعده خوشمزه ای بخورید که نه تنها گرسنگی تان را رفع می کند بلکه تمرکزتان را افزایش می دهد، انرژی تان را بیشتر می کند و سلامت حافظه طولانی مدت تان را هم تقویت خواهد کرد.

مغزهایی برای مغز!

مغز برای مغز!

13 گرم مغز (نهایتا 23 دانه بادام) سرشار از پروتئین های سرکوب کننده گرسنگی و چربی های تک زنجیره ای اشباع نشده است. بادام حاوی ویتامین E است و مانع از کاهش مهارت های شناختی می شود. همچنین گردو پر است از امگا 3 که برای مغز بسیار خوب است و همچنین پلی فتول های کاهنده التهاب پسته هم که سرشار از آنتی اکسیدان لوتئین است.

«ه» مثل هوموس و هویج!

خیلی ها این غذای عربی را می شناسند. هوموس با فیبر و پروتئین زیادی که دارد، ترکیب خوبی از چربی هاست. چند قاشق مرباخوری هوموس را روی برش های هویج بمالید که پر است از فیبر، ویتامین A و لوتئین؛ ترکیبی موثر برای مبارزه با عفونت و التهاب و کاهش حافظه مربوط به کهولت سن.

مغز، آبپزش را دوست دارد!

تخم مرغ آبپز پروئتین و چربی سالم زیادی دارد و سرشار از سلنیوم است که به بهبود خلق کمک و ویتامین B12 موجود در آن از بروز آتروفی مغز (کوچک شدن مغز) جلوگیری می کند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین است؛ ریزمغذی بسیار ضروری که به حفظ غشای سلولی کمک می کند و باعث تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز می شود.

این میوه را هم امتحان کنید

موز فیبر زیادی دارد و باعث احساس سیری خوبی می شود. منیزیم موجود در موز هم باعث تقویت عملکرد مغز می شود و آمینواسیدهایش شما را آرام و متمرکز نگه می دارد. علاوه بر همه اینها موز منبع قدرتمند پتاسیم هم محسوب می شود و همین ماده معدنی با تنظیم فشار خون، به کاهش استرس کمک می کند.

حتی یک نصفه اش هم خوب است

آووکادو از آن میوه هایی است که شاید چندان به خوردنش عادت نداشته باشید اما این میوه مقوی سرشار از اسیدهای غیر اشباع تک زنجیره ای است که نقشی حفاظتی از غشای سلول ها را برعهده دارند و به احساس سیر ماندن شما کمک می کند. همچنین این ابرغذا دارای لوتئین، فولادت، ویتامین K، پتاسیم و خیلی مواد مغذی دیگر است. کافی است آن را به 2 نیم تقسیم و هسته اش را خارج کنید و با یک قاشق میوه اش را بتراشید و میل کنید.

انواع و اقسامش مقوی است

زیتون ها مثل آووکادو و روغن زیتون، حاوی چربی های غیراشباع تک زنجیره ای هستند که برای مغز و قلب عالی است. همچنین انواع و اقسام زیتون حاوی پلی فنول هایی است که مغز را سلامت نگه می دارند و در کاهش خطر بروز دمانس (زوال عقل) نقش دارند.

ماهی تن میل کنید

ماهی تن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می توانند از سرعت کاهش مهارت های شناختی بکاهند. این ماهی ویتامین B6 زیادی دارد. B6 با قدرت درک و شناخت حافظه و سلامت مغز مرتبط است و تمام ویتامین های گروه B برای خوش اخلاق ماندن شما عالی هستند.

قره قات بزنید، شارژ شوید!

بلوبری یا همان قره قات خودمان فقط خوشمزه نیست بلکه غذای خارق العاده ای برای مغز محسوب می شود. برخی معتقدند فلاونوئیدهایی که در قره قات وجود دارد، باعث بهبود حافظه و عملکرد قدرت درک و شناخت می شود. همچنین پیشرفت بیماری های آلزایمر و پارکینسون را کُند می کند. در ضمن با اینکه بلوبری در ایران نمی روید، قره قات اردبیلی و قره قات کلیبری در کشور خودمان پیدا می شود؛ پس ناراحت نباشید!
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_3
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
بهمن پور_داخلی2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران پارسیان_فوتر
کیان برنا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر