با این ترفندها به یاری ذهن و حافظه بروید
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۲۴۲۴۷۸
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳
۲۱۱۱۴
مغزهایی برای مغز!
دوست دارید موقع کار دهان تان هم بجنبد و چیزی بخورید؟ دل تان می خواهد خوراکی هایی بخورید که مغزتان را به کار بیندازند و تقویتش کنند؟
مجله اینترنتی برترین ها



هفته نامه زندگی مثبت: دوست دارید موقع کار دهان تان هم بجنبد و چیزی بخورید؟ دل تان می خواهد خوراکی هایی بخورید که مغزتان را به کار بیندازند و تقویتش کنند؟

وقتی سر کار دل ضعفه سراغ تان می آید راحت ترین کار این است که یک تکه شکلت یا بیسکویت شکلاتی از کشوی میزتان یا کیف تان دربیاورید و در کسری از ثانیه روانه معده تان کنید. اولین گاز، قطعا خیلی خوشمزه است. بعد قند خون تان ناگهان بالا می رود و افت می کند و شما را خسته و لرزان می گذارد! البته با همه این اوصاف، یک ذره هم ماده مغذی به بدن تان نرسیده.

با کمی دوراندیشی می توانید میان وعده خوشمزه ای بخورید که نه تنها گرسنگی تان را رفع می کند بلکه تمرکزتان را افزایش می دهد، انرژی تان را بیشتر می کند و سلامت حافظه طولانی مدت تان را هم تقویت خواهد کرد.

مغزهایی برای مغز!

مغز برای مغز!

13 گرم مغز (نهایتا 23 دانه بادام) سرشار از پروتئین های سرکوب کننده گرسنگی و چربی های تک زنجیره ای اشباع نشده است. بادام حاوی ویتامین E است و مانع از کاهش مهارت های شناختی می شود. همچنین گردو پر است از امگا 3 که برای مغز بسیار خوب است و همچنین پلی فتول های کاهنده التهاب پسته هم که سرشار از آنتی اکسیدان لوتئین است.

«ه» مثل هوموس و هویج!

خیلی ها این غذای عربی را می شناسند. هوموس با فیبر و پروتئین زیادی که دارد، ترکیب خوبی از چربی هاست. چند قاشق مرباخوری هوموس را روی برش های هویج بمالید که پر است از فیبر، ویتامین A و لوتئین؛ ترکیبی موثر برای مبارزه با عفونت و التهاب و کاهش حافظه مربوط به کهولت سن.

مغز، آبپزش را دوست دارد!

تخم مرغ آبپز پروئتین و چربی سالم زیادی دارد و سرشار از سلنیوم است که به بهبود خلق کمک و ویتامین B12 موجود در آن از بروز آتروفی مغز (کوچک شدن مغز) جلوگیری می کند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین است؛ ریزمغذی بسیار ضروری که به حفظ غشای سلولی کمک می کند و باعث تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز می شود.

این میوه را هم امتحان کنید

موز فیبر زیادی دارد و باعث احساس سیری خوبی می شود. منیزیم موجود در موز هم باعث تقویت عملکرد مغز می شود و آمینواسیدهایش شما را آرام و متمرکز نگه می دارد. علاوه بر همه اینها موز منبع قدرتمند پتاسیم هم محسوب می شود و همین ماده معدنی با تنظیم فشار خون، به کاهش استرس کمک می کند.

حتی یک نصفه اش هم خوب است

آووکادو از آن میوه هایی است که شاید چندان به خوردنش عادت نداشته باشید اما این میوه مقوی سرشار از اسیدهای غیر اشباع تک زنجیره ای است که نقشی حفاظتی از غشای سلول ها را برعهده دارند و به احساس سیر ماندن شما کمک می کند. همچنین این ابرغذا دارای لوتئین، فولادت، ویتامین K، پتاسیم و خیلی مواد مغذی دیگر است. کافی است آن را به 2 نیم تقسیم و هسته اش را خارج کنید و با یک قاشق میوه اش را بتراشید و میل کنید.

انواع و اقسامش مقوی است

زیتون ها مثل آووکادو و روغن زیتون، حاوی چربی های غیراشباع تک زنجیره ای هستند که برای مغز و قلب عالی است. همچنین انواع و اقسام زیتون حاوی پلی فنول هایی است که مغز را سلامت نگه می دارند و در کاهش خطر بروز دمانس (زوال عقل) نقش دارند.

ماهی تن میل کنید

ماهی تن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می توانند از سرعت کاهش مهارت های شناختی بکاهند. این ماهی ویتامین B6 زیادی دارد. B6 با قدرت درک و شناخت حافظه و سلامت مغز مرتبط است و تمام ویتامین های گروه B برای خوش اخلاق ماندن شما عالی هستند.

قره قات بزنید، شارژ شوید!

بلوبری یا همان قره قات خودمان فقط خوشمزه نیست بلکه غذای خارق العاده ای برای مغز محسوب می شود. برخی معتقدند فلاونوئیدهایی که در قره قات وجود دارد، باعث بهبود حافظه و عملکرد قدرت درک و شناخت می شود. همچنین پیشرفت بیماری های آلزایمر و پارکینسون را کُند می کند. در ضمن با اینکه بلوبری در ایران نمی روید، قره قات اردبیلی و قره قات کلیبری در کشور خودمان پیدا می شود؛ پس ناراحت نباشید!
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش ریحان 1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
فرش تارنگ_1
فرش ریحان 3
شیرآلات زمانی_3
فرش تارنگ_3
اپیلاسیون نانا 3
شیرآلات زمانی_4
فرش تارنگ_4
فرش ریحان 4
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_2
فرش ریحان 2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
موسسه خیریه زهرا_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
استیل رگال_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کالابرد_فوتر
دکتر عارفی - فوتر