جاباما
۲۴۳۳۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جشن عاطفه‌ ها دو مرحله‌ ای شد

بنابر اظهارات معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، جشن عاطفه‌های امسال در دو مرحله برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بنابر اظهارات معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، جشن عاطفه‌های امسال در دو مرحله برگزار می‌شود.

مصطفی خاکسار قهرودی امروز (شنبه) در نشست خبری که در محل کمیته امداد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: کمیته امداد با توجه به وظیفه‌ای که در آغاز سال تحصیلی دارد، جهت جمع آوری وجوهات و کمک‌های مردمی و توزیع آنها به دانش آموزان نیازمند، جشن عاطفه‌ها را در دو مرحله برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به آنکه جشن عاطفه‌ها در سالهای گذشته یک مرحله‌ای بود اما امسال در دو مرحله برگزار می‌شود تصریح کرد:‌ اولین مرحله این جشن در ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه توسط کمیته امداد و مرحله دوم آن در هشتم مهرماه توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه ضمن اشاره به آنکه بهره‌مندی از امکانات لازم به منظور برخورداری از فواید سال تحصیلی حق همه دانش آموزان است و به این منظور مردم نیز همواره با اشتیاق مشارکت خود را نشان داده‌اند، گفت: مرحله اول جشن عاطفه‌ها که در ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه برگزار می‌شود، در روز اول دارای ۵۰۰۰ پایگاه و در روز دوم ۲۰۰۰ پایگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: ۵۰۰۰ پایگاهی که در روز اول برای جشن عاطفه‌ها برپا می‌شوند، عموما در مراکز امداد و پایگاه‌های شهری بوده و ۲۰۰۰ پایگاه روز دوم که مصادف با روز جمعه خواهد بود عموما در مصلی‌های نماز جمعه و معابر ورودی شهرها قرار خواهند گرفت.

خاکسار قهرودی در خصوص مرحله دوم جشن عاطفه‌های امسال نیز که هشتم مهرماه توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز حدود ۴۰ هزار پایگاه را در مراکز خود به جشن عاطفه‌ها اختصاص داده و اقدام به جمع آوری مشارکت‌ها از دانش آموزان و خانواده‌های آنها خواهد کرد.

وی افزود:‌ این کمک‌های جمع‌آوری شده توسط آموزش و پرورش عموما در همان مدارس و بعضا در مدارس نیازمند دیگر توزیع خواهد شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این خصوص تصریح کرد: کمک‌های جمع آوری شده در مرحله اول جشن عاطفه‌ها تنها در میان حدود ۳۳۰ هزار دانش‌آموز (هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) توزیع خواهد شد اما کمک‌های جمع آوری شده در مدارس آموزش و پرورش الزاما در اختیار تحت پوششان امداد قرار نگرفته بلکه در میان تمامی دانش آموزان نیازمند شناسایی شده توزیع خواهد شد.

وی در ادامه در ارتباط با رقم مشارکت‌های مردمی در جشن عاطفه‌های سال گذشته نیز عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها در سال گذشته در یک مرحله برگزار شد و جمع کمک‌های دریافتی نقدی و غیر نقدی آن حدود ۴۶ میلیارد تومان بوده است که امیدواریم در سال جاری شاهد جمع آوری وجوهات بیشتری از محل برگزاری این جشن باشیم.

خاکسار قهرودی در ادامه در خصوص تغییر تعداد پایگاه‌های برگزارکننده این جشن نیز عنوان کرد:‌ تعداد پایگاه‌های آموزش و پرورش تقریبا مشابه سال گذشته است اما تعداد پایگاه‌های کمیته امداد که در مرحله اول جشن برپامی‌شوند به منظور دقت، نظارت و تمرکز بیشتر کاهش یافته و پایگاه‌هایی که توجیه درآمدی مناسب و کافی نداشته‌اند حذف شده‌اند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درخصوص زمان توزیع این وجوهات در میان دانش آموزان نیازمند نیز گفت: کمک‌هایی که توسط آموزش و پرورش جمع آوری می‌شوند عمدتا با شناختی که مسئولین مدارس از دانش آموزان دارند در همان مدارس و یا اگر مدرسه‌ای دانش آموز نیازمند نداشته باشد با همکاری امداد در اختیار سایر دانش آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کمک‌های جمع آوری شده توسط پایگاه‌های امداد نیز به علت آنکه در حال حاضر نیز تمامی دانش آموزان نیازمند شناسایی شده‌اند در اسرع و کوتاه ترین زمان به دست دانش آموزان خواهد رسید.

خاکسار قهرودی در ادامه تاکید کرد: تمامی کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده در این جشن چنانچه به دست دانش آموزان نیازمند نرسیده بلکه به سایر نیازمندان داده شود کمک غیر وارد و غیرجایز بوده و از نظر شرعی دارای اشکال است.

وی ضمن اشاره به آنکه طرح جشن عاطفه‌ها نیز مانند تمامی طرح‌های اجرایی در امداد دارای هزینه‌هایی است اظهار کرد: یکی از علل حذف برخی از پایگاه‌های برگزار کننده این جشن کاهش هزینه‌ها بوده تا بوانیم رقم خالص کمک‌های جمع آوری شده را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان هزینه برپایی این جشن بود. امسال رقم کمتری را برای برگزاری آن پیش بینی می‌کنیم.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص تعداد نیروهای حاضر در جشن عاطفه‌ها نیز تصریح کرد:‌ برای برپایی این جشن حدود ۴۰ هزار نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرند که حدود ۳۲ هزار نفر آنان نیروهای افتخاری و مردمی بوده که هزینه‌های بسیار ناچیزی به آنها پرداخت می‌شود و سایر آنها نیز نیروهای رسمی و یا غیر رسمی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

به گزارش ایسنا، معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: اگر در گذشته حقوق پرسنل و یا هزینه‌های اجرایی امداد از محل وجوهات مردمی پرداخت می‌شد اما در حال حاضر با تغییر رویکرد امداد، هیچ برداشتی از محل کمک‌های مردمی برای هزینه‌های جاری امداد صورت نمی‌گیرد.

خاکسار قهرودی در رابطه با صندوق‌های صدقات عنوان کرد: متاسفانه شاهد دستبرد به صندوق‌های صدقات کمیته امداد توسط سارقان به وسیله کلید، سیخ، میخ و غیره هستیم که یک راه حل اساسی برای رفع این موضوع ایجاد صندوق‌های الکترونیکی است.

وی ادامه داد: برای توسعه و تکثیر این صندوق‌ها در حال حاضر با شرکت‌های تولید کننده آنها در حال مذاکره هستیم و برای ساخت هر صندوق الکترونیکی نیز مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه پیش بینی می‌شود.

خاکسار قهرودی ادامه داد: در حال حاضر تعداد صندوق‌های الکترونیکی در تهران ۲۰۰ عدد بوده که تنها با کارت شهروندی امکان پرداخت وجوهات به این صندوق‌ها وجود دارد اما در تلاش هستیم تا امکان پرداخت با کارت‌های شتاب را نیز به امکانات این صندوق‌ها بیفزاییم.

معاون کمیته امداد ادامه داد: در حال حاضر قصد داریم تا این صندوق‌های الکترونیکی را در شهرهایی چون مشهد، شیراز و تبریز توسعه دهیم که سرعت روند این کار بستگی به شرکت‌های طرف قرارداد دارد و امیدواریم هرچه زودتر روند توسعه آنها امکان یابد.

وی در خصوص دستگاه‌های فعلی نیز عنوان کرد: برای کاهش سرقت از وجوهات داخل صندوق‌های صدقات فعلی امداد نیاز است ایمن سازی‌هایی انجام شود.

خاکسار قهرودی ادامه داد: تغییر قفل کلیدی این صندوق‌ها به قفل‌های رمزی یکی از مهمترین تغییرات است که در حال حاضر در حال انجام بوده و همچنین تغییر فضا و محوطه کلی صندوق‌ها نیز از تغییرات الزامی است. فضا و محوطه کلی صندوق‌ها باید به نحوی تغییر کند که امکان خروج پول از آنها با هر وسیله‌ای به صفر برسد که در حال حاضر این تغییرات بروی تعدادی از صندوق‌های صدقات اعمال و آزمایش شده‌اند.

وی در خصوص این آزمایش‌ها نیز عنوان کرد: حدود ۴۰ الی ۵۰ صندوق ایمن شده را در برخی از مناطق حساس که مورد توجه سارقین بوده‌اند قرار دادیم و نتایج آن مثبت بوده است اما برای تجهیز تمامی صندوق‌های فعلی به امکانات جدید و تجهیز آنها زمان لازم است تا به تدریج این فرایند صورت گیرد.

خاکسار قهرودی همچنین از اختصاص درگاه اینترنتی اختصاصی برای کمک‌های مردمی به کمیته امداد نیز خبر داد و گفت: در نظر داریم درگاه اینترنتی را که قابل دسترسی از طریق ا ینترنت، تلفن ثابت و موبایل باشد با یک شماره ثابت و ملی راه اندازی کنیم که در حال حاضر ۸۰ درصد این سامانه طراحی شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد:‌ در این سامانه افراد می‌توانند هر نوع کمک خود را اعم از نقدی و غیرنقدی به طور دقیق، مطمئن و آگاهی از محل هزینه کرد آن کمک‌ها واریز کنند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت:‌ در حال حاضر تنها ۷.۵ میلیون صندوق صدقات در منازل در سراسر کشور داریم که هزینه جمع آوری آنها بسیار بالا بوده و ما گمان می‌کنیم با شیوه‌های نوین هم هزینه‌ها کاهش می‌یابند و هم کمک‌ها به شکل ایمن تری به نیازمندان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در خصوص برخی از صندوق‌های موجود در کشور که وجوهات آنها صرف امور خیر نشده و توسط برخی از مراکز توزیع می‌شوند نیز عنوان کرد: این امکان وجود دارد که مبالغ جمع آوری شده در برخی از صندوق‌های خصوصی صرف امور خیر نشوند اما با این وجود نگاه امداد محدود کردن توزیع صندوق‌های صدقات و نیکوکاری در میان مردم نیست زیرا معتقدیم تعداد بسیار زیادی از این صندوق‌ها قانونی و صحیح بوده و به هیچ وجه قصد تخریب وجه صندوق‌های خصوصی را نداریم اما شاهد آن هستیم که برخی اقدام به جمع آوری پول از طریق صندوق‌هایی می‌کنند که مبالغ آنها در جهت خیر هزینه نمی‌شود.

خاکسار قهرودی ادامه داد: با حفظ احترام تمامی نیکوکارانی که صادقانه در این راستا فعالیت می‌کنند با موارد متخلف نیز برخورد خواهیم کرد البته مردم نیز خودشان باید هوشیار باشند و با اطلاعات کافی مراجعه و پرسش از صحت اقدامات آن مرکز به پرداخت صدقات خود اقدام کرده زیرا وظیفه مردم است که بعد از اطمینان‌های لازم کمک‌های خود را پرداخت کنند.

معاون کمیته امداد در خصوص مبلغ جمع آوری شده صندوق‌های صدقات سراسر کشور در شش ماهه گذشته عنوان کرد:‌ رقم ۱۳۷ میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف و متعدد رقم جمع آوری شده‌ از محل صندوق‌های صدقات در شش ماهه گذشته سال جاری است که این رقم نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

خاکسار قهرودی در ادامه به کاهش ۱۰ درصدی جذب بودجه امداد در شش ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر در سالهای گذشته با مجوزهای موجود که توسط اعضای شورای مرکزی و غیره صادر می‌شد و البته خلافی هم صورت نمی‌گرفت، از محل درآمدهای مردمی هزینه‌های اجرایی امداد پرداخت می‌شد اما در حال حاضر هیچ برداشتی از محل کمک‌های مردمی برای هزینه‌های جاری امداد صورت نمی‌گیرد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد:‌ این مسئله سختی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است که این سختی‌ها خود موجب مقداری کندی در عملکرد امداد شده‌اند اما باید بدانیم تمام این اقدامات برای این است که کار ما سلامت و صحیح صورت گیرد تا اعتماد مردم به امداد افزایش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه اعتبار و ارزش کار ما به درستی آن است و باید اعتماد مردمی را که تا حدودی آسیب خورده است ترمیم کنیم اظهار کرد: به همین دلیل در حال حاضر از ارائه آمارهای نادرست خودداری خواهیم کرد مگر آنکه آمارها کاملا درست و صحیح ارائه شوند.

خاکسار قهرودی در ادامه ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آنکه امداد اقدامات شایسته‌ای را انجام داده اما اشکالاتی هم داشته است که باید برطرف شود اظهار کرد: این اشکالات و نواقص در همه جا وجود دارد و ما هم برای اصلاح این نواقص رویکردهای خود را تغییر داده‌ایم که یکی از مهمترین آنها تغییر ساختمان امداد است زیرا آنچه برای امداد اهمیت دارد جلب اعتماد و اطمینان مردمی است و این اعتماد و اطمینان از سرمایه‌های مهم اجتماعی هستند.

وی در پایان عنوان کرد: جابجایی ساختمان امداد قطعی است و به زودی انجام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج