۲۴۸۳۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رتبه ایران در فناوری ۴G بین کشورها

بارها و بارها از سوی اپراتورهای مختلف تلفن همراه می‌شنویم و یا در تبلیغات آن‌ها مشاهده می‌کنیم که شبکه نسل چهارم یا همان ۴G راه‌اندازی شده و آماده استفاده کاربران است.

وب سایت فارنت - حسن کریمی: بارها و بارها از سوی اپراتورهای مختلف تلفن همراه می‌شنویم و یا در تبلیغات آن‌ها مشاهده می‌کنیم که شبکه نسل چهارم یا همان ۴G راه‌اندازی شده و آماده استفاده کاربران است.

شبکه‌هایی با تعداد کاربران بیشتر همانند ایرانسل و همراه اول در حال حاضر این خدمات را البته بسته به منطقه‌ای که در آن حضور دارید در اختیار شما قرار می‌دهند و البته شبکه نسل چهارم اپراتور رایتل نیز به تازگی آغاز به کار کرده است.

رتبه ایران در فناوری 4G بین کشورها

با این اوصاف آیا جدیدترین نسل شبکه‌های ارتباطی در کشور ما امکاناتی مشابه با دیگر کشورها از لحاظ پوشش، سرعت و پایداری در اختیار کاربران قرار می‌دهند؟ این پرسشی است که تنها با مقایسه این فاکتورها در شبکه‌های موجود در کشور ما و اپراتورهای سایر کشورها می‌توان به آن پاسخ داد.

یکی از منابعی که در این زمینه می‌توان به آن رجوع کرد وب‌سایت Opensignal است که از طریق اطلاعات بدست آمده از سوی کاربران (از طریق برنامه اندرویدی یا برنامه ویژه سیستم‌عامل iOS) به ارزیابی وضعیت شبکه‌های تلفن همراه و فاکتورهای مختلف آن‌ می‌پردازد.

این وب‌سایت به خوبی توانسته در زمینه ویژگی‌های مختلف شبکه‌های تلفن همراه آمارهایی با قابلیت دسترسی توسط کلیه کاربران را منتشر کند.

پیش از هرچیز مدنظر داشته باشید که در حال حاضر دریافت ارتباط ۲۰ مگابیت بر ثانیه‌ای در کشورهای مختلف به امری متداول تبدیل شده است که یکی از دلایل آن بهره‌مندی از تکنیک‌های جدید LTE-Advanced می‌باشد.

نمودار عملکرد کلی

در این نمودار می‌توانید عملکرد کلی اپراتورهای همراه در کشور عزیز ما ایران را مشاهده کنید. بر روی دو قسمت نمودار، سرعت و پوشش شبکه مشخص شده‌اند. طبعا هرچه دایره نماینده نام اپراتور در قسمت بالا و سمت راست نمودار باشد عملکرد کلی بهتری را به نمایش خواهد گذاشت.

آنچه مشخص است پوشش شبکه ایرانسل در فصل تابستان در مقایسه با بهار بهبود یافته اما رقیب جدید یعنی همواره اول از میانگین سرعت بالاتری بهره‌مند است.

رتبه ایران در فناوری 4G بین کشورها

پوشش شبکه ایرانسل از ۴۱ درصد به ۴۹ درصد رسیده و سرعت شبکه نیز از ۲ مگابیت بر ثانیه به ۳ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. پوشش شبکه همراه اول نیز در حال حاضر ۲۸ درصد بوده اما سرعت دانلود ۴ مگابیت برثانیه است.

در مقام مقایسه در حال حاضر اپراتورهای کره جنوبی بهترین عملکرد را داشته و همگی سرعتی فراتر از ۲۵ مگابیت برثانیه دارند و پوشش آن‌ها نیز تقریبا در همه مکان‌ها موجود است.

سه اپراتور اصلی سنگاپور پس از آن‌ها قراردارند که اگرچه از نظر سرعت رقبای کره‌ای خود را پشت سر گذاشته‌اند اما از نظر پوشش شبکه توانایی رقابت با آن‌ها را ندارند.

ستاره واقعی این مقایسه نیز اپراتور کره‌ای Telecom's Olleh است که نه‌تنها یکی از سریع‌ترین شبکه‌های موجود در جهان را به کاربران ارائه می‌دهد بلکه در ۹۶ درصد زمان سیگنال‌های فعال LTE را از آن شاهد هستیم.

به عنوان مثال‌هایی دیگر اپراتورهای آمریکا تقریبا در ناحیه پایینی، سمت راست قراردارند که علی‌رغم ارائه سرعت پایین‌تر از حد متوسط، از پوشش خوبی برخوردار هستند. اپراتورهای ژاپنی نیز در قسمت میانه، سمت راست این نمودار قراردارند.

آنچه مشهود است عملکرد ضعیف متعلق به اپراتورهای موجود در نواحی در حال توسعه جهان است. مدنظر داشته باشید که اپراتورهایی که تعداد کاربران آن‌ها برای ارائه نمونه‌های کامل، کمتر از حد مجاز است از این بررسی حذف شده‌اند.

مقایسه پوشش شبکه‌ نسل چهارم

نسبت زمانی که کاربر، سیگنال LTE را در اختیار دارد یا همان پوشش زمانی! مشخصه اصلی در این قسمت خواهد بود. در واقع این پارامتر نسبتِ زمانی را در خصوص کاربری که به یک شبکه خاص چه در محیط بسته و چه در محیط باز و یا در حال حرکت متصل است سنجیده و بر حسب درصد بیان می‌کند.

به عنوان مثال در صورتی که یک شبکه LTE از پوشش زمانی ۸۰ درصدی بهره‌مند شده این به معنای آن است که کاربران این شبکه می‌توانند سیگنال LTE را در ۸۰ درصد مواقع دریافت کنند.

رتبه ایران در فناوری 4G بین کشورها

در این قسمت به‌طور کلی کشور ما از جایگاه ۶۴ به جایگاه ۶۱ در طول مدت زمانی یادشده رسیده است.

در میان اپراتورهای تلفن همراه نیز ایرانسل در میان ۱۴۵ اپراتور جایگاه ۱۲۶ را داشته و اکنون در میان ۱۸۳ اپراتور کشورهای مختلف جهان در رتبه ۱۴۳ قراردارد. همراه اول نیز در میان ۱۸۳ اپراتور در جایگاه ۱۷۹ قراردارد.

مدنظر داشته باشید که این مقایسه‌ها در نسخه اول مربوط به فصل بهار و در نسخه دوم مربوط به فصل تابستان هستند و به همین دلیل اطلاعاتی برای فصل بهار شبکه همراه اول ثبت نشده است.

رتبه ایران در فناوری 4G بین کشورها

بار دیگر شبکه‌های تلفن همراه در کره در این قسمت نیز پیشتاز تکنولوژی LTE هستند. کاربران این شبکه‌های همراه در ۹۷ درصد زمان می‌توانند از شبکه LTE استفاده کنند تا شبکه نسل چهارم نیز در این کشور فراگیری همانند شبکه‌های نسل دوم و سوم داشته باشد.

آنچه در این قسمت تحسین برانگیز است ثبت عدد ۹۹.۶ درصد برای اپراتور کره‌ای LG U+ است. کشور ژاپن نیز در این قسمت امتیاز خوبی را به خود اختصاص داد اما به جز ۸ کشور اول لیست هیچ کشور دیگری نتوانسته پوشش سیگنالی بیشتر از ۸۰ درصد را برای خود ثبت کند.

در حال حاضر این عدد برای همراه اول ۲۸ درصد است و ایرانسل نیز توانسته خود را از ۴۱ درصد به ۴۹ درصد برساند.

مقایسه سرعت شبکه نسل چهارم

رفته رفته شاهد افزایش بیش از پیش سرعت در شبکه‌های نسل چهارم در کشورهای مختلف هستیم که یکی از دلایل اصلی آن به‌روزرسانی شبکه‌های همراه و بهره‌گیری از سیستم‌های جدید LTE در باندهای فرکانسی تازه است که با افزایش ظرفیت شبکه‌های آن‌ها همراه خواهد بود.

این عمل، امکان افزایش تعداد مشتریان، بدون قربانی کردن کارایی را نیز فراهم خواهد کرد. برخی از اپراتورها نیز از تکنولوژی‌های جدید LTE-Advanced بهره می‌برند تا سرعت موجود را برای کاربران و دستگاه‌های مختلف بهبود بخشند.

رتبه ایران در فناوری 4G بین کشورها

یکی از نمونه‌های آشکار را می‌توان کشور کره جنوبی برشمرد که سرعت شبکه نسل چهارم آن در یک‌سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است. در این قسمت، نیوزیلند به عنوان برجسته‌ترین کشور حاضر در لیست مدنظر قرار می‌گیرد.

این کشور علی‌رغم اینکه شبکه LTE را برای اولین بار دو سال پیش راه‌اندازی کرده و اگرچه هنوز LTE-Advanced به این کشور راه نیافته اما دو اپراتور Spark و ودافون توانسته‌اند ظرفیت بالایی را در این حوزه به کاربران عرضه کنند.

متوسط سرعت دانلود در شبکه LTE در کشور ما در بازه زمان یادشده از ۲ مگابیت برثانیه به ۳ مگابیت برثانیه رسیده است.

این در حالی است که این سرعت برای کشور نیوزیلند ۳۶ مگابیت بر ثانیه، برای کشور بحرین ۱۳ مگابیت بر ثانیه، قطر ۸ مگابیت برثانیه و در پاکستان ۴ مگابیت بر ثانیه است.

در صورتی که بخواهیم بر حسب اپراتور به تحلیل این سرعت بپردازیم، سرعت شبکه ایرانسل از ۲ مگابیت برثانیه به ۳ مگابیت برثانیه رسیده و سرعت شبکه همراه اول نیز ۴ مگابیت برثانیه است.

مقایسه سرعت نسل چهارم با وایفای

در پایان بدنیست سرعت اتصال کاربران به شبکه وای‌فای را نیز در این بررسی دخالت دهیم. آن‌طور که در این گزارش عنوان شده است کاربران به‌طور میانگین در اتصال به شبکه نسل چهارم سرعت بالاتری در مقایسه با اتصال به وای‌فای داشته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید LTE از سطح تکنولوژی بالاتری در مقایسه با وای‌فای بهره‌مند شده است.

با این اوصاف سرعت وای‌فای نیز در کشورهای مختلف و بسته به محلی که از آن استفاده می‌کنند ( استفاده از اشتراک موجود در منزل و یا استفاده از اینترنت به اشتراک گذاشته شده در فرودگاه) می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

رتبه ایران در فناوری 4G بین کشورها

سخن پایانی

مدنظر داشته باشید که در این بررسی از اطلاعات 325221 کاربر استفاده کننده از برنامه اندرویدی OpenSignal استفاده شده و بنا به دلایلی نامشخص کاربران سیستم‌عامل iOS در این بررسی شرکت داده نشده‌اند.

از سوی دیگر به‌منظور مشخص کردن معیار متوسط سرعت در یک کشور از تست‌های معتبر در داخل کشور استفاده شده و اپراتورهایی که از حضور در این بررسی به دلیل کم بودن تعداد جامعه آماری حذف شده‌اند نیز مدنظر قرارگرفته‌اند.

به همین دلیل شاهد این هستیم که میانگین سرعت شبکه نسل چهارم در کشور ما با میانگین سرعت دو اپراتور ایرانسل و همراه اول متفاوت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج