۲۵۱۴۴۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد!

هیچ چیز بیشتر از یک زخم کهنه در رابطه تان نمی تواند شما را از خوشبختی آینده تان دور کند. همه ما بالاخره به نوعی تجربه روزهای تلخ جدایی را داریم؛ روزی که عزیزمان می رود و ما می مانیم و خاطره هایمان و یک دنیا افسوس...

اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد!



هفته نامه زندگی مثبت: هیچ چیز بیشتر از یک زخم کهنه در رابطه تان نمی تواند شما را از خوشبختی آینده تان دور کند. همه ما بالاخره به نوعی تجربه روزهای تلخ جدایی را داریم؛ روزی که عزیزمان می رود و ما می مانیم و خاطره هایمان و یک دنیا افسوس... عشق خوبی که بد می رود! با اینکه همه ما می دانیم زمان بهترین شفادهنده دردهاست، بعضی راه ها هم هست که می تواند این فرآیند فراموشی و بهبود را سریع تر پیش ببرد؛ امتحان کنید.

اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد!

۱- ارتباط بی ارتباط

حداقل برای یک مدت کوتاه هم که شده، سعی کنید هیچ تماس و خبری، از عشق قدیمی تان نگیرید. اصلا لازم نیست با هم دوست باشید! نگه داشتن یک عشق سابق، همسر سابق، نامزد سابق و دوست سابق در زندگی به هیچ وجه نشان دهنده بلوغ نیست و در عوض، اینکه بدانید چطور از خودتان و احساستان مراقبت کنید، نشانه رشد شماست.

بهترین کاری که در زمان جدایی می توانید انجام دهید این است که بهترین دوست خودتان باشید و خودتان را در شرایط قرار ندهید که حس خوبی ندارید. اگر به خاطر فرزندانتان مجبورید بعد از طلاق با همسر سابقتان در تماس بمانید، یادتان باشد دوست بودن با دوستانه بودن تفاوت دارد! دوستی واقعی یعنی ۲ نفر مراقب هم هستند و بهترین ها را برای دیگری در قلبشان می خواهند. اگر فکر می کنید کسی که در زمان زندگی با شما نتوانسته مراقبتان باشد، بعد از جدایی چنین کاری از او بر می آید، یعنی باید منتظر آسیب های بیشتر و جدی تری باشید!

در مقابل، دوستانه بودن یعنی بدون توقع می توانید بااحساس عشقی که زمانی در زندگی مشترک به همسرتان داشته اید، کنار بیایید و با او با مهربانی و احترام رفتار کنید.

۲- فانتزی هایتان را کنار بگذارید

ذهن ما سعی می کند قلبمان را آرام کند و مرهمی برای دل شکسته مان پیدا کند به همین دلیل خاطرات دردناک پنهان می شوند و خاطرات و لحظات خوبی که در زندگی مشترک داشته ایم، مدام به یادمان می آیند یک روش خوب این است که همه خاطرات بدی که از زندگی مشترکتان به یاد دارید روی کاغذ بنویسید و آنقدر آنها را مرور کنید تا احساس پشیمانی بیهوده تان از بین برود. یادتان باشد منظور از این کار عصبانی ماندن نیست بلکه می خواهیم علل واقعی پایان گرفتن زندگی مشترکتان را به خاطر بسپارید.

اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد!

۳- با گذشته آشتی کنید

خشمگین ماندن از گذشته باعث می شود گذشته را با خود به آینده ببریم و همه زندگی مان را مسموم کنیم. درست است که ناامید شدن از فردی که عاشقش بوده اید، بسیار سخت است اما اگر اجازه دهید خطاهای دیگران توانایی شما را برای پیشرفت محدود کند، یعنی آنها هنوز بر زندگی شما تسلط دارند. بخشش به معنی قسر دررفتن فرد خطاکار نیست بلکه باعث حس رهایی و آزادی شماست.

۴- اشکالی ندارد که همچنان عاشق بمانید

عشق هیچ وقت اشتباه نیست. وقتی کسی وارد زندگی تان می شود و به شما امکان تجربه عشق را می دهد، مسلما یک هدیه واقعی به شما داده. یکی از نشانه های بلوغ این است که بدانید عشق به تنهایی نمی تواند باعث شکل گیری یک رابطه درست باشد. عوامل زیادی در این میان نقش دارند اما پایان دادن به یک رابطه مسموم هم، به معنی پایان دادن به احساس عشقتان نیست.

گاهی تنها راه رها کردن این است که آنقدر عاشق باشید که بهترین را برای کسی که دوستش دارید، بخواهید، حتی اگر به قیمت از دست دادنش باشد. عشق اشکال مختلفی دارد و ظرفیت انتقال، رشد و تغییر در طول زمان را داراست. سعی کنید به جای اینکه عشق رومانتیک تان را از دست رفته ببینید، تحولش را مدنظر قرار دهید تا دل شکسته تان زودتر درمان شود.

۵- خود را بیشتر دوست بدارید

هر چند این کار برای خیلی ها سخت ترین قسمت ماجراست اما باور کنید شما استحقاقش را دارید کنار کسی باشید که عاشق شماست، ارزش شما را درک می کند و رفتار خوبی با شما دارد. بخشش خود، قسمت مهمی از دوست داشتن خودتان است. شاید به خاطر رابطه ای که تمام شده خود را مقصر بدانید و فکر کنید اگر طور دیگری رفتار می کردید، اتفاق متفاوتی می افتاد اما این غیرممکن است که بدانید آن اتفاق متفاوت چه می توانست باشد. پس بی دلیل برای چیزی که معلوم نیست، خود را سرزنش نکنید و احساس منفی را از خود دور کنید و روند بهبودتان را به تاخیر نیندازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج