فیش كباب با چاشنی جعفری
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_4
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۵۱۷۸
۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
۱۱۷۹۲
گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم غذایی هفتگی كودكان یكی از بهترین و مفیدترین روش‌هایی است كه بچه‌ها را از سنین كم با طعم و ذائقه غذاهای دریایی آشنا می‌كند.
برترین مجله اینترنتی ایران



برترین ها: گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم غذایی هفتگی كودكان یكی از بهترین و مفیدترین روش‌هایی است كه بچه‌ها را از سنین كم با طعم و ذائقه غذاهای دریایی آشنا  می‌كند. خواص درمانی مصرف ماهی و غذاهای دریایی برای حفظ سلامت، نشاط و پیشگیری از بیماری‌ها آنقدر زیاد است كه مصرف گوشت ماهی آن هم به‌صورت كبابی و آب‌پز را 2 تا 3 بار در هفته به شما توصیه می‌كنیم.



مصرف گوشت ماهی علاوه بر آنكه می‌تواند میزان فشار خون را در افراد مبتلا به فشارخون بالا كاهش دهد، می‌تواند ضربان قلب را تنظیم كرده و تاثیر مثبتی بر جریان گردش خون در بدن بگذارد.



با مصرف این غذا...

  •  علاوه بر افسردگی با پوكی استخوان مبارزه كنید
  •  مانع از رسوب پلاك ها بر دیوارهای عروق خونی شوید
  •  از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری كنید
  •  به فشار خون مبتلا نشوید
  •  اثرات مخرب انواع مواد سرطان‌زای موجود در محیط زندگی‌تان را خنثی کنید



دستور پخت

مواد لازم برای 4 نفر
  • فیله ماهی: 800 گرم
  • لیموترش: 2 عدد
  • روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
  • سیر: 2 حبه
  • جعفری: 50 گرم
  • نمك و فلفل: به میزان لازم
روش تهیه :

فیله ماهی را به قطعات 3 در 4 سانتی‌متری خرد كنید و آنها را كنار بگذارید، سپس سراغ لیموها رفته و پوست آنها را رنده كنید و سپس آبلیموها را بگیرید و به ماهی‌ها اضافه كنید.

پیشنهاد ما این است كه از ماهی اوزون‌برون یا شیر برای تهیه كباب استفاده كنید، چون این نوع ماهی‌ها در مقایسه با بقیه كمی چرب‌تر هستند و می‌توانند هنگام كباب شدن طعم و مزه خوبی را به غذای شما بدهند.

سپس به میزان كافی نمك، فلفل،  روغن زیتون، سیر و جعفری را به ماهی‌ها اضافه كنید و خوب هم بزنید. در این حالت اجازه دهید ماهی به‌مدت نیم ساعت در یخچال باقی بماند تا طعم موادی را كه به آن افزوده‌اید جذب كند.

توجه داشته باشید كه برای رنده كردن پوست لیمو باید لیمو را پیش از آن به‌خوبی شسته تا هرگونه آلودگی از روی پوست رفته باشد.

بعد از گذشت نیم ساعت می‌توانید ماهی‌ها را از یخچال خارج كنید. آنها را به سیخ بكشید و روی آتش كباب كنید. برای كباب كردن هر سیخ به 4 تا 5 دقیقه زمان احتیاج دارید. دقت كنید كه گوشت ماهی یكی از لطیف‌ترین گوشت‌هاست و در صورتی كه بیش از حد روی آتش بماند ترد و سخت شده و خیلی زود نرمی خود را از دست می‌دهد.

این غذا را می‌توانید با برنج سفید یا سبزی‌پلو سرو كنید، اما توصیه ما این است كه كباب ماهی را با پلوی سفید كه مقدار كمی جعفری به آن اضافه كردید، سرو كنید. برای تهیه برنج طبق روال همیشه آن را بعد از خیس كردن و افزودن مقداری نمك به آب‌جوش اضافه می‌كنیم و آن را دم می‌كنیم.

اما برای سرو این غذا می‌توانید جعفری‌ها را ساطوری كرده و كنار ظرف غذا بگذارید یا چند شاخه از آنها را كنار ماهی و لیمو در بشقاب بچینید.





   كاهش فشارخون  با كباب ماهی

گوشت ماهی یكی از بهترین غذاها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و افراد مبتلا به فشارخون است. مصرف گوشت ماهی علاوه بر آنكه می‌تواند میزان بالای فشار خون در افراد مبتلا راكاهش دهد، می‌تواند ضربان قلب را تنظیم كرده و تاثیر مثبتی بر جریان گردش خون در بدن بگذارد. خوردن گوشت كباب شده ماهی در مقایسه با نوع سرخ شده آن خواص درمانی بیشتر و موثرتری دارد. توصیه ما این است كه در طول هفته 2 تا 3 بار از گوشت ماهی برای طبخ موادغذایی استفاده كنید تا از خواص درمانی و شفابخش آن در زندگی بهره‌مند شوید.



نکته : جعفری به این دلیل كه ماده‌ای بنام اگزالات دارد به افراد مبتلا به بیماری‌های كلیوی و افراد مبتلا به اختلال‌های كیسه صفرا توصیه نمی‌شود. وجود اگزالات در جعفری مانع جذب كلسیم در بدن شده و مشكلاتی را برای این افراد به‌وجود می‌آورد.





   فیش كباب و كنترل افسردگی

وجود امگا3 در گوشت ماهی و مصرف آن در طول هفته می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. براساس تحقیقات، ژاپنی‌ها و چینی‌ها به این دلیل كه از غذاهای دریایی زیاد مصرف می‌كنند در طول زندگی خود به ندرت افسردگی، آلزایمر، پوكی استخوان و پسوریازیس را تجربه می‌كنند. رژیم غذایی آنها و مصرف گوشت ماهی و انواع غذاهای دریایی در برنامه غذایی روزانه این گروه هم موجب شده تا بدن آنها  درمقابل بسیاری از بیماری‌ها مصون باشد.



نکته : پیشنهاد ما این است كه برای طبخ غذا از روغن‌های گیاهی استفاده كنید. روغن زیتون یكی از بهترین انتخاب‌هاست زیرا مصرف این روغن علاوه بر آنكه مانع رسوب پلاك‌ها در دیواره شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود بلكه موجب كاهش كلسترول بد و پیشگیری از لخته شدن خون نیز می‌شود.





   تاثیر جعفری بر سلامت عروق خونی

تركیب جعفری و فیش ماهی بهترین تركیب برای حفظ سلامت قلب در انسان است. معروف است افرادی كه در رژیم غذایی خود در هفته بیش از 3‌بار ماهی مصرف می‌كنند و در وعده‌های غذایی خود سبزی (به‌ویژه جعفری) مصرف می‌كنند كمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی در میانسالی و كهنسالی قرار می‌گیرند. در عین حال مصرف این سبزی در وعده‌های غذایی به‌ویژه برای مردمی كه در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌كنند، می‌تواند دارویی مناسب برای خنثی كردن اثرات مخرب انواع مواد سرطان‌زای موجود در دود سیگار، دود وسایل نقلیه و دیگر آلودگی‌ها باشد.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
استخدام_3
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
کیان برنا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر