۲۵۱۸۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حیات وحش به چرنوبیل بازگشته است

تخلیه‌ی انسان‌ها از منطقه‌ی اطراف نیروگاه چرنوبیل، باعث بازگشت حیات وحش به این محدوده شده است.

وب‌سایت مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: تخلیه‌ی انسان‌ها از منطقه‌ی اطراف نیروگاه چرنوبیل، باعث بازگشت حیات وحش به این محدوده شده است.

حیات وحش به چرنوبیل بازگشته است

تاثیرات انسان روی پستانداران به قدری زیاد است که با حذف انسان، تعداد آن‌ها حتی در چرنوبیل هم بیشتر شده است.

سرشماری جدیدی از پستانداران این منطقه توسط محققان انجام شده است. آن‌ها می‌گویند که تعداد حیوانات این منطقه، بسیار بیشتر از تعداد آن‌ها قبل از فاجعه‌ی چرنوبیل است.

پروفسور «جیم اسمیت» از دانشگاه پورتس‌موث روی این موضوع تحقیق کرده است. او درباره‌ی نتایج تحقیقات‌اش می‌گوید: «این کشف جدید به این معنی نیست که تشعشات رادیواکتیو برای حیوانات خوب است. بلکه تاثیراتی که سکونت انسان‌ها، مثل شکار، کشاورزی و استفاده از جنگل‌ها دارند، بسیار جدی‌تر هستند.»

حیات وحش به چرنوبیل بازگشته است

«اسمیت» تحقیقات‌اش را در نشریه‌ی Current Biology منتشر کرده است. او و تیم‌اش به همراه گروهی از محققان بلاروسی، داده‌های ماهواره‌ای را برای شمردن پستاندارنی مثل گوزن، روباه و گراز بررسی کرده‌اند. آن‌ها هم‌چنین در زمستان به بررسی ردپاهای حیوانات پرداختند تا گونه‌های مختلف آن‌ها را شمارش کنند. آن‌ها میزان آلودگی رادیواکتیو را هم از همین ردپاها حساب کرده‌اند.

اسمیت درباره‌ی تعداد حیوانات می‌گوید: «تعداد حیواناتی که در چرنوبیل وجود دارد، شبیه به دیگر مناطق غیرآلوده‌ی طبیعت است.»

حیات وحش به چرنوبیل بازگشته است

در حال حاضر منطقه‌ای ۳۰ کیلومتری در اطراف نیروگاه چرنوبیل تخلیه شده است. اسمیت معتقد است که تاثیرات نبود انسان‌ها را می‌توان با بررسی این منطقه مشاهده کرد.

پروفسور «تیم موسو» از دانشگاه کارولینای جنوبی زمان زیادی را صرف بررسی حیوانات، مخصوصا پرندگان، در اطراف چرنوبیل کرده است. او می‌گوید که تنها پستانداران بزرگ از سکونت انسان تاثیر زیادی می‌گیرند. پرنده‌ها، حشرات و پستانداران کوچک، به‌طور مستقیم از انسان تاثیر نمی‌گیرند.

فاجعه‌ی چرنوبیل، بدترین حادثه‌ی اتمی غیرنظامی تاریخ است. این حادثه، با انفجار راکتور شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل در اکراین اتفاق افتاد. حادثه‌ی اتمی چرنوبیل به سال ۱۹۸۶ میلادی می‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج