جاباما
۲۵۸۴۵۳
۵۴۰۹
۵۴۰۹
پ

قدم زدن در خیابان منوچهری، بورس کیف و چمدان تهران

بیا بار سفر بندیم از این شهر...

بستن کوله‌بار یکی از شیرین‌ترین و تلخ‌ترین بخش‌های سفر است. شیرین از این نظر که بستن ساک نشانه نهایی شدن برنامه سفر است و سخت از این نظر که باید از عزیزان‌تان خداحافظی کنید و شاید برای مدتی آنها را نبینید...

همشهری۶و۷ - فاطمه شیخ‌علیزاده: بستن کوله‌بار یکی از شیرین‌ترین و تلخ‌ترین بخش‌های سفر است. شیرین از این نظر که بستن ساک نشانه نهایی شدن برنامه سفر است و سخت از این نظر که باید از عزیزان‌تان خداحافظی کنید و شاید برای مدتی آنها را نبینید...

بستن کوله‌بار یکی از شیرین‌ترین و تلخ‌ترین بخش‌های سفر است. شیرین از این نظر که بستن ساک نشانه نهایی شدن برنامه سفر است و سخت از این نظر که باید از عزیزان‌تان خداحافظی کنید و شاید برای مدتی آنها را نبینید.

بیا بار سفر بندیم از این شهر...

اما بستن ساک از جنبه دیگری هم می تواند سخت و تلخ یا شیرین و آسان باشد! اگر چمدان خوب و جاداری داشته باشید، به راحتی وسایل را در آن جا داده و کوله‌ را زود مهیا می‌کنید. اما اگر چمدان به هر دلیل مناسب نباشد.

برای آماده کردن کوله‌بار سفر دچار زحمت خواهید شد. پس چمدان شخصیت مهمی‌است! فروشگاه‌ فروش چمدان در سطح شهر کم نیست اما همیشه برای خرید هر وسیله‌ای، بورسی وجود دارد؛ یعنی مکانی که از نظر قیمت و فرصت انتخاب، گزینه‌های بسیاری پیش‌رو دارید و راحت می‌توانید کالای مورد نظر را انتخاب کنید.

بورس کیف و چمدان تهران، خیابان منوچهری است. اگر هنوز چمدان مناسبی برای سفر انتخاب نکرده‌ یا قصد خرید کیف خوب و بادوامی‌را دارید، با ما در منوچهری تهران قدم بزنید. حتما چمدان و کوله باب طبع‌تان را پیداخواهید کرد.

رابط بین سعدی و فردوسی

خیابان «منوچهری» تهران که هنوز هم رنگ و بوی خیابان قدیمی‌و سنتی را دارد؛ حد فاصل خیابان سعدی و فردوسی است. در واقع این خیابان نه چندان طولانی، خیابان سعدی، فردوسی و لاله‌زار را به هم متصل و البته از سمت سعدی این خیابان ادامه پیدا می‌کند.

برای رفتن به منوچهری می‌توانید با مترو به میدان امام خمینی(ره) یعنی همان توپخانه سابق رفته و از آنجا به ابتدای خیابان فردوسی بروید و با تاکسی‌هایی که به سمت شمال می‌روند، همسفر شده و به بورس کیف و چمدان تهران یعنی خیابان منوچهری برسید.

راه دیگر رفتن به منوچهری این است که به تقاطع خیابان سعدی و خیابان جمهوری بروید. که این تقاطع همان چهارراه مخبرالدوله است.

از آنجا می‌توانید با اتوبوس‌هایی که به سمت شمال می‌روند همسفر شده و یک ایستگاه بالاتر سر منوچهری پیاده شوید.هر چند این مسیر نه‌چندان طولانی را پیاده هم می‌توان طی کرد.

قفل‌های بین المللی

این قفل‌ها نوعی قفل کوچک هستند که می‌توانید آن‌ها را برای امنیت چمدان خود به زیپ چمدان برزنتی بزنید.

این قفل‌های کوچک رمزدار هستند؛ یعنی مثل رمز سه رقمی‌ سامسونت‌ها روی آنها هم رمزی طراحی شده است. از این رو باز کردن آن‌ها توسط افراد سودجو تقریبا غیرممکن است اما اگر بنا به دلایل امنیتی، پلیس بخواهد چمدان شما را بگردد،حتی اگر خودتان هم حضور نداشته باشید.

قفل چمدان شما را نمی‌شکنند. چرا که همانطور که از نام این قفل‌ها پیداست؛ این قفل‌ها بین‌المللی هستند و پلیس کلید آن را دارد.

این نوع قفل‌ها برای سفرهای خارجی مناسب هستند و دیگر نگران آسیب رسیدن به قفل چمدان خود نخواهید بود.

از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین چمدان

اگر از سمت فردوسی وارد خیابان منوچهری شده‌اید، باید مغازه‌های عتیقه‌فروشی و لوازم آرایشی را پشت سر بگذارید تا به مغازه‌های فروش چمدان برسید.

فقط با یک نگاه به چند مغازه ابتدایی، دستگیرتان می‌شود که همه چمدان‌ها با طرح و رنگ‌های مختلف در سه سایز چیده شده‌اند اما نگران نباشید چون اینجا عمده فروشی نیست و مجبور نیستید که هر سه سایز چمدان را بخرید.

بعضی از ست‌های سه تایی چمدان‌ها همراه‌‌شان ساک کوچک دستی هم دارند. این انواع کامل‌تر هستند.

اگر ست کامل را بخرید، تخفیف خوبی می‌گیرید. بنابراین اگر احساس می‌کنید بالاخره روزی به هر یک از اندازه‌های چمدان احتیاج پیدا می‌کنید، بهتر است همین امروز ست کامل رابخرید. مخصوصا اگر برای جهیزیه‌تان چمدان می‌خرید، خریدن ست کامل به نفع شماست.

‌اندازه‌ها: کوچک‌ترین اندازه چمدان‌، حداقل ۷۰سانتی‌متر ارتفاع دارد. سایز متوسط حداقل ۹۰ و سایز بزرگ حداقل ۱۱۰سانتی‌متر ارتفاع دارد.البته این اندازه‌ها در مدل‌های مختلف متفاوت هستند اما عمق چمدان‌ها ثابت‌اند.

بیا بار سفر بندیم از این شهر...

چمدان‌های برزنتی را خوب بشناسید

وارد یکی از مغازه‌ها می‌شویم. اینجا بیشتر چمدان‌ها برزنتی است. برزنتی‌ها طرفداران زیادی دارند و برای همین در تمام مغازه‌های منوچهری حداقل دو نمونه از آن‌ها پیدا می‌شود. صاحب مغازه درباره چمدان‌های برزنتی می‌گوید:«‌این چمدان‌ها نسبت به انواع فایبرگلاس ارزان‌تر هستند. قیمت مناسب، دلیل اصلی پرطرفدار بودن این نوع چمدان است.

برزنت درواقع نوعی پارچه کلفت است که در آن درصد زیادی پلاستیک به کار رفته. البته جنس برزنت‌ها متفاوت است.»‌ این فروشنده توصیه می‌کند که اگر قصد خرید چمدان‌های برزنتی را دارید، نوعی را بخرید که پارچه برزنت آن درشت بافت‌تر است.

چرا که پارچه‌های ریز بافت در تماس با اشیای نوک تیز زودتر نخ کش شده و مستعد پاره شدن هستند.

اگر می‌خواهید با هواپیما سفر کنید باید به این فکر کنید که جنس برزنت چمدان شما به حدی مرغوب باشد که در بار هواپیما و در تماس با زیپ چمدان‌های دیگر و حتی در چرخ‌دستی‌های حمل بار به هواپیما آسیب نبیند.

جنس پارچه داخل چمدان و نوع دوخت آن هم مهم است که با باز کردن در چمدان و نگاه کردن به داخل آن می‌توانید تا حدودی کیفیت پارچه داخلی را متوجه شوید.

برزنتی‌های دو دهنه

اکثر مغازه‌دارهای خیابان منوچهری چمدان‌های دو زیپ را به خریداران توصیه می‌کنند. البته اگر چمدان برزنتی می‌خرید باید به نوع زیپ آن هم دقت کنید. چون در چمدان‌های فایبر‌گلاس با قفل و رمز سر و کار خواهید داشت و داستان متفاوت است.

در مورد آن بعدا توضیح خواهیم داد. زیپ این چمدان‌ها همانطور که از نامش پیداست طوری طراحی شده که دو زیپ روی هم قرار دارد و با کشیدن زبانه زیپ که مسلما از حد معمول بزرگ‌تر است؛ هر دو زیپ به صورت هم‌زمان بسته می‌شود.

یکی از مغازه‌داران در مورد مزایای چمدان‌های دو زیپ می‌گوید: «‌چمدان‌های دو زیپ این روزها حجم وسیعی از محصولات بازار را تشکیل می‌دهند چون طرفداران زیادی دارند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای چمدان دو زیپ این است که اگر بنا به هر دلیلی یکی از زیپ‌های چمدان، مثلا زیپ زیری خراب شده یا به اصطلاح در برود؛ چمدان‌تان باز نمی‌ماند و زیپ رویی هنوز هم در چمدان را بسته نگه می‌دارد.

اما اگر چمدان تک زیپ باشد و در سفر با مشکل خرابی آن مواجه شوید، برای تعمیر چمدان‌تان، وقت زیادی تلف کرده و حتی مجبور می‌شوید به نخ و سوزن متوسل شده و زیپ را کوک بزنید.

البته تعمیر زیپ چمدان توسط خودتان کار راحتی نیست و با بیرون ماندن اسباب و وسایل‌تان سفر خوبی نخواهید داشت.» این فروشنده در مورد مزایای دیگر چمدان‌های دو زیپه می‌گوید: «از سال‌ها قبل مسافران این کار را یاد گرفته‌اند که در سفرهای هوایی که مجبورند ساک‌شان را تحویل دهند به زیپ آن قفل می‌زنند.

اما تازگی‌ها افراد سودجویی پیدا شده‌اند که به‌راحتی با اشیای نوک تیز زیپ چمدان‌ها را پاره کرده و بدون اینکه زحمت باز کردن قفل را بکشند اشیای داخل چمدان را سرقت می‌کنند.

که این شیوه سرقت در سال‌های اخیر بارها دیده شده و حتی مشتریانی بوده‌اند که سراغ ما آمده‌اند و گفته‌اند که این بلا سرشان آمده اما در مورد چمدان‌های دو زیپ به خاطر محکم بودن ‌جنس زیپ‌ها و ضخامتی که دو زیپ با قرار گرفتن روی هم ایجاد می‌کنند، احتمال باز شدن زیپ با اشیای نوک تیز تقریبا به صفر می‌رسد.»

بیا بار سفر بندیم از این شهر...
شناسایی انواع مرغوب

با کف دست روی بدنه چمدان فشار بیاورید. هر قدر انعطاف‌پذیری و امکان تورفتگی آن بیشتر باشد، یعنی جنس نامرغوب است. احتمال شکستن بدنه آن در قسمت بار زیاد است. بنابراین اگر چمدان برزنتی خوب تهیه کنید بهتر از خرید انواع نامرغوب فایبرگلاس است.

‌نکته

بعضی از چمدان‌های برزنتی، جنس بدنه‌شان فایبرگلاس بوده و روکش آنها برزنتی است.حتی ممکن است این نوع از برزنتی‌ها از انواع فایبرگلاس‌ با کیفیت پایین هم گران‌تر باشند.

نوعی چمدان برزنتی و فایبرگلاس هم وجود دارد که جنس زیر آن کاملا فایبرگلاس است و در رویی آن برزنتی است. انتخاب بستگی به سلیقه و هزینه شما دارد.

‌درباره تفات دقیق‌تر بدانید: تفاوت این مدل با نوع اول در این است که در نوع اول روکش برزنتی روی کار فایبر گلاس قرار دارد اما درنوع دوم بدنه اصلی چمدان که وسایل در آن قرار می‌گیرد، کاملا فایبر گلاس بوده و روکش ندارد و قسمت رویی چمدان و در حقیقت همان در چمدان از نوع برزنتی است.

در این نوع چمدان‌ها تلفیق برزنت و چمدان را به چشم می‌توان دید اما در نوع اول روکش برزنتی روی بدنه فایبر گلاس است.

شست‌وشوی کوله‌بار سفر

شست‌وشوی چمدان‌های فایبرگلاس به‌مراتب راحت‌تر از برزنتی است. فایبرگلاس‌ها به‌راحتی با موادشوینده نه چندان قوی مثل اسپری‌های چندمنظوره و دستمال‌های نخی تمیز می‌شوند اما در مورد شست‌وشوی چمدان‌های برزنتی کار کمی‌سخت است.

یکی از فروشنده‌های چمدان خیابان منوچهری در مورد شست‌وشوی برزنتی‌ها می‌گوید: «‌اگر هر بار بعد از سفر چمدان‌تان را بشویید، آنقدر کثیف و چرک نخواهد شد که به زحمت بیفتید.

برای این کار ابر کفی روی بدنه چمدان بکشید و سپس با دستمال نم‌دار کف‌ها را پاک کنید. چمدان را هیچ وقت زیر جریان مستقیم آب قرار ندهید.»

در میان مغازه‌دارها یکی دو نفری هم بودند که ادعا می‌کردند جنس برزنت چمدان‌های‌شان ضد چرک است و کثیف نمی‌شود اما در پرس‌و‌جوهای بعدی از مغازه‌داران، حتی آنهایی که جنس مشابه داشتند متوجه شدیم که این یک ادعاست و برزنت ضد چرک نداریم.

پس به این حرف‌ها دقت نکنید و در انتخاب، رنگ را هم مدنظر قرار دهید. اگر کمترسفر هوایی دارید، می‌توانید هر رنگی که دوست دارید، بخرید. درغیر این صورت هیچ تضمینی برای تمیز ماندن چمدان برزنتی پرتقالی یا سفید رنگ شما وجود ندارد.

از قیمت‌ها چه خبر؟

حالا می‌رسیم سر اصل مطلب؛ یعنی قیمت انواع چمدان‌ها. قیمت چمدان‌ها در خیابان منوچهری تنوع بسیار زیادی دارد.

ارزان‌ترین چمدان 150هزار تومان قیمت دارد. این در حالی است که در بورس منوچهری، چمدان دو و نیم میلیون تومانی هم وجود دارد. درباره برندهای آن دو پاراگراف بعد توضیح داده‌ شده است. پایین‌ترین قیمت مربوط به سایز کوچک چمدان برزنتی است که خود مغازه‌دارها می‌گویند یک بار مصرف است!

این چمدان‌های ارزان قیمت غالبا کارهای نازل چینی هستند که مغازه دارها برای تکمیل جنس خود آنها را به فروش می‌رسانند. چرا که هستند مشتریانی که بنا به دلایل مختلف فقط به قیمت اهمیت می‌دهند هر چند اگر بدانند چمدان‌شان کیفیت ندارد.

اما در مورد چمدان‌های خیلی گران که قیمت ست کامل آنها به چهار و نیم میلیون تومان می‌رسد؛ خود مغازه‌دارها معتقدند که شما بیشتر از اینکه بابت کیفیت پول بدهید، برای برند و مارک هزینه می‌کنید. البته در کیفیت آنها هیچ حرفی نیست و همه چیز تمام و کمال است. مثلا چمدان‌هایی با برند دلسی فرانسه، رانکاتو یا مندوزا ساخت ایتالیا؛

از لحاظ کیفیت جنس رویی و کیفیت تودوزی‌ها و مرغوبیت قفل یا زیپ درجه یک هستند. هر چند محصولات وارداتی این برندها در ایران تحت لیسانس کشورهای سازنده بوده و در چین تولید می‌شود اما از کیفیت آن کم نشده.

به هر حال اگر صبر و حوصله به خرج دهید و خوب بگردید با قیمت پایین‌تر هم می‌توانید ست کامل پیدا کنید.

ست برزنتی: قیمت انواع آن بین یک تا یک و نیم میلیون تومان متغیر است.

‌برزنتی تک: قیمت از 200 تا 600 هزار تومان متغیر است که البته این قیمت مربوط به سایز متوسط است که سایز پر طرفداری است.

‌ست فایبرگلاس: قیمت ست‌های فایبرگلاس هم از یک یا دو میلیون تومان متغیر است. در این محدوده قیمت، انواع معقول و مرغوب پیدا خواهید کرد.

شاید چمدان برزنتی خیلی ارزان هم به شما پیشنهاد شود اما با توجه به توضیح‌هایی که گفته شد، باید به کیفیت آن شک کنید.
فایبرگلاس تکی:اندازه وسط از ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.

به دسته‌ها و چرخ‌ها دقت کنید

بیا بار سفر بندیم از این شهر...

قبل از اینکه سراغ چمدان‌های فایبر گلاس برویم، نکاتی را در مورد دسته‌ها و چرخ‌های چمدان مرور می‌کنیم. این نکته‌ها بین چمدان‌های برزنتی و فایبرگلاس مشترک است.

‌چرخ چمدان

کیفیت چرخ چمدان از اهمیت بالایی برخورداراست.به خاطر اینکه اگر چرخ چمدان‌تان در طول سفر بشکند، دیگر نمی‌توانید آن را روی زمین بکشید و باید از دسته آن را بلند کنید که این کار خیلی سخت است. بعضی چمدان‌ها چرخ‌های دوچرخ دارند. به این معنی که هر یک از چرخ‌های چمدان از دو چرخ روی یک ریل تشکیل شده‌ است.

این نوع چرخ‌ها قابلیت بهتری در چرخش به اطراف دارند و نوع مرغوب‌تری محسوب می‌شوند. همچنین زیر بعضی چمدان‌ها دو چرخ به کار رفته و بعضی‌ها مثل ماشین چهار چرخ هستند! مسلما هر چقدر تعداد چرخ‌ها بیشتر باشد فشار بار روی آنها کمتر بوده و احتمال خرابی آنها کاهش می‌یابد.

البته نباید چمدان را بیش از حد سنگین کنید و موقع کشیدن آن روی زمین، شتاب داشته باشید. چون به هر حال چرخ اگر از فولاد هم باشد، استفاده نادرست از چمدان باعث آسیب به چرخ‌های آن می‌شود.

‌دسته بلند چمدان‌

دسته بلند متحرکی روی همه چمدان‌ها وجود دارد. این دسته برای مواقعی که می‌خواهید به وسیله آن چمدان را روی زمین بکشید، کاربرد دارد. اگر ضخامت این دسته‌ها کم بوده یا دگمه فشاری آن برای حرکت دادنش به سمت بالا و پایین مناسب نباشد؛ این دسته خیلی زود خراب شده و دیگر نمی‌توانید چمدان‌تان را بکشید. پس به ضخامت و دگمه دسته بلند دقت کنید.

‌دسته کوچک چمدان

اگر دسته‌ها پرچ شده باشد، خیلی بهتر است.چرا که اگر این دسته به چمدان دوخته شده باشد ممکن است موقع بلند کردن آن مثلا برای قرار دادن در صندوق عقب خودرو، دسته چمدان کنده یا پاره شود. البته در چمدان‌های فایبر‌گلاس به خاطرجنس آن امکان دوختن دسته به بدنه وجود ندارد و این مشکل را نخواهید داشت.

چمدان‌های فایبرگلاس چه ویژگی دارند؟

چمدان‌های فایبر گلاس همان انواعی هستند که جنس‌شان شبیه سپر ماشین است. این نوع چمدان‌ها معمولا جادارتر هستند، به این دلیل که در آنها گود است. فایبرگلاس‌ها به خاطر جنس محکمی‌که دارند، گران‌تر از برزنتی هستند. قیمت‌های آنها متغیر بوده و بستگی به اندازه، کیفیت و مارک دارد.

کوله‌بار کوچولوها

در میان انبوه چمدان‌های رنگارنگ به چمدان‌های بچگانه با تصویر شخصیت‌های کارتونی می‌رسیم. اندازه این چمدان‌ها از کوچک‌ترین اندازه چمدان‌های معمولی هم بزرگ‌تر بوده و معمولا فایبرگلاس است. چمدان‌های بچگانه دو سایز مختلف دارند.

اگر بچه‌ها به شوق چمدان شخصی‌شان وسایل‌شان را جمع کنند، بار سفر کمی‌ از دوش شما برداشته می‌شود. ضمن اینکه در چمدان‌تان جای بیشتری برای قرار دادن وسایل خودتان خواهید داشت.

‌قیمت: قیمت چمدان‌های کودکانه بسته به جنس و اندازه آنها از ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان متغیر است.

بیا بار سفر بندیم از این شهر...
همرا‌ه‌های دستی و کوله‌پشتی‌ها

ساک‌های دستی در اندازه‌های مختلف و با قیمت و سایزهای متفاوت طرفداران زیادی دارند. کوله‌پشتی‌های سفری و کوهنوردی هم که مشتریان خاص خودشان را دارند.

همان‌طور که گفته ‌شد، بعضی از ست‌های چمدان، ساک دستی هم دارند که چون این ساک‌های دستی از جنس چمدان هستند، نسبت به ساک‌های معمولی گران‌ترند اما جنس بهتر و مقاوم‌تری دارند. این ساک‌ها به صورت تکی یعنی بدون چمدان هم فروخته می‌شوند و قیمت آنها از 150 تا 300 هزار تومان متغیر است.

اگر بازار را خوب بگردید، می‌توانید ساک دستی‌های ارزان‌تر هم پیدا کنید اما قیمت آنها کمتر از 60 یا 70 هزار تومان نخواهد بود. در خیابان منوچهری انواع و اقسام کیف‌های دستی کوچک و بزرگ، کوله‌پشتی و کیف مدرسه پیدا می‌شود.

قیمت این کیف‌ها بسته به جنس و سایز آنها متنوع است. اما اگر دنبال کیف مجلسی زنانه هستید به جای منوچهری به بورس کیف و کفش باغ سپهسالار سری بزنید. شاید در بازارگردی‌های بعدی سری هم به آنجا زدیم.

بورس مشیرخلوت را هم ببینید

یکی دیگر از بازارهای کیف فروشی تهران بازار مشیرخلوت است.این بازار در محدوده بازار تهران قرار داشته و برای رسیدن به آنجا باید به بازار تهران رفته و پس از عبور ازمسجد امام و بین‌الحرمین به آنجا برسید. برای خرید کیف و چمدان به طبقات بالاتر مشیر خلوت نروید. بورس چمدان در زیرزمین آن است.

در این بازار بسیاری از مغازه‌ها عمده‌فروش هستند و تک‌فروشی ندارند. اما اگر به همراه چند نفر از اعضای خانواده‌تان سفارش را به یک نفر بسپارید و عمده‌ای کیف مورد نظرتان را بخرید، شاید قیمت برای شما به یک سوم هم کاهش پیدا کند.

با نزدیک شدن به فصل مدرسه‌ها، خرید از این بازار به شکلی که گفته شد، به نفع شماست. البته ناامید نشوید؛ بازار را خوب بگردید. مغازه‌های تک فروش هم در بازار پیدا خواهید کرد که قیمت آنها از مغازه‌های بیرون از بازار مناسب‌تر است.

در مورد تهیه چمدان هم بد نیست به اینجا سری بزنید. مغازه‌هایی که تک‌فروشی چمدان دارند از مغازه‌های کیف‌ فروشی بیشتر هستند. علاوه بر کیف‌های متنوع مجلسی، اسپرت و ورزشی، در این بازارچه کیف پول‌های رنگارنگ با قیمت مناسب هم پیدا خواهید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج