جاباما
۲۶۳۴۲۷
۳۷ نظر
۱۴۹۴۷
۳۷ نظر
۱۴۹۴۷
پ

نکات کلیدی برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه

شاید ظاهرا درست کردن جوجه کباب ساده به نظر برسه. پیاز و آبلیمو و نمک و زعفران رو به تکه‌های جوجه اضافه کرده و روی آتش کباب می‌کنیم. شاید ساده به نظر برسه، اما نکاتی داره که رعایت کردنشون جوجه کباب‌های خونگی رو بسیار بسیار لذیذ می‌کنه بدون اینکه گوشتش سفت شده باشه یا بی مزه باشه.

وب سایت سوران: شاید ظاهرا درست کردن جوجه کباب ساده به نظر برسه. پیاز و آبلیمو و نمک و زعفران رو به تکه های جوجه اضافه کرده و روی آتش کباب می کنیم. شاید ساده به نظر برسه اما نکاتی داره که رعایت کردنشون جوجه کباب های خونگی رو بسیار بسیار لذیذ می کنه بدون اینکه گوشتش سفت شده باشه یا بی مزه باشه. پس با ما در این مطلب همراه باشید.
 
نکات کلیدی برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه

نکته اول
در مورد آبلیمو و نمک هست. اول اینکه آبلیو و نمک جوجه رو سفت میکنه. حذفشون هم جوجه رو بی مزه میکنه. برس کشیدن ترکیب آبلیمو و نمک به جوجه ی نیم پز شده هم به اندازه ی کافی بهش طعم و مزه نمیده و باید همراه این مواد بمونه تا طعم بگیره. خوب پس چی کار کنیم که هم گوشت سفت نشه و هم به اندازه ی کافی طعم بگیره. ما باید دور تا دور جوجه ها رو باید با روغن مایع کاور کنیم تا در اثر موندن طولانی از نفود آبلیمو و نمک به تکه های جوجه جلوگیری کنه در عین حال حسابی طعم دار بشه.

پس قبل از اضافه کردن آبلیمو و نمک بهش روغن مایع (نه کره توضیح میدم) اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا جوجه ها با روغن کاور بشن بعد آبلیمو و نمک اضافه میکنیم به این شکل جوجه های طعم دار شده ی ما هرگز و هرگز سفت نخواهند شد. کره هم چون در اثر سرما سفت میشه حتی اگر ذوبش کنیم باز چون جوجه ها سردند سفت میشه و جوجه ها خوب کاور نمیشن و جوجه در اثر تماس با آبلیمو و نمک سفت میشه برای این قسمت توصیه نمیشه. اما در آخر میتونید برای عطر و طعم بیشتر بهش ۱ ق غ کره ی مذاب اضافه کنید.

نکته دوم
در مورد شیوه ی خرد کردن پیاز هست. بعضی افراد پیاز رو رنده میکنند تا تکه های جوجه رو خوب بپوشونه. بعضی هم پیاز رو داخل خرد کن یا بلندر له میکنن تا جوجه ها حسابی مزه بگیرند. به نظر من این روش غلطه. چرا ؟ چون اگر پیاز له یا رنده بشه به تکه های جوجه میچسبه و جدا نمیشه. بعد ما روی حرارت کباب میکنیم و این پیاز ها سریع میسوزند و ما گمان میکنیم رنگ جوجه عوض شده و پختش کافیه.

در حالیکه این پیازها هستند که طلایی (و بعضا قهوه ای و سیاه شدند و سوختند) و این باعث میشه پخت رو متوقف کنیم و گوشت مرغ به خوبی نپزه و همچنین پیازهای سطح جوجه بسوزن و تلخ بشن. اگر پیاز رو به این شکل له کنید ما در جوجه کبابمون یک کاور تلخ و سوخته ی پیازی و گوشتی نپخته داریم. پس رنده و له کردن پیاز ممنوع بهترین شکل خرد کردن پیاز خلال کردنش هست.
نکات کلیدی برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه

نکته سوم
در مورد زعفران هست. یک جوجه کباب اصل و حرفه ای حتما حتما زعفران اون هم به مقدار زیاد داره. منتها مشکلی که وجود داره اینه که ما زعفران دم کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) رو به جوجه ها اضافه میکنیم اما به جای اینکه تکه های جوجه طعم زعفرانی بگیرند پیازها و روغن و آبلیمو و خلاصه هرچی که داخلش ریختیم طعم زعفران میگیرند و بعدا این مواد زعفرانی دور ریخته میشه که به نظر من خسارته. خوب پس چی کار میکنیم؟

قبل از اضافه کردن هر چیزی به جوجه (هرچیزی شامل پیاز و آبلیمو و ......) به تکه های جوجه خام و خالص رعفران دم کرده اضافه میکنیم و به مدت ۱ ساعت (یا بیشتر) استراحت میدیم تا تکه های جوجه طعم و رنگ زعفران بگیرند بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشیم. بعد بهش سایر مواد رو اضافه میکنیم.

نکته آخر
در مورد ادویه جات هست. مرغ ذاتا بوی خاصی داره که ناپسنده. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته میشه. اما اضافه کردن سایر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوش کمک شایانی میکنه.این مورد کاملا سلیقه ایه اما ادویه های پیشنهادی من ۱- پودر پیاز ۲- فلفل سیاه تازه آسیاب شده (نه مونده! توضیح میدم) ۳-مقدار بسیار اندکی پودر سیر
و یک نکته هم که حتما خودتون خوب میدونید اینه که به صورت کلی هر نوع ادویه ای رو دقیقا در همون لحظه ی مصرف باید آسیاب کرد. ادویه های آسیاب شده اگر بمونن به سرعت بو و طعم خودشون رو از دست میدن. این یک قانون کلیه. هل. زعفران. فلفل سیاه. تخم گشنیز. و هر ادویه ی دیگه رو دقیقا در همون لحظه ی استفاده باید آسیاب کرد تا بیشترین میزان بو و طعم رو داشته باشیم.

پس مراحل کار مزه دار کردن جوچه کباب به این شکله:اول به تکه های جوجه ی خرد شده محلول غلیظ زعفران اضافه میکنیم و اجازه میدیم تکه های جوجه همراه با محلول زعفران ۱ ساعت بمونه.
بعد بهش روغن مایع اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا تکه های جوجه کاملا با روغن مایع کاور شن.

بعد بهش آبلیمو و نمک و ادویه جات تازه آسیاب شده اضافه میکنیم مجددا یک ساعت استراحت میدیم و در نهایت بهش پیازی که خلالی خرد شده و در صورت دلخواه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه میکنمحداقل برای مدت 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال بهش استراحت میدیم تا حسابی مزه بگیره. بعدهم روی شعله ای یکنواخت و متوسط ( واز اون بهتر زغال سرخ) کبابشون میکنیم و با پلوی زعفرانی و کره و گوجه ی کبابی سرو میکنیم..

(پس با این حساب برای درست کردن یک جوجه کباب با کیفیت حداقل 4 ساعت زمان لازمه. بهتره برنامه ریزی کنیم که زمان کم نیاریم)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • malii

      وااااااااااااب افتاد بی انصاف

    • زهرا

      من جوجه کبابا هام رو با ماست ، روغن مایع ، فلفل سیاه .ادویه مخصوص مرغ و پور زنجبیل فراوان مزه دارمکینم خیلی هم عالی میشه.کلا مرغ با زنجبیل خیلی خوش طعم میشه.

    • بدون نام

      ببخشید نویسنده که میگه به نظر من تخصصش چیه؟
      آیا اشپزه؟یا نظر شخصی یه رهگذره...

    • سعيد

      باسلام
      بعضي نكات خوب بود ولي بعضي موارد جاي اشكال دارد. مثلا چرب كردن تيكه هاي جوجه قبل از كباب كردن اشتباه است چون در هنگام كباب كردن روغن باعث دود كردن و در نتيجه سياه شدن و خوب نپختن جوجه ها شود پس بهتر است روغن را قبل از كباب كردن به جوجه نزنيم به جاش ميتونيم كره آب شده رو با زعفران و آب ليمو در مرحله آخر كباب كردن وقتي از روي منقل بر ميداريم داغ داغ به جوجه ها با فرچه بماليم در ضمن استفاده زيادي از مواد مختلف باعث از بين رفتن طعم اصلي جوجه خواهد شد بهتر است فقط با پياز خرد شده و كمي هم فلفل دلمه بخوابانيد و بعد كباب كنيد و در نهايت آغشته كردن زعفران و كره و آبليمو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره این خیلی خوبه

      • بدون نام

        اگه روغن نزنیم جوجه ها میسوزه

    • محسن

      به نام خدا
      سلام
      خیلی ممنون از راهنماییتون

    • سینا

      ببخشید شما این مطلب رو از روی عصر ایران کپی کردید یا اونا از شما؟
      چرا دقیقا باید یک مطلب بدون ذکر منبع تو دو سایت منتشر بشه!!؟

    • شبنم

      مرسی عزیزم عالی بود

    • فرشته

      بسیار عااالی, منم با همین روش درست می کنم, همه مهمونا هم راضی

      پاسخ ها

      • ساسی

        مهموناتو گاییدم خخخخخ

    • بدون نام

      نظر همه عالی بود

    • رشیدی کردستان

      سپاسگزار عالی بود

    • شیدا

      سلام
      چجوری مواد جوجه خوشمزه رو اماده کنم خوش طعم بشه

    • محمد امین

      خیلی خوشمزه شد

    • Assef

      یه جوجه کباب آبدار خوشمزه چجور میشه درس کرد

    • كلهر

      من دقيقا مو به مو اجرا كردم و فوق العاده شد نه دود كرد نه سوخت تازه زعفرون كم استفاده كردم اما واقعا رنگ گرفته بود و در حد بهترين رستوران ها شده بود

    • سارا

      ممنون از شما ، دقیق همین روش رو استفاده کردم خیلی خوشمزه و عالی

    • بدون نام

      کاربر شیدا متن و نگرفتی؟ خب داشت همینو میگفت

    • امیری

      عالی

    • محمدمرادی

      بسیارسایت عالی

    • هی

      برای 4نفر این مقدار بالا بسه

    • بهرامی

      با تشکر فراوان بابت این دستور فوق العادتون من برای مهمونی امشب با این روش جوجه کباب درست کردم بسیار بسیار عالی و خوشمزه شده بود به دوستان پیشنهاد میکنم این روش رو حتما امتحان کنید جوجه میایم با زمان کمی که بهش دادم هم ترد بود وهم خوش طعم

    • داريوش

      خيلى حرفه اى بود

    • یک رهگذر

      با سلام : نکات بسیار خوبی را یاد آوری کردید . همه گفته ها را رعایت کردم بسیار بسیار عالی شد . محبْت فرمایید نکات کلیدی تهیه ی قرمه سبزی را بگویید .

    • نیلوفر

      بسیار از اشتراک گذاشتن این نکات مفید و موثر سپاس گزارم! فوق العاده شد !

    • سیاوش

      ممنون از رهنماهاتون

    • افسر

      سلام
      من دو روز دیگه یه مهمونی بزرگ دارم و به همین روش درست میکنم انشالله که عالی میشه
      ممنون نکات ریز و عالی بود

    • زهرا

      سلام سال نو مبارک سپاس فراوان چقدر دلسوزانه و با ظرافت همه نکته ها رو گفتید. شاد و سلامت باشید.

    • ارسلان

      من گاهی که زعفران ندارم .زردجوبه به جوجه کبابم میزنم..وجواب میده.

    • Reza

      واقعا دمت گرم از رازی که بهمون گفتی ایشالله هرکجا که هستی موفق و پیروز باشی

    • توحیدی

      مراحل خیلی خوبی داشتین ممنون

    • هاکان

      شیوت به درد نخوره

    • سجاد

      وای خیلی کبابام بد شد خخخخ

    • بدون نام

      خیلللی عااالی

    • ماندانا

      عالی بود
      مرسی

    • زهرا

      من همیشه پیاز رنده میکنم واصلا نمیسوزه چون پیاز رنده شده ابش بهتر داخل جوجه میره وطعم میگیره وپیازی که رنده شده وچیزی ازش باقی نمونده چجوری رویه جوجه میمونه این پیازه خلالی هستش که روی جوجه میمونه ولی ممنون از طرز تهیه یه عالی تون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج