۲۶۶۴۴
۱۳ نظر
۵۰۳۲
۱۳ نظر
۵۰۳۲
پ

می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

  اگر تا به حال فقط یك بار رژیم لاغری گرفته باشید، حتما می‌دانید كه این كار اصلا راحت نیست؛ اگر دوست دارید دوره كاهش وزن خود را به سلامت و با سربلندی‌(!) پشت‌سر بگذارید، بهتر است این مطلب را یك بار بخوانید

می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!


برترین ها: اگر تا به حال فقط یك بار رژیم لاغری گرفته باشید، حتما می‌دانید كه این كار اصلا راحت نیست؛ به‌خصوص وقتی در این دوران، با شرایطی مواجه شوید كه رژیمتان را خراب كند! اگر دوست دارید دوره كاهش وزن خود را به سلامت و با سربلندی‌(!) پشت‌سر بگذارید، بهتر است این مطلب را یك بار بخوانید تا با 10مورد از بدترین موقعیت‌هایی كه شما را در تله چاقی می‌اندازد، آشنا شوید و راه خلاصی از آنها را هم یاد بگیرید.


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!


تله شماره ۱: رستوران‌ها


منوی رستوران‌ها در مواقعی كه رژیم دارید می‌تواند مانند میدان مین باشد! مثلا شما به خیال خودتان یك غذای سالم سفارش می‌دهید اما وقتی غذایتان را می‌آورند، می‌بینید در روغن فراوان سرخ شده و سرشار از سس است؛ با وجودی كه كاملا اشتها‌برانگیز به‌نظر می‌رسد!

راه‌حل: با اینكه بد نیست هر از گاهی مهمان رستوران‌ها شوید اما نباید به رستوران رفتن عادت كنید! مگر اینكه رستوران منتخب شما، غذاهای سالمی داشته باشد. سعی كنید پروتئین‌های كم‌چرب مثل مرغ و ماهی، همراه با سالاد و سبزیجات میل كنید و تا حد امكان از چاشنی، سس و مخلفات پر‌كالری چشم بپوشید. همچنین اگر عادت به دسر خوردن ندارید، خود را مجبور به خوردن دسر نكنید؛ یادتان باشد اگر فقط نصف دسر را هم میل كنید، به همان اندازه كالری اضافه‌تر از معمول به بدن خود رسانده‌اید!


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 2: خرید از سوپر‌ماركت

اگر چشمتان دنبال خوراكی‌های «یكی بخر؛ دوتا ببر!» باشد، خیلی ساده در تله مخفی چاقی خواهید افتاد! با اینكه شاید فكر كنید خوراكی‌های «یكی بخر؛ دوتا ببر!» فرصتی برای صرفه‌جویی است اما این نوع خوراكی‌ها فقط باعث زیاده‌خواهی می‌شود و شما را ترغیب می‌كند كه تعداد بیشتری از آنها را بخرید و بیش از چیزی كه نیاز دارید، بخورید.

راه‌حل: فقط برای خرید محصولات مغذی و سالمی كه از بیشتر خوردن‌شان خوشحال می‌شوید، به‌دنبال «یكی بخر؛ دوتا ببر» باشید! از خرید بیش از اندازه بستنی، چیپس یا هله‌هوله‌ها، صرفا به دلیل ارزان‌بودن‌شان، بپرهیزید؛ شاید در نظرتان خرید دو محصول با پرداختن هزینه یك محصول، ایده‌آل باشد اما این به معنی دریافت دو برابر كالری بیشتر است!



می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!
تله شماره ۳: ساعت ۱۵:۲۳ دقیقه!

برای بسیاری از افراد، ساعت‌های میانی عصر زمان خطرناكی برای ریزه‌خواری محسوب می‌شود زیرا در این مواقع استرس یا خستگی افراد به اوج خود می‌رسد. در واقع تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد، 62درصد از مردم در ساعت‌های میانی عصر رژیم خود را می‌شكنند و ساعت 15:23 دقیقه، زمانی است كه احتمال بی‌تاب شدن فرد و پناه بردنش به انواع شیرینی به بیشترین حد می‌رسد.

راه‌حل: برای حفظ سطح انرژی بهتر است ناهاری با اندیس گلیسمی پایین (Gl: همان شاخص تغذیه‌ای كه برای اندازه‌گیری میزان تاثیر غذاهای مختلف بر قند خون استفاده می‌شود) مانند غلات سبوس‌دار، سوپ سبزیجات، سالاد لوبیا یا ماهی انتخاب كنید كه میزان قند خون را كمتر از غذاهای با اندیس گلیسمی بالاتر (ازجمله نان‌های سفید و غلات آماده‌ای كه از آرد سفید و شكر درست شده‌اند) بالا می‌برند. همچنین سعی كنید خوراكی‌های سالمی مانند چند دانه آجیل و میوه خشك كنار دست‌تان داشته باشید. حتی می‌توانید نیمی از ناهارتان را كنار بگذارید و همان عصر كه دوباره گرسنه می‌شوید، میل كنید. در ضمن سعی كنید فعالیت‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌كننده را برای بعد‌از‌ظهر بگذارید تا از خستگی و استرس زمان عصر پیشگیری كند.


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 4: نوشابه‌خوری!

اگر از آن دسته افرادی هستید كه همراه با تمام وعده‌های غذایی خود نوشابه، به خصوص از نوع رژیمی‌اش را می‌نوشید، باید بدانید آسپارتام موجود در این نوشابه‌ها اشتهای شما را زیاد می‌كند و تبعاتش چیزی جز پر‌خوری و چاقی نخواهد بود! البته مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا هم به همین دلیل باعث افزایش اشتها و در نهایت بروز چاقی می‌شود. نوشابه‌های معمولی هم با اینكه اشتها را كاهش می‌دهند اما قند فراوان‌شان دردسر‌ساز است و باعث كاهش میل فرد به خوردن غذا می‌شود.

راه‌حل: رژیمی، انرژی‌زا و معمولی‌اش فرقی نمی‌كند! مهم این است كه سعی كنید نوشابه كمتری میل كنید تا جلوی پرخوری یا هله‌هوله خوری خود را بگیرید و مقدار مواد ناسالمی كه مصرف می‌كنید، به حداقل برسانید. اگر در مواقع خستگی و بی‌حوصلگی یك میوه میل كنید، نه‌تنها سطح قند خونتان افزایش می‌یابد بلكه آبرسانی به بافت‌های بدنتان بیشتر شده و احساس نشاط خواهید كرد.


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 5: تعطیلات آخر هفته

شاید خودتان را راضی كرده باشید كه در تمام روزهای طول هفته، غذای سالم میل كنید اما ادامه این كار در روزهای تعطیل آخر هر هفته كه ممكن است در بیشتر مواقع به رستوران رفتن، پیك‌نیك یا مسافرت بگذرد، بسیار سخت به‌نظر ‌آید. اگرچه همه ما گاهی به تغییر نیاز داریم اما رستوران‌روی در تعطیلات آخر‌هفته می‌تواند تمام رشته‌های شما را به سادگی پنبه كند!

راه‌حل: محدود كردن رژیم غذایی در هر ۷ روز هفته واقعا كار سختی به‌نظر می‌رسد و همین است كه بسیاری از افراد در تعطیلات آخر هفته هم قول و قرارهای خود را فراموش می‌كنند و هم قید رژیم و لاغری را می‌زنند! اگر سعی كنید در طول هفته حد تعادل را رعایت كنید و خود را زیادی محدود نكنید، قطعا می‌توانید در تعطیلات هم زیاده‌روی نكنید و استراحت متعادلی به‌خود بدهید تا هم تغییری در ذائقه خود ایجاد كنید و هم ولعتان برای آزادانه غذا خوردن، فروكش كند!


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 6: محل كار شما

چه خانه‌دار باشید و چشمتان دنبال كیك تولدی باشد كه خودتان پخته‌اید یا كارمندی كه عادت كرده با یك نوشابه انرژی‌زا خستگی دركند یا از آن دسته افرادی باشید كه هر روز با دوستان و همكاران برای ناهارهای هیجان‌انگیز قرار می‌گذارید یا حتی پزشكی كه بیماران برای تشكر از شما برایتان خوراكی‌های خوشمزه و دلپذیر كادو می‌آورند یا... همه آنها، شما را در موقعیت‌های وسوسه‌كننده‌ای قرار می‌دهند كه شاید اصرار همكاران هم باعث شود نتوانید از خوردن غذاهای چرب و پركالری صرف‌نظر كنید و حتی در مواقعی پرخوری كنید!

راه‌حل: مقداری خوراكی سالم و كم‌كالری، دم‌دست خودتان در آشپزخانه بگذارید تا دفعه بعد كه هوس ناخنك زدن و پرخوری به سرتان زد، جایگزین سالمی داشته باشید. حتی می‌توانید از میوه‌فروشی‌های دور و بر محل كارتان بخواهید هر روز بین ساعت‌های ۱۰ تا ۱۱ برایتان مقداری میوه بیاورند تا در جلسات كاری با همكاران‌تان میل كنید. البته لازم است مدتی به تمام دور و بری‌هایتان یادآوری كنید كه فقط خوراكی‌های سالم می‌خورید؛ به این ترتیب متوجه می‌شوند كه دیگر نمی‌توانند شما را از راه به‌در كنند!


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 7: سینما رفتن!

كافی‌است فقط یك‌بار همه هوس‌هایی را كه ممكن است در سینما به سرتان بزند، مرور كنید تا به این نتیجه برسید كه یك بار سینما رفتن می‌تواند یك «رژیم‌شكن» واقعی باشد؛ مگر اینكه اراده شما پولادین باشد! همان‌قدر كه یك بسته ذرت كه در هوا‌پز به پف فیل تبدیل می‌شود، سالم است و یك میان‌وعده رژیمی و مناسب به حساب می‌آید، یك بسته پف‌فیل كه با كره و نمك یا شكر مزه‌دار شده باشد، به‌سادگی سلامت خود را از دست می‌دهد و به یك میان‌وعده فوق‌العاده چرب و پر‌كالری تبدیل می‌شود.

راه‌حل: سعی كنید پف‌فیل كم‌كالری‌تری انتخاب كنید یا پف‌فیل نمكی خود را با یك دوست شریك شوید تا سهم كمتری به شما برسد! البته بهتر است قید پف‌فیل را بزنید و مقداری چیپس میوه خشك میل كنید كه نه چربی دارد و نه كالری آنچنانی!


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 8: مهمانی‌ها

اگر قصد دارید یك مهمانی خودمانی و كوچك بگیرید و با خوراكی‌های ساده و ارزان از مهمان‌های خود پذیرایی كنید یا مثلا می‌خواهید یك مهمانی عصرانه ترتیب دهید تا با چند دوست قدیمی دور هم جمع شوید، به طور مسلم با پلو و خورش از افراد پذیرایی نمی‌كنید و احتمالا ترجیح می‌دهید با ساندویچ‌های آماده و كوچك همراه با نوشابه، دوغ، ماء‌الشعیرهای طعم‌دار و... خود را زیاد به زحمت نیندازید. اما باید مواظب باشید كه خطر غذاهای لقمه‌ای و كوچك این است كه شما چندان متوجه میزان خورد و خوراك‌تان نمی‌شوید؛ به‌خصوص وقتی مشغول صحبت هستید و از نوشیدنی‌هایی مثل دوغ و ماء‌الشعیر استفاده می‌كنید، اشتهای‌تان هم بازتر می‌شود و نمی‌توانید به ساندویچ‌های كوچولو نه بگویید!

راه‌حل: سعی كنید از میوه، سالاد و سبزیجات در مهمانی‌های خود استفاده كنید تا خوراكی‌های سالم‌تری در اختیار داشته باشید. مثلا به جای چیپس، زیتون بگذارید كه بدون هیچ‌گونه چربی اشباع‌شده، نمك مورد نیاز بدنتان را هم تامین می‌كند. اگر به یك مهمانی دعوت شده‌اید كه فكر می‌كنید هیچ خوراكی سالمی در آن وجود ندارد، می‌توانید مقداری خوراكی سالم برای خودتان ببرید؛ به این ترتیب نه تنها جلوی ناپرهیزی‌های احتمالی خود را می‌گیرید، بلكه به‌عنوان ایده‌آل‌ترین مهمان جمع، تبدیل می‌شوید!


می‌خواهید وزن كم كنید پایتان را از این تله‌ها بیرون بكشید!

تله شماره 9: كافی‌شاپ‌ها

شاید فكر كنید برای ملاقات دوست‌تان بهتر است به جای قرار ناهار یا عصرانه، به كافی‌شاپ بروید تا پرخوری نكنید و چاق نشوید! البته اگر بتوانید در مقابل كیك‌های هوس‌انگیز و نوشیدنی‌های خنك و خوشمزه مقاومت كنید، شاید واقعا قرارهای كافی‌شاپی بهتر باشند. اما اگر فكر می‌كنید یك فنجان قهوه كه معمولا پر از خامه، شیر پر‌چرب و شكر است، می‌تواند گزینه بی‌ضرری باشد، باید بگوییم كه كاملا اشتباه می‌كنید و همین یك فنجان قهوه می‌تواند به اندازه یك دسر پر‌چرب و شیرین، پر‌كالری باشد.

راه‌حل: سعی كنید قهوه‌ای میل كنید كه با شیر كم‌چرب یا بدون چربی تهیه شده و هیچ خامه و شكری هم نداشته باشد؛ قهوه لاته انتخاب كنید یا اسپرسو یا كاپوچینو فرقی نمی‌كند؛ مهم این است كه با شیر كم‌چرب و بدون خامه تهیه شود. شاید فكر كنید این نوشیدنی‌ها به خوشمزگی نوشیدنی مورد علاقه خودتان نباشد اما مسلما اندازه دور كمرتان بسیار كمتر از امروز خواهد شد!


تله شماره ۱۰: غذا خوردن پای تلویزیون!

خیلی از افراد عادت دارند تمام ساعت‌های عصر یا شب را كه در خانه و در كنار دیگر اعضای خانواده هستند، به تماشای تلویزیون بنشینند و در بسیاری مواقع پیش می‌آید كه غذا یا میان‌وعده خود را هم همان‌جا و همزمان با تماشای برنامه مورد علاقه‌شان میل می‌كنند. براساس مطالعات محققان، غذا خوردن حین تماشای تلویزیون باعث می‌شود متوجه پیام سیر شدن كه از سوی مغز صادر شده، نشوید و در نهایت بیش از حد معمول همیشگی‌تان غذا بخورید.

راه‌حل: برای كمك به كاهش كالری دریافتی، سعی كنید غذا خوردن و تماشای تلویزیون را به‌عنوان 2 فعالیت جداگانه انجام دهید. از آنجا كه ما معمولا در مواقع خستگی ریزه‌خواری می‌كنیم، سعی كنید زمان تماشای تلویزیون و برنامه‌هایی كه ذهنتان را درگیر می‌كند، به حداقل رسانده و راه‌های مفیدتری برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا كنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • asal

      من بی اختیار بادیدن عکسهای این مطلب میخوام رژیمم رو بشکنم چه برسه به رعایت کردن این مطالب .خیلی سخته ....

    • fire flower

      آخ دهنم آب افتاد دلم به تاپ تاپ افتاد....:)))

    • nadi

      به نظرتون ادم چطور میتونه از این خوراکیهای خوشمزه دست بکشه؟؟؟؟ من که به هیچ وجه نمیتونم. البته باید کم بخوریم که نیازی به رژیم نباشه.

    • mehdi

      اخه چطور میشه از این غذاهای خوشمزه دل بکنیم؟مخصوصا اون پیتراهه!

    • صورتی

      آخ دلم خواست..........

    • سیما

      یه روش بهتون یاد میدم که واقعا لاغر کنندس خودم کشف کردم زیاد اروغ بزنید واقعا تاثیر داره باور کنید امتحان کنید ضرر نداره

      پاسخ ها

      • elena

        چرک.حالم به هم خورد.

      • محمدرضا

        سلام. خیلی روش بی ادبانه ایه. ولی به نظر من بهترین روش اینه که از کودکی و نوجونی آدم یاد بگیره که توی زندگی متعادل باشه.

    • ليلي

      سيما جان نزاكت داشته باش

    • لعيا

      بايد تلاش كنم البته من زياد چاق نيستم

    • لعيا

      بايد تلاش كنم البته من زياد چاق نيستم

    • elnaz

      وای... من دلم از همشون میخواد

    • ناشناس

      بخوریدهرچه میخواهیدفقط غصه وغم نخورید.چاق هم باشیداشکال نداره😋

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج