خوراکی هایی که خوش اخلاق می کند
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ادیب_1
ادیب_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۲۸۵۹۳۴
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
۳۶۷۵۱
بعد از کار سخت روزانه یک خوارکی که به شما روحیه و نشاط بدهد خیلی ضروری به نظر می رسد. برخی غذاها هستند که مصرف آنها موجب تقویت خلق و روحیه می شوند که در اینجا به توضیح چند مورد از آنها پرداخته ایم.
ماهنامه دنیای سلامت: بعد از کار سخت روزانه یک خوارکی که به شما روحیه و نشاط بدهد خیلی ضروری به نظر می رسد. برخی غذاها هستند که مصرف آنها موجب تقویت خلق و روحیه می شوند که در اینجا به توضیح چند مورد از آنها پرداخته ایم.

خوراکی هایی که خوش اخلاق می کند

ساردین

مطالعات نشان داده افرادی که بدنشان دچار کمبود امگا3 است بیشتر از دیگر افراد، مبتلا به ضعف روحیه هستند. اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین، بخش وسیعی از بافت مغز را تشکیل می دهند. حدود 60 درصد از وزن خشک مغز را چربی تشکیل می دهد که حدود 60 درصد از وزن خشک مغز را چربی تشکیل می دهد که حدود 30 درصد از آن ها به شکل امگا 3 می باشد.

خوراکی هایی که خوش اخلاق می کند

 داشتن یک رژیم سرشار از امگا3 کمک موثری به سلامت مغز خواهد کرد و با حفظ انعطاف سلول های مغز موجب تقویت و بهبود روحیه می شود و به این ترتیب پیام رسان های شیمیایی مغزی (انتقال دهنده های عصبی) می توانند به طور موثرتری کار کنند.

اسفناج

اگر بدن به کمبود ویتامین B مبتلا شود. منجر به ضعف روحیه و بداخلاقی فرد می شود، چرا که وجود مقدار پایین ویتامین B در بدن می تواند در واقع مانع تولید سروتونین شود. با خوردن سبزیجات برگی مانند اسفناج و بروکلی به افزایش سطح به افزایش سطح ویتامین B در بدن خود کمک کنید.

آب

بدن برای وظایف و عملکردهای منظم خود نیاز ضروری به آب دارد که در این خصوص نه تنها تک تک اعضای بدن با کمبود آب دچار نقص می شوند بلکه روی توانایی تمرکز مغز نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و موجب تضعیف آن ها خواهد شد.

موز

موز حاوی اسد آمینه مهم و ضروری تریپتوفان و نیز ویتامین B6، A، فیبر، پتاسیم، فسفر، آهن و کربوهیدرات های تقویت کننده روحیه به جذب تریپتوفان در مغز کمک می کنند و ویتامین B6 به تبدیل تریپتوفان به هورمون سروتونین که موجب بهبود اخلاق می شود کمک می کند که این مورد به تقویت خلق و خو و نیز داشتن خوابی راحت کمک بسزایی می کند.

خوراکی هایی که خوش اخلاق می کند

از آنجا که تریپتوفان قادر به افزایش مقدار سروتونین در بدن می شود در درمان بیماری های مختلفی مانند بی خوابی، افسردگی و حتی هیجانات ناشی از خشم نیز موثر است. موزها به خاطر آنها به عنوان یک میان وعده سالم برای افرادی که دچار استرس های شدید یا خستگی شده اند مفید می باشد.

شکلات تیره

شکلات نه تنها طعم خوبی دارد بلکه می تواند روحیه و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. شکلات هر چه تیره تر باشد دارای خواص بیشتری است. مصرف تکه چهار گوش کوچکی از شکلات تیره می تواند باعث شود مغز اندورفین آزاد کند و موجب افزایش سطح سروتونین شود. طی یک تحقیق به 30 نفر مقدار 40 گرم شکلات تیره طی 14 روز داده شد.

 نتایج نشان داد که این افراد هورمون استرس کمتری در بدنشان تولید شده و مقدار هیجانشان نیز کاهش یافته است. افرادی که دچار اضطراب هستند با خوردن شکلات شیری می توانند علائم و نشانه های این حالت را در خود کاهش دهند. تحقیقات می گوید خوردن شکلات تلخ نیز را برای افرادی که سابقه اضطراب ندارند می تواند نقش بسیار موثری در بهبود حالاتشان داشته باشد.

سیب

سیب سرشار از ترکیبی موسوم به کوئرستین است که از آسیب مغز در برابر رادیکال های آزاد پیشگیری می کند.


خوراکی هایی که خوش اخلاق می کند

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان منبع دیگری از تیروزین است و نیز سرشار از ویتامین E و سلنیوم است که محافظان خوبی برای قلب به شمار می روند.

ماست

کمبود ویتامین D منجر به بروز مشکلات بسیاری برای سلامتی از جمله افسردگی، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و سرطان خواهد شد. بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است ولی اگر در شرایطی قرار دارید که قادر به دریافت نور کافی از خورشید نیستید. بهتر است از منابع غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنید. کلسیم نیز می تواند مقدار استرس و هیجان شما را کاهش دهد، برای این منظور می توانید مقداری توت(انواع توت ها) به ماست خود بیفزایید و آن ها را به عنوان صبحانه میل کنید.

بادام

بادام سرشار از ترکیبی موسوم به تیروزین است که یکی از اجزا سازنده برای تولید دوپامین و دیگر انتقال دهنده های عصبی مربوط به حالات فرد می باشد و این بدان معناست که خوردن یک مشت بادام نه تنها موجب بهبودی و سلامت دستگاه قلبی عروقی می شود بلکه به خاطر دارا بودن مقدار فراوانی فیبر و اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای باعث بهبود اخلاق فرد نیز می شود. از دیگر منابع غذایی حاوی تیروزین می توان به جوجه، بوقلمون و پنیر نیز اشاره کرد.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
شرکت هوش و دانش سپهر_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
روشا فارمسی_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
کلینیک النا_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
شفا_فوتر
تنورستان_فوتر
اورانوس_فوتر2
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
دکتر آزاد خواه_فوتر
پارسیان طب - فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر