۲۹۰۰۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

كلاهبرداری ميليونی با تقليد زبان استانبولی!

سه كلاهبردار با حكم دادگاه عمومي جزايي تهران به حبس، رد مال و پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند.

خبرگزاری ایسنا: سه كلاهبردار با حكم دادگاه عمومي جزايي تهران به حبس، رد مال و پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند.

اواسط سال گذشته گزارش‌هايي مبني بر كلاهبرداري از برخي افراد در نقاط مركزي و جنوبي تهران به مراجع انتظامي اعلام شد و به اين ترتيب، تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار كارگاهان پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

با كشف سرنخ‌هايي كه شكات اين پرونده ارائه كردند، شگرد متهمان مشخص شد؛ به اين ترتيب كه اين افراد به صورت دو نفري با خودروي پرايد يا پژو آردي در خيابان‌هاي تهران تردد مي‌كردند و پس از شناسايي طعمه‌ها، آنان را به عنوان مسافر سوار كرده و با اغفال آنان، طلاجات آنان را اخذ مي‌كردند.

از طريق چهره‌نگاري، «عيسي. ج» ۶۲ ساله، «شاپور.ي» ۴۸ ساله و «داود.ق» ۴۰ ساله به عنوان متهمان اين پرونده شناسايي شدند كه هر سه‌ نفر نيز داراي سابقه محكوميت كيفري بودند.

در جريان اعترافات متهمان مشخص شد كه عيسي خود را به عنوان يك مسافر اهل تركيه جا مي‌زده و شاپور كه راننده بوده با او به زبان استانبولي صحبت مي‌كرده و به مسافر خودرو مي‌گفته كه اين فرد، خارجي و آدم ساده‌اي است و حاضر است پول زيادي بابت طلاجات بدهد. سپس راننده براي اغفال مال‌باختگان، ساعت مچي خود را به عيسي مي‌داده و در ازاي آن مقدار زيادي پول خارجي دريافت مي‌كرده است.

شكات اين پرونده كه ۷۳ نفر و غالبا زن هستند با قرار گرفتن در اين موقعيت طلاجات خود را به عيسي مي‌داده‌اند و در مقابل، مقداري پول خارجي دريافت مي‌كردند ولي هنگامي كه براي تبديل اين پول‌ها به صرافي مراجعه مي‌كردند متوجه مي‌شدند كه اين اسكناس‌ها باطله و بي‌ارزش است.

قاضي محمد ايمان‌دوست رييس شعبه ۱۱۵۵ محاكم استان تهران مستقر در دادسراي امور جنايي پايتخت پس از بررسي اين پرونده و برگزاري چند جلسه محاكمه با استناد به مواد ۴۲، ۱۹ و ۱۰ قانون مجازات اسلامي و ماده يك قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري، حكم به محكوميت عيسي و شاپور متهمان رديف اول و دوم را به تحمل هر كدام پنج سال حبس،‌ رد اموال كلاهبرداري شده در حق شكات و جزاي نقدي معادل مال كلاهبرداري شده به نفع دولت محكوم كرد.

رييس شعبه ۱۱۵۵ محاكم استان تهران همچنين داود را به دليل مشاركت در دو مورد از كلاهبرداري‌ها به تحمل دو سال و نيم حبس، رد مال در حق شكات و پرداخت معادل مال كلاهبرداري شده به عنوان جزاي نقدي به نفع دولت محكوم كرد.

قاضي ايمان‌دوست با اشاره به نحوه كلاهبرداري در اين پرونده گفت: نكته قابل توجه در اين پرونده اين است كه هر چند هميشه افرادي در قالب كلاهبردار در كمين مردم نشسته‌اند ولي در اين پرونده متاسفانه شكات محترم به لحاظ زياده‌خواهي و براي ايجاد منفعت به گمان خود بر سر فرد خارجي كلاه گذاشته‌اند اما خود فريب خورده و اموالشان را از دست دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج