رتبه ایران در صنعت خودروسازی جهان
۳۰۴۵۴۹
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
۱۴۰۱۵
در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه 20 را در سال 2015 به خود اختصاص داده است که بر این اساس نسبت به سال قبل 2 پله نزول داشته است. ایران در سال 2014 در میان کشورهای خودروساز جهان در رتبه 18 قرار گرفته بود.
روزنامه دنیای اقتصاد: سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران در سال ۲۰۱۵ با افت 9/ 9 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۹۸۲ هزار و ۳۳۷ دستگاه رسید.

سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال 2015 اعلام کرد تولید خودروی ایران در این سال به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده است.

براساس این گزارش تولید خودروی ایران در این سال با افت 9/ 9 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به 982 هزار و 337 دستگاه رسیده است.

ایران در سال پیش از آن بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود. تولید خودروی سواری ایران در سال 2015 بالغ بر 884 هزار و 866 دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین 97 هزار و 471 دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است. در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه 20 را در سال 2015 به خود اختصاص داده است که بر این اساس نسبت به سال قبل 2 پله نزول داشته است. ایران در سال 2014 در میان کشورهای خودروساز جهان در رتبه 18 قرار گرفته بود.

چین با تولید 24 میلیون و 503 هزار دستگاه بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال 2015 بوده است و آمریکا با 12 میلیون و 100 هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با 9 میلیون و 278 هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. کشورهای دیگری که تولید بیشتری نسبت به ایران داشته‌اند عبارتند از: آلمان، کره جنوبی، هند، مکزیک، اسپانیا، برزیل، کانادا، فرانسه، تایلند، انگلیس، روسیه، ترکیه، چک، اندونزی، ایتالیا و اسلواکی. این کشورها به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا نوزدهم به لحاظ میزان تولید خودرو در سال 2015 قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش 17 کشور در جهان طی سال 2015 با افت تولید خودرو مواجه شده‌اند که ایران نیز با افت 9/ 9 درصدی در بین آنها قرار دارد. ایران از نظر تولید خودروهای سواری در رتبه 16 جهان جای گرفته است. براساس این گزارش کل تولید خودروی جهان در سال 2015 بالغ‌بر 90 میلیون و 693 هزار دستگاه بوده است. تولید خودروی جهان در این سال با رشد یک درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 9
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
07:44 - 1394/12/15
کاش از نظر کیفیت و ایمنی هم رتبه بندی کنن!
Iran, Islamic Republic of
11:19 - 1394/12/15
با بازار انحصاری رتبه 20 داشتن که هنر نیست.
اگه بازار رقابتی بشه و تعرفه ها رو بردارن خودروسازان ما هیچ جایگاهی در دنیا نخواهند داشت
Iran, Islamic Republic of
11:53 - 1394/12/15
ایران خودرو سازیش مگه رتبه هم داره با این ماشینای آشغالش؟
آخرین رتبه ماله ایرانه شک نکن.
Iran, Islamic Republic of
12:46 - 1394/12/15
فقط به لطف آمار تولید و نبود بازار رقابتی و کمک های زوری و دایه وار دولته....اگه نه که مونتاژ ماشینای چینی ............؟؟؟یا مثلا تولید کامیونهایی مثل هووو ....هنر نمیخواد....بی هنریه محض میخواد و بس
Iran, Islamic Republic of
16:26 - 1394/12/15
حقشونه باید بدتر ازینا بشه
Iran, Islamic Republic of
17:24 - 1394/12/15
گاری سازی بهتره تا خودرو سازی.
فک کنم در این رتبه بندی هم بیستم بشه.
Iran, Islamic Republic of
20:25 - 1394/12/15
این نبض های حساس یا بهتر بگم دکانهای شش دهنه ایران خودرو و بانک ها دست کیه دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
01:27 - 1394/12/16
هیچ خودروری که حالا در ایران تولید میشود طراحی شده توسط شرکت ها و مهندسین داخلی نیست . اکثرا قطعات مهم ان مانند ای سی یو و غیره بیرون از ایران وارد میشود. ما هیچ نبوغ و استعداد فنی در این زمینه نداشتیم بهمون خاطر قدرت و مانور تولید بهتر و به روز و رقابت و کیفیت هم نداریم. چرا چون که یک مشت مفت خور دوست دارن خون مردم را توشیشه بکنند و به بهانه اشتغال و غیره سمند سیزده میلیونی را سی و پنج و پراید هشت میلیونی را بیست میلیون غالب ملتی فقیر بکنند . البته دولت و دولتهای گذشته هم از این رویه سود میبرند و با گذاشتن ارزش افزوده بعضا چهار الی شش میلیونی بر قیمت تمام شده خودرو. ادعای مدیریت جهانی دارند. خسته نباشید.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج