ثروتمندان حرفه ای هستند و فقرا آماتور!
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۳۱۲۵۴
۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
۹۳۱۲
حرفه ای بودن چیست؟ چگونه می توان حرفه ای شد و به ثروت افسانه ای دست یافت؟ در این مقاله، تصمیم داریم راز واقعی حرفه ای ها را فاش کنیم و ببینیم که آنها چه کار می کنند تا ثروتمند شوند و ما هم از این مدل و الگو استفاده می کنیم و ثروتمند شویم.

برترین مجله اینترنتی ایران

خلاقیت: حرفه ای بودن چیست؟ چگونه می توان حرفه ای شد و به ثروت افسانه ای دست یافت؟ در این مقاله، تصمیم داریم راز واقعی حرفه ای ها را فاش کنیم و ببینیم که آنها چه کار می کنند تا ثروتمند شوند و ما هم از این مدل و الگو استفاده می کنیم و ثروتمند شویم. برای این کار لازم است به تکنیک های موثر حرفه ای ها، به شرح ذیل تسلط پیدا کنیم.

1- هدفگذاری: اولین و مهمترین ابزار حرفه ای ها، داشتن هدف مشخص، دقیق و معین است. افراد در هدفگذاری به چهار گروه تقسیم می شوند:

گروه اول: هدف مشخصی ندارندو خودشان هم نمی دانند که چه کار می کنند؟ و به کدامین سو می روند؟ آنها همیشه در تکاپو هستند ولی مسیر خاصی را دنبال نمی کنند. افراد دیگری هدف آنها را مشخص می کنند. این گروه، افسار زندگی خود را به دست حوادث و اتفاقات سپرده اند و خود در تعیین آن نقشی ندارند. مسلما کسی که نمی داند به کجا می رود، مقصدی نخواهد داشت چرا که از قبل آن را مشخص نکرده است.

این اشخاص در زندگی خصوصی، امور مالی، روابط اجتماعی، امور شغلی و ... اصلا موفق نیستند و تنها نظاره گر گذشت عمرشان هستند.



گروه دوم: دمدمی مزاج هستند. آنها هر چند وقت یک هدف، برای خود تعیین می کنند و با تمام توانبه طرف آن حرکت می کنند و به محض برخورد با مانع، بلافاصله تغییر جهت داده و به سمت و سوی دیگری حرکت می کنند. اگر زندگی انها را بررسی کنید، می بینید که هر سال چندین هدف را تغییر داده اند و در نهایت هم، نتیجه نگرفته اند، چرا که برای رسیدن به هدف مشخص، انرژی لازم را ندارند و هدف آنها از موانع و مشکلات کوچکتر است و هدف در زاویه دید آنها قرار نمی گیرد.

گروه سوم: کسانی هستند که دارای هدف مشخص و دقیق هستند و برمشکلات متمرکز هستند. آنها به محض اینکه با مانعی برخورد می کنند به جست و جوی علت و دلیل آن می پردازند و اگر چنانچه مقصر، فردی غیر از خودشان باشد، به جای برخورد با فرد، هدف را تغییر میدهند و به سمت و سوی دیگری می روند و وقتی که از آنها علت تغییر مسیر پرسیده می شود با قدرت تمام، بیان می کنند که مشکلات، مانع حرکت آنها شده و راضی نیستند با شرایط موجود ادامه دهند. چرا باید چنین مشکلی برای آنها پیش بیاید. آنها به جای تمرکز بر راه حل، بر مشکل متمرکز می شوند و آنقدر آن را بزرگ می کنند که از پشت آن، هدف را نبینند.

گروه چهارم: گروهی هستندکه فقط و فقط بر هدف تمرکز دارند و غیر از هدف، به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. برای آنها فرقی ندارد که مانع و مشکل به اندازه یک قلوه سنگ باشد یا به اندازه یک کوه بزرگ، چرا که آنها، آن را از مسیر برمی دارند و ادامه می دهند. هدف آنها بزرگ و غیرقابل تغییر است و با تمام توان به سوی آن حرکت می کنند. اگر به مانعی برخورد کردند، هدف را تغییر نمیدهند و مانع را برطرف می کنند و شاید هم اگر لازم باشد مسیر را تغییر دهند و مانع را دور بزنند. ثروتمندان و حرفه ای ها بدون شک، جزو گروه چهارم هستند و فقرا جزو گروه های دیگر.



2- تمرکز: دومین مشخصه بارز حرفه ای ها و ثروتمندان، متمرکز بودن بر یک کار است. آنها وقتی که کاری را شروع می کنند، فقط و فقط به آن می پردازند و زمان خود را صرف کارهای دیگر نمی کنند، ضمن اینکه از نظر فکری نیز، دچار حواس پرتی نمی شوند و سعی می کنند به همان کار فکر کنند. تمرکز، دقیقا مانند ذره بینی است که اشعه های نور را جمع و روی نقطه مشخصی هدایت می کند و موجب سوزاندن آن می شود. در حالی که در حالت عادی، این نور نمی تواند دمای محیط را تا درجه اشتعال بالا ببرد.



چند وقت پیش، با یکی از دوستان حرفه ای، پروژه مشترکی را انجام دادیم که مربوط به جمع آوری و فرآوری اطلاعات از اینترنت بود. این دوست ما، به مدت دو ساعت در یک سایت اینترنتی مشغول مطالعه، تحقیق، تفحص و بررسی بود و به رغم اینکه موضوعات جالب و هیجان انگیزی به صورت خبر و تبلیغ در آن سایت به چشم می خورد، هرگز کنجکاو نشد که به صفحه دیگری که غیرمرتبط باشد، برود.

او به نحو احسن از وقت خود استفاده کرد و مفهوم واقعی وبگردی را به ما نشان داد. جالب است بدانید که خبرهای جالب و هیجان انگیزی در این سایت قرار داده شده بود که بتواند حواس خواننده را پرت کند و به صفحه دیگری ببرد. از در و دیوار سایت، عوامل حواس پرتی می بارید، ولی دوستمان چون کوهی استوار مقابل این تهاجمات، ایستادگی می کرد و از مسیر خود، خارج نمی شد و این مفهوم واقعی تمرکز بود.

حرفهای ها بر هدفشان متمرکز هستند و اگر مشکلی در مسیر پیش بیاید، آنها به راه حل و راهکار خواهند اندیشید تا خود مشکل.



3- پشتکار: تکنیک موثر دیگری که می تواند فرد حرفه ای را از فرد غیرحرفه ای مشخص کند، همان پشتکار است. بعضی مواقع، در مسیر رسیدن به هدف، به مشکلاتی بزرگ و به ظاهر، غیرقابل عبور برخورد می کنیم که رفع آنها از حد تصور ما بالاست. در اینگونه موارد، پشتکار و سختکوشی می تواند چاره کار باشد. وجود بحران در مسیر زندگی، امری طبیعی است و آنچه که غیر طبیعی است نداشتن آمادگی لازم برای رویارویی با بحران است. در بهترین حالت، هر دو یا سه ماه، یک بحران برای ما پیش می آید. اگر روش برخورد با آن را بلد نباشیم، ما را از پا درخواهد آورد.

پشتکار می تواند باعث رفع موانع در مسیر رسیدن به هدف باشد. در زندگی نامه و بیوگرافی اکثر ثروتمندان، پشتکار را می بینیم. آنها از اشتباهات خود درس می گیرند و در امتحان بعدی، از آن استفاده می کنند. آنها با پشتکار خود، خستگی را خسته کرده اند و اجازه نمی دهند که مسائل و مشکلات، مانع پیشرفتشان باشد. صبور بودن و داشتن پشتکار، لازمه طی مسیر موفقیت است. آنهایی که هدف بزرگ ندارند و از پشت موانع خود، هدفشان را نمی بینند، در اولین ایستگاه پیاده می شوند و ادامه نمی دهند.





4- متعهد بودن: در بررسی و تحقیقات برای عدم موفقیت افراد، شرکت ها و سازمان ها به نکته جالب توجهی رسیدم. اکثر آنها تا چند قدمی هدف، پیش رفته و سپس در آنجا توقف کرده بودند. مسلما اگر آنها می دانستند که تنها چند قدم بعد به جواب خواهند رسید، هرگز دست از تلاش برنمی داشتند ولی عدم اطلاعات و فقدان آگاهی باعث شد که نتوانند به موفقیت دست یابند و این از خصوصیات افراد آماتور و غایرحرفه ای است در حالی که حرفه ای ها در رسیدن به هدفی که از قبل تعریف کرده اند، پایبند و متعهد هستند و تا وقتی که به آن نرسند، دست از تلاش برنخواهندداشت. در طول تاریخ و در مسیر موفقیت، موارد بسیار زیادی را می بینیم که به صورت ناقص رها شده اند. مانند کتاب های نانوشته، کارخانجات تعطیل شده، ساختمان های نیمه کاره و ... همه این موارد، مرا به یاد آماتورها و غیرحرفه ای ها می اندازد.



5- جدی بودن: آنها در کار خود جدی هستند و هرگز شوخی نمی کنند. وقتی که قیمت محصول و خدماتشان پرسیده می شود، با جدیت خیلی بالا جواب و توضیح می دهند که این محصول یا خدمات، چه کارایی هایی دارد و چه کارهایی را برای ما انجام می دهد. چه تضمینی دارد و خدمات پس از فروش آن چیست؟ در حالی که فقرا در بیان این موضوعات دچار ضعف اعتماد به نفس می شوند و با صدایی لرزان و با یک قیمت غیرقابل اتکا به بیان و توصیف محصولات و خدمات خود می پردازند. به تجربه دریافته ام که جدی بودن، مشخصه بارز ثروتمندان است.



 آنها در بیان مزایای محصول خود و القاء آن به مشتری، تبحر خاصی دارند و تا رسیدن به سرمنزل مقصود پیگیر و قاطع هستند. در کار آنها اثری از تعارف به چشم نمی خورد و هر گاه احساس کنند که زمان آنها به بطالت می گذرد، در اولین زمان ممکن، محل را ترک می کنند. وقتی که به آنها پیشنهادی می شود یا اگر خود، پیگیر موضوعی هستند، اولویت اول، منافع کوتاه مدت و بلندمدت خودشان است و بدون در نظر گرفتن آن، دست به هیچ اقدامی نمی زنند.



6- قدرت بیان:
یکی از موثرترین و مفیدترین ابزارهای لازم برای رسیدن به ثروت و دارایی، قدرت معجزه ای بیان است که ثزوتمندان توانسته اند به بهترین نحو از آن استفاده کنند. شاید هیچ ابزاری تا این حد کارآ و موثر نباشد. بنابراین ثروتمندان قدر آن را می دانند و متوجه ارزش و جایگاه آن هستند. بیشترین درآمد دنیا، متعلق به فروشندگان حرفه ای است و همه شرکت ها، سازمان ها، بنگاه های اقتصادی و ... شدیدا دنبال این افراد هستند. آنها می توانند محصول و خدمات خود را به بهترین شیوه و روش معرفی کنندو مشتری را به خرید و انجام معامله ترغیب و تشویق کنند. در دنیای پرتلاطم و پررقابت امروز، آداب معاشرت، آداب مذاکره، ارتباط موثر و مفید و ... بیش از هر چیز دیگری مهم و اساسی است که نیازمند فراگیری آداب سخن گفتن است.

یکی از موارد تاثیرگذار در قدرت بیان، رعایت اخلاقیات و مودبانه صحبت کردن است. مردم علاقهمند هستند که نکات اخلاقی در صحبت های مخاطبشان دیده شود و از هرگونه حرف های رکیک و غیر مودبانه بپرهیزند. اگر به لابلای صحبت های ثروتمندان توجه کرده باشید آنها قشنگ، سلیس، روان و مودبانه صحبت می کنند. یکی دیگر از مواردی که ارزش سخن فرد را پایین می آورد چاپلوسی و بزرگنمایی غیرواقعی است. بنابراین لازم است صداقت در گفتار رعایت شود.





7- اعتماد به نفس: ثروتمندان به توانایی های خود، آشنا هستند وبه آن ایمان دارند. بنابراین در برخورد با دیگران، هرگز از ناحیه ضعف برخورد نمی کنند. بلکه با تمام وجود و قاطعیت هر چه تمامتر جلو می آیند. در وضع ظاهری آنها نشانه ای از بی نظمی دیده نمی شود. مردم دوست دارند که طرف مقابل آنها دارای قدرت کافی باشد تا بتوانند به آن تکیه کنند و نگران از دست دادن دارایی ها، موقعیت ها و ... نباشند. ثروتمندان، قدرت صحیح و درست خود را به رخ مخاطب می کشند و از تعصب کافی نسبت به دارایی ها، محصولات و خدمات خود برخوردارند.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
شرکت هوش و دانش سپهر_2
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
شفا_فوترموبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر
تنورستان_فوتر
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
شفا_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر
اورانوس_فوتر2
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی ثمین_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
کلینیک النا_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_تزریق چربی
دکتر لاجوردی_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر