۳۱۲۸۶۶
۲۱ نظر
۵۰۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۹
پ

فهرست مشمولان حذف یارانه نقدی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ از مشخص شدن اولویت های حذف یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: پورابراهیمی از مشخص شدن اولویت های حذف یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد.

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ افزود: براساس قانون، یارانه باید به افرادی تعلق گیرد که با میزان درآمد آنها تناسب دارد اما این موضوع در دولت گذشته و کنونی رعایت نشد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵، دولت مکلف شد نسبت به حذف یارانه ۳دهک بالای درآمدی اقدام کند و منابع آن باید صرف اشتغالزایی در کشور شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: ۳ دهک بالای درآمدی حدود ۲۴ میلیون نفر از خانوار ایرانی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: منابع آزاد شده از محل حذف یارانه این افراد، صرف اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در مورد معیار حذف یارانه ۲۴ میلیون خانوار پردرآمد ایرانی نیز گفت: بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروه های ذیل قرار دارند:

گروه اول:

کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است.

گروه دوم:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان .

گروه سوم:

کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از ۳۵ میلیون تومان بیشتر است.

گروه چهارم:

کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.

گروه پنجم:

کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

گروه ششم:

کلیه کسانی که در ۳ دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

پورابراهیمی گفت: شفافیت اطلاعاتی در اقتصاد کشور، امری کاملا ضروری است و ما نمی توانیم کشوری باشیم که اطلاعات اقتصادی خانوارها وجود نداشته باشد.

وی افزود: در تمام کشورهای توسعه یافته ریز اطلاعات اقتصادی افراد و خانوارها وجود دارد و یکی از شرایط پیشرفت اقتصادی وجود این اطلاعات است.

سخنگوی کمیسون تلفیق گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی را در اختیار دارد، مدل های مختلفی که می تواند افراد و خانوارها را طبقه بندی کند.

پورابراهیمی اظهار داشت: اطلاعات نظام بانکی در اختیار دولت هاست اما هیچوقت این اطلاعات افشا نمی شود و در اختیار کسی هم قرار نمی گیرد. این اطلاعات برای برنامه ریزی اقتصادی لازم است و «سرک کشیدن» محسوب نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اینقدر صغری کبری چیدن در شان دولت روحانی نیست که هر روز هزاران و یا میلیونها نفر رو از دریافت یارانه منع میکند. بنظرم خودت و راحت کن و فقط به همونایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستن کمک کن. ما حرفی نداریم بشرط اینکه (همه میلیونها حذف شده) رو پولدار تلقی نکن و دیگه اینکه سوبسیدهای حاملهای انرژی بخصوص آب و برق و گاز و ... رو مجدداً خود دولت تقبل کنه . در غیر اینصورت کار دولت کاملاً غیرقانونیه.

    • سهند

      دولت روحانی مثل این نمایند های ضد مردم اشتیاقی برای حذف یارانه ندارد . معلوم نیست اینها نماینده مردم هستند یا طرفدار دولت...در ضمن تجربه ثابت کرده این یک عوام فریبی و دروغ است که درامد حذف یارانه به اشتغال و بهزیستی و کمیته امداد هزینه میشود . .. هدف اصلی از هدفمند کردن هم همین بود هزینه کردن از جیب ملت به نفع مقاصد دیگر . یا همان جراحی اقتصادی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه یادت رفته اقای روحانی رفراندوم برای قطع یارانه برگزار کرد!!!؟ خودت رو به خواب زدی؟؟

    • آرمان

      بازم یارانه!!!!!!؟؟؟؟؟ برچیده بشه بساط این چندرغاز که آسایش ازمون گرفته .... یک مرتبه جمش کنین چرا ملت رو عذاب میدین.

    • سعید

      یعنی کسانی که بالای 35 میلیون در سال درآمد دراند هم محتاج یارانه هستند. مگه چقدر هزینه حامل های انرژیتون میشه جماعت مایه دار

    • user

      انتخابات تموم شد ...

    • حمید

      کشتین ما را با یارانه.

    • م م

      از ابتدا هم اشباه بود صددرصد گران کردن به بهونه یارانه....نخواستیم حاضریم دو برابر یارانه برگردانیم ولی قیمتها بره سرجای اولش...

    • نا امید

      اینهم دروغ بزرگ سال.چگونه هنوز امار درامدی موجود نیست دقیقا 24000000 نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • امین

      تعطیلات تموم شد آقایون از سفر برگشتن شروع کردن به سخنرانی ! یکی در مورد افزایش قیمت بنزین حرف میزنه دیگری از قطع یارانه ها !!هر کی داره ساز خودش رو میزنه معلوم نیست این تدبیر و امید برای مردم بود یا واسه یه عده خاص ! به قول خودشون تحریم های ظالمانه هم برچیده شد !!!ولی هنوز اثری از بهبود معیشت مشاهده نشده ! اگه قرار بود این مبلغ یارانه ها ایجاد اشتغال بکنه چرا تا قبل از پرداختش مشکل بیکاری حل نشده بود ؟!!!!ماشالله به نمایندگان مجلس و دولتی ها که تا حالا از 45 هزار تومنشون نگذشتن ! و همچنان دارند دریافت میکنن !! یه گروه هم یادتون رفته اون هم کلیه ایرانیان داخل کشور هست !!!اون رو هم بنویسین خیال خودتون رو راحت کنین !!

    • بدون نام

      با اینکار کمک به گدا پروری در جامعه میشه!!

      طرف درس خونده یا کارکرده زحمت کشیده،الان به کشور داره خدمت میکنه. اونوقت بجای اینکه دولت بیاد ازش حمایت کنه. یارانش هم قطع میکنه....عجب!!

      اونوقت گنده لات محل و یه مشت ادم بی مصرف حق اونا رو بگیرند!

      یارانه یعنی حق مردم از درامد کشور.. باید به مساوات تقسیم بشه. اگر این دولت یا دولت های اینده میخواهند به فقرا کمک کنند. جوری دیگر حمایت کنند!

    • بدون نام

      اقایونی که میخواهید یارانه را قطع کنید لطفا قیمت اب برق گاز و بقیه اجناس را هم به قیمت قبل برگردانید

    • بدون نام

      حذف يارانه قانون گذار غير قانوني و غير ممكن است. تاكنون كسي نتونسته به آنها رسيدگي كند!

    • نا سناس

      من جزء قشر کم در امد هستم یارانه هیچ کس قطع نکنید چون قشر مرفع هم سرمایه کشور است انها هستند که شغل ایجاد می کنند وانها هستند که بشترین مالیات را می دهند وهزینه قبوض انرژی انها دها برابر در یافت یارانه انهاست من فکر می کنم اگر عدالت اجراء شود وحقوق هماهنگ دولت محترم اجراء کند همه مشکلات بی کاری را حل می کند لیست دادن برای قانون گزاری این جناحی این مشکلات را ایجاد خواهد کرد اگر ما قدرت دفاعی کشور محکم کنیم ویک دهم عدالت امام علی(ع) اجراء کنیم یک بیکار در کشور پیدا نمی کنیم

    • user

      اگر این سرک کشیدن درست اجرا بشود خوب است میزان دارائی افراد فبل وبعداز نمایندگی صدرات و وزارت وفرزندانشان کنترل بشود عالی است از فساد ورانت خواری باند بازی ورشوه خواری جلوگیری بشود که نمی شود خوب می شد

    • بدون نام

      آقای پور ابراهیمی شما واقعا نماینده مردم هستی؟

    • مهری

      اینم میخواین مث کارت سوخت بکنین .

    • گمنام

      من فکر کنم ابراهیمی خودش هنوز داره یارانه می گیره بعدش شعار هم میده.نا سلامتی نماینده کرمان هم هستی.لطفا پایین دستت را هم نگاهی بکن

    • ناصر

      واقعاٌ مسخره است تمام این کارها را می کنند که برنامه های آقای احمدی نژاد را بی ارزش جلوه کنند اگر راست می گویید ما یارانه نمی خواهیم اما مبلغ انرژی را به سابق برگردانید آیا این است دولت تدبیر و امید که آقای روحاننی آن را شعار می دهد متاسفم

    • بدون نام

      روح احمدی نژاد شاد /نور به قبرش بباره/ قررررربونت برررررم الهی زودتر برگردی

    • طاهر

      به نيروي هاي مسلح هم رحم نكردين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج