۳۱۳۸۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جمع آوری ۳۰۰۰ کارتن خواب در تهران

عبدالرضا رحمانی فضلی ا اشاره به جمع آوری تعداد زیادی از بانوان معتاد و کارتن خواب گفت: می توان گفت تقریباً از بهمن ماه سال گذشته هیچ خانم معتاد و کارتن خوابی در سطح شهر تهران وجود ندارد و در بقیه استان ها هم در زمینه جمع‌آوری مشکل خاصی نداریم.

خبرگزاری ایسنا: دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اولین دیدار خود با مدیران کل، مشاوران و کارکنان ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاری با بیان اینکه سال ۹۴ را با فراز و فرودهای بسیار و تحولات مهم پشت سر گذاشتیم، گفت: در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی توانستیم آن اتحاد و انسجام وحدتی را که در دنیا براساس انزوا، تحریم و تهییج افکار عمومی علیه ایران شکل گرفته بود، از بین ببریم.

وی افزود: از زمانی که پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شد، شش قطعنامه علیه کشورمان به تصویب رسید و موجب شد رژیم صهیونیستی، ایران را به بهانه نزدیک شدن به بمب هسته‌ای، تهدید کننده صلح جهانی بخواند اما توافق بین‌المللی که در سال گذشته رخ داد، با رعایت ملاحظات و تایید و حمایت‌های مقام معظم رهبری، مجلس و ملت عزیزمان توانست متضمن لغو قطعنامه‌های شورای امنیت شود.

وزیر کشور با اشاره به اثرات کوتاه مدت و بلند مدت این قطعنامه گفت: درکوتاه مدت شاهد تحولات اقتصادی، تجاری، رفع نسبی تحریم‌ها و باز شدن فضای بین‌المللی در عرصه سیاسی و در بلند مدت شاهد سرمایه‌گذاری‌های بین المللی، رشد و پویایی کشور و تقویت ابعاد قدرت ملی ایران در چارچوب شرایط خواهیم بود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ایران دارای امنیت با ثبات در منطقه است، افزود: تحولات در منطقه موجب شده که کشورهای منطقه و همسایه دچار مشکلات عدیده و ناامنی شوند، لذا امنیت پایه و اساس زندگی است که اگر نباشد باقی امور دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: بازیگران این تحولات دشمنان ما هستند، گروه‌هایی که دست به خشونت در منطقه زده‌اند مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و سعی دارند اسلامی را معرفی کنند که ترور، خشونت و وحشت را گسترش می‌دهد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال گذشته نقش ایران در تحولات منطقه بسیار مثبت بود و توانست به مسلمانان منطقه و درخواست کشورهای تحت فشار تروریست کمک کند و در برقرای تعادل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، خشونت و مواد مخدر نقش مهمی را ایفا کند.

رحمانی فضلی یادآور شد: سال ۹۴، هیچ حادثه امنیتی نداشتیم، دهها حادثه تروریستی و شرارتی که قرار بود در مناسبات مختلف کشور انجام شود با هوشیاری و رصد نیروهای امنیتی و انتظامی خنثی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۵ را به نام‎ » ‎اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ‎نامگذاری کردند که می‌بایست این امر در تمامی حوزه ها و حتی حوزه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه جدی مسئولان کشور قرار گیرد و این نیاز به برنامه‌ریزی، بسیج مردم، گشودن درهای تکنولوژی و سرمایه ‌گذاری و انسجام و وحدت داخلی دارد که بی شک با همکاری همه به آن دست خواهیم یافت.

وزیر کشور افزود: سال گذشته بعد از جلساتی با مقام معظم رهبری و مسئولان کشور، اعتیاد به مواد مخدر و مبارزه با آن در اولویت آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت؛ چرا که اعتیاد، مادر همه آسیب‌های اجتماعی است و سرقت، طلاق، مفاسد اخلاقی، شرارت و قتل از آن سرچشمه می‌گیرند.

رحمانی‌فضلی همچنین به رویداد هفتم اسفند سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی رویداد بسیار مهم در کشور بود، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیز نشان داد که خودشان برای کشور تصمیم می‌گیرند و تصمیم‌شان هر چه که باشد برای ما نیز ارزشمند است.

وی با اشاره به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۵ گفت: بر این باوریم که تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته کافی نبوده و امسال باید بیش از گذشته تلاش کنیم؛ معتقدیم که این مبارزه مختص ایران و کشورهای همجوار با افغانستان نیست؛ بلکه موضوعی جهانی است و همه دولت‌ها موظف به مبارزه با مواد مخدر هستند.

رحمانی‌فضلی در ادامه بر همکاری و پاسخگویی همه دستگاه‌های عضو ستاد در سال‌جاری، ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر، استفاده از تجربه‌های موفق سال‌های گذشته در حوزه‌های درمان، پیشگیری و مقابله، مشارکت مردم در امر مبارزه، تجهیز استان‌های شرقی کشور به امکانات و تجهیزات مدرن شناسایی و کشف انواع مواد مخدرو نیروی انسانی کارآمد تاکید کرد.

وی در پایان بر برقراری وحدت و انسجام داخلی تاکید کرد و افزود: پشتیبانی از سرمایه اجتماعی در تقویت قدرت ملی حرف اول را می‌زند، لذا مسئولان کشور باید در تقویت نشاط و همدلی در بین مردم کوشا باشند.

جمع آوری بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در تهران

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار نوروزی با مسئولان و کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جمع آوری تعداد زیادی از بانوان معتاد و کارتن خواب افزود: می توان گفت تقریباً از بهمن ماه سال گذشته هیچ خانم معتاد و کارتن خوابی در سطح شهر تهران وجود ندارد و در بقیه استان ها هم در زمینه جمع‌آوری مشکل خاصی نداریم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید توجه شود که جمع آوری ساده ترین کار در این امر است و مسئله نگهداری و درمان اقدامات اصلی می باشد که دولت با صرف هزینه های زیادی در حال انجام این کار است.

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت پاک ماندن افراد جمع آوری شده تصریح کرد: یکی از مهمترین بخش های مبارزه با مواد مخدر پاک ماندن این افراد است به طوری که پس از جمع آوری معتادین و پس از دوره ای ۳ تا ۴ ماهه افراد از اعتیاد خلاص می شوند اما متأسفانه بیش از ۸۵ درصد پاک شدگان دوباره گرفتار اعتیاد می شوند و این چرخه‌ای است که دستگاه های دولتی با امکانات و تجهیزات و شرایط موجود، قادر به انجام همه وظایف خود در این باره نیستند.

وزیر کشور افزود: در دنیا حدود ۲۰ درصد از پاک شدگان پاک می مانند و بقیه نیز مجدداً به چرخه اعتیاد باز می گردند و برای مبارزه با این چرخه، حمایت و کمک خانواده ها و مردم و فرهنگ جامعه پذیری پاک شدگان نیاز است.

وی گفت: پیشگیری مطمئن ترین، کم هزینه ترین و بهترین راه مبارزه با اعتیاد است که اجرای دقیق و علمی مسائل فرهنگی در مدارس و مراکز آموزشی و بخش های مختلف جامعه و نیز ایجاد اشتغال برای جوانان و نیز پاک شدگان از راه‌های اصلی مبارزه با اعتیاد است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ برنامه های مفصلی برای انتهای عملیات مبارزه با اعتیاد که همان پاک شدن و پاک ماندن است در نظر گرفته شده است افزود: این برنامه ها در سال جاری به مرور اعلام و اجرا خواهد شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص میزان اهداف حاصل شده برای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال گذشته توانستیم مقابله و کشفیات را حدود ۱۲ درصد افزایش دهیم همچنین تلفات نیروی انسانی در مبارزه با ترانزیت و استعمال مواد مخدر به شدت کم شد به طوری که فقط سه مورد شهادت به وقوع پیوست و با اولویت بندی صورت گرفته توفیقات ستاد در استان های سیستان و بلوچستان ، کرمان و هرمزگان بالاتر بود.

رحمانی فضلی در ادامه مصاحبه با خبرنگاران افزود: عمده فعالیت ما در بخش مقابله خواهد بود و این قانون ثابتی است که هر چقدر عرضه باشد تقاضا هم خواهد بود پس باید به دنبال کاهش عرضه باشیم.

وی گفت: در سال گذشته با پیش سازها و خرده فروشان که همان پیاده نظام عرضه مواد مخدر هستند هم در داخل و هم با ترانزیت آنها مبارزه جدی شد که این مبارزه باعث افزایش قیمت شیشه از ۲۰ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان هم رسید که این مسئله نشان از توفیق در این بخش است.

رحمانی فضلی با اشاره به نشست اجتماعی که مقام معظم رهبری با همه مسئولان حوزه‌های اجتماعی داشتند و اولویت اول را مقابله با مواد مخدر و اعتیاد تعیین کردند افزود: تلاش می کنیم بتوانیم سیاست های ابلاغی ایشان در این جلسه و سیاست های کلانی که قبلاً اعلام کرده اند امسال به خوبی با همت و هماهنگی های بیشتر انجام دهیم.

وی همچنین گفت: نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر نقشی سیاستگذار ، نظارت و هماهنگی است و مسئولان بخش های عملیاتی ، مبارزه و درمان هم مشخص شده است که ما در سال جاری میزان عملکرد هر کدام از این بخش ها را به صورت ماهانه خواهیم خواست.

وزیر کشور درخصوص قیمت مواد مخدر مخصوصاً در تهران نیز افزود: ماده مخدر شیشه از ۲۰ میلیون تومان به ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و درخصوص سایر مواد مخدر نیز شاهد روندی افزایشی بودیم.

رحمانی فضلی همچنین درخصوص میزان دسترسی به مواد مخدر هم گفت: با توجه به گزارش های نیروی انتظامی، آنان مدعی هستند که سرعت و میزان مسافت دسترسی به مواد مخدر به شدت بالا رفته و به راحتی قابل تأمین نیست که این مسئله هم به علت دستگیری گسترده خرده فروش ها در سال گذشته بوده است.

وزیر کشور همچنین درخصوص مسائل مربوط به مرزهای شرقی کشور هم افزود: در مرزهای شرقی فقط معضل مواد مخدر نیست بلکه تردد غیرقانونی نیروهای انسانی ، قاچاق انسان ، شرارت ، تروریسم که با حمایت دشمنان بیرونی صورت می‌گیرد و همچنین با قاچاق سوخت مواجه هستیم که این منطقه را منطقه مهمی کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، رحمانی فضلی گفت: امنیت منطقه شرق به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در این خصوص نیز طرح جامعی را از دو سال پیش با جدیت بیشتری اجرا می کنند و دولت هم در شورای امنیت مصوبه ای در حمایت بیشتر از این اقدامات داشت که متأسفانه به علت کمبود منابع اعتباری و پایین آمدن قیمت نفت نتوانست سال گذشته اقدامات کاملی را انجام دهد و هر چند این کار متوقف نشده اما امیدواریم که اقدامات بیشتری از سوی دولت صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج